[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:59

Kak, helemaal vergeten -O-
Ben al een hele week ziek helaas, dus beetje verstrooid :7

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 12:03

Oh, dan noteer ik "ziek"... Ik hoop dat je je snel beter voelt!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:30

ik had helaas zoveel problemen met de wifi verbinding ( sinds een tijdje pas op kamers ) dus alles loopt nog niet zoals het zijn moet, mag ik week 8 nog wel inleveren of houd het hier helaas op?

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:41

Mijn commentaar voor week 8.

Agossie Fijne foto, mooie belichting en mooi scherp op de juiste punten. Ik vind de achtergrond wel weer wat jammer, het schuurtje (?) en het paard storen me wat.

Ash_ Leuk!! Vind de compositie erg leuk, eens wat anders dan de standaard compositie wat vaak gebruikt wordt bij het fotograferen van een paard.

Asselruiter Aaaaaaah wat leuk gedaan!! Hier hou ik echt van :) Fijne kleuren ook.

Babel Hmm, mysterieuze foto. Het sfeertje heeft wel wat. Ik vind het afval wat op het gras ligt wel vrij storend. Ook is het hek om het huisje heen wat jammer. Verder spreekt het me niet heel erg aan, vind het een enigszins saai object. Maar smaken verschillen!

Bellatrix Wat super schattig! Mooi scherp ook. Misschien was het leuker geweest om de foto wat meer van ooghoogte te nemen, juist omdat het hier om een kleine pony gaat. Ook is het draad wat in de bak ligt zonde als je het mij vraagt...

binky Heb je deze foto met ingebouwde flitser gemaakt? Het doet me persoonlijk niet zoveel, de kaars is alles behalve scherp... Wel erg leuk bedacht zo met die roos ernaast, de kleur van de roos past goed bij de andere kleuren in de foto!

Bumblehorse Erg leuk!! Eigenlijk heb ik hier niet zoveel op aan te merken, ben wel fan van de silhouet foto's :D

calice Aaaaah lief! Misschien was het leuk geweest om iets meer uit te zoomen of om wat meer afstand te nemen zodat je zijn hele armpje erop had staan ipv van een halve hand. Jesse staat nu braaf in het midden van de foto, maar omdat hij zo wijst was het nog leuker geweest als hij rechts van de foto stond, zodat je in feite met hem mee kijkt naar het punt waar hij naar wijst.

C_estmoi Mooie compositie, de zachtblauwe lucht geeft ook een fijn sfeertje aan de foto. Ik mis alleen wat contrast. De foto oogt wat flets.

chip Erg mooi! Kunstzinnig ook, je volgt de sloot tot het einde van de foto en dan pas vallen de wolken op die de andere kant op lijken te 'stromen'. Ook erg gaaf dat de zon laag staat op het punt waar de sloot eindigt, complimenten!

Deetjeeuh Gaaf! Ik moest wel even kijken hoe het paard stond want op de achterkant van het paard is geen tegenlicht. Als je de foto meer vanaf de zijkant had genomen was ook daar een lichtrandje te zien geweest waardoor het wat duidelijker werd hoe het lichaam van het paard nou precies liep qua verhoudingen.

Djura99 Wat een leuke dromerige foto! Erg mooie kleuren en goed scherp op het oog. Perfecte achtergrond ook, mijn complimenten! +:)+

faatxhorse Wauwauwauwauwauwauw. _/-\o_ Wat super mooi, die kleur van het oog en de make-up passen zo perfect bij elkaar. Maar wat is het jammer van de kleine haartjes die voor het oog vallen... Met Photoshop kun je dat heel makkelijk verwijderen!

Fellow Hee die paardjes ken ik :D Leuk gedaan Kirsten, goeie keuze voor zwart wit.

Fennee Deze foto doet me persoonlijk niet zo veel. Er is me wat te veel groen te zien en ik mis duidelijk de scherpte. Pas na 5 x kijken viel me het vogeltje op. Het was leuker geweest als je doelgericht op het vogeltje zelf had scherpgesteld, dan viel het koolmeesje wat meer op. Het idee is wel leuk!

