[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:11

in mijn onderschrift Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:24

Ooh lon, wat bedoel je precies met raster???

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:32

Lontje schreef:
in mijn onderschrift Clown

Dat snap ik, maar daar zijn niet verschillende aanmaak-versies, zoals je schreef Knipoog

WannieSannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:11

naomie21: wauw 20-25 euro
MlieZ88:Het lijkt net echt. 20 euro
lontje:Hij is echt mooi. wel 30-40 euro.

en nu ik Tong uitsteken
ik heb voor het eerst een mens geprobeerd te geschilderen (acryl verf)
Afbeelding
(30x40 cm)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:19

Mijn 1e pastel. Doe dit niet in opdracht en vraag er niks voor of wat dan ook, maar vind het leuk om aan de hand van dit topic ook een beetje te zien hoe of ik vooruitga. (als er hoger getaxeert word worden m'n tekeningen beter zeg maar.. )

Afbeelding

A4 met pastelkrijtjes

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:11

WannieSannie: De roos en de achtergrond vind ik erg mooi, aan het persoontje kun je misschien nog werken Knipoog. Ik denk dat je beter nog even door kunt oefenen.
Wendy15: Netjes hoor! Ik vind knap gemaakt voor de eerste keer. €5,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:13

hier ook weer een keer eentje van mij
ik ben nu ook aan het taxeren hoor Knipoog
Afbeelding
in het echt is hij veel mooier van kleur kleur is hier nogal weggevallen bijvoorbeeld lijkt het net of het tussen de veertjes wit is in het echt is dit licht blauw..
ook lijkt hij heel krasserig wat in het echt ook heel erg meevalt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:21

Blz. 96
Naomi21: heel mooi heb eigenlijk geen commetaar ik denk zon zestig euro?

MlieZ88: heel lief ezeltje Haha! ziet er heel mooi uit lijkt net een foto!! Heel leuk voor een kinderkamer ofzo!! 40 eruo denk ik

Lontje: super!!! Heb er geen commetaar op.. over de zestig euro denk ik wel hoor!

Blz. 97
WannieSannie: ik vind het heel leuk gemaakt maar ze ziet er een beetje nep uit..
Ik dnek zon vijf euro?

Wendy15: heel mooi gemaakt vind ik!! Je ziet mooi diepte enzo. Zon vijf tot tien euro?

Ik kan totaal niet taxeren maa rik heb mijn best gedaan. Dus voel je niet aangesproken hoor!
Ik kan het gewoon niet Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:36

zo weer twee tekening van mij

pastelkrijt
Afbeelding

aquarelpotlood
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:02

astridjhu: Misschien kun je iets meer detail toevoegen, de veren zijn wel netjes hoor! Ik kan er nu niet meer van maken dan: 0-5€.
Nujaro: De eerste vind ik wel leuk gemaakt! Lekker wild die haren, maar de oren en het oogje mogen wel wat meer detail van mij Knipoog. €5,-
Aan de ander kan ik geen waarde vastknopen Ja.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:25

Ik taxeer weer 'eventjes' bij. Clown

met eerst de gebruikelijke excuses. Voel je niet aangevallen door mij, ik zeg wat ik denk en vind. Verder heb ik er nog steeds niet superveel verstand van dus wat ik zeg kan zomaar niet kloppen. Het kan ook wel kloppen trouwens Schijnheilig Dat maak je zelf maar uit Vork

