Weer een wat heftigere bewerking die ik normaal niet bij rijfoto's doe, maar vond de houding en de compositie toch iets hebben om er iets aan toe te voegen. Bij deze
Ik vind hem tof YentlShots! Jammer dat de voeten van het paard er niet helemaal op staan. Wat gebeurt er als je hem nóg meer cropt? Dat doe ik wel eens als iets nét buiten de afbeelding valt.
Mooi zacht zo, S_en_Z!
Before (RAW foto, zoals je wel kan zien bij de 'after' ):
After:
Ik heb het licht in deze wat 'heftiger' gemaakt, vond ik leuk. En de jurk is nat, want:
Shauniraquel
Geplaatst: 29-03-17 16:05
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk de raw foto mooier vind.. Bij de bewerkte versie is het water zo vies bruin.. Alleen zijn de details op jouw bewerkte versie wel veel beter en mooier zichtbaar!
Mariett
Blogger
Geplaatst: 29-03-17 16:10
Dat was het ook Maar ik kan ook wel doen alsof:
k_m
Geplaatst: 29-03-17 17:58
@yentlshots, ik vind hem net iets té hard geworden. Maar ik denk wel dat er zeker mensen zijn die dit net wel graag zien! Je geeft het zelf ook aan, dus dan lijkt het me zeker een toffe bewerking!
@Mariet, ik vind de orginele foto eerlijk gezegd ook iets fijner om naar te kijken, hij is veel zachter dan het bewerkte beeld, er valt oorspronkelijk echt fijn licht in op je onderwerp en dat wordt een beetje weg gewerkt door het harde in het bewerkte beeld. Ik denk dat het leuk zou zijn om het onderwerp lokaal op te lichten, en iets minder contrast er in te steken, natuurlijk wel een beetje extra, maar ik vind het net een beetje té. De achtergrond kleuren daarentegen vind ik wel echt heel fijn ogen!
Ik heb er nog eentje van een communie shoot van vandaag edit: foto's waren wat klein geworden dus even opnieuw
Dankjewel k_m! Ik snap inderdaad wat je bedoelt. Met deze ging ik inderdaad iets 'harder' (had ik er ook onder gezegd, alleen iets anders), maar ik kan hem straks nog even op een andere manier bewerken, kijken wat ik mooier vind Jij hebt ook een mooie foto! Is het de bedoeling dat ze een beetje verdrietig kijkt? De kleuren zijn in ieder geval erg tof geworden zo
@mariet, oh ze lacht net haha, niet super duidelijk op deze foto misschien!
Marjoow, heel mooi opgeknapt! Echt een fijne realistische bewerking!
Marjo
Geplaatst: 30-03-17 19:08
k_m schreef:
@mariet, oh ze lacht net haha, niet super duidelijk op deze foto misschien!
Marjoow, heel mooi opgeknapt! Echt een fijne realistische bewerking!
Bedankt!
Was niet zo gemakkelijk, was alleen. Paard keek heel even dus kwam er later pas achter dat ik ze te donker had
k_m
Geplaatst: 30-03-17 19:26
Ja soms is het zo snel veranderen als de zon bv even achter een wolk gaat, en dan ineens een leuk moment.. Dat je achteraf echt zo blij bent dat je kan na bewerken
Marjo
Geplaatst: 30-03-17 21:54
Hier nog eentje. Iemand tips om de lucht blauwer te maken??
[ [url=m/q7SVF0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooi! Misschien met de adjustment tool alleen de lucht selecteren en dan de levendigheid ietsjes omhoog zetten?
Hierboven ook mooi!
Marjo
Geplaatst: 31-03-17 09:17
_Nynke schreef:
Marjoow schreef:
Mooi! Misschien met de adjustment tool alleen de lucht selecteren en dan de levendigheid ietsjes omhoog zetten?
Hierboven ook mooi!
Kan dat met Lightroom?
_Nynke
Geplaatst: 31-03-17 09:22
Ja Tools > adjustment tool. Met het scrolwiel of de brackets kun je je kwastje groter en kleiner maken, dan selecteer je het deel wat je wilt bewerken en dan kun je voor alleen dat deel de instellingen aanpassen
Laatst bijgewerkt door _Nynke op 31-03-17 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Marjo
Geplaatst: 31-03-17 09:22
_Nynke schreef:
Ja Tools > adjustment tool. Met het scrolwiel kun je je kwastje groter en kleiner maken, dan selecteer je het deel wat je wilt bewerken en dan kun je voor alleen dat deel de instellingen aanpassen
Ah thanks! Ga ik vanmiddag na t werk eens naar kijken
Wat een kunstwerken komen hier toch elke keer naar boven!
Even een vraagje tussen door: Hoever zoomen jullie in als jullie bewerken ? Ik ben al gauw geneigd alle randjes te controleren op 100% inzoomen, Ben ik dan te perfectionistisch bezig?
Wat is een realistisch getal om in te zoomen ter controle voor bijv een canvas afdruk. Ik zie op internet wel een leuk artikel over de regel van 1/4 ( 25% inzoomen )
Iemand die hier verstand van heeft? Wat houden jullie zelf aan voor foto's die je in groot formaat wilt afleveren?
YentlShots
Geplaatst: 31-03-17 13:30
Marjoow schreef:
Heel mooi opgeknapt! Vind dat met zwarte paarden altijd een lastig iets maar deze is supermooi realistisch bewerkt. Met de lucht pak ik vaak de aparte kleurschuifjes, en dan schuif ik de blauwe iets naar rechts. Niet al teveel want dan ga je het ook op het paard zien.
Verder indd met de brush in Lightroom dat stuk selecteren en de saturation omhoog halen
YentlShots
Geplaatst: 31-03-17 13:30
Saaams schreef:
Marjo gaaf die bloesem op de achtergond. Geeft sfeer.
Before (helaas niet meer incl touw): [ [url=m/83o9tY.jpg]Afbeelding[/url] ]
After [ [url=m/Ppaon5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk dat sfeertje, mag ik vragen hoe je hem zo een beetje zachtrozig hebt gemaakt?
Na aanleiding van dit topic ben ik eens gaan experimenteren met kleuren. En ik moet zeggen, ik vindt hem nog aardig gelukt. Foto is al 2 jaar terug gemaakt, toen ik zelf nog veel minder ervaring in fotografie had. Voor: