[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 02:35

Ik ben aan het kijken naar een sigma zoomlens 2.8 voor mijn Canon 450D, alleen ik ben er weer even uit geweest dus mijn geheugen moet opgefrist worden :o
De sigma was toch beter dan tamron?
Ik kom dan bij de 70-200, is dit wat? Zit er nog verschil tussen (mogelijk verschillende types?)
En passen ze allemaal op mijn camera of moet ik nog ergens op letten?
Dan kan ik marktplaats afzoeken, koop m namelijk t liefst tweedehands.
(Ik zie dat ikke hier ook zit :D mocht je een goede fotozaak met tweedehands spul weten..)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 06:52

absque_dubio schreef:
Ik ben aan het kijken naar een sigma zoomlens 2.8 voor mijn Canon 450D, alleen ik ben er weer even uit geweest dus mijn geheugen moet opgefrist worden :o
De sigma was toch beter dan tamron?
Ik kom dan bij de 70-200, is dit wat? Zit er nog verschil tussen (mogelijk verschillende types?)
En passen ze allemaal op mijn camera of moet ik nog ergens op letten?
Dan kan ik marktplaats afzoeken, koop m namelijk t liefst tweedehands.
(Ik zie dat ikke hier ook zit :D mocht je een goede fotozaak met tweedehands spul weten..)

Als je het dan over de 70-200mm f/2.8 hebt... Prima geschikt als paardenlensje. Je moet dan wel op jacht naar de versie die op Canon past.

Zonder beeldstabilisatie is de Sigma beter dan de Tamron door snellere/nauwkeurigere AF. Ik heb zelf die Sigma gehad voordat ik de overstap deed naar een Canon 70-200mm.

Voor zo ver ik weet is bij de versies met beeldstabilisatie de Tamron net een tikkie beter dan de asigma.

CrazyIris

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:05

Ik ben ook aan het twijfelen tussen 3 lichtsterke lenzen...
70-200mm f/2.8 van Sigma
70-200mm f/2.8 van Tamron
70-200mm f/2.8 van Canon
Is er iemand die de grootste verschillen tussen deze 3 weet? Ik heb al gehoord dat die van Canon zelf wel sneller scherpstelt, maar ik zou toch graag nog wat meer meningen horen, dat maakt het kiezen wat makkelijker ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:10

CrazyIris schreef:
70-200mm f/2.8 van Sigma
70-200mm f/2.8 van Canon
Is er iemand die de grootste verschillen tussen deze 3 weet? Ik heb al gehoord dat die van Canon zelf wel sneller scherpstelt, maar ik zou toch graag nog wat meer meningen horen, dat maakt het kiezen wat makkelijker ;)

De Canon-versie is goed voor je spierballen. De foto's zijn zo scherp dat je je eraan kunt snijden en als je er eentje als occasion tegenkomt met IS, dan moet je 'm meteen gaan halen en zelfs dan loop je het risico dat ie al weg is.......

Kortom, als je het kunt betalen, ga voor de Canon :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:29

CrazyIris schreef:
70-200mm f/2.8 van Sigma
70-200mm f/2.8 van Canon

Heb je het over de 3 versies zonder beeldstabilisatie of de 3 met beeldstabilisatie? :=

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:05

Nu jullie het toch over de canon 70-200 2.8 hebben..
Waar doe ik goed aan, wel of geen IS bij die lens? :)) Ik vind het echt onwijs lastig om dat te bepalen.
Nu weet ik dat je met actiefoto's geen IS nodig hebt, maar ik zou hem buiten ook willen gebruiken voor gewone portretfoto's, of kan dat ook prima zonder IS? Ben bang dat ik dan teveel beweeg oid.

Daarnaast scheelt het waanzinnig in prijs.. :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:27

Ik ben voor de F4 met IS gegaan omdat ik totaal geen vaste hand heb. Heb ook versie zonder geprobeerd in de winkel maar ik merkte erg veel verschil. En dan natuurlijk vooral op de momenten dat je niet zeeën van licht tot je beschikking hebt. Al zal dat met de 2.8 misschien weer wat makkelijker zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 00:51

Naoom_ schreef:
Waar doe ik goed aan, wel of geen IS bij die lens? :)) Ik vind het echt onwijs lastig om dat te bepalen.
Nu weet ik dat je met actiefoto's geen IS nodig hebt, maar ik zou hem buiten ook willen gebruiken voor gewone portretfoto's, of kan dat ook prima zonder IS? Ben bang dat ik dan teveel beweeg oid.