blz90
Norway_girlProbeer met wat meer diepte te gaan werken. Het oortje en het oogje zijn nu nog twee zwarte vlekken. Lees dat je al hebt aangepast, maar daar kunnen wij weinig mee. Voor de volgende keer, zet de aangepaste versie hier neer.
MalenkaMooi Ja , enige jammere vind ik de kleuren op de rug van de tijger. Maar dat is echt een kwestie van Smaak. €20,- en bedankt voor je tips over Aqryl. Heb ze geprobeert te gebruiken.
NujaroIk zou de zwarte achtergrond nog zwarter maken, zodat Jack Sparrow er meer uitspringt. Verder goed Lachen €10,-
Liedje_Neus lijkt wat vierkant afgestompt, verder al heel goed met schaduwen gewerkt. €7,-
wanniesannieDe eerste vind ik heel mooi. Goed gewerkt met kleuren enz. Ik zou de volgende keer beetje oppassen met water eroverheen gooien, want nu is hij niets meer waard Knipoog Alleen de tekening op 'gezond' papier. €10,-
alenanetjes gedaan Lachen stoor me na even kijken aan enkele raar lijkende verhoudingen, vooral bij het linkerpaardje en het formaat is natuurlijk erg klein. €5,-

pagina 91
Malenkamooie kleuren Lachen , de tweede schat ik zeker op 30,- , de eerste vind ik iets minder waard. Maar ook rond de dertig.
Nynk bekend gezicht, die had nujaro toch ook nagetekend? Erg netjes gedaan. €10,-
Japke_ZAls ik jou was zou ik nog even doorgaan met oefenen. Je stijl is al mooi, vooral de manen vind ik goed. Toch mist het iets. Probeer het tuig meer kleur te geven en wat meer diepte in het oogje. Ik had het nummer weggelaten als ik jou was.
FigoLeuke tekeningetjes, maar toch zou ik nog dooroefenen. Probeer er op te letten dat er minder vlekken op het papier krijgt rond de tekening en let er op waar je het hoofd van het paard plaatst. €5,-
MirteLief paard Lachen oren zijn wel een beetje klein en al die zwarte stippen op zijn neus had ik op een andere manier gedaan. €7,50
wendyMooie tekening. €10,-

pagina 92
deeikende eerste foto doet bijna pijn aan mijn ogen, probeer de volgende keer de flits uit te zetten of iets anders. Tekening oogt een beetje slordig. €5,-
LoveSarosLeuke tekening, het oogje valt wat weg. Het is iets te klein en er zitten weinig details omheen. De foto is ook niet zo duidelijk €5,-
LontjeUhm... Nou, ik vind... Hij is weer een super Ja Haha! €90,-
deeikenprobeer het papier wat netter te houden. Ook deze zet er slordig uit, terwijl het verder een mooie tekening is. €5,-
wendy15knap dat je dit kan met houtskoolpotlood. Het paardje heeft of vanzich zelf een beetje rara verhoudingen of jij hebt het oogje te hoog gezet. Het ziet er nu een beetje vreemd uit. €15,- (als die klopt €20,- ) Bloos
evelijn_Weer een mensje van jou. Je wordt er echt steeds beter in Lachen €25,-
lunasHet lichaam is heel mooi gedaan en dan heb je bij het hoofd alleen wat streepjes. Ik snap dat het een schimmel is met een heel wit hoofd, maar ook daar zitten schaduwen lijkt mij. €10,-

pagina 93
babe€40,- en geen commentaar Bloos!
Nujaroleuke oefening, maar je snapte denk zelf al dat het niets waard is kwa euro's? Bloos
nujaroaquarel is moeilijk Ja De kleuren lijken heel flets. Ik zou ze wat donkerder maken op bepaalde punten zodat het wat meer eruit springt. Lekker blijven oefenen en poberen.
edelweisde kleuren zijn lekker fel. €5,-
niki_jimmyknap twee paardjes Ja erg mooie tekening, maar ik denk dat jij nog beter kan worden Knipoog €25,-

Hier blijf ik even steken, heb proefwerkweek en dit duurde langer dan ik dacht. De rest komt na mijn proefwerkjes Lachen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:28

A3 formaat
pony: pastelkrijt
achtergrond:aquarelkrijt

Afbeelding

foto:
http://upload.animaatjes.nl/images/3126831maup%20goed%20formaat.jpg

Taxaties:
96
Naomie21 --> 45 euro
MlieZ88 --> 20 euro
Nujaro --> 1e 5 euro; meer materiaal gebruiken. En schaduwen en lichtval toe voegen.
2e 5 euro; meer kleur gebruiken, minder water.
Lontje--> minimaal 30 euro, maar door het kleine formaat vind ik het moeilijk m een goede prijs te bepalen.

