[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:16

Chronisch tijd tekort, maar hier toch mijn

Week 6

Afbeelding
Instellingen:
f/5.6
1/500
ISO 100
110 mm

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:30

Eline91

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:39

Crazy_horses Leuk ding, ik vind je foto best een gaaf sfeertje hebben :) Je bokeh is wat hard, maar het kan bij deze foto wel vind ik.

ponyaddicted Je foto is inderdaad niet helemaal scherp, daardoor is het wat moeilijk om hem verder te beoordelen.

SuperLiesje Gaaf gedaan, heel leuke foto!

Ash_ Wat een gave actiefoto! Ik vind hem heel erg geslaagd :)

LauraBloem Gaaf zo met die kleuren, hoe heb je dat gedaan? :)

EskeGirl Coole foto! Leuk gedaan ;)

Racheel Ik vind je foto heel geslaagd, leuk sfeertje! Is hij niet leuker in kleur? Het zwart-wit heeft wel iets speciaals, maar als de kleuren voldoende rustig zijn kan dat ook best :)

LOVESUSHI Leuk hoe je dat speciale moment vastgelegd hebt :) Hij lijkt niet helemaal scherp, of komt dat door het uploaden?

horserider22 Ik vind dat je foto ook wat scherpte mist... En hij lijkt wat onderbelicht.

wendy1987 Gaaf met die kleuren, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :)

Astor Leuk gedaan :) Niks op aan te merken eigenlijk

IsaCalixa Het hondje is mooi scherp, en je hebt een heel leuke bokeh. Het regenboogje vind ik dan weer minder, maar dat is misschien persoonlijk :)

monbyou Heel gaaf, leuk gedaan ;)

xFace Je foto lijkt niet helemaal scherp, en ik stoor me wat aan dat onscherpe op de voorgrond.

Niene87 Wat een leuke foto, de papegaai is mooi scherp :) Ik denk dat ik hem wel iets meer zou belicht hebben, maar dat is misschien persoonlijke smaak.

Lipydo Ontzettend gaaf gedaan! Ik ben fan van je foto :D Je experiment is in elk geval geslaagd ;)

calice Leuke foto! Knap dat je ondanks je pijnlijke kaak toch een nieuwe foto van deze week post ;)

_Patriciaa De scherpte valt mee, hij is best leuk geworden :)

HeavensLove Gaaf landschap, heel mooi gedaan! Alleen jammer dat de sneeuw vooraan een beetje grauw oogt...

Brechtjee Best een leuke foto, maar ik mis toch een beetje scherpte bij de ogen.

Kimmetjee04 Heel gave foto! Best apart, de zonnebrillen geven een leuk effect :)

XiiaaooNaa Gave foto, ik vind hem goed gelukt :)

Murthul Leuke foto, maar ik vind hem niet heel speciaal. De bokeh geeft een leuk effect maar zit jammer genoeg maar op één plek.

S_imonee Ik vind je foto vrij onscherp, en door het tegenlicht hangt er een rare waas over.

CrazyIris Leuk uitzicht!

showteam Heel gave foto, mooi scherp ook! Ik ben fan :)

Marjoow Leuk effect, je foto heeft iets bijzonders!

Babel Gave foto, hij is heel mooi scherp :) Knappe jockey ook ;)

ismy Leuk gedaan, gaaf sfeertje heeft je foto ;)

TeSsZz Niet slecht, maar het was leuker geweest als je de kleuren wat beter had kunnen laten uitkomen door met het licht te spelen :)

MZorro Ik vind je foto best geslaagd :)

Crazymel Wat gaaf dat je dit zonder statief hebt kunnen doen, heel leuk! Welke lens en instellingen heb je hiervoor gebruikt?

quartel Ik vind je foto best leuk, maar het is jammer dat er niet echt een onderwerp uitspringt :)

Irene96 Gaaf gedaan, ik vind je bewerking heel geslaagd :) Je slaagt erin van een 'gewone' foto toch iets heel bijzonder te maken.

Hanna_94 Wat leuk zeg, ik vind je foto best gaaf :=

SternPhoto Je mist vooral scherpte rond de ogen. Het lijkt ook of je foto erg onderbelicht was, want je hond toont grauw en heeft geen 'lichtjes' in zijn ogen.

sorsie Heel geslaagd, knap gedaan hoor! Al denk ik dat hij in kleur ook best leuk zou zijn :)

_Elke Leuke foto, hij is inderdaad heel mooi scherp :D

JewEmm Gaaf zeg, ik ben heel erg fan van je foto ;)

Leonyr Wat een mooie foto! De scherpte zit helemaal goed, niks op aan te merken :D

joeluna Ik vind hem best leuk hoor, maar waarom de keuze voor zwart-wit? Ik denk dat deze foto best in kleur kan :)

tesseke Leuk! Wat voor camera heb je gekocht? :D

Deetjeuh Leuk gedaan met dat druppeltje, gaaf!

MarijeR Heel cool! Welke lens heb je hiervoor gebruikt? Hij is echt goed scherp!

Gub Gave foto, je hebt de hond echt in al zijn kracht weten vast te leggen :)

Fellow Ik vind je foto niet zo heel bijzonder eigenlijk. Hoe komt het dat je niet meer tot fotograferen komt?

Nefertarie Cool gedaan, heel bijzonder sfeertje zo ;)

femmelz Leuk gedaan :)

Kanzi Wat een gave foto zeg, heel leuk effect!

WiancaR Gaaf effect, maar ik vind hem net iets te wazig/gelig denk ik :)

RobinRikkie Ik vind je foto vooral wat te donker, het wit ziet er grauw uit en de geit heeft geen lichtjes in haar ogen.

Asselruiter Leuk concept, maar jammer dat de lucht zo saai effen grijs was. Je foto was leuker geweest met wat wolken :)

LinSa Ik vind hem een klein beetje saai := Ik mis een onderwerp die eruit springt denk ik.

KimdeGroot94 Heel gave foto, mooi effect met die bijzondere lucht!

--------

Bedankt voor de feedback!

Jespri Ik vond het eerst best spannend, ik had tijdens de heenreis al met m'n camera in mijn handen gestaan maar toen had ik meer foto's van de mensenmassa genomen omdat ik niet echt op individuele personen durfde inzoomen :D Tijdens de terugreis moest ik door een storing in het treinnet heel lang wachten dus dan ben ik gewoon op zoek gegaan naar leuke plekjes van waaruit ik de voorbijgangers mooi kon fotograferen en heb ik me op de foto's geconcentreerd in plaats van de mensen :) Voor deze foto stond ik bijvoorbeeld bovenaan de roltrap op het perron, zodat de mensen naar mij toekwamen en ik niet naar de mensen moest lopen, dat maakt ook wel uit :)

--------

Joepie, het is bijna tijd voor week 7! Ik ben daarnet mijn nieuwe lens gaan ophalen en ik kan niet wachten om ze te gaan uittesten *\o/*

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:41

Eline91 schreef:
tesseke Leuk! Wat voor camera heb je gekocht? :D

Ik heb een Nikon D7100 gekocht. Een hele verbetering tegenover mijn D3100 :D

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:45

Afbeelding

mijn week 6

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:46

Mijn week 7 ligt al klaar van de shoot van gister *\o/*

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:50

Week 6

Niet tevreden ivm ruis en scherpte, zeker niet na de foto van vorige week -O-

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:55

Dank jullie wel voor de leuke feedback nu al :)

Citaat:
LeonyrElke Mooi moment en een bewust gekozen hoogte, waardoor de hond beter spreekt. Wel ligt de rest van het lichaam in een wat minder herkenbare hoek, wat af kan leiden van de kop. Maar zoals je zei; perfect scherp gesteld.

