[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:01

Lontje schreef:
edit: er schiet me ineens iets te binnen... je kunt de tekening ook spiegelen dan zie je vaak pas of er iets niet klopt en wat er niet klopt (heb ik bij mijn laatste ollie ook gedaan, zag dat er iets niet klopte maar kwam er maar niet achter wat het was...)

Doe ik ook altijd Lachen Maar soms weet je dan niet wát er klopt Gestoord

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:23

ik heb ook heel lang moeten kijken, ik zag het pas toen ik een rechte lijn van oog naar oog tekende met paint en een lijn precies door het midden van het hoofd. Omdat die olifant het hoofd net iets gekanteld had vertekende dat het hele beeld. Bleek dat ik 1 oor in de schets te laag had zitten Nagelbijten / Gniffelen Toen kon ik eindelijk door Clown

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:45

Dank voor alle taxaties, ik ga druk aan de slag met alle tips!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:47

Heel erg bedankt voor alle taxaties! Ik kan er veel mee! Haha!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:15

Pfff, dat gaat hier nogal vooruit!
Ik vlieg er nog eens in:

blz. 86 (jaja, u leest het goed):
WannieSannie: 5 euro, leuk konijn, maar de details ontbreken. Het konijn is zwart zwart, en lijkt zo geen vacht te hebben. Ik zie wel al om welk ras het gaat (het zwart met bruine buik-ras)
Vajente: 70 euro, het portret is gewoon prachtig. Om toch iets te zeggen te hebben, de zijstreep waar de twee haarhelften samenkomen deed me even lichtjes denken dat ze een beetje kaal is daar. Was gewoon een flits-gedachte.
VeronaX: het hondenhoofd is zeer goed, de overgangen van kleur zijn echt goed. Voor ons het linkeroog, lijkt me in de benedenhoek iets te donker waardoor het lijkt dat hij een beetje naar beneden schuins kijkt en dat kan niet tov het andere oog 50 euro.

blz. 87:
Nevony: mooi, de achterste paarden vind ik minder mooi qua bouw. Het voorste paard is links voor ons minder (door schaduw?) 12 euro
janique: 20 euro, de binnenkant van de schelpen van het oor zijn te afgelijnd, zo ook de neusgaten. De maantop vind ik super.
Carita: ik vind het te druk voor een stalbord. Ik zou de 2 bovenste op een stalbord plaatsen, deze vind ik eveneens het mooist. De anderen kloppen niet qua bouw 8 euro
Nikky-jimmy: de tekening lijkt een beetje overbelicht. Maar het is een leuke tekening en het kopstuk is mooi gedaan. De manen en de maantop vind ik minder, alsook de strepen in de nek. De neus zou je ook gedetailleerder moeten afwerken 7 euro.
rooslovertje: je gebruikt maar 1 kleur. De oren zouden correcter getekend moeten worden en de neus mag meer detail tonen 5 euro.
ammygek: 1. er ontbreekt precies nog opvulling. Je hebt de contouren en de duidelijkste lijnen getekend, meer niet. De verhoudingen zijn wel goed 3 euro.
2. de verhoudingen zijn hier minder goed en zelfde opmerkingen als bij je eerste tekening: 3 euro.

blz. 88:
Wizzy: 8 euro: zacht getekend zonder strepen: goed. Het binnenste van het oor lijkt me wat klein.
nujaro: het gele gedeelte verstoort de tekening. De manen zijn onecht en de gehele tekening is nogal streperig: 2 euro. Werk eerst aan de verhoudingen.
Mik_: 20-25 euro: de manen lijken of ze net ontvlecht zijn, kroezelmanen Clown . Het linker oog puilt precies een beetje uit. Voor de rest super.

blz. 89:
jennifer: 1. 15 euro: grove botstructuur, maar mooi.
2. de naam is echt storend. Het halster en de manen zijn niet op en top. Het oog daarentegen is wel goed. Soms is er wat geveegd en dat vind ik minder: 10 euro.
Malenka: 1. mooi! De kleuren en de achtergrond (hoe wist je het dat roze ook mooi kan zijn bij paarden Haha! ). De halslijnen vind ik iets minder. 18 euro.
2. de neus vind ik echt leuk! Ook hier vind ik de lijnen iets storend. De halsaanzet naar het hoofd toe lijkt me ook nog niet correct: 15 euro.

Lontje, jij doet zelfs aan vergelijkingsonderzoeken Ach gut !!

