[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:22

Wat een mooie sfeerfoto's komen hier voorbij zeg!

bedankt voor alle feedback op mijn foto..
Voor het paard stond de voordrager.. Ik heb een stukje van het touw weg kunnen werken en de man eraf gesneden (was hier al erg trots op met mijn photoshop ervaring van 0 :+ ) vandaar dat hij misschien een beetje vreemd is uitgesneden..

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:32

Wauw, wat een prachtige foto's komen hier voorbij! Echt een inspiratie! Ik moet nog veel leren en ben niet helemaal tevreden over mijn foto van de week. Het is de eerste keer dat ik met zwart en wit heb gewerkt.
Afbeeldingweek6

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:40

Ik ben zo weinig inspiratie gehad deze week dat ik er niet uit kom. Ik moet zo ook naar het paard dus helaas een foto uit de oude doos. Ik had de camera hier net gekocht en mijn hond moest het ontgelden toen ze lekker in de zomerse zon lag te slapen in het gras :)

Ik ben er zelf wel erg trots op want hij is op mijn pc echt heel erg scherp op haar hoofdje/oog. :D Na het zien van deze foto krijg ik wel weer onwijs zin in de zomer! :)

Er komen echt mooie foto's langs bij week 6, hierbij mijn week 6:

Afbeelding

info:
Lens AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G
Focuslengte 55 mm
Belichting 1/250
F-nummer f/5.6
ISO 100

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:50

Bij deze mijn week 6.

Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:53

Week 6
Afbeelding

Feedback pagina 96:
Elke Mooi moment en een bewust gekozen hoogte, waardoor de hond beter spreekt. Wel ligt de rest van het lichaam in een wat minder herkenbare hoek, wat af kan leiden van de kop. Maar zoals je zei; perfect scherp gesteld.
Sorsie Gaaf, dit soort beelden spreken mij altijd erg aan! Mooi het experiment aangegaan met licht&donker en het effect van zonlicht. Spiegeling is een mooie kopie van het silhouet, in een interessante houding.
JewEm Heerlijk licht! Wel zorgt dit voor een lichte paarse zweem over de schaduwkant van de sloot, wat het beeld wat lijkt te verstoren. Balans tussen ligt en donker ligt wel erg mooi.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:55

wauw @leonyr dat is echt een prachtige foto!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:56

Wat een geweldig leuke foto Leonyr :D Jammer dat het randje onderop net scheef loopt, maar de honden staan er prachtig op :j Zie een lichte glow om de twee hondjes heen, misschien nog een aandchtspuntje voor de nabewerking!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:00

Bedankt beiden!
Inderdaad goede aandachtspuntjes Killyen. Ik heb heel wat lopen rotzooien met die tafelrand, kreeg hem maar niet rechtgetrokken. Heel vervelend, haha.
En de glow klopt inderdaad, moet daar nog wat voor vinden. Komt waarschijnlijk omdat ik de lucht wat terug heb moeten zetten in de belichting, voor een goede balans tussen de lucht en de honden. Kan dus nog wat beter. :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:06

Sorsie Vind de zwart kleuren net wat te hard. Verder mooie foto.
_Elke Mooie foto, niets aan toe te voegen.
JewEmm Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Leonyr Prachtige foto! Wat een trotse blik heeft de linker hond. Heel mooi. :j

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:18

Picture of the Week #6
Afbeelding

Niet erg bijzondere foto deze week, ik heb tot nu toe nog niet echt veel onderwerpen om te fotograferen, maar ik wilde ook geen foto uit de oude doos inleveren, vandaar.

Ik heb sinds kort GIMP gedownload, alles is nog flink zoeken. Het omzetten naar zwart-wit is gelukt, maar ik heb nog geen idee hoe ik de overbelichting kan bewerken... iemand tips?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:19

Week 6

Eén van de eerste foto's met mijn nieuwe camera *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:22

Mijn week 6. :D
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:48

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:57

@ Babel, ik herken 'm uit je topic ;)
@ Ismy, een hele mooie foto! Veel plezier in Nepal, geniet ervan!!

Bedankt voor alle feedback meiden, wat fijn dat jullie er weer de moeite voor hebben genomen!