Ze ligt inderdaad als je het niet weet misschien een beetje gek. Ze ligt helemaal plat op haar zij en dan rechts zie je haar voorpootjes naar rechts strekken en de rest van het lichaam zie je naar links , daar kijk je dus op haar rug.

Ik was zelf ook op de grond gaan liggen en da camera op de grond. Na de foto lekker kroelen haha :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:59

Klopt het regende en was vies weer. Vandaar ook het grauwe. De scherpte heb ik expres gedaan bij de poten vondt dat meer actie geven. Bij mij op de Comp is die wel scherp. Heb m via hier geüpload

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:00

taarss schreef:
Mijn week 7 ligt al klaar van de shoot van gister *\o/*

:D hier nog een.. Hoewel ik moet nog kiezen

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:01

Feedback vanaf halverwege pagina 94

Brechtjee
Lieve hond, jammer dat de neus niet scherp is.

XiiaaooNaa
Mooi paard en scherpe foto! Misschien kan je de teugels wegwerken, dat maakt het plaatje af! :D

Murthul
Grappig die bokeh-vijfhoekjes (?) linksonder! Onder misschien wat aan de donkere kant, maar dat creëert juist ook wel een mooie silhouet!

S_imonee
Ik mis wat scherpte in de foto; de geel/groene kleuren vind ik wel mooi!

Showteam
Prachtige foto, en wauw die ogen!
Toevallig niet op zoek naar een nieuw baasje voor de kitten? :D

Marjoow
Naar mijn idee iets te donker onderin en links, en de hoek rechtsboven iets te veel bewerkt (?), lijkt blauwer dan de rest van de lucht. Dat het licht door de veertjes schijnt in het midden geeft een leuk effect!

Babel
Sprekende uitdrukking van het paard, jammer van de persoon rechtsonder. Kleurencombi vind ik ook mooi (bruin/blauw/rood).

Ismy
Knappe hond zeg & heerlijke winterfoto met een zonnetje wat er doorheen breekt! Fijn om naar te blijven kijken :)

TeSzZz
Prima gelukt voor een uitprobeersel hoor! Ik mis nog wel net iets scherpte op het midden en er lijkt enige ruis, wat was je iso? Hopelijk ben je nu weer beter!

MZorro
Mooie silhouet foto! Ik vind de teugels zelf niet storend, maar die ‘sprietjes’ van de teugels leiden wel een beetje af (mij in ieder geval :P)

Crazymel
Misschien kan je de volgende keer de maan iets groter in beeld hebben of de foto bijsnijden zodat de maan een groter oppervlak van de foto bezet.

Quartel
Nog een silhouet foto haha. Mooie lucht. Misschien het contrast net iets te hoog (dat de foto ‘te hard’ wordt).

Irene96
Leuk effect qua kleurverschil van boven- en onderkant. De zwarte rand is alleen wel te erg zichtbaar/te veel bewerkt dat het nep lijkt.

Hanna_94
Wat een schatje! Ik had boven misschien iets minder ruimte overgelaten, maar vind dit beeld opzich niet storend!

SternPhoto
Allemaal schattige hondjes komen er deze week voorbij haha! Ik vind de foto zelf net iets te licht, weet niet of dit de bedoeling was? Misschien krijg je de ogen lichter als je in lightroom met ‘schaduwen’ tool aan de slag gaat?

Sorsie
Grappig effect zo die weerspiegeling. Misschien had je de vogel iets meer naar rechts kunnen zetten en minder gecentreerd.

_Elke
Scherpte is zoals je aangeeft inderdaad mooi! De houding/uitsnede is niet helemaal mijn smaak, maar dat is persoonlijke voorkeur. Kleuren vind ik wel mooi overkomen.

JewEmm
Mooi die lichtinval en het kleurgebruik; creëert een dromerige sfeer.

Leonyr
Wauw, wat prachtig! :D & gave honden!

Joeluna
Leuke foto; mooi scherp op het hoofd. Ik denk dat de foto in kleur ook een goed resultaat geeft, vanwaar zwartwit?

Tesseke
Een ‘sprekende’ quote (sorry moest even haha)!

Deetjeeuh
Mooie foto, de druppel geeft een speels effect!

MarijeR
Mooie scherpe foto en heerlijk kleurtje van de vogel! (misschien het groene rechts onderin en bovenin weg werken?)

Gub
Wauw, heel gaaf! Goed scherp en mooi getimed!

Fellow
Grappig om eens een nieuw perspectief te zien. Vind het scherpstelpunt alleen niet heel interessant.

Nefertarie
Mooi dat ‘grauwe’ effect en de vogels maken het plaatje af!

Femmelz
Jammer dat de oor van het kopje net tegen het randje aan staat, of is dit bewust gedaan?

Kanzi
Niet slecht voor een mobielfoto!

WiancaR
Een lekkere zomerse foto! Vind de gele gloed alleen wel overheersend, die zou ik iets terugbrengen.

Robin_Rikkie
Leuke geit (bij ons begint het lammeren seizoen binnenkort ook, dus ik denk dat geiten ook het slachtoffer worden voor mijn POTW haha). Hoe komt de foto er uit te zien als je de kleuren wat warmer maakt?

Asselruiter
Mooi scherp, jammer dat het object gecentreerd is.

LinSa
Ik weet niet precies wat ik van deze foto vind; hij heeft iets mysterieus door de verschillende dieptes en de kleur, maar er is aan de andere kant niet echt iets wat mijn aandacht vasthoudt.

KimdeGroot94
Ook de dromenvangers zijn deze week hip haha. Scherpe foto en mooie achtergrond.

Cathyenbeau
Leuk idee! De foto lijkt op mijn beeldscherm wat scherpte te missen.

Bumblehorse
De ruis vind ik niet heel erg storend; ik vind de foto wel wat grauw, misschien is een kleurenversie wat warmer (of is de achtergrondmuur een felle kleur?)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 23:05

De samenvatting van week 6 - 2015: 97 foto's

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Astor
Babel verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
calice
Carolaaxxxx
cathyenbeau
crazy_horses
CrazyIris
Crazymel
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
Eline91 hier
_Elke
elle108030
EskeGirl
Fellow
femmelz
GerdjeHoran
glenstorm verzamelt hier
Gracezellaa
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr is helaas ziek. Volgende week doet zij weer mee. Beterschap!
Ingvild
Irene96 verzamelt hier
IsaCalixa
it_is_me verzamelt hier
ismy
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna verzamelt hier
Joysieee
Kanzi verzamelt hier
_Kiki_ is nog met vakantie maar verzamelt hier
Killyenn
KimdeGroot94
Kimmetjee04
k_m verzamelt hier
LauraBloem
laurajoy15
Leonyr
Lipydo
LinSa
LOVESUSHI verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
manonfleur verzamelt hier
MarBri verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
marijepagter
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto verzamelt hier
monbyou
Murthul verzamelt hier
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
Niene87
_Patriciaa verzamelt hier
PenS
ponyaddicted verzamelt hier
quartel verzamelt hier
Racheel verzamelt hier
Revanches
Rianne_
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
showteam
S_imonee verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
sorsie
SternPhoto
SuperLiesje verzamelt hier
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
verography verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
WiancaR verzamelt hier
xFace
XiiaaooNaa
Ylvy

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:17

Afbeelding

Sorry Agossie, reden weet je!
Hopelijk ben ik op tijd

Bus had pech en heb 2 uur naar het huis van mijn vriend gelopen en ben net pas aangekomen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:19

Week 5

Ismy
Wat een prachtige landschapsfoto zo in de sneeuw, daar heb ik niets op aan te merken.

EskeGirl
Ondanks je eigen commentaar van de rook, vind ik het toch een prachtige foto zo met die ondergaande zon. Wellicht had er van boven nog wat minder ruimte gemogen en de zon iets minder fel?

laurajoy15
Op wat missende scherpte en centrale compositie na, vind ik het een prachtige winterse foto. Heel mooi van kleur en diepte.

SharonPlugge
Heel mooi van kleur en diepte, de dof is prachtig. Wel jammer het onderwerp niet scherp is. Wellicht had het blaadje links er ook helemaal op gekund?

Marit
Ook dit vind ik een prachtige sneeuwlandschapsfoto, niets op aan te merken.

KimdeGroot94
Die is zeker prachtig zo met dat vingertje voor zijn mond. Heel vertederend. Wel lijk ik scherpte op de ogen te missen? Verder niets op aan te merken.

Gub
Prachtig, heel “science fiction” achtig met die kleuren. Deze foto barst van het ritme en gevoelsmatig draaien de kleuren ook, echt prachtig!

hilly200
Ik denk dat je de volgende keer deze foto wat kunt onderbelichten en daarna de donkere partijen iets oplichten via de computer. Zo komt het hek niet zo hard over, HDR of aanverwante kan natuurlijk ook. Het middaglicht maakt de foto ook niet echt spookachtig. Ik denk deze fotobewerking beter had gewerkt met een grauwe dag. Want het onderwerp + de compositie zijn sterk, nu nog minder fel licht inderdaad!

Tess
Bedankt voor de feedback.
Jouw foto vind ik heel sterk in kleur en diepte. Op de een of andere manier komt het heel symbolisch over dat de linkerkant mooi belicht is, da prikkeldraad en dan schaduw. Dat heeft iets.

MarijeR
Ik zat al te wachten of jij met een dergelijke foto aan zou komen, deze is gewoonlijk weer belachelijk mooi! Die mag zo aan de muur hier. <3

IsaCalixa
Wat een prachtig winters portret van die hond, hele mooie heldere ogen. Mooi scherp en mooi van kleur. Zowel de ogen als de neus scherp krijg je door je diafragma getal te verhogen naar bijvoorbeeld f/7. Een beetje afhankelijk van je lens. Je moet een groter veld hebben dat scherper wordt, ofwel je scherptediepte moet omhoog.
Daarbij had je zijn koppie iets kunnen draaien opdat de zon in beide ogen mooi valt.

Murthul
Leuk gedaan dat druppeltje! Scherpstellen is manueel sowieso handiger. Je kunt dit doen door de kraan alvast te laten druppelen en dan een breinaald (o.i.d.) daar te steken waar het druppeltje steeds valt, daar stel je dan manueel op scherp. Door met je diafragma rond de f/6 te gaan zitten heb je een iets groter gebied scherp.
Deze foto is mooi van kleur, maar was vanaf ooghoogte wellicht nog mooier geweest, maar dat is een klein detail.

_Elke
Heel leuk moment heb je vast gelegd. Wat scherpte, kleuren en compositie ook zeker geslaagd. Jammer dat je op een brug stond, vanaf ooghoogte of althans lager dan nu, was het effect denk ik nog leuker geweest.

WiancaR
Als eerste nog beterschap, gaat het al beter met je?
Wat een mooie halshouding van dat paard, wel zou ik hem dusdanig genomen hebben dat de zon wat meer achter het lichaam is, nu is het wat te afleidend namelijk. En wellicht iets croppen van onder zodat de aanzet van het been verborgen wordt?

PenS
Als eerste welkom, je walst ook zo het topic binnen. Wellicht jezelf nog even voorstellen? :)
Je hebt daar een hele mooie winterse foto, prachtig gedaan en niets op aan te merken.

it_is_me
Als ik iets zou moeten zeggen dan zou ik de horizon nog even rechttrekken, maar verder vind ik dit echt een prachtige winterse foto! _O_
Bedankt voor de feedback op mijn foto, als je goed kijkt zie je dat het zelfs twee verschillende foto’s zijn.

S_imonee
Daar mag je zeker blij mee zijn. Hij lijkt alleen wel wat scherpte te missen en is nog een fractie te donker. Wat waren de instellingen?

horserider22
Die mag aan mijn muur! Wat een prachtige winterse foto! <3

Complimenten tot nu toe zeg!

Rosslover
Heb jij een statief? Want dan hoef je je geen zorgen te maken over het mindere licht (bijna geen althans). Wat langere sluitertijd en voila je hebt weer wat meer licht. Door het donkere pakt de foto niet echt, ik denk dat deze leuk zal zijn als je ook een spannende lucht erbij zou hebben.
Wel een mooie omgeving zeg!

HeavensLove
Als eerste een hele fijne vakantie gewenst!
De pose van het paard vind ik een beetje apart denk ik. Hij lijkt nu erg lang op deze manier. Wellicht was een andere pose meer aansprekend geweest? Qua techniek (kleur, scherpte) is hij prachtig. De reflectie in de ogen is ook erg goed gedaan.

[edit] Na de opmerking van Marlies even de andere computer met gekalibreerd beeldscherm erbij gepakt: het is inderdaad te zien dat je niet netjes afgewerkt hebt.
Joysieee
Goed dat je met de tips aan de slag gaat, zou je de die foto’s alleen in een linke willen plaatsen? Dat is voor het terugtellen van de statjes duidelijker namelijk.

