Open je foto. Dan doe je ctrl+shift+N om een nieuwe layer te maken. Op die layer plak je dan de afbeelding/logo/teken dat je op de foto wilt hebben. Vervolgens kun je via de balk rechts per layer de opacity/fill aanpassen. Als je de opacity minder doet, wordt je layer licht doorschijnend.
Ik moet een voorkant maken voor mijn scriptie, alleen nu moet ik een titel e.d. op het voorblad hebben. Ik heb een foto op A4 (zie 1e foto profiel maar dan een rechtopstaande uitsnede) en daar moet ik bovenin de bladeren een titel hebben. Ik heb photofiltre en psp 7. Een titel maken lukt me wel, maar ik wil graag een dikkere rand om de letters heen, maar ik kan alleen maar een dun randje maken.
Heeft iemand tips om een dikkere rand om de letters te maken?
Okee ik ga eens kijken. Ik heb alleen PSP 7, had net een nieuwere gedownload, maar helaas is mijn harde schijf vol en kan ik hem op dit moment niet installeren
Of nouja ik denk ik ga maar eens zoeken naar die werkbalken (view > toolbars) en daar waren een aantal gewoon niet aangevinkt en daar vind ik dus degene waarmee ik die streep kan aanpassen!!
Echt stom dacht al dat ik achterlijk was geworden, want ik wist dat het moest kunnen met PSP maar ik kreeg maar 1 dun wazig streepje.
Dat is zo makkelijk, denk niet dat daar tutorials voor zijn. Gewoon een nieuwe laag aanmaken in photoshop, dan met een zwarte brush de lijnen en vormen overtrekken. Dan een tweede laag onder die eerste. Daarin doe je binnen de lijntjes alles inkleuren.. en dan kun je eventueel nog een derde nieuwe laag daaronder leggen en een achtergrond erbij schilderen
Haha nee, dat moet echt met de hand Ik gebruik zelf altijd Illustrator, voordeel is dat je dan makkelijk achteraf nog lijnen kan vervormen en aanpassen.