Hierbij mijn foto voor week 6, er lag weer sneeuw maandag... nu haast niet meer voor te stellen.
Afbeelding

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:02

Beetje oude foto, blugh, kom er echt niet aan toe om meer te fotograferen. -O-
Week 6
Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:11

Afbeelding

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:39

Week 6
Afbeelding
Allemaal bedankt voor de feedback en de uitleg voor photoshop. Denk dat er toch wat mis is met mijn photoshop, want toen ik het 'pleistertje' gebruikte kon ik niets aanwijzen wat betreft het verdubbelen. Ga er deze week nog maar eens mee aan de slag.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:48

Vervolg feedback 6:
Bellatrix: Foto vind ik mooi helder voor een binnenbak foto ( neem ik aan? ) Alleen zie ik wel veel ruis daarintegen. Ook vind ik het jammer dat de menner zijn hoofd afgesneden is.
rosslover: Vind het opzich een leuk idee maar de foto is naar mijn smaak wat donker en niet bijzonder genoeg
Eline91: Foto is niet echt mijn ding omdat ik de achtergrond wat te druk vind en de blik van de vrouw wat verveeld en niet echt sprekend. Verder vind ik de foto ook wat scherpte vinden
Jilinda: Leuk gedaan! Kleuren zijn ook sprekend zo met die kralen oordopjes. Wel vind ik de scherpte mooier als deze wat meer op het oortje zat.
Sicayes: Wauw, echt een té mooie foto gewoon! Scherpte en compositie is gewoon heel mooi! Echt een top foto!
Killyen: Mooie foto qua kleuren! Wel vind ik de overgang van de lamp naar het zwarte gedeelte te abrupt. Ziet er een beetje apart uit
Suuszels: Prachtige foto suus! NIks op aan te merken
crazy_horses: Leuke foto! Vind de foto wel net wat te donker. Foto is wel mooi scherp en de lichtjes in de achtergrond zijn heel leuk, fijne kleuren !
ponyaddicted: Jammer dat er inderdaad wat scherpte mist. Ook vind ik de foto wat te overbelicht, vooral bij de ruiter in het gezicht en vind ik de compositie niet zo mooi.
Superliesje: Grappige foto, leuk gedaan! Wel mis ik wat scherpte en had de foto misschien nog wat meer opgelicht kunnen worden
Ash_: Mooie foto! Leuk ook die opspattingen van de modder of regen
LauraBloem: Fijne kleuren! Wel mist de foto wat scherpte naar mijn mening
Eskegirl: Gaave foto! Ietwat te donker zoals je zelf aangeeft, had je misschien nog wat mee kunnen doen in photoshop maar wel echt een mooie foto!
Racheel: Vind de foto wat te fel qua licht overkomen. Ook vind ik de foto niet echt bijzonder.
LOVESUSHI: Leuke foto! MIsschien had de foto wat beter geweest als je de foto wat anders had uitgesnede, meer van de onderkant af en de linkerkant ook wat croppen zodat het onderwerp wat meer naar links is
horserider22: Leuke foto! Had met bewerking nog misschien wat 'spannender' gemaakt kunnen worden, nu vind ik de foto net wat te donker
wendy1987: Erg mooie kleuren zeg! Wel jammer dat de druppels niet helemaal scherp zijn
AStor: Gave foto zeg! Niks op aan te merken!
IsaCalixa: Mooie foto ! Kleuren zijn mooi en vind het 'regenboogje' wel wat toevoegen op de foto
monybou: Erg leuke foto! Vintage effect is goed gelukt en past mooi bij de foto!
xface: Leuk dat de kleuren van de jas terugkomen in de achtergrond. Daarintegen vind ik de skeelers weer een beetje jammer. Ook vind ik de foto wat te donker en mis ik heel wat scherpte
Niene87: Mooie foto! Wel jammer van het donkere gedeelte bij het hoofdje
Lipydo: Wauw, erg mooi zelfportret! De haren storen mij niet zo hoor, vind het wel bij het plaatje passen
Calice: Mooie heldere foto, scherpte ligt mooi op de ogen
_Patriciaa: Vind het een mooie foto voor een binnenfoto zeg! Wel had je misschien wat van de bovenkant kunnen croppen zodat de foto wat meer in verhouding zou zijn
Heavenslove: Wauw wat een mooie foto zeg! Kan zo in een winterblad of iets dergelijks
Brechtjee: Jammer dat de neus niet scherp is. Verder vind ik het mooier als het onderwerp niet in het midden staat. Wel mooie kleuren in de foto!
Kimmetjee04: Gave foto! De zonnenbrillen maken het ook echt af!