Fenneeee Erg mooi, perfect scherp en fijn contrast. Misschien is het leuk om je copyright aan de linkerkant te zetten zodat het copyright meegaat naar de kant waar het paard naar toe kijkt. Ook is het jammer dat je net niet alle manen ziet, ik had persoonlijk gekozen voor óf alle manen, óf de helft, maar niet 2/3e.

Gub Oelala _/-\o_ Erg mooi, fijne sfeer zit er in deze foto. Complimenten!

Hanna_94 Leuk hoe je dat dromerige effect hebt gecreëerd, mooie kleuren en fijn scherp. Maar oooooh wat jammer van het grote hek voor het hoge gras (als het gras is..). Dit stoort behoorlijk, erg zonde want de foto heeft verder wel wat!

HeavensLove Wat een prachtig hondje! Erg mooi. Ik krijg alleen wat de neiging om mijn hoofd scheef te houden, de compositie is anders dan anders maar toch niet helemaal fijn.

Irene96 AMEN _/-\o_ Ontzettend gaaf gedaan, origineel vooral. Erg duister sfeertje zit er in deze foto, ik vind het echt heel vet.

ismy Wuoww en jij hebt dit met een telefoon gemaakt?! Ontzettend gaaf, het lijkt wel alsof de jongen met de hond naar het hoge 'licht' rennen.

Jessica_1998 Nee sorry, deze foto doet me niet zo veel. Het is wat aan de donkere kant en waar het boek op ligt had ook zeker niet mijn voorkeur gehad. Het had al een heel ander effect gegeven als je het boek bijvoorbeeld in het gras had gelegd, of op een grijskleurig looppad met de zonsondergang op achtergrond, dan was het al een stuk minder saai geweest.

JewEmm Hmm mysterieus... Ik heb er heel lang naar moeten kijken voordat ik wist wat het nou eigenlijk was. Toen ik wist wat het was vond ik het meteen gaaf, ontzettend gaaf uitgewerkt. Complimenten!

jilinda Coole foto! Nooit gedacht dat ik dit ooit in mijn leven zou zeggen, maar wat een gave kip :P Helaas wel wat jammer van het halve kipje rechts in de foto.

Joey
Jolandaa_ Fijne foto! Heerlijk dat dromerige sfeertje erin. Misschien was het leuk geweest als de persoon met de paarden mee keek, naar rechts ten opzichte van de foto dus. Ik krijg nu wat het gevoel alsof de paarden hun volledige aandacht op iets anders richten dan de persoon. Misschien wat gek gezegd, maar ik mis de eenheid op deze manier.

kani_ejj Naawh lief! Jammer dat de foto zo donker is, de hond en de achtergrond zijn erg donker waardoor het allemaal wat flets en minder vrolijk oogt dan het daadwerkelijk is, want de liefde en vreugde zijn duidelijk terug te zien in het gezicht van de vrouw!!

Kelszz_ Hm beetje een saaie foto als je het mij vraagt, het is zo alledaags... Het was al compleet anders geweest als er een mooie zonsondergang aan het einde van de foto te zien was. Ik mis de kleur in deze foto.

_Kiki_ Leuk scherpgesteld zo op het neusje van het paard. Het been van het paard maakt de foto net iets meer af, leuk gedaan!

kimberley23 Aaahw wat lief, ik word er spontaan vrolijk van!! :D Wat een aandoenlijke koppies. Leuke compositie ook! Inderdaad, wat je zelf ook al aangaf, jammer van de groene oorlebels. Maar dat is niet anders, die hebben geitjes nou eenmaal :)

laurajoy15 Jeujj dat ben ik zelf.