97
WannieSannie --> 5 euro; meer detail toe voegen. Het gezicht klopt niet helemaal. Lippen zijn plat, door lichtval kun je dit veranderen.
Wendy15 --> Erg leuk! 5 tot 10 euro
Astridjhu --> 5 euro; meer kleur gebruiken. Ik denk dat een achtergrond er bij kleuren al veel mooier zou zijn... donkergroen bijvoorbeeld (in verschillende tinten).
Nujaro --> 1e 5 euro; meer materiaal gebruiken... schaduw en licht toe voegen.
2e Veel meer detail toe voegen, achtergrond?, meer kleur geven door iets minder water te grbeuiken.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 23-01-07 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:39

@Malenka: Wat is aquarelkrijt? Kun je daar met water in verder werken ofzo?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:46

Ja, het is krijt dat je net als aquarelpotlood met water kunt bewerken.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:51

Fenn, ik begrijp volledig wat je bedoelt met die opmerking over mijn tekening. Ik vond ook dat het lichaam er 'ingewikkeld' uitzag tov het hoofd dat er dan eenvoudig uitziet. Ik ga nog eens turen naar de foto om meer schaduwen/lijnen te zoeken.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:39

Iedereen bedankt voor het taxeren van mijn werk! Ja

Ik werk meteen ff bij:
MlieZ88: geweldig leuk schilderijtje, zou idd zo n kinderkamer inkunnen Lachen . Voor het genoemde formaat ong 40 euro.

nujaro: pastel en aquarelpotlood: jij maakt ze altijd zo leuk en vrolijk! Toch zou ik nog even oefenen voor je geld gaat vragen. Probeer vooral lekker de tijd te nemen en te oefenen om met kleinere streepjes te kleuren Lachen .

Lontje: ja phoe, deze overtreft alles! Vind m heerlijk om naar te kijken Wow! . Voor dit formaat en deze kwaliteit vind ik een taxatie van 150+ klasse echt niet gek. Lachen Volgens mij noemde je laatst Francien's katten? Ik vind jouw poezels mooier, meer sfeer en echter in structuur Ja .

WannieSannie: erg leuk, ik vind alleen het geheel een beetje leegjes (grote stuk blauw). Ik zou nog even oefenen op de compostie, nu zo'n 5 euro idd Lachen .

Wendy15: voor een eerste pastel beloofd dit heel wat Knipoog . Ik vind het een superfijn portretje, mss dat het donkere naar je smaak moet zijn maar mij bevalt het wel. 15 euro A4

astridjhu: idd altijd moeilijk om een goede foto/scan van je werk te krijgen, ik heb er ook altijd ruzie mee ... De vogel is zekers mooi gelukt, ong 5 euro A4 Lachen

nujaro: idem eerdere taxatie Lachen

Malenka: ja die is leuk! Die achtergrond past helemaal bij dat ondeugende koppie! Leuke combi van materialen ook Ja . 40-50 euro A3

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:01

Tot nu toe bedankt voor de taxatie's Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:02

Iedereen heel erg bedankt voor de taxaties! En naoom, zoveel Bloos! Had ik echt niet verwacht Maar blijf nog mooi even oefenen Vork

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:21

en we gaan verder waar we waren blijven steken. Voor de gene die het willen weten Knipoog Proefwerken gingen wel oké.