Wendy15: halster is mooi gedaan, de hals is nogal onduidelijk. De neus is een beetje moeilijk te onderscheiden van het lichaam op de achtergrond 9 euro.
Fenn: leuke giraffen! Het kleintje vind ik het beste gelukt qua vlekinkleuring. Bij de grote (mama-giraf) zie je dat de vlekken een beetje uitlopen en voor zover mijn laatste bezoek aan de ZOO was dat bij de echte giraffen niet het geval. 15 euro. Ik vind de achtergrondkleur lekker fris.
Malenka: mooi zeg. 40 euro. De kop is mooi, het lichaam blinkt dus moeilijk te zien. De achtergrondkleur vind ik gevaarlijk en past dus perfect bij het katje.
nujaro: te licht en ik vind het geen mooie achtergrond. Misschien dat meer contrast in je tekeningen brengen de lichtheid eruit haalt 8 euro.
Liedje: de manen en het halster vind ik niet zo gelukt. Het neusgat lijkt me ook nogal klein. De ogen lijken me ook nogal licht, toch 6 euro.
WannieSannie: 1. hij heeft nogal een dunne staart en de manen tonen geen natuurlijke val (gel in gedaan? Clown ). Op zich nogal streperig en de benen zijn ook vrij dun. 5 euro.
2. de hand vs. het hoofd duidt op een erg kleine pony. De manen zijn minder mooi. Het hoofdstel is wel leuk: je hebt hierbij gedetailleerder gewerkt en geëxperimenteerd met de lichtinval: goed. 3 euro.
alena: leuke tekening, de pony's lijken dikke kaken te hebben, de neusjes zijn goed gedaan. 11 euro. Het oog van de linkse is apart, maar mooi.

blz. 91:
Malenka: de eerste tekening is leuk gedaan: 12 euro. De tweede tekening vind ik maar een raar ding. 3 euro. Als het een fantasietekening is, moet er meer uit te halen zijn.
Japke-Z: nogal streperig en het lijkt of de beenderen die in de neus liggen verkeerd zitten. Nog wat meer oefenen met structuur en schaduwen 6 euro.
Figo: 1. 5 euro: de manen vind ik niet goed gelukt. De 2de tekening is streperig, geen vachtstructuur in, weinig detail: 3 euro. De 3de tekening is niet afgewerkt: 2 euro.
Mirte: de maantop is nogal onduidelijk, totaalbeeld vrij streperig en de spikkels op de neus verwarren me: zijn het echt zwarte spikkels, of wou je de aanzet van de neusharen natekenen? Indien het laatste, dienen deze lichter gekleurd te zijn. 6 euro.
Wendy15: het dier lijkt me net een PC-tekening, er zit precies een lichte waas over. Toch een leuke tekening met 'uitdagende' pose 12 euro.

blz. 92 (we zijn er bijna):
DeEiken: net een strippaardje, de manen vind ik minder, maar wel leuk in totaal 9 euro.
LoveSaros: de verhoudingen kloppen niet, de details ontbreken: 2 euro.
Lontje: de voorste hond is super. Rarara, de achterste ook. De voorste toont mooier door het contrast in kleuren, de achterste is lichter en dat valt minder op, maar dat compenseer je weer door het detail zoals vb. de ligging van de haren achter/onder het oor. Eén ietsiepietsie storend punt is dat je niet kan zien waar de tekening van de onderste hond eindigt. 50 euro.
DeEiken: ook hier zijn de manen minder. Daar moet je nog op oefenen. Je behoudt je stripachtige stijl 6 euro.
Wendy15: het paard heeft nogal een spits toelopende neus, het oor toont raar en een vrij klein oog 6 euro.
Evelijn: echt goed, de blouse is iets streperig. Het gezicht en het haar zijn heel mooi. 25 euro.

