[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:59

http://www.dpreview.com/reviews/specs/K ... dx6490.asp

Op dpreview.com zijn de specificaties wel te vinden Knipoog Alleen zeggen ze mij bar weinig. Ik denk dat het een leuk toestel is, daar kun je vast wel wat mee. Maar het lijkt me inderdaad dat voor echte officiële fotoshoots dit niet de gepaste camera is. Neemt niet weg dat als je op het goede moment de juiste instellingen gebruit dat er vast wel mooie foto´s mee te maken zijn. Verwacht er gewoon niet teveel van. Succes met je nieuwe toestel in ieder geval!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:42

Boyke_Candy schreef:
Ik persoonlijk zou niet zo graag iemand foto's laten maken die geen spiegelreflex heeft.

Waarom niet? Zolang ze zich niet voordoet als professionele fotograaf en er geen bakken vol geld voor vraagt is het toch niet erg? De kwaliteit van foto's genomen met een spiegelreflex is natuurlijk beter, dat zeg ik niet.Het is toch niet omdat je met een spiegelreflex fotografeert dat je dan automatisch perfecte foto's maakt?
Ik fotografeer ook 'maar' met een compactcameraatje, en daar komt soms ook wel eens iets leuks uit.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:00

Wie kan mij helpen.
Ik heb dus de software voor het 'downloaden' naar de computer geinstalleerd, maar dan krijg ik een foutmelding. ; Camera not compicable with computer ofzo. Lachen

Want nu doe ik het anders. Knipoog Ik ga naar de map en dan 'download' ik ze zegmaar naar mijn afbeeldingen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:15

Als je je laat betalen voor het fotograferen en maken van fotoshoots is goed materiaal toch wel belangrijk. Er zijn een boel amateurfotografen die ook al een spiegelreflex hebben. Beetje dubbel als iemand zogenaamd proffesionele foto´s komt nemen voor je als blijkt dat je eigen apparatuur wel eens beter kan zijn Haha!

Het is geen verplichting, maar kan me voorstellen dat sommigen er zo over denken Lachen

@Evatje. Bedoel je niet ´compatible´ ofzo. Het si een teken dan je computer en camera niet kunnen communiceren. Wat zegt je handleiding erover, heeft je camera geen bepaalde stand waar je hem op moet zetten zodat je dan pas volgens de voorgeschreven manier de foto´s eraf kan halen?

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:28

Bienotje schreef:
Als je je laat betalen voor het fotograferen en maken van fotoshoots is goed materiaal toch wel belangrijk. Er zijn een boel amateurfotografen die ook al een spiegelreflex hebben. Beetje dubbel als iemand zogenaamd proffesionele foto´s komt nemen voor je als blijkt dat je eigen apparatuur wel eens beter kan zijn Haha!

Het is geen verplichting, maar kan me voorstellen dat sommigen er zo over denken Lachen

@Evatje. Bedoel je niet ´compatible´ ofzo. Het si een teken dan je computer en camera niet kunnen communiceren. Wat zegt je handleiding erover, heeft je camera geen bepaalde stand waar je hem op moet zetten zodat je dan pas volgens de voorgeschreven manier de foto´s eraf kan halen?

De P-Stand ja. Daar staat ie op.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:29

Afbeelding
Foto. Lachen De allereerste. Die hier nu op bokt staat.
Ik was even lekker aan het klooien.
Beetje overblicht neusje + raam. Huilen

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:32

Bienotje: In mijn tekst staat duidelijk geschreven 'zolang ze zich niet voordoet als een professionele fotograaf.'

Als mensen mij vragen voor een shoot weten ze dat ik geen prof ben met professionele apparatuur. Ik vraag nu ook nog wel geen geld voor mijn foto's, omdat ik gewoon nog niet goed genoeg ben om er geld voor te vragen.
De camera die ik nu gebruik is ook slechts een leercamera voor mij. Binnen een niet al te lange tijd hoop ik ook een spiegelreflex te bezitten. Het nadeel is echter dat dat zeer duur is, en als 13-jarige heb je meestal niet de mogelijkheden om te werken, waardoor het sparen minder vlot gaat.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:44

Misschien kun jij dan ook Boyke_candy haar post duidelijk lezen, waarin een persoonlijk oogpunt is neergezet. daar kan ik me gewoon helemaal in vinden.. Haha!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:06

Ik heb haar post duidelijk gelezen, en die van jou ook.
De mensen waar ik bij fotografeer zijn geen van allen fotografen of mensen met enige ambities om fotograaf te worden.
Het maakt hun ook niets uit of ik daar aankom met een spiegelreflex en hele tas met lenzen, of met mijn FZ7. Voor hun telt het resultaat.
Mensen zoals u, hebben meestal vrienden die met fotografie bezig zijn, en een spiegelreflex hebben, kijken eerst naar het aantal lenzen dat iemand anders heeft en zoeken op basis daarvan naar fotograaf.

