[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0207

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:32

Renee, krachtige plaat!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:44

*stille meelezer die in het begin wat geplaatst heeft*
Ik ben met de klas naar artis geweest en heb daar een foto gemaakt waar ik toch wel tevreden over ben, hij is niet helemaal scherp, maar heb hem in Photoshop al verscherpt en dit is het maximaal haalbare :')

Afbeelding

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:45

kiekje ;p hij is van vorig jaar dus let niet op mijn © :+
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:56

Ik had ook al een tijdje terug wat geplaatst.
En meegereageerd,maar wegens drukte even het niet meer bij kunnen houden in het topic... :\

Toch bij deze even een fototje waar ik best heel blij mee ben qua resultaat:
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:58

Hij oogt niet helemaal scherp en vind hem wat strak gekaderd en de kader maakt het nog krapper :P Wel een heel leuk model is het zeg! Mooi sprekend gezichtje! Denk dat zij heel leuk zal passen in een bosrijke omgeving! is voor jou ook wat makkelijker qua ruimte zodat je leuke composities kan uitproberen! Want het is een leuke foto verder. :j

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:59

Lifaya, mooi die snelheid en kracht in die paarden. Alleen wat mij opvalt bij de meeste zwartwit is dat ze zo spikkelig/ruizig eruit zien, hoe kan dat en wat is het idee erachter? :)

Sanne mooi die biggetjes, maar wat is dat voor een soort 'haar of draadje' bij hun pootjes?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:01

Ik heb de foto's erg moeten nabewerken omdat ze wat donker waren. Het is natuurlijk een omheinde bak en als er geen zon schijnt is het maar een grauwe boel :)) Dus door het vele oplichten, contrast etc dan ontstaat er ruis. Maar ik vind het zelf niet storend bij deze foto's, met name omdat het zwart wit is :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:02

lifaya schreef:
Nog 1 :D ookal is die niet haarscherp, vind hem superruig <3
http://img820.imageshack.us/img820/5247/img7711w.jpg[/img]

Wauw! _/-\o_

Jette schreef:
*stille meelezer die in het begin wat geplaatst heeft*
Ik ben met de klas naar artis geweest en heb daar een foto gemaakt waar ik toch wel tevreden over ben, hij is niet helemaal scherp, maar heb hem in Photoshop al verscherpt en dit is het maximaal haalbare :')

https://lh6.googleusercontent.com/-wM7g ... 1_2400.jpg[/img]

Ik vind hem als bewerking mooier dan als foto als je me goed snapt.. te verscherpt naar mijn idee.
Als ie net wat anders was was ie echt geweldig.. wat een gave leeuw!

mandy_8 schreef:
kiekje ;p hij is van vorig jaar dus let niet op mijn © :+
http://1.media.hyves-static.net/1478922 ... 22568.jpeg[/img]

Jammer van de koe ernaast , hijis ook wat scheef afgesneden.. Vind dit niet 1 van je mooiste platen :o

Revanches schreef:
Ik had ook al een tijdje terug wat geplaatst.
En meegereageerd,maar wegens drukte even het niet meer bij kunnen houden in het topic... :\

Toch bij deze even een fototje waar ik best heel blij mee ben qua resultaat:
http://www.jennifergrosman.nl/wp-conten ... 893-jg.jpg[/img]

Die vind ik echt enorm gaaf!
Niks meer aan doen!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:08

Wat een super gave foto's komen er weer voorbij :)
Ik heb vandaag eindelijk ook weer eens wat foto's kunnen maken! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Afbeelding

Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 00:33

Nog wat fototjes van gisteren.
Jammer genoeg niet echt een fijne achtergrond daar.
Van de zomer maar eens over doen bij de haag met allemaal groen :P

Afbeelding Afbeelding

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:16

M'n neus is BIJNA schoon! :9
Afbeelding

enthousiasme van Ballyheigue
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:18

Leuke honden foto's channieej!!
Astor ook mooie foto's :j

Nog een picture van mij
Afbeelding

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:28

lifaya, erg gave foto's! Mooie zw omzetting en mooie momenten. :j
HorseyDude, vind jou foto's meer kiekjes. Helemaal die badeenden.
freakisch1977, jou foto's spreken me niet echt aan. De schotse hogelander staat vrij centraal, je kijkt er een beetje vanaf boven op en de poten zijn op een vreemde plek 'afgehakt'. De tweede is een leuk experiment, maar het is te onduidelijk wat het is om echt aan te spreken.
Astor en Channiiiej, nette foto's. :)

Na een hele lichte eerste poging, nu een vrij donkere tweede poging. :))

Afbeelding

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:41

Saskiaa_ schreef:
freakisch1977, jou foto's spreken me niet echt aan. De schotse hogelander staat vrij centraal, je kijkt er een beetje vanaf boven op en de poten zijn op een vreemde plek 'afgehakt'. De tweede is een leuk experiment, maar het is te onduidelijk wat het is om echt aan te spreken.
]

Die poten zijn een beetje afgehakt omdat ik deze foto *-:) heb genomen vanuit een rijdende menwagen.
Dat valt niet mee helemaal niet als je hem al hebt ingezoomd, maar waardeer je input! :)*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:43