blz. 93:
babe: al getaxeerd (hoe is het met de expositieruimte? Clown )
nujaro: te fel voor mij. Dit is een my little pony figuurtje zonder detail, de kleuren heb je goed nagebootst: 1 euro.
nujaro: de linker is beter gelukt dan de rechter, details ontbreken: 4 euro
edelweiss 1: het paard heeft dunne beentjes en de overgang van buik naar voorbenen klopt niet. Te volle borstkas. Het gebruik van kleuren is OK, alleen zie je goed dat je met een wit potlood de lichtinvallen hebt gemaakt. De achtergrond maakt het paard minder mooi. Zoals al gezegd is geweest, een neutrale achtergrond toont het paard meer en op zich is het paard best leuk getekend. 6 euro.
Nikky-Jimmy: het rechterpaardje heeft een rare voorlok (net een waaier op zijn hoofd?). Er mocht wat meer schaduw gebruikt worden aan het hoofdstel. 10 euro. De Fjord (ja toch?) heeft nogal een spitse neus. De lijnen van de neus vind ik een beetje te hard. De details ontbreken: 7 euro.
Vajente: pfff, 100 euro, wat een kleurgebruik!
Lontje: ja hallo, weet je al. Linksonder zit me iets dwars, schiet me nog wel te binnen, maar toch 90 euro.
Marthine: leuke zeehond, de snorharen lijken wel bevroren en het rechteroog misschien iets te ver van de kop. Sommige blinkeffecten blinken echt. De achtergrond vind ik minder 8 euro.
alena: 1. mooi, het zijn oren die geschetst zijn: 7 euro.
2. leuk, punt uit: 15 euro
Malenka: er mogen meer details in, de maantop lijkt nogal plat. Je hebt leuke kleuren gebruikt aan de oren en boven het oog. 8 euro.
alena: leuk, de ogen vind ik iets minder en de rechterkaak is bobbelig (stoort een beetje). Ik veronderstel dat dat een hooiprop in de mond moet voorstellen Haha! . 10 euro.

Ik wacht nooit meer zo lang met taxeren, help, dit nooit meer!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:34

Ik ga ook even verder waar ik gebleven was Vork :

nujaro (eenhoorntje): erg liefjes en mooi, toch mist het vooral diepte. Nog even oefenen Lachen .
En dezelfde opmerking bij de aquarel Lachen .

edelweis1: oeh, dat paard is mooi! Het gras vind ik wat zonde, dat is zo vlak en fel van kleur. 10 euro

Nikki_jimmy: erg mooi maar jammer van de afstand tussen de hoofdjes Lachen . 15-20 euro

Vajente: prachtig! Veel uitstraling en heerlijke vachtstructuur, 50+ euro

AngelsDitch: ik maak er een algemene taxatie van Lachen . Geheel is al erg mooi, verhoudingen zet je ook goed neer. Ong 10 euro

Lontje: erg mooi, bevalt me goed dit soort werk van je te zien Haha! . 50+

marthine: owh die is lief! Het gladde van de vacht heb je goed te pakken gekregen. Het geheel zou naar mijn smaak nog iets verfijnder mogen Lachen . 10 euro

alena: netjes al Ja . De 1e vind ik idd ook meer n oefening, de 2e schat ik op ong 7.50-10 euro Lachen

Malenka: erg mooi kleurgebruik! De verhoudingen lijken nog net niet helemaal kloppend, zou ik nog iets op oefenen. Toch al n spetterend geheel, 10-15 euro

alena: nog n keertje. Je tekent echt heel netjes maar toch oogt het geheel wat witjes/leegjes. Mss is t mooi om wat minder wit over te laten op je papier? Lachen Zelfde taxatie als eerder.

En ik voeg mijn laatste werkje ook bij: pastel op fotokarton, A3formaat:
Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 01:38

Lunas 90 euro!!!! Bloos! Bloos! Bloos! Bloos!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:33

Naomi: 70,- Haha! Echt! Kwijl

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:59

Mijn taxaties... maare ben er niet echt goed in hoor... dus vergeef me als ik iemand hier mee kwets oid:

pagina 92
DeEiken: 0-5 euro: Probeer de ogen wat realistischer te maken. Verder wel erg mooi.
LoveSaros: 0-5 euro: De verhoudingen kloppen niet echt. Iets bij de oortjes klopt niet, wat weet ik niet zo.
Lontje: 30-40 euro: Prachtig.
Wendy: 5-10 euro: De hoofdlijn klopt niet echt. Oog is wel erg mooi.
_Evelijn_: 20 euro: Ben benieuwd hoe de foto is. Knap gedaan.
Lunas: 15 euro: Mooi gedaan. Mis ik nou een staart?

pagina 93
Babe: 30 euro: Mooi gedaan. Herken haar meteen.
Nujaro: 0 euro:Leuk, maar niet voor de verkoop.
Nujaro: 0-5 euro: Probeer de ogen wat realistischer te maken.
Edelweis1: 20 euro: Erg mooi. Vind de achtergrond wat minder mooi.
Nikki_Jimmy: 15-20 euro: Mooi! Alleen vind ik de manen niet echt realistisch. Bij de linker lijken ze er op geplakt.

