[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:12

Ik zie ook een stal in de bovenhoek. Betekend dus dat het toch te zien is op de foto. Maakt niet uit of scherm te licht staat of niet. Kun je ook zeggen dat jullie scherm te donker staat, omdat je het niet ziet :D

Leuke foto's Goof! Die blik van het eerste aapje is geweldig!!
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 11-11-12 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:12

Als eigenaresse blij is is het toch ook helemaal prima ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:34

Goed, ik heb deze foto al een hele tijd getrokken en aangezien mijn mama hem super vindt wil ik hem hier wel eens plaatsen om jullie gedacht er van te weten, de witte kader er rond is, tja.. niet in verhouding ik weet het :+
De foto lijkt ook niet scherp maar dat is ie wel maar deze is een bewerking die mijn ma heeft gemaakt van de foto op facebook dus slechtere kwaliteit..
Afbeelding
Ehm, ik weet zelf zo niet echt wat ik van de foto moet vinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:35

Het kader vind ik echt niet mooi, veel en veel te dik. Ik vind de houding van het paard niet mooi, compositie niet en de belichting ook niet. (foto is te donker) :o Sorry maar hij trek mij echt niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:40

Titanic, vergeet niet dat een moeder al het werk van haar kind mooi zal vinden . :o mij spreekt de foto niet aan, donker, onscherp en geen denderende compositie

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:41

Titanic, waarom plaats je hier dan niet het origineel dat wel scherp is? Pas dan kunnen we normaal beoordelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:44

Zo doet de foto me meer denken aan de kwaliteit van een wegwerpcamera. Bedoel het niet banketstaaf, maar ik zie geen concept, geen gedachte of iets achter de foto. Paard dat benen mist en van je af rent. Meer niet. J moet je eigen stijl ontwikkelen. Ik merk dat je heel erg terugvalt op je moeder. Als je je aan haar mening vast blijft klampen kom je niet vooruit hoe banketstaaf het ook klinkt

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:34

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:43

Zo gaaf! Katja Rolvink maakt ook zulke studio foto's, ik ben er helemaal weg van! :+:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:44

Ik ben niet helemaal weg van de compositie Ivonka, snap dat het vrij lastig is met een studio :j Had ze ook liever wat verder van de achtergrond af zien staan :j
Maar ik weet zeker dat de eigenaars onwijs blij en trots zullen zijn en dit was natuurlijk ook een beetje testen voor jullie toch? :P

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:48

Jaja om te oefenen. Poses, licht enzo. Valt nog niet mee hoor :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:49

Ik vind het juist mooi dat die 2e zo dicht bij de achtergrond staat! :j

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:58

lifaya schreef:
Titanic, vergeet niet dat een moeder al het werk van haar kind mooi zal vinden . :o mij spreekt de foto niet aan, donker, onscherp en geen denderende compositie

Nou dat is niet waar, weet je wel niet hoe kieskeurig ze is :') en ze is professioneel fotograaf

Kader vind ik ook niet mooi!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:59

xTitanic schreef:
lifaya schreef:

Nou dat is niet waar, weet je wel niet hoe kieskeurig ze is :') en ze is professioneel fotograaf

dat blijf je maar zeggen... maar jij moet JEZELF ontwikkelen :)
wij geven tips en dan is het "maar mijn moeder dit" en "mijn moeder zei zus"

snap je me?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:59

xTitanic schreef:
lifaya schreef:

Professioneel zegt niet veel. Smaken verschillen. Zou best eens wat werk van je moeder willen zien. Wat is haar website?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:02

nou, ik zeg het maar ter aanvulling dat ze niet al mijn werk mooi vindt?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:03

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:03

xTitanic schreef:

En dat is het rare, het gaat er om wat jij er zelf van vind :)
Jij moet zelf leren "kijken" :) Daar draait de fotografie om!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:07

lifaya schreef:
xTitanic schreef:

En dat is het rare, het gaat er om wat jij er zelf van vind :)
Jij moet zelf leren "kijken" :) Daar draait de fotografie om!

Snap ik, natuurlijk. Maar het is toch ook logisch dat je raad gaat vragen aan je moeder? en een beetje dezelfde 'smaak' krijgt.
Maar waarom zeg je dan ook dat ze al mijn werk mooi vindt omdat ik haar dochter ben? :')
(daar ging ik alleen op in hoor)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:07

xTitanic schreef:

Ik ga met Lifaya mee :j
Jezelf ontwikkelen.

Je moeder heeft een hele aparte stijl, al is het absoluut niet mijn stijl. Ik vind het persoonlijk allemaal wazige en gewoon onscherpe foto's :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:09

xTitanic schreef:
lifaya schreef:

Ik lees hier eigenlijk alleen mee, ik heb de tijd niet om te reageren en vind het dan dus ook niet netjes om wel steeds met foto's te gooien, maar... Een professioneel fotograaf is niet heilig. Ten eerste is (is gebleken uit eerdere discussie topics) het begrip professioneel erg discutabel, ten tweede heeft iedere prof een eigen stijl van wat hij/zij mooi vindt en ten derde als je maar naar 1 iemand luistert, eindig je met bijna, al dan niet exact dezelfde stijl. Wat hopelijk je doel is als je hier foto's plaats is feedback, meningen en nieuwe stof om mee aan het werk te gaan. Als je maar naar 1 persoon wilt luisteren, namelijk je moeder, is dat uiteraard helemaal prima, maar 'vraag' hier dan ook niet om advies.