Gracezellaa
Wat een interessante foto zeg, Wat is dit precies? Toren? Put? Of echt een tunnel met torentjes?
Ik denk als je tijd hebt voor het bewerken, dat deze het leuk doet in zwart/wit met hoge contrasten zonder dat de details verloren gaan. Heel mooi zo.

Verography
Bedankt voor de feedback.

Kimmetjee04
Just _O_
Zegt genoeg denk ik.

NESCAFE
Als eerste beterschap!
Wat een leuk drieluik! Technisch niets op aan te merken, al zou ik voor je titel liefste wat typisch winter willen zien of een andere titel. :)

Sanne_com
Deze foto spreekt mij niet echt aan gezien het onderwerp en de uitvoering. Ik weet niet zo goed wat je zou kunnen veranderen?

XiiaaooNaa
Verse foto’s maken jij haha!
Mooi portret weer, mooi helder, scherp en goed van compositie. Wellicht zou een vleugje extra licht de puntjes op de i kunnen zetten.

Asselruiter
Bedankt voor de feedback van week 4.

Billionache
Jammer van de achtergrond, maar soms is dat niet anders. Het is een leuk winters portret, mooi scherp en goed belicht. Wellicht de volgende keer wat minder centraal plaatsen?
Leuke hond, hoe heet dit ras ook al weer?

Dandy200
Mooi winters uitzicht. Ik denk dat behoorlijk wat contrast de foto net meer zal laten spreken, nu is het maar een winters uitzicht snap je? Wellicht helpt een omzetting naar zwart/wit of verhoging van de gammacorrectie (photoshop) ook wel.

GerdjeHoran
Lightroom moet je echt uitproberen, kwestie van kilometers maken, de knopjes uitproberen en veel youtube filmpjes volgen bijvoorbeeld, succes!
Leuke foto, mooi moment. Ik mis alleen wat scherpte voor kan dat kloppen? Ik denk dat deze foto zich ook uitstekend verlengd voor zwart/wit en hoge contrasten juist omdat je van nature al veel diepte erin hebt.

Ingvild
Mooi van compositie, scherpte en kleur. Je hebt alleen aan de achtergrond geknutseld kan dat kloppen? Want ik zie nog veel vegen op het groene gedeelte namelijk.

Bellatrix
Technisch heel mooi, goede omzetting naar zwart/wit. Met het onderwerp heb ik alleen niets, daardoor spreekt de foto mij niet aan.

Nefertarie
Mooi! Jammer dat het rechts wat te krap is. Verder heel mooi zacht en een lieve en zachte uitdrukking. Heldere ogen heb je.

Marijepagter
Ik sluit mij aan bij je eigen commentaar. Ook zou je wat meer borst op de foto mogen zetten, zodat het front wat meer aanspreekt. Je vroeg om tips met grauw weer: dat is gewoon ruk. Het beste is om dan sowieso in RAW te fotograferen zodat je achteraf meer kleur behoudt verder zou je kunnen proberen een reflectiescherm te gebruiken zodat je nog iets aan warmte kunt creëren. Probeer ook een zo licht mogelijke achtergrond te behouden, een donkergroene haag slurpt nog meer licht op wat er al niet is.

Binky
Wauw weer zo’n prachtige van Egypte! De vrachtwagen staat wat centraal, wellicht had je iets meer met de regel van derden kunnen werken om de foto iets spannender te maken?

Suuszels
Print maar uit en hang hem hier op: prachtig! _O_

Astor
Niets op aan te merken, prachtig!

crazy_horses
Hoe heb je die stoom zo goed weten vast te leggen? Wat doe ik steeds fout wat jou nu gelukt is? –O-
Prachtige foto!

Monbyou
Leuk gedaan zo van achter de rug! Voor de puntjes op de i zou je het hoofd exact horizontaal in het midden kunnen plaatsen. :j

Sicayes
Je brengt mij op ideetjes! Vuur fotograferen is zo gaaf!
Complimenten over deze foto, echt prachtig gedaan! Allebei al een ijszak gepakt naderhand?

Killyenn
Mooi gedaan! Wel twee dingetjes die mij direct opvallen: de flitsschaduw en je kijkt direct je neusgat in. Dat laatste kun je oplossen door je hoofd iets omlaag te brengen. Qua schaduw, of zonder flits of tegenlichten?

Ponyaddicted
Het idee is heel mooi, het zwart doet hier geen nep aan. De oranje gloed is net een mooi warm tintje. Het jammmere is alleen dat de achtergrond erg druk is en afleid. Probeer de volgende keer een rustigere achtergrond te gebruiken.

Ash_
Voor de eerste keer vind ik hem erg netjes, heel mooi en helder op de ogen. Wellicht iets meer kat erop en minder achtergrond? De reflectie in de ogen maken het netjes af.

Verography
Ondanks je eigen commentaar vind ik deze foto echt prachtig hoor! Hij blijft aantrekken namelijk.

Rianne_
Heel mooi gedaan, niets op aan te merken!

Racheel
Prachtig scherp en helder van kleur. Qua compositie is het jammer van de loze ruimte aan de linkerkant en van de dode bloem op de achtergrond. Beide dingetjes maken de foto nét niet.

MZorro
De DOF is prachtig, mooi zacht en helder van kleur. Het onderwerp is alleen niet scherp waardoor ik de foto erg moeilijk “kijken” vond. Jammer want de sfeer en kleuren zijn echt prachtig.

Kanzi
Tja, ik weet niet zo goed waar ik naar kijk en daardoor pakt de foto mij niet.

Brechtjee
Hier zie ik wel iets in, maar de afwerking zou beter mogen. Ik krijg er een beetje dit gevoel bij: http://thewowstyle.com/wp-content/uploa ... -Alone.jpg. Maar ook weer nét niet, snap je?

Sorsie
Een winterse foto die wat licht mist, ik denk dat de zonnige zijde hem net even wat interessanter had gemaakt. Het lijnenspel is wel leuk zo, daar moet je niets aan doen.

Marjoow
De bewerking en scherpte etc. vind ik prachtig, maar ik vind hem ook te krap aan de onderkant, ik mis de mogen hier. Wat meer hoofd had imo een completer beeld gegeven. Dus dezelfde bewerking etc, maar met meer hoofd.

Deetjeeuh
Heel mooi winters, niets meer aan doen. :)

Quartel
Dat zijn zeker mooie paarden. Helaas vind ik deze foto te krap aan alle kanten (ook in de hals maar kun jij niets aan doen) en een wat onrustige achtergrond. Daardoor is de foto voor mij niets helaas.

Calice
Hopelijk voel je je al beter!
Mooie foto wederom van Freddie, niets meer aan doen.

Jespri
Ook niets meer aan doen, prachtig zo!

Asselruiter
Heel saai, maar ook voor jou niets meer aan doen, prachtig zo!

Babel
Dito! _O_

S_imonee

Hanna_94
Prachtig qua kleuren, scherpte, compositie en helderheid. Wellicht had er nog iets meer ruimte links en onder gemogen, maar dat is een klein detail.