Saskiaa_ schreef:

Volgens mij is dit meer een topic voor bokkers die een OMFGROFLEXPENSIVE!!!-camera hebben. :( Nouja... ik heb iig mijn best gedaan. Meer kan ik niet van zeggen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:51

freakish1977 schreef:
Saskiaa_ schreef:
]

Die poten zijn een beetje afgehakt omdat ik deze foto *-:) heb genomen vanuit een rijdende menwagen.
Dat valt niet mee helemaal niet als je hem al hebt ingezoomd, maar waardeer je input! :)*

Dat is inderdaad lastig. Misschien kan je hem nog iets bijsnijden, zodat de poten iets hoger afgesneden worden, geeft een heel ander beeld. :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:12

@ Saskiaa_, lieve foto vind het persoonlijk alleen jammer dat je scherp gesteld hebt op de voetjes.

Afbeelding

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:13

HorseyDude schreef:
Saskiaa_ schreef:

Volgens mij is dit meer een topic voor bokkers die een OMFGROFLEXPENSIVE!!!-camera hebben. :( Nouja... ik heb iig mijn best gedaan. Meer kan ik niet van zeggen.

Of je accepteert gewoon kritiek en doe er wat mee. Je opmerking slaat natuurlijk nergens op :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:14

Ik kan zo al 1 fotograaf opnoemen die heel lang met een compactje heeft gefotografeerd en er werkelijk TOP platen mee maakte ;)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:35

@Jette, gaaf moment!
@Mandy, jammer dat de oortjes net afgehakt zijn, maar wel leuke foto!
@Revanches, ik vind het kader heel erg storen bij de foto..
@Chaniiej, bij de eerste vind ik de compositie wat raar kijken, ook is de pose van de hond wat vreemd. De tweede foto vind ik wel goed gelukt!
@Astor, nette foto's!
@Freakish, haha die eerste is precies op 't goede moment geklikt, maar verder niet zo bijzonder ;)
@Lifaya, gave foto!
@Saskia, denk dat het mooier was geweest als het koppie ook scherp was geweest, maar ik vind een fijne sfeer hangen in de foto!
@Lilllady, leuke foto's! Maar waar is zn vingertopje? :D

Hier een foto waar ik, ondanks het grauwe weer, heel tevreden over ben!!
Afbeelding

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:39

Haha ja jammer dat die topjes er net niet op staan he! Wat een leuk hondje helemaal verliefd! <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:40

HorseyDude schreef:
Saskiaa_ schreef:

Joh, een beetje goede fotograaf maakt nog mooie foto's met een mobieltje. Camera heeft daar weinig mee te maken hoor, een compact kan prima voldoen. Ik fotografeerde toen ik begon met een analoge compact (was 10 jaar terug) en dat ging prima, heb d'r ook wel eens wedstrijden mee gewonnen voor tijdschriften ed. en een aantal van die foto's vind ik nog steeds goed, even los van het feit dat ik nu natuurlijk meer oefening en ervaring heb (en ouder ben). Het gaat om degene die de camera vasthoudt, niet de camera zelf.
Overigens heb ik nu nog steeds m'n eerste spiegelreflex met kitlens en that's it (los van mijn analoge spullen), maar dat werkt prima hoor.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:48

Horseydude schreef:

Fiffill schreef:
Joh, een beetje goede fotograaf maakt nog mooie foto's met een mobieltje. Camera heeft daar weinig mee te maken hoor, een compact kan prima voldoen. Ik fotografeerde toen ik begon met een analoge compact (was 10 jaar terug) en dat ging prima, heb d'r ook wel eens wedstrijden mee gewonnen voor tijdschriften ed. en een aantal van die foto's vind ik nog steeds goed, even los van het feit dat ik nu natuurlijk meer oefening en ervaring heb (en ouder ben). Het gaat om degene die de camera vasthoudt, niet de camera zelf.
Overigens heb ik nu nog steeds m'n eerste spiegelreflex met kitlens en that's it (los van mijn analoge spullen), maar dat werkt prima hoor.

Mee eens! :j en dan vooral de compacte camera's van tegenwoordig, ik kijk regelmatig naar mijn vakantie foto's terug van 2010 toen had ik nog geen spiegel reflex en bijwonder nog steeds die kwaliteit als je niet beter zou weten had je gezegd dat de foto's ook met een spiegelreflex gemaakt waren. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:49

"Een fotograaf is iemand met een camera, maar iemand met een camera is nog geen fotograaf.."

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:52

Qua megapixels doen veel compacts (en telefoons!) er inderdaad echt niet zoveel minder om. Natuurlijk, als je gaat kijken naar zoomlenzen, macrolenzen ed heb je grote voordelen aan een spiegelreflex - maar puur de basis, als iets simpels zoals gewoon een scherpe foto, compositie (waarbij het echt geen drol uitmaakt wat voor camera je hebt) dat zijn allemaal dingen waarbij de apperatuur niet uitmaakt. Een foto is meer dan 'n technisch dingetje waarbij vooral je kwaliteit zo goed mogelijk moet zijn.

Onscherpte bijv kan trouwens ook iets toevoegen aan een beeld, als het een bewuste keus heeft en dus ook echt iets toevoegt.