En als laatste, heb jij toevallig een geldboom in je tuin staan waar ik een beetje van mag lenen?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:07

Waarom voel je je zo aangesproken? Ik oordeel over niemand, als mensen tevreden zijn over jouw foto´s dan is er toch niet saan het handje.. Knipoog

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:20

Als ik iemand laat komen, wil ik zeker weten dat ik goede kwaliteit foto's krijg, die ik later ook ergens voor kan gebruiken. Als je camera 4 megapixel heeft, kan ik er geen mooie grote vergroting op de muur van hangen helaas, en dan kan ik net zo goed zelf de foto's maken met mijn oude 3.2 megapixelcamera. Het is echt niet zo dat ik de foto's niet mooi vind. Maar ik doe alleen een fotoshoot waarmee ik ook echt iets wil, en dat is in dit geval niet mogelijk met een 4 megapixelcamera.

Tevens ben ik ook 13, beschik over een spiegelreflex en binnenkort ook 2 zeer goede (maar dure) lenzen.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 17:39

Omdat jullie precies doen alsof je een spiegelreflex moet hebben om mooie foto's te kunnen maken.

Boyke_Candy, heb jij misschien een site? Dan kan ik eens kijken hoe je foto's er nu uitzien. De laatste foto's die ik heb gezien van jou kan ik even goed maken met mijn camera.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 08:47

Volgens mij maakt de fotograaf nog altijd de foto en niet de camera Clown
Je kan nog zo'n goede camera hebben, maar als je er geen gevoel voor hebt zal er nooit wat moois uit komen.
Ja, misschien wat lucky shots.

En met een 3.2 camera kan je prima uitvergroten op 40x50 Ja

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:49

Amanda schreef:

Toen ikd at probeerde was hij gelijk wazig?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:56

Leonie schreef:
Boyke_Candy, heb jij misschien een site? Dan kan ik eens kijken hoe je foto's er nu uitzien. De laatste foto's die ik heb gezien van jou kan ik even goed maken met mijn camera.

Nee tijdelijk geen site, foto's kan ik wel per PB sturen als je wil. Ik blijf bij mijn mening, dat mag en jullie bij jullie mening, dat mag ook toch?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:10

Boyke_Candy schreef:
Amanda schreef:

Ik heb er zelfs een fotowedstrijd mee gewonnen.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:34

Citaat:
Ik heb er zelfs een fotowedstrijd mee gewonnen.

Tja, dat zegt toch wat, Knipoog
iig dat het makkelijk kan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:10

Boyke_Candy schreef:
Amanda schreef:

vergeet niet dat niet alleen het aantal pixels telt! de camera moet aan meer dingen voldoen om een goede scherpe foto te maken.
een goed objectief is zeker zo belangrijk

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:58

loulou schreef:
Boyke_Candy schreef:

vergeet niet dat niet alleen het aantal pixels telt! de camera moet aan meer dingen voldoen om een goede scherpe foto te maken.
een goed objectief is zeker zo belangrijk

Erg moeilijk bij een compactcamera met 4 standen: portret, flits, 'gewoon' en hoe heet dat ding okalweer? Owja zelfontspanner Lachen Maar dat is een camera van 3 jaar geleden ofzo, dus dat begrijp ik wel Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:03

Boyke_Candy schreef:

Erg moeilijk bij een compactcamera met 4 standen: portret, flits, 'gewoon' en hoe heet dat ding okalweer? Owja zelfontspanner Lachen Maar dat is een camera van 3 jaar geleden ofzo, dus dat begrijp ik wel Haha!

maar ook op zo'n camera zit en lens. en ook die heb je in verschillende kwaliteiten Ja
merk het zelfs met mijn telefoon. mijn telefoon en die van mijn broertje hebben evenveel pixels en toch maakt die van mij veeel betere foto's.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 08:37

Ja klopt... Maar het is in ieder geval niet echt een goede camera... Leuk voor foto's van een feestje ofzo, beetje buiten maar dan houd het op.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:19

Iemand al ervaring met de Canon EOS 400D??? (weet niet of t al gevraagd is Tong uitsteken)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:20

Beestje is net nieuw Calandra. Clown Anne_GTI heeft er volgens mij een [zie quote hieronder].

Anne_GTI schreef:
andere voordelen: beeldsensor is beter, 9 punts autofocus ipv 7, continueopname van 15 naar 27 opnames, sensorcleaning, etc. Haha! We zijn er heel blij mee. Lachen

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:31

Ik heb een Canon Powershot A420. Heeft iemand hier ervaring mee??

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:33

Nog een vraagje: Hoe duur zijn camera's met spiegelreflex ongeveer??