[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:46

xLienepienx schreef:
Nog een vraagje: Hoe duur zijn camera's met spiegelreflex ongeveer??

Tja, het ligt eraan. Alleen de body, kan je 2e hands best goedkoop krijgen. Maar als je hem nieuw wil.... Wij waren dit voorjaar voor onze Canon EOS 350D met toebehoren (1 GB geheugenkaart, standaard 'prut'lensje, en al die standaard dingen) 850 euro kwijt (in buitenland). Zal ongetwijfeld nu weer wat gezakt zijn die prijs. Maar, de Nikon 50 is goedkoper voor zover ik weet. Verder zijn dit de 2 geodkoopste ongeveer, en kan je het zo duur maken als je zelf wil.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:43

de kitlens is geen prutlens boyke. De prijs/kwaliteitsverhouding is erg goed.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:05

JW18 schreef:

Nou ik ben er toch echt niet over te spreken... Maarja, dat is mijn mening.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:18

Boyke_Candy schreef:
JW18 schreef:

Nou ik ben er toch echt niet over te spreken... Er zitten in plaats van glas kunststof plaatjes in (tenminste, bij die van mij). Je kunt er wel goed mee fotograferen, maar als je toch wat verder wil moet je toch een andere lens hebben. Maarja, dat is mijn mening.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:21

Boyke_Candy schreef:
xLienepienx schreef:
Nog een vraagje: Hoe duur zijn camera's met spiegelreflex ongeveer??

Tja, het ligt eraan. Alleen de body, kan je 2e hands best goedkoop krijgen. Maar als je hem nieuw wil.... Wij waren dit voorjaar voor onze Canon EOS 350D met toebehoren (1 GB geheugenkaart, standaard 'prut'lensje, en al die standaard dingen) 850 euro kwijt (in buitenland). Zal ongetwijfeld nu weer wat gezakt zijn die prijs. Maar, de Nikon 50 is goedkoper voor zover ik weet. Verder zijn dit de 2 geodkoopste ongeveer, en kan je het zo duur maken als je zelf wil.

De Pentax *ist DL en de Olympus E-300 zijn goedkoper Knipoog

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:23

Oke, dat wist ik niet Lachen

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:09

Vraagje:
Ik ben aan het kijken voor een betere camera dan diegene die ik nu heb,een ricoh 530.

Ik wil een optische zoom van 10 a 12,
nu zie ik de canon S3 en S2, wat is nu het verschil tussen die twee ?
Er zit een prijsverschil van E66,-- tussen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:03

Boyke_Candy schreef:
Nou ik ben er toch echt niet over te spreken... Maarja, dat is mijn mening.

Met de kitlens kun je anders supermooie foto's maken. Knipoog

Nu spreek ik niet voor mijn eigen foto's, ik maak niet zo'n mooie foto's, maar op een fotografieforum ben ik eens op de website van iemand gekomen die superfoto's met dat ding maakt. Wow!

Geldt maar weer dat de kwaliteit van de foto afhangt van de fotograaf achter de camera.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:09

Sander_ schreef:
Beestje is net nieuw Calandra. Clown Anne_GTI heeft er volgens mij een [zie quote hieronder].

i know, daarom vroeg ik het ook Knipoog

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:50

Omdat ik binnen een tijdje een spiegelreflex wil kopen, ben ik nu al informatie aan het zoeken. Mijn oog is gevallen op 2 (naja, 3)toestellen van Pentax. De *ist DL en de nieuwe K100D/K110D. Deze toestellen zijn nagenoeg hetzelfde, op enkele dingen na.
De *ist DL heeft een hoger richtgetal van flitser (Hoewel ik die niet vaak ga gebruiken) en is iets zwaarder. De K100D/K11D hebben 11 meetpunten, de *ist DL weet ik niet.

Kan iemand mij helpen?
Is het nodig om de K100D/K110D te kopen, of is de *ist DL ook goed genoeg?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:31

Hoi
Wij willen ook een spiegelreflex aankopen.. Heeft iemand ervaringen met de Nikon D80?

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:11

Ik mag de camera van m'n moeder niet meer gebruiken (dan gaat 'ie kapot Gestoord ), ze wil dat ik er zelf 1 koop. Ik hoef geen hele professionele camera, maar wel graag eentje die zo scherp mogelijke foto's maakt en niet al te moeilijk is in gebruik. Dus geen camera als de Canon EOS 350-huppeldepup, maar wel een redelijke camera om foto's van huisdieren & vakantiedingesen enzo te maken. Mijn budget is ongeveer 250,- .
Wat raden jullie aan? Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:55

jacky2 schreef:
Vraagje:
Ik ben aan het kijken voor een betere camera dan diegene die ik nu heb,een ricoh 530.

Ik wil een optische zoom van 10 a 12,
nu zie ik de canon S3 en S2, wat is nu het verschil tussen die twee ?
Er zit een prijsverschil van E66,-- tussen.

Kijk eens op www.dpreview.com Daar kun je beide camera specificaties naast elkaar laten zetten en zie je de verschillen gelijk overzichtelijk (kan overigens ook op www.kelkoo.nl). Verschil zit geloof ik o.a. in het aantal Megapixel van beide camera´s.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:58

Sooff schreef:
Ik mag de camera van m'n moeder niet meer gebruiken (dan gaat 'ie kapot Gestoord ), ze wil dat ik er zelf 1 koop. Ik hoef geen hele professionele camera, maar wel graag eentje die zo scherp mogelijke foto's maakt en niet al te moeilijk is in gebruik. Dus geen camera als de Canon EOS 350-huppeldepup, maar wel een redelijke camera om foto's van huisdieren & vakantiedingesen enzo te maken. Mijn budget is ongeveer 250,- .