Ylvy
Heel mooi qua helderheid, scherpte, kleuren en spontaniteit. De volgende keer wellicht iets minder centraal plaatsen? In portretstand had ook gekund.

LinSa
Het onderwerp is heel mooi scherp, helder, gedetailleerd en mooi van kleur. De DOF is ook prachtig. Wel is imo het onderwerp wat centraal geplaatst. Het zonnetje is een leuke toevoeging maar inderdaad nog nét niet. Ik denk vooral omdat de foto duidelijk laat zien dat de zon van voor komt (voorkant is immers mooi belicht) maar toch staat er ook een zon linksboven, mijn ogen snappen dat niet.

Jacobeho
Wat een leuk experiment zo zeg! Heel gaaf gedaan, ik snak naar meer!

Tesseke
Heel leuk! Al zou een krappere crop de focus nog meer op Danbo en de boeken leggen. Nu heb je linksboven en rechts nog wat afleidende dingetjes zitten namelijk.

LauraBloem
Heel mooi lief en vertederend, goed omgezet en mooi scherp. Ietwat jammer van de achtergrond.

MyHu
Ik sluit mij aan bij je eigen commentaar, maar desondanks vind ik het een prachtige sfeervolle foto!

Iejoorr
Ondanks je eigen commentaar vind ik het wel een mooi lijnenspel van de wolken. :j

Agossie
Heel mooi! Niets op aan te merken.

Caaramel
Gefeliciteerd met je verjaardag en nieuwe camera! Ik denk dat je iets te dichtbij je onderwerp hebt gestaan of verkeerd hebt gefocust, aangezien er nu geen scherp punt is namelijk. Qua compositie vind ik hem leuk, ook qua kleuren. Ietwat jammer van de achtergrond.

Jolijnn
Heel mooi winters en sfeervol! Heb je de hondenogen ook iets opgelicht? Want die vallen erg op nu namelijk.

_Patriciaa
Mooi stilleven. Wel een paar tips: de schelpjes hangen scheef (touwtje staat scheef), probeer dat bij stilleven echt recht te houden. Verder heb je een tweedelige gekleurde achtergrond, of bijna 4 zelfs, wat afleid, probeer dat ook te voorkomen. Stilleven “moet” eigenlijk simpel zijn met een uitspringend onderwerp. :)

Jooproo
Mooi van compositie, maar nog nét niet. De foto bevat veel ruis (wat waren je instellingen?) en de maan is daarbij overbelicht waardoor het nu een lichte vlek is ipv de maan. De volgende keer zou een snellere sluitertijd en lage ISO betere resultaten geven.

Crazymel
Heel sfeervol, maar niet lekker scherp helaas. Het onderwerp is wat centraal geplaatst en daarbij krap van onder. Ik denk dat als het onderwerp er in zijn geheel op had gestaan en meer naar rechts ipv centraal, dat de foto dan net wat beter was geworden. :) De kleuren zijn prachtig daar moet je niets meer aan doen.

Cathyenbeau
Een beetje centraal en net niet recht, maar verder: _O_ Prachtig! Heel warm van kleur en mooi/creatief gekaderd met het hekwerk.

Jilinda
Mooi van compositie en een zachte uitdrukking. Wel wat overbelicht waardoor details verloren zijn gegaan. Helemaal links bij het paard, bij de achterhand, is het mooi maar aan de linkerkant van het hoofd en de hals is hij net te licht. Wellicht kun je dat iets donkerder maken?

Bumblehorse
Leuk van achtergrondkleur en mooi scherp op de vleugels. Jammer dat ie beneden wat krap is. De foto lijkt net echt, leuk gedaan.

Leonyr
Prachtig, je blijft er naar kijken, heel mooi!

Joeluna
In deze foto zit een zeker ritme, hij is leuk van compositie en leuk van kleur. Een echte aandachtstrekker, leuk gedaan!

LOVESUSHI
Heel mooi van onderwerp, actie en kleur. Maar wat is er gebeurt met je scherpte? De hond is in zijn geheel niet scherp namelijk, zo jammer! –O-

k_m
Woordeloos, wat een zwaar onderwerp mooi uitgebeeld, prachtig! _O_

Fellow
Heel mooi winters, niets op aan te merken, lekker fluffie. <3

Robin_Rikkie
Mooie hond, maar de foto spreekt mij niet aan vanwege de compositie en de (te) heldere ogen. De hond lijkt nu erg langgerekt, je had beter de achterhand naar achteren kunnen zetten of er een deel vanaf kunnen halen. Ook de ogen zijn te bewerkt? Die leiden nu enorm af ipv subtiel aan te trekken. De DOF, scherpte en kleuren zijn verder netjes.

femmelz
Paardenoortjes zijn leuk, maar wel met een voorgrondje o.i.d. erbij naar mijn mening. Nu heb je “maar paardenoortjes” terwijl je er veel leuke dingen mee kunt doen. Bijvoorbeeeld een hek ervoor (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_Ears.jpg) of andere dingetjes waardoor de foto leuk wordt. Qua scherpte en kleuren is hij netjes, dat is goed.
Qua wegwerken, zoek eens op photoshop en klonen. Op o.a. Youtube wordt er veel uitleg gegeven.

SuperLiesje
Leuk die dieptewerking zo, wel een moeilijkheidsgraadje extra, maar leuk gedaan. Wat was je diafragma?

Revanches
Geen hoogstandje noemt ze dat. :roll:
Ik vind hem retegaaf, echt zo’n reclamefoto! _O_

JewEmm
Hele mooie stadsfoto, ik blijf er naar kijken! Wellicht de regendruppels (?) van je raam nog even wegpoetsen. Iets meer contrast is denk ik ook wel leuk.

Week 6

Glenstorm
Heel creatief uitgevoerd, daar zeker een pluim voor. Voor het mooie is hij alleen te donker waardoor details verloren zijn gegaan. Ook is er rechts wat storends aanwezig.

Sicayes

Mariett
Zoals eerder al gezegd, gewoonweg prachtig! _O_

Revanches
Echt leuk gedaan! Heel aandoenlijk! Wel oogt hij nog iets flets? Ik weet niet precies wat er “mist” in kleur/contrast maar dat is een klein detail ook. :o Maar verder: <3

k_m
Iets te “strak” waardoor de foto niet lekker kijkt maar toch wel mooi! Mooie omzetting naar zwart/wit.

_Elke
Bedankt voor de feedback. Het origineel is scherp (de twee losse foto’s) ik denk dat ik iets fout heb gedaan bij het plakken van beide foto’s. Scherp gezien.

Rianne_
Inlijsten die foto! Prachtig zo in de sneeuw! _O_

Verography
Absoluut prachtig, ik begrijp je helemaal! _O_ <3

Sodeletuut
Weer prachtig gedaan met Alv! Niets op aan te merken. _O_

Binky
Heel goed dat je geïnspireerd raakt!
Denk goed om de achtergrond, deze is nu wat te druk. Ook heb je het linkeroor wat afgeknipt. Wat waren je instellingen? Hij mist wat scherpte namelijk.

