[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:11

ikke schreef:
Leverage schreef:
Je gaat toch niet bewust een kapot objectief kopen? := Je kan er nu al vanuit gaan dat de reparatie je meer gaat kosten dan wat je er voor betaald.

Jawel hoor, een f2.8 IS mark II voor die prijs ging ik onmiddellijk halen. Reparatie kost nogmaals dat bedrag; heb je voor 1000 euri's een mooie lens.

Ga er maar vanuit dat er nog meer addertjes onder het gras zitten, een objectief met een nieuwwaarde van meer als €2000 euro doe je niet voor €450 euro weg. Als reparatie werkelijk zo goedkoop zou zijn dan had die eigenaar 'm voor dat geld ook wel laten repareren.

Kortom, te mooi om waard te zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:14

Leverage schreef:
ikke schreef:
Jawel hoor, een f2.8 IS mark II voor die prijs ging ik onmiddellijk halen. Reparatie kost nogmaals dat bedrag; heb je voor 1000 euri's een mooie lens.

Ga er maar vanuit dat er nog meer addertjes onder het gras zitten, een objectief met een nieuwwaarde van meer als €2000 euro doe je niet voor €450 euro weg. Als reparatie werkelijk zo goedkoop zou zijn dan had die eigenaar 'm voor dat geld ook wel laten repareren.

Nee, in dit geval was het de non-IS versie. Die heb je nieuw voor iets boven de 1000 euro.
En ja, reparatie ligt rond die prijs; ervaringsdeskundige.........

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:47

ikke schreef:
Leverage schreef:

Nee, in dit geval was het de non-IS versie. Die heb je nieuw voor iets boven de 1000 euro.
En ja, reparatie ligt rond die prijs; ervaringsdeskundige.........

Hebben we het hier nou over de F2.8 met IS of zonder IS? := Dan nog, begrijp ik niet waarom je bewust een kapot objectief wilt kopen en daar honderden euro's nog eens in wil steken? Ik zie geen enkele meerwaarde om een kapot objectief te kopen voor een goedkope prijs en daar een dure reparatie tegen over te zetten. Als we het hier hebben over de F2.8 met IS dan kan ik me alsnog niet voorstellen waarom die eigenaar 'm zo goedkoop weg doet. Als hij d'r zelf een paar honderd euro in steekt is het hem alsnog veel goedkoper dan om een nieuwe te kopen.

Ik denk echt dat hier een addertje onder het gras zit. IMO is dit veel te mooi om waard te zijn (als dit over de F.28 met IS gaat)

Joysieee, heb je misschien de link van de advertentie? Ben nu heel erg benieuwd namelijk :)

Joysieee

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:10

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:26

Nou, die zonnekap ziet eruit := Die heeft heel wat mee gemaakt zo te zien. Zou het aan de hand van de advertentie al helemaal niet vertrouwen. Vind 't een vreemde advertentie, laat ik het daar op houden :+

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:29

Vind het ook wel raar dat ze hem weg doen omdat ze een ander merk camera hebben gekocht, in de familie zitten heel wat professionele fotografen bij mij, en die zeggen allemaal dat als je eenmaal een merk hebt, je zowat nooit een andere zal kopen..
Advertentie ziet er ook niet zo netjes uit, vage tekst en dat dikgedrukte.. :=

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:34

Nee dat vind ik ook. Ook een beetje zonde vind ik :P Maar goed, hun zullen er wel hun redenen voor hebben.

Ja, ook dat. Dat is voor mij al een van de redenen waarom ik die advertentie over te slaan.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:53

ikke schreef:
Zwitsal schreef:
Hehe mbt de dure fotografie hobby.. Toen ik laatst aan iemand vertelde dat ik naar een nieuwe lens aan t kijken maar die toch wel duur was enz zei ie 'oh.. Hoe duur is duur dan? 50 euro?' , waarop ik me in een slok water verslikte .. 50 euro.. Was t maar zo'n feest haha

Aan de andere kant, een beetje paardenhobby kost per jaar meer dan een leuke cameraset.......

Ja maar dat is dan weer niet gek hè, want dat is verspreid enzo :')
Zo denken mensen bij mij er echt over. Die zien dat gewoon niet.

Vind de advertentie er ook raar uit zien.. Je koopt een ander merk camera als je een relatief dure L lens hebt? := ehhh ok.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:05

Sicayes schreef:
ikke schreef:
Aan de andere kant, een beetje paardenhobby kost per jaar meer dan een leuke cameraset.......

Ja maar dat is dan weer niet gek hè, want dat is verspreid enzo :')
Zo denken mensen bij mij er echt over. Die zien dat gewoon niet.

Vind de advertentie er ook raar uit zien.. Je koopt een ander merk camera als je een relatief dure L lens hebt? := ehhh ok.

Ehm, mensen wisselen soms wel; heeft mij een f2.8 IS opgeleverd.

