Ik heb even wat advies nodig qua maatvoering e.d. Op dit moment heb ik een standaard kitlens van 18-55 en een telezoom met 55-250 Nu werd ik door iemand gewezen op onderstaande http://dx.com/p/massa-1x-2x-4x-macro-ef ... -set-14674
Zou dit moeten passen op mijn 18-55? Het is maar een klein bedrag, dus het risico dat het niet zo kwalitatief is wil ik wel lopen. Maar het zou zonde zijn als het niet zou passen.
Als je even je lensdop van je objectief haalt staat aan de binnen/onderkant de diameter van je lensdopje dus weet je ook meteen de diameter die je moet hebben voor filters.
Ik zou nooit gaan voor zo'n voorzetfilter als je een macro effect wil bereiken. Kwaliteit gaat zeker achteruit. Beter kun je voor tussenringen gaan, geen glas, dus geen kwaliteitsverlies en op meerdere lenzen te gebruiken
Yeah Ik heb mijn lens binnen! De Canon EF s55-250 mm f/4-5.6 IS II
ina_1994
Geplaatst: 06-03-13 17:39
Omdat ik er toch niet helemaal uit kom plaats ik hier toch mijn vraag maar over een lens. Ik ben nog lekker aan het oefenen met fotografie, en het gaat me al aardig goed af (al zeg ik het zelf) Nu heb ik genoeg geld gespaard voor een nieuwe lens. Heb nu de Canon 1000D en 350D met standaard 18-55mm lens. Nu zou ik graag een telelens willen hebben. Want als ik het goed heb gehoord en gelezen is dat een geschikte lens voor paarden/ dieren/ evenementen fotografie, toch? Ik wil graag van ver af dingen dichter bij kunnen halen zodat ik er niet net als nu boven op moet zitten om een mooie foto te kunnen maken. Had gelezen dat een Tamron en Sigma op een Canon kunnen maar ik kan ook een Canon merk aanschaffen natuurlijk. Hoop dat jullie dit kleine verhaaltje begrijpen en mij advies kunnen geven over een goede lens
rond de €200,- en zag dat daar wel lenzen voor zijn. En als het wel een beetje meer is maar wel een goede lens dan is dat niet een heel groot probleem. Ik ben nog maar in de oefen fase, dus om gelijk een mega dure lens aan te schaffen vind ik ook weer wat. Kan later altijd nog
showteam, leuke lens zeg zoiets wil ik ook graag nog hebben. Is dat met een canon vatting of nikon?
Zetta
Geplaatst: 06-03-13 22:29
Ok ik weet niet of dit hier goed staat, ben er nogal een leek in. Maar ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor mijn camera. Ik heb momenteel een canon 1000d met de gewone 18-55 lens en een 85?-300 lens die ik in buikleen heb.
Ik zou nu zelf graag voor mij een nieuwe lens kopen, ik zat te denken aan een ..-200 want de 300 vind ik te ver, maar ik ben er nog zo zeker niet over. Ik zie dan ook zoveel extra verschillen nog waarbij ik niet weet waarvoor ze dienen, zoals bv die f/2.8 wat er soms bi staat. Ik fotografeer voornamelijk mini's zowel portret als actie, welke lens zouden jullie mij aanraden?
showteam
Geplaatst: 06-03-13 22:41
Queelens schreef:
showteam, leuke lens zeg zoiets wil ik ook graag nog hebben. Is dat met een canon vatting of nikon?
Ben er ook erg blij mee! Het is voor mn Canon, maar ze zijn er ook voor Nikon
Gaaf laat maar weten hoe die bevalt vooral qua vertekening en verhoudingen. Ik moet voor architectuur/interieur nog een TS en groothoekje aanschaffen maar allemaal o zo duur en lastig uit te zoeken dus ben benieuwd hoe deze je bevalt!