PenS
Iets te flets naar mijn mening maar zeker mooi van compositie. Probeer de neusriem van het halster de volgende keer even recht te hangen. :j

Carolaaxxxx
Week 5: Nog even de horizon recht trekken en je hebt een prachtige winterse foto!
Week 6: De foto van het paard vind ik alleen wat raar van kleur, een oranje zweem lijkt het wel? Wel een leuke houding zo, mooi attent. Wellicht nog ietsje meer van de achterhand eraf halen zodat hij wat minder lang lijkt?

MarBri
Die mag wel op forex van 1 meter lang aan de muur op mijn kamer. _O_ Mijn favoriet tot nu toe, echt prachtig! <3

Billionache
Technisch netjes, mooie DOF, mooi van kleur, mooi scherp. De deken en dan met name het bijna zwart uitgevallen voorstuk leid wel erg af, wat jammer is. Wellicht de volgende keer kijken voor een grijze deken o.i.d.? Liefste even zonder als dat kan.

Taarss
Wellicht is de zweem iets te, maar het is zeker een prachtige winterse foto van je hond!
Mooie attente blik en mooi van diepte. :j

SharonPlugge
Netjes gedaan, niets op aan te merken. :)

hilly200
Ik heb smakelijk moeten lachen om je foto, wat geniaal bedacht! Die moet je eigenlijk naar Nutella opsturen! _O_

hilly200
Bedankt, zeker interessant. Ik heb heel veel foto’s gemaakt en ondanks het allemaal water is, zijn ze allemaal uniek. :j

Mb_foto
Wat een heerlijke foto! Niets op aan te merken, te schattig! <3

Manonfleur
Ik denk dat je sowieso de focus wat meer naar voren moet leggen, iets meer op de “L” waardoor de “Love” wat duidelijker is. Verder is hij nog wat centraal en in zijn geheel wat krap. Als je meer ruimte had, dus de camera iets schuiner had gehouden waardoor je meer ruimte aan de bovenkant krijgt, wordt de foto al beter denk ik. :j

Joysieee
Bedankt. :)
Jouw foto: mooie bokeh en kleuren. De halshouding van het paard is het nét niet, hij lijkt hierdoor een lange nek te hebben. De volgende keer zou je zijn hoofd wat omlaag kunnen vragen waardoor de hals ook wat opbolt.

Kimmetjee04
Bedankt. :)

elle108030
Qua compositie wel ok, maar voor de rest te donker en veel ruis. Ook lijkt de focus verkeerd te liggen. Wat waren je instellingen?

Verography
Bedankt, grappig dat je het opvalt van die lijnen van scherpstellen. Je bent tot nu toe de tweede die het is opgevallen. Qua deken, ik zit nog erg in de uitprobeer fase en aangezien het die dag guur was wilde ik niet voor wat testfoto’s de deken er af halen. Eigenlijk had ik het bij haar oog ook even moeten schoonmaken. :o

Jespri
Bedankt! Ik ga even kijken naar de zweem want dat was niet de bedoeling althans.
Jouw foto vind ik prachtig qua zachtheid, omgeving en blik. Qua compositie had ik haar iets meer rechtsboven gewild, nu is het nog iets te centraal en de arm iets te krap. Je hebt de foto in veel grijstinten over gezet, ik ben er nog niet over uit of ik dat mooi vind, maar dat is dus een kwestie van smaak.

Eline91
Ik digitaliseer de foto’s door middel van mijn scanner, in de toekomst gaat er een betere scanner/negatievenscanner komen opdat de digitale versies beter worden. Hoe bedoel je dat je hem te ver ingezoomd vind?

NESCAFE
Wat een prachtige winterse foto! Echt niets op aan te merken! <3
Bedankt voor de feedback, ik heb hem inderdaad manueel scherp gesteld, de autofocus is net te traag voor bij de paarden namelijk. Hopelijk heb ik snel een betere scanner inderdaad. De bokeh is zo gaaf van deze relatief simpele lens, laat staan als je een van meer kwaliteit hebt. :D

Marit
Zoals eerder gezegd, absoluut prachtig! _O_

Ingvild
Heel sfeervol stilleven. Hij doet wel wat pixelig aan?

GerdjeHoran
Absoluut prachtig! Wellicht nog die vliegtuigstreepjes wegpoetsen, dat lijken nu net scheurtjes namelijk.

Jessica_1998
Week 5 en 6: beide foto’s zijn het nét niet. De hond kijkt niet actief/spontaan en de compositie en achtergrond zijn het ook nét niet.
Mooi dat je beter bent!

Dandy200
De maan staat er redelijk gedetailleerd op, maar het huis eronder valt net iets weg in get donker. Ik denk dat een HDR foto hier leuk had kunnen uitpakken. :j

Agossie
Qua techniek heel netjes, qua compositie lijkt het paard alleen erg overbouwd. Puntje voor de volgende keer. :j

Quartel
Bedankt voor week 5 en 6.
Analoog is hetzelfde als digitaal hoor, je hebt nog steeds (of nouwja het is nooit weggeweest natuurlijk) de sluitertijd, diafragma, ISO (althans als je zelf de DOKA in gaat kun je variëren) en uiteraard de compositie en het spelen met het licht. Dus commentaar is net zo welkom, al zijn bepaalde dingen moeilijker te achterhalen (ik moet in instellingen bijvoorbeeld gaan noteren) en overnieuw te doen.

Gracezellaa
Prachtig gedaan met een dergelijk standpunt en die lucht! _O_

laurajoy15
Op zich mooi qua onderwerp en bokeh, maar naar mijn smaak veel te donker. Hierdoor is mijn oog weer snel van de foto af. Iets lichter en meer scherpte, wellicht ook een minder centrale compositie maken het vast beter.

Sanne_com
Heel mooi ritme zo en zodoende mooi drieluik. De bokeh is prachtig. Gevoelsmatig mis ik alleen wat scherpte?

MyHu
Zeker prachtig gedaan! Als enig puntje zou ik kunnen zeggen dat ik scherpte mis, ik heb niet echt een punt waar ik kan “beginnen” met kijken zeg maar. De mooie diepte maakt dat echter wel goed.

it_is_me
Prachtig! Hele mooie heldere en frisse kleuren. Een mooie aandachtstrekker. :j

Marijepagter
Mooi portret! Ietwat krap en flets wellicht, maar zeker attent en lief.

Taarss
Bedankt! Qua deken, vanwege een gure dag en uitprobeerselen met de camera, wilde ik de deken er niet af halen van de toch wel oude merrie.

Bellatrix
Mooie indoor actiefoto! Maar waarom heb je nu de menner er niet helemaal opgezet?