@Leverage: het ging duidelijk om de non-IS versie. Als je mijn posts terugleest, zie je ook dat ik 'm afraad.
De inruilwaarde die de verkopende partij aangeeft, klopt wel ongeveer, voor een goede lens.....

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:33

Dubbel.
Laatst bijgewerkt door Leverage op 11-11-14 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:33

ikke schreef:
Leverage schreef:
Je gaat toch niet bewust een kapot objectief kopen? := Je kan er nu al vanuit gaan dat de reparatie je meer gaat kosten dan wat je er voor betaald.

Hier begon je over de versie met IS, daar reageerde ik op. En een bericht later zeg je dat het over de versie zonder IS, beetje tegenstrijdig niet? :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:46

Ikke bedoelde dat ALS het om een IS versie ging ze deze best voor zo'n prijs zou ophalen en laten repareren want dat is altijd nog goedkoper dan een nieuwe.

Maar alleen als het om een IS versie ging. Een non IS is zou te duur uitkomen met reparatie. Dus raad ze het af.

Tenminste
Zo begreep ik het.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:34

Sicayes schreef:
Ikke bedoelde dat ALS het om een IS versie ging ze deze best voor zo'n prijs zou ophalen en laten repareren want dat is altijd nog goedkoper dan een nieuwe.

Maar alleen als het om een IS versie ging. Een non IS is zou te duur uitkomen met reparatie. Dus raad ze het af.

Tenminste
Zo begreep ik het.

en zo is het ook bedoelt........

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:35

Is er eigenlijk iemand met voorbeeldfoto's die met de Canon 70-200 f/2.8 zijn gemaakt (IS of non-IS maakt niet uit) in een binnenbak? Ik zou graag weten wat daar het resultaat is met zo'n lens. Dat is namelijk de voornaamste reden dat ik hem zou willen aanschaffen: foto's in de binnenpiste kunnen maken :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:54

Ik zal vanavond eens kijken of ik een foto kan maken van onze binnenbak. Echter is de verlichting daar sowieso niet zo extreem goed dat ik geen wonderen verwacht :+ Het hangt natuurlijk heel erg af hoe de verlichting van elke individuele binnenbak zelf is.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:24

Bedankt! Bij ons is de verlichting ook niet zo goed, maar zo heb ik er wel eens een goed beeld van :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:31

CrazyIris schreef:
Is er eigenlijk iemand met voorbeeldfoto's die met de Canon 70-200 f/2.8 zijn gemaakt (IS of non-IS maakt niet uit) in een binnenbak? Ik zou graag weten wat daar het resultaat is met zo'n lens. Dat is namelijk de voornaamste reden dat ik hem zou willen aanschaffen: foto's in de binnenpiste kunnen maken :)

Check mijn feestboek maar even. Bijna alle binnenbakselfoto's zijn met Canon 70-200mm f/2.8 gemaakt. Linkje staat in mijn profiel.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:41

ikke schreef:
Sicayes schreef:

Tenminste
Zo begreep ik het.

en zo is het ook bedoelt........

Ik heb gereageerd op wat je op mij reageerde, als je wat anders bedoelde had je dat misschien beter op kunnen schrijven. En bleef je vinger plakken op de punt toets? :D Genoeg hier over, punt is gemaakt.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:42

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:48

@Bagheera_206: Dankjewel! Die foto's in de binnenbak zien er goed uit!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:54

Even of-topic, toen ik ging kijken bij voorbeeldfoto's van alle lenzen op de eerste pagina, zag ik dat heel weinig foto's het nog doen. Misschien een keertje veranderen? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:01

Ach ik vind al die foto's echt geen drol zeggen. De foto's uit spiegelreflex camera's slaan al helemaal nergens op :+ Zitten foto's tussen van top lenzen/camera's die gewoon niet goed geschoten zijn waardoor je geen idee hebt van de kwaliteit.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:49

Joysieee schreef:
Even of-topic, toen ik ging kijken bij voorbeeldfoto's van alle lenzen op de eerste pagina, zag ik dat heel weinig foto's het nog doen. Misschien een keertje veranderen? :)

Pixel peeper is ook een leuke site om voorbeeld foto's op te zoeken :) Je kan daar per body en objectief zoeken. Maar hecht niet teveel waarde aan voorbeeld foto's, dit soort dingen geven vaak een heel vertekend beeld.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:53

Nog even een vraagje over een lens :))

Heeft iemand een goede aanrader voor het fotograferen van mensen? En ook voor op feesten. Ik had de 24-105 en de 15-85mm gezien, maar weet niet zo goed waar ik beter aan doe.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:09

Ik zit zelf nog steeds in dubio.

Heb m'n 50mm verkocht, en de 75-300 staat nog te koop. Ik wil een leuke lens voor een leuk prijsje (tweedehands) terugkopen waar ik gewoon leuke foto's van de katten van kan maken. Geen 18-55, dat vind ik een prutding.

Wie heeft er advies?