pagina 94
Vajente: 40 euro: Wauw!
Lontje: 40 euro: Prachtig, vooral de vacht heb je erg mooi gedaan.

pagina 95
Marthine: 10-15 euro: Leuk. Vind je ogen erg sprekend.
Alena: 15 euro: De eerste is erg mooi, jammer dat hij niet volledig is. Bij de tweede kloppen de verhoudingen niet echt, de oortjes lijken te klein.
Malenka: 10-15 euro: De hoofdlijn boven klopt niet. Het voor ons linker oog zit te laag.
Alena: 10-15 euro: de oortjes zijn weer wat klein, Verder erg mooi.

Pagina 96
Naomi21: 30 euro: mooi!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:10

AngelsDitch schreef:
Lunas: 15 euro: Mooi gedaan. Mis ik nou een staart?

Op de foto is geen staart te zien. Ik denk dat het om een gecoupeerde gaat Knipoog .

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:18

@Lunas: Dat van dat witte potlood met wolken klopt niet Tong uitsteken. Ik heb gewoon eerst blauwig-grijs geschildert en daarna met een doekje gedept Ja. Dan krijg je makkelijker 'wolken'. Ik werk niet met potlood door verf heen Knipoog.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:04

edelweis1 schreef:
@Lunas: Dat van dat witte potlood met wolken klopt niet Tong uitsteken. Ik heb gewoon eerst blauwig-grijs geschildert en daarna met een doekje gedept Ja. Dan krijg je makkelijker 'wolken'. Ik werk niet met potlood door verf heen Knipoog.

Ik het het over de witte delen op het paard vb. op de nek. Dat lijkt net met wit potlood of witte verf erop aangebracht te zijn. Naar de wolken had ik nog niet gekeken Cool .

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:46

Zo ik ga ook een seen poging wagen Lachen
ik ben dit niet gewend dus ik zal zeggen wat IK voor een tekening/schilerij zou geven Lachen no hard feeling natuurlijk

OK:
pag 92:
DeEiken: nog even dooroefenen met verhoudingen, de tactiek is er al, nu echt nog de verhoudingen E0,-
LoveSaros: zelfde als bij DeEiken
Lontje: de twee honden zijn super gemaakt als het mijn honden waren gaf ik ej er wel E75,- voor
Wendy15: hele mooie structuren geef je weer, ik vind de vorm van het hoofd alleen niet echt lijken, maar ik weet natuurlijk niet het model Knipoog E10,-
_evelijn_: mooi mocht wel wat meer diepte en achtergrond E20,-
Lunas: heel mooi, maar ik word niet echt warm van binnen... het heeft niet.. DAT u know Knipoog E5,-

pag 93:
Babe: heel mooi! boven op hoofd vind ik de haren mooier uitgewerkt als de punten.. E10,-
Nujaro: ... nee ik denk niet dat daar iemand geld voor geeft, maar evengoed leuk geprobeerd Lachen
Edelweis1: Het begin is er zeker ik vind het knap! nu nog proberen de kleuren iets meer in elkaar over te laten lopen van het paard, voor de achtergrond zal ik andere kleuren gebruiken
Nikki_jimmi:Leuk, maar er is te veel wit en de hoofden zijn niet gelijk van grote...

pag 94:
Vajente: heel goed gedaan! E30,-
Lontje: wederom heel gaaf! mocht wel iets harder zijn maar dat is het maybe ook irl E30
Marthine: leuke zeehond Lachen E5,-
Alena: je kan zo te zien goed tekenen, ik vind je tekeningen nu alleen nog beetje te simpel om er geld voor te geven Knipoog
Malenka: beetje veel geveegd voor mijn gevoel en het paard heeft apart hoofd...?

pag 95:
Naomi21: zucht... wow Lachen in die grote E25,-

nogmaals... no hard feelings!

Afbeelding
Olieverf 30x50 cm

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:03

mlie wooww erg mooi maar zou ik dit in me woonkamer willen hangen ?

20-30 euries

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:07

Lunas schreef:
edelweis1 schreef:

Ik het het over de witte delen op het paard vb. op de nek. Dat lijkt net met wit potlood of witte verf erop aangebracht te zijn. Naar de wolken had ik nog niet gekeken Cool .

Ja, dat was de eerste keer dat ik dat deed, erg moeilijk om te maken. Als jij tips daarover hebt, hoor ik het heel graag Lachen!!