Veel zijn er hier op bokt tevreden met hun Fujifilm S5600 (waaronder ik). De camera heeft veel mogelijkheden om net wat meer uit de camera te halen dan een doorsnee camera, zonder dat je daarvoor gelijk de hoofdprijs betaald. Misschien kun je daar eens naar kijken (wederom meer info te vinden op o.a. www.kelkoo.nl Lachen )

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:53

Bienotje schreef:
Sooff schreef:

Veel zijn er hier op bokt tevreden met hun Fujifilm S5600 (waaronder ik). De camera heeft veel mogelijkheden om net wat meer uit de camera te halen dan een doorsnee camera, zonder dat je daarvoor gelijk de hoofdprijs betaald. Misschien kun je daar eens naar kijken (wederom meer info te vinden op o.a. www.kelkoo.nl Lachen )

Oh dat klinkt wel goed ^^ Heb ff geGoogled en volgens mij is dit wel wat ik zoek. Tong uitsteken
Krijg je er dan ook wel een tasje bij enzo? *LOL*

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:27

@Sooff,nee dat zul je er zefl bij moeten kopen tezamen met een grotere geheugenkaart en eventueel batterijen met oplader.

@calandra, kijk eens op www.300d.nl en dan onder camera's Daar staat een heel topic met ervaringen etc. over de 400d.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:21

Eigenlijk alle camera´s zijn als je ze koopt zonder hoesje, extra geheugenkaart etc. Tenzij je een bepaalde aanbieding hebt Knipoog

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:25

De Nikon D80 is een hele mooie camera..
En ja als je er echt wat geld tegen aan wil gooien dan is de Nikon D200 wel de absolute topper. Maar ik weet niet of dat een handige camera is om in te stappen..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:13

Leonie schreef:
Omdat ik binnen een tijdje een spiegelreflex wil kopen, ben ik nu al informatie aan het zoeken. Mijn oog is gevallen op 2 (naja, 3)toestellen van Pentax. De *ist DL en de nieuwe K100D/K110D. Deze toestellen zijn nagenoeg hetzelfde, op enkele dingen na.
De *ist DL heeft een hoger richtgetal van flitser (Hoewel ik die niet vaak ga gebruiken) en is iets zwaarder. De K100D/K11D hebben 11 meetpunten, de *ist DL weet ik niet.

Kan iemand mij helpen?
Is het nodig om de K100D/K110D te kopen, of is de *ist DL ook goed genoeg?

Ik heb een Ist DL en ben er super tevreden over.
Die andere ken ik niet, was er nog niet toen ik de mijne ging halen.
Ik heb 'm nu een half jaar en ben blij dat ik voor de Pentax heb gekozen.
Vind 'm fijner dan de EOS bijvoorbeeld.
Maar dat is persoonlijk Haha!
Als je voorbeeldfoto's wilt, of meer info kan je me altijd een pb sturen Ja

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:19

En dit, is dit troep? Nagelbijten / Gniffelen Door dat consumentengedoe krijg ik er namelijk wel een goede indruk over. Tong uitsteken
Of dit? Of misschien deze?
Ik wil namelijk het liefste wel een beetje een klein dingetje wat ik makkelijk kan meenemen..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:06

Mijn collega´s hier zweren alle bij Canon, dat is wel een erg goed fotografiemerk vinden zij in ieder geval.

De camera´s die jij nu noemt hebben allemaal een kleinere lens, inzoomen zal denk ik minder snel mooi worden. Verder hebben ze minder mogelijkheden denk ik betreft instellingen. Als je zelf toch weinig plan hebt om zelf met instellingen te klooien maar gewoon een toestel wilt om te pakken en snel te fotograferen zullen ze best voldoen aan je eisen. Let wel of de camera bv een bewegingsstand heeft ofzo, als dat niet het geval is zullen actiefoto´s eigenlijk altijd wazig worden vanwege de standaard hoge sluitertijd die sommige toestellen automatisch gebruiken..

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:33

En hoeveel megapixels kan ik het beste nemen? We hebben nu een camera van Sony met 5.1 MP en die maakt wel mooie foto's vind ik. Mijn eisen zijn in elk geval dat een camera liefst niet duurder is dan 200,- , hij moet klein en licht zijn & wel scherpe foto's maken. Of 'ie ook scherpe foto's maakt bij bewegende objecten vind ik niet zo belangrijk, maak liever foto's van stilstaande dingen. Tong uitsteken

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:48

@ Sooff. Ik heb ook de S5600.
Echt een aanrader. Superfijne camera.
Hijs nu ook in de aanbieding bij de Makro btw.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:54

Hilde_ schreef:
@ Sooff. Ik heb ook de S5600.
Echt een aanrader. Superfijne camera.
Hijs nu ook in de aanbieding bij de Makro btw.

Wat kost 'ie daar? Tong uitsteken

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:56

Ik geloof zo uit mn hoofd 190 ofzo.
Maar ik zal even kijken..