Lizaa01 Aah wat een dotje! Mooi scherp, erg leuk ook dat je de foto wat meer van onder gemaakt hebt, je kijkt nu echt tegen het hondje op. Je ziet vaak dat mensen een foto nemen van bovenaf terwijl het om een klein hondje gaat, dan verdwijnt de hond wat vind ik. Maar dat heb jij niet gedaan, top top!

manonnevot Gave blik van het paard zeg, en wat een beauty! <3 Misschien had je het contract nog iets omhoog kunnen gooien, het oogt nu wat flets naar mijn idee. Trouwens, gave compositie zo! Nog niet eerder gezien :D

marit Wederom weer een super gave foto, maar we zijn niet anders gewend :)

MarijeR Leuke spontane foto, leuk moment heb je vast gelegd. Beetje jammer van het hek op de achtergrond, misschien had je dat wat kunnen verbergen door de achtergrond nog wat waziger te maken. Verder erg leuke foto!

Marjoow Cool!! Die waterval doet 't 'm . Erg leuk.

Mb_foto Hm, apart sfeertje. Ik vind de foto wat aan de té donkere kant, er had wel iets meer licht in gekund.

MichieldeM Gaafgaafgaafgaaf. Erg cool idee, leuk ook dat zij zo achterom kijkt. Top!

monbyou Nawh, lief. De foto had wel iets meer ruimte rondom het hoofdje van de hond gemogen, het is allemaal zo krap nu.

MyHu Wat een lieve blik in de ogen van de hond. Het oogt wel wat flets allemaal, er had wel wat meer kleur in de foto gemogen. Daar wordt het allemaal net even wat vrolijker van!

NatassJa Eén woord, WOW. _/-\o_ Zo super gaaf gedaan.

Nayomie Dit doet me niet zoveel. Ik mis echt de scherpte in deze foto... Wel een goeie keuze voor zwart wit!

Nefertarie Vanwaar de keuze voor zwart wit? Het vogeltje valt hierdoor amper op... Verder wel mooi scherp! Leuk ook zo met je copyright.

Nou hou ik er even mee op, de rest komt later. 't Peerd roept ;)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:01

Ik geef je helemaal gelijk hoor! Hij is ook gewoon saai

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:03

laurajoy15:

Bedankt!

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:07

laurajoy15 schreef:
jilinda Coole foto! Nooit gedacht dat ik dit ooit in mijn leven zou zeggen, maar wat een gave kip :P Helaas wel wat jammer van het halve kipje rechts in de foto.

dankje :D zal mijn vriendin vast leuk vinden om te horen :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:23

Agossie
Leuke foto, ik zou wel letten op de achtergrond, zoals het huisje en de palen.

Ash_
Mooie foto, je uitprobeelsel is goed uitgepakt!

Asselruiter
Wauw! Prachtig effect <3

Babel
Niet helemaal mijn stijl, vind hem ook net iets te grauw om echt catchy te zijn

Bellatrix
Beetje zonde van de waas aan de linkerkant, voor de rest een leuke foto!

binky
Het heeft wel wat, enige nadeel voor mij is dat hij scheef lijkt. Kan ook aan mij liggen.

Bumblehorse
Mooie foto!

calice
Ik had liever het hele handje erop gehad, maar wat een superfoto!

C_estmoi
Hij lijkt niet helemaal scherp, maar wel een leuk idee :j

chip
Ik had de rivier liever in het midden gehad, maar wel een mooie foto.

Deetjeeuh
Prachtig hoor! :D

Djura99
Mooie foto.

faatxhorse
Oh..mijn…god… how :oo

Fellow
Mooie foto!

Fennee
Hij lijkt een beetje..grauw. maar wel een leuk idee!

Fenneeee
Die ken ik wel! Ik vind dat je hierbij echt zijn ogen goed hebt, alsof je recht in zijn ziel kijkt!

Gub
Mooie foto!

Hanna_94
Mooie foto :j

HeavensLove
Als hij recht was had ik hem mooier gevonden :o

Irene96
Prachtig!!

ismy
wauw, echt wauw…

Jessica_1998
Ik vind hem helaas minder, buiten dat hij te donker is, is het “laken” gekreukeld.

JewEmm verzamelt hier
Toen ik hem op mijn mobiel zag, wist ik geen idee wat het was, maar dit is echt een prachtwerk!

jilinda
Prachtige foto, je hebt zijn oog echt hartstikke scherp erop weten te zetten.

Joey
Ik vind hem prachtig, ook al is het een oude-doos-foto.

Jolandaa_
Prachtige foto!

kani_ejj
Mooi idee :j

Kelszz_
Voor een mobiele foto vind ik de kwaliteit nog niet heel slecht.

_Kiki_
Mooi idee, ik had het net iets beter gevonden als het oog erop stond.

kimberley23
wat een schatjes, ik vind ze hartstikke lief!

laurajoy15
Prachtige foto!

Lizaa01
Wat een lieve hond :)

manonnevot
Mooie foto, Was het nog een beetje gelukt op de meeting met het aantal fotografen?

marit
Wauw, prachtig!!

MarijeR
Haha, geinige actiefoto :P

Marjoow
Prachtig!

Mb_foto
Geen logo? := mooie foto!

MichieldeM
Wauw!, prachtige foto. Leuk idee ook.

monbyou
ik had hem net iets feller willen zien, wel een mooie voor de rest!

MyHu
Hij is inderdaad niet helemaal scherp, was er zon?
Als het bewolkt en grauw is gebeurt het wel eens dat foto’s er zo uit zien.

NatassJa
Prachtig!

Nayomie
Ik had hem denk ik liever in kleur gezien, en dan wat meer van de voorkant van de roos.
Wel een leuk idee hoor!

Nefertarie
Mooie foto!

Racheel
Prachtig, miezelde het? :)

Revanches
Mooi!

Robin_Rikkie
Mooie foto, ik mis een beetje scherpte maar voor de rest niks op aan te merken.

Sanne_com
Wat een kleuren!!

showteam
Hij is dan uit de oude doos, hij is wel geslaagd!

Sodeletuut
Wat een mooie foto, en tja de spookpoot, ach :+

Suuszels
Ik was meer favoriet van de andere omdat deze me net te donker leek, maar voor de rest vind ik hem wel leuk.

TammyVN verzamelt hier
Prachtig!

tesseke verzamelt hier
Mooie foto :)

Tinky12 verzamelt hier
Mooi!

XiiaaooNaa
Wauw :j

xLoki
wat een prachtfoto, je ziet de band tussen hun 2.

Yvonne_V
Die lijkt wel een beetje op de kat van mijn vriend, mooi!

Favoriet van deze week voor mij is de foto van Ismy

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:48

ships ik ben ook helemaal vergeten.. superdrukke week gehad op werk.. -O-
mag ik de volgende ronde weer meedoen?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:00

Ylvy;
Nee, het was grauw en grijs met regen.
Dus daarom ook hogere ISO en een waas.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:06

Daar ging ik inderdaad al vanuit,
Het weer is de laatste tijd ook echt niet om te genieten :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:12

Ik ben aan het brainstormen voor een leuk en creatief idee voor deze week alleen heb ik echt geen inspiratie... Iemand een idee???

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:15

Agossie schreef:
Oh, dan noteer ik "ziek"... Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Hoop het ook! Concentratie als een kip zonder kop :P

Wil toch mijn week 8 even laten zien:

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 17:17

En weer een plaatje... zucht... waarom kan ik dat toch niet!!

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:31

Agossie schreef:
En weer een plaatje... zucht... waarom kan ik dat toch niet!!

Dat denk ik ook zovaak!

We blijven oefenen.... :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:46

Wauw Lypido! _O_

En heel erg bedankt voor het positieve commentaar! :D Laurajoy, je hebt helemaal gelijk! Ik zie nu pas hoe ze storen, dankjewel! :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:53

Thanks haha :)

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:13

Jessica_1998 schreef:
Ik geef je helemaal gelijk hoor! Hij is ook gewoon saai

'Het is ook gewoon saai'. Dat klinkt wel heel naar... Zo bedoelde ik het niet :( Het mist gewoon iets.. Maar het idee is zeker leuk!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:18

Nee begreep idd dat je t niet zo bedoelde, maar idd hij mist iets, maar heb zo weinig tijd om te fotograferen

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:02

Ylvy schreef:
Racheel
Prachtig, miezelde het? :)

Jaa het was een beetje aan het miezeren idd :')

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:17

Ylvy: ja, had geen tijd meer om n logo erop te gooien :p

Thanks voor de commentaar iedereen weer!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:23

Sorry voor mijn afwezigheid! Zit in een hele stressvolle periode -school- :(

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:46

Vervolg commentaar week 8:

Racheel Aah wat leuk! Goeie keuze voor zwart als je het mij vraagt. Door de compositie raak ik nieuwsgierig naar waar het paard naar toe kijkt:) Wat zijn de witte streepjes voor het oog van het paard? Dat stoort me wat... Verder een fijne foto!