MlieZ88: Erg mooi, heel erg knap hoe je het zo realistisch maakt! Je stijl spreekt mij zeker aan. Ik denk in de buurt van de 35 €... Jammer trouwens dat het rechteroortje niet echt detail in het grijs heeft.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:50

_joellover_ schreef:
mlie wooww erg mooi maar zou ik dit in me woonkamer willen hangen ?

20-30 euries

Voor in een kinderkamer is ie anders wel leuk hoor *LOL*

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:56

thnx allemaal
het linkeroortje had ook geen detail van waaruit ik het schilderde.. hier meer donkere delen als witte haren... Lachen
en ik persoonlijk vind huiskamer zelfs leuk Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:13

Erg schattig Mlie. Erg kanp gedaan, het is net alsof je het ezeltje zo kan oppakken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:15

Mijn beloofde langdurig uitgestelde taxatie Knipoog (heeft de deadline voor school bereikt en is nu vrij, vandaar haha)

Ik geef meer tips dan dat ik geld 'bied', want ik vind dat je daar in eerste instantie eigenlijk vrij weinig aan hebt.
't Is puur mijn mening, ben je het er niet mee eens, no problem Knipoog

Ik begin bij pagina 90;

Norway_girl. ik zou nog verder oefenen, probeer ook het donkere er wat meer uit de laten komen, hetzelfde voor het lichte.
Malenka; Ik vind hem gaaf. Wil hem alleen niet taxeren omdat ik dit echt een slechte foto vind. Volgens mij is deze namelijk nog veel mooier als je een fatsoenlijke scan of foto maakt zonder lichtweerkaatsing. Zorg dat je je werk optimaal presenteert! Lachen Anders doe je jezelf ten nadele.
Nujaro; Ik herken hem wel.. Maar de achtergrond vind ik echt heel erg zonde! Ik zou er niets voor willen geven, sorry. Het onerwerp spreekt me overigens ook niet aan, dat is dus puur een kwestie van smaak hè Knipoog
Liedje_; Probeer je tekeningen goed af te werken, hier een eurootje of 0-5 voor.
WannieSannie; De eerste hooguit 0-5, de andere niet. Ook jij moet proberen om de tekeningen meer af te maken. Zorg voor een goede afwerking, dat scheelt alweer een hoop!
Alena; Deze spreekt me aan! Ik vind alleen het hoofd van de voor-de-kijker-linkse paard een beetje dik. En probeer bij die rechtse z'n oog meer te laten spreken, dat scheelt een hoop. 10€

Pagina 91;

Malenka; Ook hier weer, presenteer je werk zo mooi mogelijk! Die 2e foto is scheeft genomen, de eerste ook een beetje. De eerste, als het mijn kat zou zijn een eurootje of 20. De tweede is niet echt mijn smaak, en zou ik persoonlijk ook niet kopen.
Nynnk; Hij lijkt er wel op, maar om er nou geld voor te vragen? Is trouwens ook niet mijn smaak hoor, acteurs Knipoog (tenminste om te tekenen, IRL issie niet vervelend om te zien haha)
Japke_Z; Eurootje of 10, vind hem aardig gelukt. Zorg dat je je werk optimaal presenteert om de taxaties realistisch te houden.
Figo; De verhoudingen zitten er denk ik goed in. Probeer meer met schaduw te werken! En de paarden geleidelijker in te kleuren zodat je geen strepen ziet! 5€ per paard? Behalve de laatste, die vond ik niet mooi afgewerkt.
Mirte_; De ogen zijn goed gelukt! Probeer het zwarte nog zwarter te maken, om hem sprekender te laten kijken. 7€?
Wendy15; Ik zie dat je veel met de doezelaar hebt gewerkt. Probeer niet de hele tekening met de doezelaar te bewerken, hooguit kleine stukjes. Vind hem verder wel grappig, zou leuk zijn als je er wat achtergrond bij tekent! 5€?