Rosslover
Ik denk dat deze foto beter had uitgepakt als de situatie lichter was. Nu is de foto wat donker en pakt hij nét niet.

Eline91
Leuk gedaan op het station. Mooie bokeh en diepte, mooi van kleuren en goed scherp. Wellicht had je de reiziger meer ruimte aan de rechterkant kunnen geven?

Jilinda
Heel creatief gedaan! Wellicht de volgende keer het oortje ook scherp maken? Verder kun je hem zo op Pinterest zetten. :j

Sicayes
Ik dacht eerst dat het een “opgeblazen” kat met extreem veel haar was, ik had nog nooit van een Manoel gehoord, wat een grappige katten zeg. Dit is een hele mooie, “waakzame” foto, goed gedaan. :j

Killyenn
Prachtig het “tweeluik” zo, niets op aan te merken! _O_

Suuszels
Ook prachtig zacht zo! Niets op aan te merken. :j

crazy_horses
Heel mooi en warm van kleur, de bokeh is prachtig. Het huisje lijkt alleen niet helemaal lekker te “passen”, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Wellicht had je meer van boven kunnen fotograferen opdat die witte ondergrond niet zo zichtbaar was?

Ponyaddicted
Leuke zomerse foto, maar op de een of andere manier pakt hij niet geheel. Ik denk door de compositie? Wellicht iets meer zijkant erbij?

SuperLiesje
Creatief gedaan zo, leuk!

Ash_
Ik moet toch altijd even lachen om deze honden. :’)
Mooie bokeh, diepte en kleuren. Goed moment in actie. Wel mis ik scherpte? Het licht in het oogje is ook erg mooi. De schuine horizon maakt de foto ook speels.

LauraBloem
Heel mooi zomers. Het paarse tekent mooi af bij het groene. Ook heeft de foto een mooie diepte. Als puntje op de i: ik mis helaas scherpte?

EskeGirl
Die is zeker gaaf, prachtig!

Racheel
Prachtig, niets op aan te merken! _O_

LOVESUSHI
Wat een prachtig lief moment tussen baas en hond. Zo vertederend en lekker winterachtig, niets meer aan doen. <3

horserider22
De achtergrond past qua structuur en kleuren mooi bij de dromenvanger, waardoor de foto echt één geheel is geworden. Daar heb ik niets op aan te merken. De kwaliteit is alleen wel wat pixelig geworden, erg jammer! Ik denk overigens wel dat ik deze foto aan mijn muur zeker kan waarderen. :j

wendy1987
Prachtig Wendy! Heel mooi getimed en mooi van kleur waardoor het mysterieus aandoet. Jammer dat de druppels net niet scherp zijn.

Astor
Daar is Jelle! Zoals reeds gezegd, het blijft een prachtige foto! <3

IsaCalixa
Het regenboogje is zeker een leuke bijkomstigheid, dito met de bokeh, scherpte en de mooie kleuren. Jammer dat het hondje er wat “benauwd” bij loopt, het lijkt nu net of die niet zo blij is met de situatie?

Monbyou
Heel mooi en zacht, mooie kleuren, goede scherpte en mooie bokeh. Niets op aan te merken. :j

En bedankt dames, dankzij jullie ga ik denk ik Danbo ook kopen. :’)

xFace
Wel een leuk moment, maar ik stoor mij erg aan de voorgrond en dat de foto donker is helaas. Dat leidt toch net de aandacht wat te veel af.

Niene87
Week 5: Wat een smeerkoppie die hond haha, heb er stiekem even om moeten lachen. Heel spontaan zo.
Week 6: Wat een mooi vogeltje, een mooi rustig portret zo.
Op beiden niet echt iets aan te merken.

Lipydo
Zoals gewoonlijk weer prachtig Wendy!

Calice
Leuk portret, aardig scherp, mooie reflectie in linkeroog. Mooi van kleur, goede diepte. Technisch goed en inhoudelijk een leuke weide foto. :j

_Patriciaa
Binnen fotograferen is lastig inderdaad, desondanks wel netjes voor de eerste keer. Jammer dat de wat krap gekaderd hebt. Iets minder ruimte links en meer rechts, was al sprekender geweest.
Ben benieuwd naar de foto voor volgende week als je het lukt in PS!

HeavensLove
Wat een keigave, hemelse foto! Print hem maar uit op forex en hij mag aan mijn muur (inclusief de sneeuw graag)! _O_ <3

Brechtjee
Een hele leuke compositie en mooie zachte achtergrond, ook qua kleur. Je diafragma had hier wel groter gemogen, ongeveer 6, om de neus ook mooi scherp te maken. Wellicht de volgende keer iets bijlichten vanaf rechts met een reflectiescherm om de schaduwpartij te verminderen?

Kimmetjee04
Op de een of andere manier moest ik meteen aan de muziek van Jean Michel-Jarre denken met deze foto, het zou zo een cover foto kunnen zijn.
Prachtig! Mysterieus en liefdevol, niets op aan te merken.

XiiaaooNaa
Bijna niets op aan te merken, heel mooi van compositie, kleur en techniek. Maar die teugels zijn erg jammer! Of wegwerken zou ik zeggen of de volgende keer netjes over de hals/weghalen/hengstenketting etc.
Murthul
Heel mooi zacht landschap zo. Wat voor een lens en camera heb je gebruikt ivm dat je de lamellen zo mooi ziet?

S_imonee
Mooie diepte in de foto, paard op de achtergrond kijkt naar paard op de voorgrond. Het tegenlicht maakt de foto warm, maar de kleuren wel wat flets nu. De horizon mag nog even recht en wellicht de draadjes nog even wegwerken?
Je hebt er over nagedacht i.i.g. leuk gedaan!

Sicayes
Bedankt en zo veel verschillend is het niet van digitaal hoor, lees mijn eerdere berichten maar terug. :)

CrazyIris
Geen hoogstandje noemt ze dit :roll:
Meid, deze mag ook aan mijn muur, werkelijk waar prachtig!
Sterkte met je operatie. :(:)

showteam
Wat moet ik nu zeggen met die twee prachtige blauwe ogen en die fluffie vacht. :’)
Prachtig weer! <3

Marjoow
Prachtige mysterieuze foto, mooi gedaan!

Babel
Mooie foto, geconcentreerde hoofdjes en klaar voor de race. Mooi helder van kleur. :j
De dof is ook prachtig!

Ismy
Prachtige sneeuwfoto Froukje, niets op aan te merken!

TeSzZz
Voor de eerste keer vind ik het toch een prachtige foto. Mooie rondingen en mooi van kleur.
Voor nu ook beterschap!

MZorro
Prachtig, niets op aan te merken! Heel warm en mooi scherm en absoluut vertederend. :j

Crazymel
Heel mooi, wellicht nog iets croppen meer beeldvullend?

Quartel
Hoezo geen betere kunnen maken? Wat zijn jullie hard voor jezelf zelf, deze is prachtig namelijk! _O_

Irene96
Ik denk dat ik de vignet in deze foto te grof vind, kun je hem eens subtieler maken? Het onderwerp vind ik namelijk prachtig maar die rand stoort zo enorm dat ik eigenlijk weer wegkijk.

