Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Timbers schreef:Nee ik heb een zoomlens 55-250 F4.0 met IS en een 50mm F1.8, kitlens heb ik nog wel maar gebruik ik nauwelijks.
Heb wel gelezen dat dat softe een beetje het 350D "probleem" is en als ik echt kritisch naar mijn foto's kijk zijn ze met alle lenzen wat aan de softe kant.....maar het is ook maar een instap camera. *KNIP*
Elessar schreef:Welke body heb je? Binnen met je iso op 200 en je diafragma op 4 gaat ook niet lukken. Dat lukt je zelfs niet met een F2.8 lens. Als ik binnen fotografeerde met een F2.8 lens had ik toch nog vaak mijn iso op 1600 staan, tenzij de licht omstandigheden erg goed zijn, dan kan ie natuurlijk wat naar beneden. Wil met portretfoto's iig niet onder 1/320ste uitkomen.
Butterfly14 schreef:badeend14 schreef:Twee vraagjes;Ik vraag me af wat nou een goede lens is voor landschapsfotografie?
Ik heb een canon EOS 400D.
-wil je hem voor landschappen in Nederland gebruiken of meer voor bv in de bergen?
-wat wil je er ongeveer aan uitgeven?
Nouks schreef:Portretten niet langer dan 1/320? Daaronder versta je dus geen beweging? Hmmmm, ik probeer met beweging binnen de sluitertijd maximaal 1/320 te houden, daarmee zijn je bewegingsfoto's scherp.
Standaard sluitertijd voor studiowerk met flitsers is 1/200.
Ik vind "niet onder 1/320" voor portretten nogal overdreven eigenlijk.... Voor de meeste portretten heb je aan 1/80 (= 2 stops) genoeg, wil je 't op safe spelen is 1/160 (= 1 stop winst op 1/320) meer dan zat.
JW18 schreef:Heb je de kitlens al? ideaal voor landschappen en kost weinig.
badeend14 schreef:JW18 schreef:Heb je de kitlens al? ideaal voor landschappen en kost weinig.
De kitlens heb ik al, maar hiermee kan ik het resultaat niet krijgen wat ik in gedachten heb. Natuurlijk is het ook gewoon een kwestie van oefenen, maar ik heb toch iets anders in gedachten...
Om de lucht goed vast te leggen vind ik over het algemeen niet heel moeilijk, maar het effect dat ik wil, lukt me niet. Dat is het effect van het idee dat je ''meegezogen'' wordt in het plaatje. En dit komt dan doordat de lucht op een bepaalde manier is vastgelegd.
Ook vind ik idd de kwaliteit van landschapsfoto's gemaakt met een kitlens een stuk minder.
Een beetje goed uitgelegd zo?
Butterfly14 schreef:@badeend14: landschap in Nederland of in het buitenland is namelijk heel verschillend. Ik heb een 10-22mm EX Sigma lens, práchtige lens, maar in Nederland heb je geen landschappen zonder grote storende elementen ed. Ik merk echt dat ik hem hier niet kan gebruiken.
De kitlens is qua bereik goed, qua prijs ook (rond de €60,-), maar ik vind het kwalitatief niks. Maar, ze zijn regelmatig tweedehands te vinden.
MissToseland schreef:wat zouden jullie doen
een 2e hands bij Konijn Canon EF 70-200mm/2.8L usm of een nieuwe Sigma 70-200?
gabyfedde schreef:MissToseland schreef:wat zouden jullie doen
een 2e hands bij Konijn Canon EF 70-200mm/2.8L usm of een nieuwe Sigma 70-200?
Heeft de eerste lens IS?