Pagina 92;

DeEiken; Ik vind dat je ze wel iets beter mag laten zien? Foto's zwaar overbelicht... Ik zou eens wat dikker papier gebruiken als ik jou was. Verder een pleuro of 5.
LoveSaros; Voor een eerste keer erg goed! Probeer nog eens te kijken naar het oog, en wat er om heen zit!
Lontje; En nog een eurootje of 60, je word rijk Knipoog Maar ja, hij is gewoon goed, echt heel goed.
DeEiken; gekreukt? Probeer je werk toch beter te presenteren, ik blijf het zeggen Clown een eurootje of 5 hooguit.
Wendy15; Je hebt een aparte houding uitgekozen! Toch vind ik de structuur wel mooi, het oog ook. Probeer alleen het zwarte ook echt zwart te laten lijken, zorgt voor een sprekender geheel. 10/15€.
_Evelijn_; Ik hoop niet dat het een beroemdheid is, want ik herken d'r niet Knipoog Vind hem erg sprekend, al kijkt zij wel eng, ik word er bijna bang van Nagelbijten / Gniffelen 10€?
Mirte_; Hij is grappig. Dit soort achtergrond legt heel veel nadruk op een tekening, zorg daarom dat je ook de vachtstructuur onder de knie krijgt, want verder is tie heel mooi! 15€ (hee dat is de zoveelste kat op zwart Haha! )
Lunas; Ik denk dat ie erg mooi is, alleen ik vind het jammer dat de foto zo raar is, als ik daar even doorheen kijk, een eurootje of 15??

Pagina 93;

Babe; Hier hetzelfde, om geld te geven voor een getekende acteur? Ik niet. Toch vind ik hem wél mooi, alleen d'r neus stoort me. Lachen
Nujaro; Die eerste, naja. Die tweede kan ik niet zo goed zien. Is hij wazig door de foto?
Edelweis1; Leuk, een eurootje of 10? Probeer wat gedetaileerder te werken (dan doel ik met name op de achtergrond, dat is ook een part of de tekening!!)
Niki_jimmy; Vind hem leuk! Lachen Een eurootje of 15 mochten het m'n eigen paarden zijn.

Pagina 94;

Vajente; Ik heb hier eigenlijk niets op te zeggen. 60€?
Lontje; Hier geldt hetzelfde voor, eurootje of 80€? Echt geweldig! Katten zijn wel in, of niet Knipoog

Pagina 95;

Marthine; Ik denk als je hem iets meer had afgewerkt, dat ie helemaal super was. Vind hem leuk, maar zorg voor een goede presentatie van ej werk. Ik zie weerkaatsing.. Is het nog nat? Zorg voor een goede rechte foto, die zie ik hier wel weer terug. Een eurootje of 10? Na afwerking meer!
Alena; Hier zie ik weer jou tekeningen terug, en weer mag er van mij veel meer contrast in. Ik zou zeggen, probeer het eens, je verliest er niets mee, ik denk dat het er stukken op vooruit gaat want je bent goed op weg!
Malenka; Jammer dat het beestje uit verhouding is, hij is een beetje langgerekt. Ik ben absoluut niet thuis in dit materiaal, maar denk dat een eurootje of 10 wel op z'n plek is.
Alena; Hier weer hetzelfde Knipoog

Pagina 96;

Naomi21; Weet je wat ik zo geweldig vind? Als ik werk zie van jou zonder je naam te zien, weet ik ook gelijk dat 't van jou is Lachen Je hebt zo'n eigen manier van tekenen. Eurootje of 80, vind hem gaaf!
MlieZ88; Ik moet zeggen, hij is niet perfect. Maar elke keer als ik er snel langsscroll lijkt het een foto haha. Komt vooral door de donkere schaduw onder, top! De eerste keer dacht ik, huh dat is een foto. Voor in een kinderkamer issie leuk, 20€?

Ik wil toch echt even benadrukken dat ik het ontzettend jammer vind dat sommige foto's van hun werk laten zien die hun werk zoveel te nadele doen! Zorg gewoon voor een goede, rechte foto of scan. Zonder overbelichtingen, zonder scheef te zijn, zonder randen met een achtergrond van de woonkamer, weet ik 't. Want je doet je eigen werk echt te kort!

Zo, en nu ben ik er doorheen Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:54

mensen ik ga zo ook weer een poging doen tot taxeren Lachen

maar eerst

Afbeelding\

Afbeelding

ga er verder niets over zeggen, alleen dat de bovenste met pastelkrijt is gedaan en de onderste met aquarelpotlood Lachen

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:22

Even bijhouden hier met taxeren Ja
Nog even en dan is deze vol en ik heb een nieuwe intro al klaar Haha! Clown

Goed v.a. blz. 95 halverwege ergens.