XiiaaooNaa: Prachtige foto! Niks op aan te merken
Murthul: Vind de foto net wat te donker bij de bomen en voor mij niet echt een bijzondere foto
S_imonee: Mooie foto! Jammer van het touwtje, als die weggewerkt zou zijn zou het een hele mooi foto zijn. Kleuren vind ik ook mooi en leuk dat je paard er ook nog op staat, geeft de foto een verhaal!
Showteam: Mooie foto ! Prachtig ook die kleur van de ogen!
Marjoow: Interessante foto qua kleuren zeg! Krijg er een beetje een hawai gevoel van, kan niet echt uitleggen waarom want een dromenvanger is nou niet echt typisch hawai :+
Babel: Prachtige foto, de blik van het paard is ook echt heel mooi vastgelegd!
ismy: Prachtige foto, echt hele mooie kleuren! Wel lijkt er een soort ' waas' rondom het hoofd van de hond te hangen
Teszz: Kleuren komen heel zacht over alleen mis ik wel wat scherpte, jammer!
MZorro: Vind het een mooie foto hoor! Mooie kleuren ook in de lucht en dan het contrast met de silhouet!
Crazymel: Ik had de foto wat gecropt, nu is het meer een zwarte foto met een wit rondje in het midden. Ook mis ik aardig wat scherpte!
quartel: Prachtige foto, mooie kleuren! De foto lijkt alleen wat scheef
Irene96: Vind deze foto wel wat mysterieus uitstralen zo met die kleuren, erg mooi gedaan!
Hanna_94: Mooie foto, vind de compositie ook leuk!
SternPhoto: Sprekende foto alleen komt hij bij mij wel te fel over en jammer dat de poten niet scherp zijn
Sorsie: Leuk die weerspiegeling in het water, wel vind ik de foto wat te donker
Elke_: Wat een lieve relaxte foto zeg! Mooi scherpgesteld ook!
JewEmm: Vind de kleuren mooi hoe deze in elkaar overvloeien, wel vin dik de foto in zijn geheel wat te donker en niet erg bijzonder onderwerp
Leonyr: Je weet al wat ik van jouw foto's vind: echt prachtig! Vond deze ook wel de sterkste van alle foto's die ik van je heb gezien in het topic van de meeting! Zo prachtig scherp zijn !
joeluna: Ben niet zo'n fan van foto's die van bovenaf zijn genomen, als je dan een foto van bovenaf maak zo ik er dan wel voor zorgen dat de hond leuk in de camera kijkt. Bij deze foto had het mooier geweest als je de foto op ooghoogte van de hond had genomen. Ook had hij misschien leuke rgewest in kleur
Tesseke: Erg leuk gedaan! Niks op aan te merken
Deetjeeuh: Mooi scherpgesteld! Wel vind ik de foto wat te groen waardoor hij wat grauw lijkt
MarijeR: Mooie foto! Niks op aan te merken
Gub: Gave foto! Niks op aan te merken
Fellow: Opzich een grappige foto en ook leuk scherpgesteld maar voor mij niet echt een bijzondere foto
Nefertarie: Mooie kleuren in de foto zeg! Hij lijtk alleen wat onscherp
Femmelz: Leuk idee! Vind de foto wel wat donker, had mooier geweest als je de foto wat opgelicht had of er een ander effect overheen had gegooid

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:50

Mijn week 6, helaas een Oude Doos, dramatisch weinig tijd gehad deze week.
Gemaakt met m'n telefoon.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:53

Nog twee pagina's, dan ben ik 12 pagina's verder in Word en heb ik alles bijgelezen. _O- Maar eerst douchen. :')

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:54

Mooie foto Kanzi! Erg goed gelukte telefoonfoto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:58

Helaas geen nieuwe foto kunnen maken, griep gehad en takke weer -O-

Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:14

komen gave platen voorbij!
WiancaR, heel gaaf zeg! mooi licht :)

mijn week 6, achtergrond is te druk maar de geiten moeten nou eenmaal in de wei blijven lopen :Y) ik heb problemen met verkleinen, als ik hem verklein (dit doe ik in lightroom met het exporteren) is hij opeens niet meer scherp, iemand tips hoe ik beste kan verkleinen?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Robin_Rikkie op 09-02-15 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:15

Week #6

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:15

Dankjewel voor de feedback! :D Ga nog even naar het groene kijken.