Mocht je het niet eens zijn met een reactie, probeer dan je mening te onderbouwen. 'Persoonlijk vind ik het wel mooi, want...' 'Ik heb het expres zo gefotografeerd, want...' Dan is voor een ander jouw mening duidelijk en kan hier over gediscussieerd worden of er wordt geconcludeerd dat er een simpel meningsverschil is. Hetzelfde voor je moeder. Zij vindt die foto mooi en goed gelukt, hier wordt negatief gereageerd. Vraag is naar onderbouwende argumenten van je moeder? :) Probeer zelf is wat anders, probeer is wat je hier wordt verteld, of google iets en doe inspiratie op! Dan ga je vooruit, dan krijg je een eigen stijl!

Deze hele post is nergens aanvallend, negatief of vervelend bedoelt, ik analyseer enkel naar mijn mening jouw berichten. Hopelijk heb je er iets aan en zo niet, ook prima. Mocht je het onzin vinden wat ik schrijf, zou je dat dan wel willen onderbouwen met argumenten? Dan blijft de discussie open en oprecht, wel zo fijn! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-12 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:12

xTitanic schreef:
Snap ik, natuurlijk. Maar het is toch ook logisch dat je raad gaat vragen aan je moeder? en een beetje dezelfde 'smaak' krijgt.
Maar waarom zeg je dan ook dat ze al mijn werk mooi vindt omdat ik haar dochter ben? :')
(daar ging ik alleen op in hoor)

Jouw moeder heeft een compleet eigen stijl ontwikkeld en dit moet jij ook doen, je moet niet dezelfde smaak hebben als je moeder, daar draait fotografie niet om.
Ik zei dat omdat een moeder natuurlijk graag een dochter wil helpen. Maar dat is het juist, jij moet je eigen manier vinden en als je je zo afhankelijk stelt van je moeder zal dit niet gebeuren. Mijn vader is ook een kunstenaar, en ik kan best bijvoorbeeld tips vragen hoe je goed in lagen schildert zus en zo, maar ik wil wel het schilderen op mijn eigen manier doen. Dat is het leuke aan kunst, je ontwikkeld een handtekening :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:16

"Deze hele post is ergens aanvallend, negatief of vervelend bedoelt,"
_O-

sorry :+

Nee, maar ik begrijp het echt helemaal en ik zal in het vervolg dan wat meer mijn mening zeggen waarom en hoe'.
Maar het grote probleem is, iedereen hier (zo, globaal). Houdt niet van wazige.. onscherpe foto's maar dan zit ik dus met het probleem, ik trek een goede duidelijke foto en moederlief vindt er niets aan, op bokt wel. Dan trek ik meer een foto waar gevoel in overkomt (wazige, onscherpe foto's), bokt vindt er niets aan, moeder wel. En die twee punten zijn écht moeilijk samen te smijten voor mij :+ snapje?
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 12-11-12 00:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:19

Het heeft niks te maken met "wazig" of onscherp. Jij probeert je mama trots te maken (wat logisch is) door naar haar tips te luisteren en haar stijl te gaan doen, maar jij moet gewoon je eigen ding doen. Jij moet NIET je moeder laten beslissen wat wel of niet goed is ;) Doe je EIGEN ding. Als je een foto maakt en een goed concept hebt en dat ook duidelijk kan vertellen (of nog beter, de foto!) , dan maakt het niet uit of het wazig, onscherp etc is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:19

xTitanic schreef:
"Deze hele post is ergens aanvallend, negatief of vervelend bedoelt,"
_O-

sorry :+

Nee, maar ik begrijp het echt helemaal en ik zal in het vervolg dan wat meer mijn mening zeggen waarom en hoe'.
Maar het grote probleem is, iedereen hier (zo, globaal). Houdt niet van wazige.. onscherpe foto's maar dan zit ik dus met het probleem, ik trek een goede duidelijke foto en moederlief vindt er niets aan, op bokt wel. Dan trek ik meer een foto waar gevoel in overkomt, bokt vindt er niets aan, moeder wel. En die twee punten zijn écht moeilijk samen te smijten voor mij :+ snapje?

Een iPad typt lastig, laten we het daar op houden :+

Het is hier op bokt als je shoots aan biedt inderdaad niet gebruikelijk, een eigenaar wil scherpe foto's van zijn/haar paard zonder ruis. Echter als jij hier doordachte foto's plaatst die te donker zijn maar daardoor meerwaarde hebben is dat uiteraard prima! Onderbouw dan wat JIJ er mooi aan vindt en kijk of anderen het ook kunnen zien!

Persoonlijk vind ik je moeders stijl heel tof!