@ alena: dei heb je netjes gedaan Ja heb wel het gevoel dat de ogen net een tikkie te ver naar voren staan en er had iets meer contrast in gemogen (mjah... ik ben 'contrastgek' Clown ) maar verder een nette tekening. ong. 10 euro.

blz. 96

@ Naomi21: *schraapt keel... nog maar een keer... ik durf bijna niet te zeggen wat ik denk dat je voor dit soort werk kunt krijgen Nagelbijten / Gniffelen Ik weet we taxeren vaak relatief laag maar (ik geloof dat ik het al eerder gezegd heb) als je eens rondsnuffelt op inet denk ik toch als ik dit vergelijk dat je ruim boven de 200 zit voor A3 Ja
De meesten van jullie kennen denk ik Francine's katten wel? (die tekeningetjes o.a. ook op servies), een portret van je kat door haar begint pas ergens bij de 250 en ik vind Pladykt hier tig keer mooier neergezet
(sorry dat ik kat met paard vergelijk maar ik doel op de techniek Clown )

@ MlieZ88: wat een schatje! Ik denk zeker dat dit op een kinderkamer helemaal niet zou misstaan 40 a 50 euro (olieverf = duurder materiaal en het formaat)

@nujaro: qua verhouding bij het paard ga je ineens keihard vooruit! Ik vind echter wel dat je aquarellen te licht zijn waardoor ze me niet echt aanspreken. Ik zou nog even oefenen. Dat leeuwtje (?) met pastel vind ik geen geld waard, voor mijn gevoel is hij nog niet af en qua verhoudingen zit hij ook niet helemaal lekker. Je hebt wel een moeilijke pose gekozen zo'n vooraanzicht is altijd wat lastig goed weer te geven. Misschien een keer leuk om met een raster te proberen?

hmmm dat was voor mijn doen een heeeeele korte ronde Clown Ik dacht dat het al langer geleden was dat ik getaxeerd had Bloos
... heb er ook nog 1 ... Fotokarton, kleurpotlood, 25 x 35 cm.

Afbeelding

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:37

Ik weet niet waar ik gebleven was met taxeren, maar ik begin maar gewoon bij:

Blz. 92
DeEiken: De verhoudingen van de tekening zijn vrij ver te zoeken, daar zou ik de volgende keer wat meer aandacht aan proberen te besteden. Verder vind ik de compositie wel leuk, maar alleen jammer dat hij niet zo mooi is uitgewerkt. Daarmee bedoel ik dat de rechter een veel groter hoofd heeft in verhouding met de linker. Probeer voortaan ook wat meer op kleine details te letten, waardoor de tekening van wat echter worden. Ik zou nog even dooroefenen en geen geld voor vragen

loveSaros: Probeer bij je volgende tekening wat meer op de verhoudingen te letten. Vooral de ververhouding van het oog lijkt niet te kloppen met de rest. Verder probeer niet van de harde lijnen te zetten voor de schaduwen, maar gewoon proberen te werken met donkere stukjes en lichte stukjes. Zou er verder geen geld voor vragen, maar lekker dooroefenen dan wordt het nog wel wat Lachen

Lontje: Wow, ehmmm… sorry, maar geen tips voor je hij is gewoon super. De compositie die je hebt gekozen vind ik erg mooi en die heb je ook super uitgewerkt. Een 40 euro Lachen

DeEiken: Ik vind hem een klein beetje moeilijk te beoordelen omdat hij op de zijkant staat Knipoog volgende keer van tevoren even goed draaien dat is makkelijker te beoordelen Lachen Maar wat ik ervan kan zien is dat je weer wat beter op de verhoudingen moet letten Knipoog en ik heb het idee dat je het hoofd te rond wil maken. Verder probeer de schaduwen van donker naar licht over te laten lopen en niet zo te gaan vegen Lachen ik zou er verder geen geld voor vragen, maar lekker dooroefenen.

Wendy15: Volgens mij kloppen bij deze tekening de verhoudingen niet helemaal Lachen verder vind ik wel dat je hem netjes hebt ingekleurd, een 10 euro

_Evelijn_: Wow een mens, dat is een moeilijk onderwerp om te tekenen, vind dat het op zich erg mooi gelukt is Knipoog al zou je bij een persoon eigenlijk een foto ernaast moeten zien, voor kloppende dingen enz. het enige puntje wat volgens mij niet helemaal klopt is de schaduwen op het hoofd Knipoog ze heeft een beetje weinig kleur in haar gezicht Lachen 20 euro

Lunas: Volgens mij kloppen de verhoudingen niet helemaal Knipoog vind het wel knap de je een schimmel op wit papier hebt weten te zetten Lachen Vooral de benen kloppen voor mijn gevoel niet helemaal. 10 euro

Blz. 93
Babe: Ja je weet eigenlijk al dat ik hem prachtig vind. Hij lijkt sprekend op het echte persoon, 30 euro

edelweis1: ik vind hem een beetje te streperig geworden. Hij loopt niet lekker in elkaar over zeg maar. Ik weet niet goed wat ik ervoor moet schatten, omdat hij vrij grof gemaakt is. Kleine details zijn er niet echt.