pagina 94
vajenteprachtige poes/kat Lachen Enige wat ik erover kan zeggen is dat ik hem niet zo abrupt zou laten ophouden, maar nog even vaag door laten lopen. Verder super Haha! €20,-
angelditchte veel foto's voor mij om allemaal te openen Bloos! volgende keer gewoon één mooie tekening/schilderij plaatsen en daar commentaar op vragen en laten taxeren. Deze ga ik niet allemaal openen. Sorry
lontje pfoe... Het is dat ik weet dat je volgende kat nog mooier is Haha! €50,-

pagina 95
MarthineJaah, ik vind de kleuren daar werkelijk super Ja €15,-
alenaalle twee heel netjes.Ik vind die met die oortjes juist wel leuk. Als je die iets meer uit zou werken zou het echt wel grappig zijn voor aan de wand. €7,- per tekening.
MAlenkaTja, ondanks dat ie niet helemaal klopt brengen de kleuren dat weer lekker in evenwicht. €15,-
alenaJe ziet jou ook vaak voorbij komen Clown ook voor deze €7 a 10,-

pagina 96
Wat me opvalt is dat ik nu veel minder tekeningen op een pagina zie en veel meer taxaties. Goed Haha!
Naomi21 Afgod voor jou talent en geduld en en en... Hyper! Ik kan bij jouw heel moeilijk commentaar geven Bloos €150,- Als je hem op een expositie hangt, nog wel meer denk trouwens Bloos!
mlieZ88 Wat een lieverdje. Die kan je nu echt zo op een kinderkamer ophangen. €50,-
nujaroZeker bij het paard zie je dat je vooruit gaat Ja Ik zou bij nog even oefenen met de materialen die je hier gebruikt, maar het gaat de goede kant op Ja
Lontje Ach gut hij is mooi! €100,- eigenlijk nog wel meer, maar 100 euro is netjes.

pagina 97
wanniesannieIk vind hem mooi, maar zou hem nog wat uitgewerkter mooier vinden. €10,-
wendy15€15,- echt wel goed voor een eerste pastel Ja
astridjuhnog niets.probeer volgende keer meer met kleur te werken. Niet alleen blauw zit er denk ik op die vogel, maar ook een donkerdere blauw, waarschijnlijk zelfs blauw die naar groen neigt, of paars of wittachtig bijna roze of... Verzin het anders zelf dat zorgt voor meer leven Knipoog
nujaroeerste is zeker leuk. Stevige, wollige pony Lachen €10,- de ander is niets waard, maar een leuke oefening Lachen
malenkageweldig Haha! €25,-

en dan twee ( Schijnheilig ) van mij:

Afbeelding
Een Aqryl werk, waarbij ik heb geprobeerd de kleuren minder vlak te houden. Naar het iedereen dezelfde foto tekenen topic.
Aqryl, 50x40

Afbeelding
Ben het niet helemaal eens met mijn camera zoals te zien. Het wordt wat waziger allemaal en een gedeelte wordt wel eng licht. *en dan zit ik te zeuren dat jullie betere foto's moeten plaatsen, ik weet het... Sorry. Hij doet het niet.
potlood HB, vulpotlood B2 op A3.

nog bedankt voor het taxeren op mijn girafjes trouwens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:15

Eens even zoeken waar ik ben gebleven met taxeren Lachen

pag 95
Malenka; Mooi kleurgebruik. Jammer dat hij wat uit verhouding is. 10,- Lachen

Alena; De manen lijken iets in de vacht weg te vallen, de oogjes zien er iets raar uit, en volgens mij zijn z'n oortjes iets aan de kleine kant. Denk toch zo'n 5,- voor deze tekening Lachen

pag 96
Naomi21; echt een geweldige tekening dit! Z'n beentjes lijken wat kort, maar dat komt misschien meer door de pose van het paard zelf dan hoe jij de tekening hebt neergezet. Denk dat dit zelfs misschien wel rond de 80 euro waard is (als het niet meer is Knipoog)