Hanna_94
Prachtige foto zeg! Heerlijk scherp en mooi van kleur en diepte. :j
SternPhoto
Jij hebt zo’n prachtige hond he. <3
Hele mooie omzetting naar zwart/wit. Heb je bewust voor bewegingsonscherpte gekozen?

Sorsie
Wat een prachtige sfeerfoto! Heel mooi gedaan. Wellicht nog iets ruimer kaderen en minder centraal? Maar dat kan muggen* zijn. :o

_Elke
Ik vind dit zeker een heerlijke zomerse, snoezige foto. Heel mooi van je hond en een prachtige herinnering voor later lijkt mij. :j
Fototechnisch is hij gewoon goed.

JewEmm
Heel mooi en warm landschap, mooie kleuren ondanks de grauwe bewolking.

Leonyr
Prachtig, werkelijkwaar niets op aan te merken! _O_

Joeluna
Mooi portret zo met het balletje. Persoonlijk vind ik het onderwerp alleen niet geschikt voor een omzetting naar zwart/wit. Wat is de kleurenversie?

Tesseke
Wat een leuk bordje zeg, leuk gedaan met die dof en achtergrond. Wellicht kun je de foto iets dromeriger maken? Iets meer kleur erin?

Deetjeeuh
Het lijkt net geschilderd, prachtig zeg! _O_

MarijeR
En weer zo’n retegafe vogelfoto! <3 Je moet een fotoboek uitbrengen zeg!

Gub
Wat een prachtig winters portret, niets op aan te merken!

Fellow
Ik denk niet dat ik deze foto wat vind, het duurde te lang om te zien wat het was, en eenmaal daar vond ik hem nog steeds niet aanspreken. :n

Nefertarie
Hij is wat flets en grauw (door het weer schat ik zo) maar die vogels maken het perfect af. Zonder die vogels zou het niet “het” zijn geweest denk ik.

Femmelz
Ik denk dat ik de foto niet snap of hij is niet goed uitgevoerd. Wat wilde je precies hiermee bereiken? Voor mij zie ik niet meer dan een open mond voor een kopje namelijk. :o

Kanzi
Echt een prachtige foto! _O_
Je oogt blijft er naar toe trekken. :j

WiancaR
Beterschap!
Dit is een mooie foto om even aan de zomer te denken. Persoonlijk vind ik hem iets te geel, maar dat kan muggen* zijn. Verder niets meer aan doen. _O_

Robin_Rikkie
Ondanks het hek, toch een prachtige winterse foto. Alleen naar mijn smaak iets te donker op de kop.
Heb je in LR de optie verscherpen aan staan?

Asselruiter
Interessante foto, maar hij is wat vlak. Wellicht zwart/wit en contrastrijk?
Staat hij in de buurt? Dan is het zeker de moeite waard om eens met een typische NL wolkenlucht of dreigende lucht dit nog eens te doen. :j

LinSa
Heel mooi lijnenspel in een mooie rustige achtergrondkleur. Mooie foto, zeker. :j

Dromenvangers zijn in deze week zeker?

KimdeGroot94
Prachtig warm portret, heel mooi uitgevoerd.

Cathyenbeau
Prachtige achtergrond en bokeh. Des temeer jammer dat je onderwerp zo donker en onscherp is. Hoe heb je die achtergrond gedaan?

Bumblehorse
Ik sluit mij aan bij je eigen commentaar, daarbij is hij ook te donker. Ik denk dat meer licht er al voor kan zorgen dat het een mooi zacht portret wordt.

Ylvy
Wat een pech zeg!
Een hele mooie zomerse (?) foto, niets op aan te merken.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 09-02-15 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:20

Jeey, eindelijk nu mag het *\o/* !

Week 7

F2.0
1/1600
ISO 100
50 MM

Afbeelding
She loves the snow by HillyWest, on Flickr

Zelf ben ik druk aan het oefenen met het wegwerken van dingetjes, en ik zie hier nu dat het niet helemaal een succes was.

Edit: Jeetje Magda, wat een lijst, super!

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:24

wauw magda_90, wat een lijst; respect!
En bedankt voor de complimenten tweemaal :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:25

Wow wat een compliment! Thanks! Ik zou hem zo voor je afdrukken hoor :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:29

Dankje Magda :)

Inderdaad pech, binnen 5 minuten 2 treinen en 3 bussen gemist. En daarna dus gaan lopen en elke bushalte had ik dus net de bus gemist.

2 uur ongeconditioneerd lopen is geeeen pretje :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:31

Wauw, wat een feedback allemaal al weer :))

De kleuren, beetje nabewerkt in photoshop. En gemaakt in een aluminium schaal. Dus de kleur was al erg grijs. Witbalans omgezet, zodat die naar blauw trok. Dat nog extra aangepast en het flitslicht er wat uit gehaald.
Beetje extreem gedaan dus met nabewerken. Ik vond het ook jammer dat de druppels net niet helemaal scherp waren. Maar was al heel blij met dit beeld, met alleen mijn flitser van mijn camera gezien ik geen losse heb.. :))

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:32

Mijn week 7:

Al een iets oudere foto, maar nog niet gedeeld in mijn Picture of the Week.
Dus bij deze.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:33

CrazyIris schreef:
Geen hoogstaander deze week. Ik ben net terug van skivakantie en nu zit ik met een operatie, dus niet veel tijd gehad :)
Deze foto is met m'n gsm genomen, maat ik vond het een prachtig zicht!
http://i58.tinypic.com/2epr90w.jpg

Iris is vergeten in de lijst. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 23:37

Oeh! Goeie en net op tijd gezien! Ik had helemaal over CrazyIris heen gelezen omdat het natuurlijk in link staat. Ze staat er nog bij en verzamelt hier. Dat staat nu even niet op de lijst, maar volgende week weer wel.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:38

Mijn week 7:

Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:41

Bedankt voor de feedback! Ik heb nu nog moeten bewerken op mijn oude laptop wat dus echt een rot ding is (niet voor niks een andere gekocht :Y) ) waardoor ik dit dus niet optimaal gedaan heb. Achteraf zag ik inderdaad dat hij iets te donker is en dus na het verkleinen niet heel scherp meer. Ik weet zo niet of ik de optie verscherpen aan heb staan..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:44

magda_90 schreef:
IsaCalixa
Het regenboogje is zeker een leuke bijkomstigheid, dito met de bokeh, scherpte en de mooie kleuren. Jammer dat het hondje er wat “benauwd” bij loopt, het lijkt nu net of die niet zo blij is met de situatie?

Haha, het is meestal al een beetje een zenuwachtig en achterdochtig hondje, dus wel een typisch beeld van hoe ze is. :) (mogelijk is ze een beetje zo geworden door haar verleden, maar dat weten we niet)