Nikki_jimmy: De compositie is leuk bedacht, maar ze staan te ver uit elkaar. Verder kloppen de verhoudingen voor mijn gevoel niet helemaal 10 euro

Blz. 94

Vajente: Ja weer een hele mooi tekening Lachen geen commentaar voor je Lachen 30 euro

Lontje: Vind hem wel erg mooi, maar het is toch niet helemaal mijn stijl, met die zwarte stukken er nog in zeg maar Lachen 40-50 euro Lachen want ook als is het mijn stijl niet, hij is wel giga mooi Lachen

Blz. 95

Marthine: vind het jammer dat hij zo grof is. Ik mis een beetje de details zeg maar. Hij is wel leuk geworden verder. 5-10 euro

Alena: 1ste: Ik vind hem niet zo. Sowieso denk ik niet dat deze geld waard is, omdat je alleen maar oortjes hebt.
2de: Heb het idee dat de verhoudingen niet helemaal super zijn. Verder klopt het rechter oortje naar mijn idee niet helemaal. Probeer wat meer te letten op de details van de tekening. 5-10 euro

Malenka: de verhoudingen zijn niet mooi gelukt. Daar zou ik de volgende keer zeker meer tijd aan gaan besteden. Probeer verder de schaduwen wat preciezer op papier te zetten. Nu zijn het echt vlekken zeg maar. Probeer eens wat meer van licht naar donker te werken. Ik denk dat hij een 5-10 euro waard is.

Alena: zijn hoofd is scheef geworden. Verder is hij volgens mij niet 100 procent kloppend. 5-10 euro

Blz. 96
Naomi21: Hij is erg mooi gelukt. Heb me er over zitten te verbazen, hoe mooi je hem op papier hebt gekregen. Toch zeker een ruime 50 euro, precies durf ik het niet te schatten want dat gaat toch over hoge bedragen Lachen

MlieZ88: Vind hem wel heel schattig en mooi gelukt, maar weet nou niet of ik het onderwerp zelf wel op mijn kamer zou willen. Toch denk ik zo’n 30 euro Knipoog dacht eerst dat het gewoon een foto was Nagelbijten / Gniffelen

Lontje: Absoluut geen commentaar, want vind hem helemaal fantastisch Lachen taxeren vind ik ook moeilijk, omdat het zo’n groot bedrag gaat worden, het komt zeker over de 50 euro heen 

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:15

Naomie21: Hoewel het erg moeilijk is om een paard van de voorkant met spieren te schilderen, vind ik ze niet helemaal kloppen... Maar het is wel mooi uitgewerkt: €20
nujaro: Ik denk dat je beter eerst door kan oefenen, voordat je er geld voor gaat vragen Knipoog.
Lontje: Wat is het toch weer mooi!! Geweldig! €60,- Mag ik trouwens vragen hoe jij zo mooi over dat zwarte karton heen kleurt met potlood?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 19:29

edelweis1 schreef:
Mag ik trouwens vragen hoe jij zo mooi over dat zwarte karton heen kleurt met potlood?

Met vrij zachte potloden en dan laag over laag. Het lukt niet in 1x vooral het wit is niet spierwit te krijgen door de zwarte ondergrond maar genoeg om het op te laten lichten. In het topic van de tekening kun je zien hoe ik begonnen ben (ergens halverwege). Dit lukt niet met gewone kleurpotloden, ik gebruik de coloursoft van derwent en een karisma potlood (zijn uit de handel) die ik nog op de kop wist te tikken. Die potloden zijn niet zo zacht als pastel maar ook niet zo hard als de gangbare potloden en tekenen echt heel erg fijn!! Naomi heeft ook Prisma en wat ik begreep voelen die ook heel fijn aan maar die ken ik niet.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:57

Erg bedankt voor je uitleg! Ik kan verder je topic niet vinden Boos!...