Mliez; voor een kinderkamer is dit inderdaad een erg leuk schilderij. Zo'n 30,-

nujaro; voor beide tekeningen geld dat ik ze niets waard vind. Moet wel zeggen dat je een goed begin hebt. Heb je al een apart topic geopend met deze twee tekeningen? denk dat je daar veel tips kunt krijgen Ja

Lontje; Wow! minstens 60,-

pag 97
wanniesannie; hij is leuk, maar nog niet iets om geld voor te vragen. Nog even oefenen dus wat dit betreft Lachen

wendy15; mooi kleurgebruik. Toch klopt er iets niet helemaal, maar kan je helaas niet vertellen wat . 10,- Lachen

astridjuh; nog iets langer dooroefenen Lachen. Goed hoe je met verschillende tinten hebt 'gespeeld' in de snavel Ja

Nujaro; 1) Leuk maar ik vind hem erg krasserig. Met wat meer lagen over je tekening krijg je al een heel ander effect Lachen 2) Hier kan ik geen waarde aan vast hechten. Vind deze té weinig gedetailleerd. Het mist iets Knipoog

Malenka; prachtige kleuren Ja. Mis toch wat detail, al stoort dat niet echt in je tekening. 20,-

Fenn; 1) Ik vind alles iets te grof. Het had allemaal iets fijner en gedetailleerder gekund. Ook stoort de achtergrond mij een beetje. Het is je wel gelukt om de kleuren minder 'vlak' te houden Ja het was mooier geweest als de kleuren iets vloeiender in elkaar overliepen Lachen. 5,- 2) Erg leuk varken/zwijn. *LOL* Vind hem nog iets krasserig lijken, maar niet overdreven. Jammer dat je het stro (?) veel minder gedetailleerd hebt gemaakt. Daar had je ook wat meer de tijd voor kunnen nemen. 5,-

En weer eentje van mij Lachen Houtskool(potlood) op A4 Lachen
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:17

Plaudar: erg mooi Ja volgens mij zijn de wangen een beetje aan de lage kant. Misschien is je linkerwang wel een beetje aan de donkere kant qua schaduw. Nu heeft ze daardoor een beetje een kil/lijkerig uiterlijk Knipoog. €15-20

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:09

Voor uitleg van de tekening klik hier: viewtopic.php?f=149&t=716014&hilit=

hier de tekening dan Knipoog
Afbeelding
Compact koppie met dikke speknek erop was de bedoeling, wilde hem niet inkleuren en hij is in de trein gemaakt op A4 met HB en 2B potlood Knipoog

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:21

Pagina 95
marthine: nog niet echt naar mijn smaak, ik zou nog even lekker verder oefnen, €5
alena: De tweede en derde tekening zou ik tussen de €10 en €15 euro voor geven
Malenka: Je bent goed op weg zo te zien €10 - €15

Pagina 96
Naomi21: Gewoon té mooi Haha! rond de €50? (of meer)
MlieZ88: Heel erg leuk gedaan Ja €30
nujaro: Sorry, maar ik zou als ik jou was nog maar even lekker voor jezelf blijven werken en wat oefenen.
Lontje: Die kan ik toch niet taxerren, hij is echt veels te mooi Haha! tussen de€30 en €50 in

Pagina 97
WannieSannie: Ook bij jou zeg ik, nog even oefenen
Wendy15 €10 - €15
astridjhu ik vind er te weinig diepte en leven in zitten, ook voor jou, nog even lekker oefenen
Malenka €15 je bent goed op weg!
Fenn €10 - €15
Plaudar €15, weet niet, heb niet veel verstand van het tekenen van mensen

Ik ben slecht in taxeren, maar ik heb toch even iets geprobeerd Haha!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:58

xXVeronaXx: Erg leuk gemaakt, alleen vind ik je lijnen en schaduwen wel heel duidelijk, mag van mij iets subtieler. €10-15

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:42

Taxeren volgt nog.
Hier mijn laatste. A3, Fjord, potlood:

Afbeelding