Revanches Ik word spontaan vrolijk door je foto, het heeft iets! Leuk ook dat het bovenste stuk in het haar wel scherp is en het onderste, zo wordt de beweging extra duidelijk. Het oogt allemaal wel wat geel vind ik, komt denk ik door de combi van haar haarkleur en de achtergrond. Maar dat is iets persoonlijks natuurlijk!

Robin_Rikkie Mooie blik in de ogen van dit paard! Ik mis wel wat scherpte in deze foto. Vind wel dat je foto leuk gecropt heb, een x wat anders! Je ziet niet alles van het hoofd van het paard maar toch is het op de een of andere manier genoeg, het stoort niet. Leuk gedaan!

Sanne_com Wow! Wat een gaaf beest! Die kleuren _/-\o_ Maar ooo zo zonde van die dikke tak voor het dier... Wat ontzettend jammer.. Of heb je dit bewust gedaan?

showteam Erg fijne foto, leuk ook dat het knopje die half open staat wel scherp is en het knopje die nog dicht is niet. Super gave achtergrond ook, dit kleurt zo leuk bij de knopjes met het witte van de vorst (?) erop.

Sodeletuut Leuke foto, de keuze voor zwart wit vind ik erg geschikt. Ik werd wel even bang van de boot van de beer op de achtergrond, dit leek net een geest :P Pas na even goed kijken zag ik dat het de poot van een beer was. Jammer ook van de ruis op de foto.. Misschien had je de achtergrond wat waziger kunnen maken, daar had je én de beer minder zichtbaar en tegelijkertijd minder storend mee gemaakt én de ruis wordt minder. Verder leuk gedaan hoor! +:)+

Suuszels Hmm interessant! Het omhoogkomende sneeuw vind ik erg leuk. Ook erg leuk dat je voor een achteraanzicht hebt gekozen. De foto oogt wel wat grauw en somber. Misschien had je de foto wat helderder kunnen maken en wat minder 'roze'.

TammyVN Wow super gaaf! Een alledaags object maar toch heel interessant. Komt denk ik door de sterren en de belichting. Complimenten!

tesseke Wat een lieve foto, straalt echt iets vrolijks uit. Jammer jammer jammer van de ruis... Wat heb je trouwens een leuk copyright!

Tinky12 Gave foto. Naar mijn idee is er net wat te veel lucht te zien en te weinig grond. Er mist iets...

XiiaaooNaa Leuke foto! Fijne achtergrond ook. Gaaf copyright heb jij ook zeg! Verder niets op aan te merken. :D

xLoki Aaahw ontzettend lief. Echt een hele goeie keuze voor zwart wit als je het mij vraagt. Mooie scherpte en fijne compositie. Top gedaan! _/-\o_

Ylvy Persoonlijk doet deze foto me niet zoveel. De auto en het huis storen me nogal. Het totaal plaatje mist gewoon iets. Wel erg leuk met dat tuig!

Yvonne_V Leuke foto, mooi scherp op de juiste kleuren, fijn contrast en fijne kleuren. Doordat je de foto gemaakt hebt vanaf de zijkant terwijl de kat achterom kijkt, wordt de kijker nieuwsgierig naar waar de kat naar kijkt. Erg leuk gedaan!

Dit was het weer voor deze week! Nou maar weer eens met school bezig :=

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:53

Die witte streepjes zijn regendruppeltjes :')

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:02

Hartelijk bedankt voor de feedback Laurajoy en Ylvy :D blij dat de foto in de smaak valt :D