Zie de reactie van Thesserd; hoe ver wil je gaan. Hoe vast is jouw hand.
Kun je het betalen, altijd IS nemen. Wat je hebt, kun je inzetten.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:27

Hoi!
IK vroeg me af, wat betekent 'Voorste lensdeel speling'?
Dit stond bij een advertentie van de canon 70-200 f/2.8 die ik echt heel erg goedkoop vind voor wat het is :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:49

Joysieee schreef:
Hoi!
IK vroeg me af, wat betekent 'Voorste lensdeel speling'?
Dit stond bij een advertentie van de canon 70-200 f/2.8 die ik echt heel erg goedkoop vind voor wat het is :')

Als de prijs ECHT laag is, gaan halen, laten repareren en klaar.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:58

Wat houdt het precies in dan? Want hij valt hoe hij nu is in mijn budget, 450 euro, wel non IS. Hoeveel zou zo een reparatie ongeveer kosten dan?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:02

450 euro voor een 70-200 f/2.8 zou ik never nooit doen. Dat is geen reëele prijs dus dan moet er van alles mis zijn aan dat ding en je kan het wel gaan repareren maar beginnen met een lens vol fouten wil je echt niet..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:02

Je gaat toch niet bewust een kapot objectief kopen? := Je kan er nu al vanuit gaan dat de reparatie je meer gaat kosten dan wat je er voor betaald.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:17

Joysieee schreef:
Wat houdt het precies in dan? Want hij valt hoe hij nu is in mijn budget, 450 euro, wel non IS. Hoeveel zou zo een reparatie ongeveer kosten dan?

Nope, de non-IS voor die prijs moet je laten liggen. Voor iets meer koop je een goede occasion bij een fotozaak MET garantie.

Leverage schreef:
Je gaat toch niet bewust een kapot objectief kopen? := Je kan er nu al vanuit gaan dat de reparatie je meer gaat kosten dan wat je er voor betaald.

Jawel hoor, een f2.8 IS mark II voor die prijs ging ik onmiddellijk halen. Reparatie kost nogmaals dat bedrag; heb je voor 1000 euri's een mooie lens.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 09:19

Leverage schreef:

Precies, is ook niet mijn plan.
Maar ik weet/wist niet wat dat voorste lens speling betekende, en vond hem veel te goedkoop.. Ik spaar lekker verder vpor rrn nieuwe :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 10:08

Mét IS had ik hem gekocht en laten repareren zoals Ikke zegt, maar zonder inderdaad niet. Ik heb de mijne (2.8 non IS) als demomodel/ocassion voor 900 gekocht bij een goede fotozaak en heb er garantie op. Dan liever dat ;)

Naoom_ schreef:

Ik schiet ook zowel actie als portret en heb hem uiteindelijk zonder IS gekocht. Mijn hand is niet extreem vast en je moet even wennen aan het gewicht maar als ik de sluitertijd een beetje in de gaten hou lukt het allemaal prima. Ik vond de extra +/- 900 euro voor een IS versie weer net even té namelijk. := dat kan ik me gewoon niet veroorloven.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:57

Bagheera_206 schreef:
CrazyIris schreef:
70-200mm f/2.8 van Sigma
70-200mm f/2.8 van Canon

Heb je het over de 3 versies zonder beeldstabilisatie of de 3 met beeldstabilisatie? :=

Die zonder IS. Ik zou de lens voornamelijk gebruiken voor Actie foto's + ik heb zelf wel een vaste hand ;) Daarom geef ik niet zo graag 900 euro extra uit, als het verschil niet zo veel is ;)

@ikke: Dan ga ik voor de Canon gaan denk ik :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:59

Sicayes schreef:
Ik schiet ook zowel actie als portret en heb hem uiteindelijk zonder IS gekocht. Mijn hand is niet extreem vast en je moet even wennen aan het gewicht maar als ik de sluitertijd een beetje in de gaten hou lukt het allemaal prima. Ik vond de extra +/- 900 euro voor een IS versie weer net even té namelijk. := dat kan ik me gewoon niet veroorloven.

Op wat voor sluitertijd schiet je portret dan meestal?

Ik (student zijnde) kan mij ook geen lens van ruim 1800 euro veroorloven. Ik zou dan ook gaan voor een tweedehands, aangezien dat net wat meer in mijn budget ligt. Over een tijdje wil ik namelijk ook overgaan op fullframe, de body wil ik dan wel nieuw kopen.

Kan je trouwens de lenzen gewoon in een winkel testen? Staat het dan niet suf als je niks koopt? :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 16:44

Ik werk fulltime maar ook mijn overige lasten zijn te hoog om 'even' 1800 euro uit te geven voor een (ietwat uit de hand gelopen) hobby. :+ dus ik begrijp je dilemma. Het is een boel geld in 1 keer. (Menig mens die niet in het fotografie wereldje zit verklaarde me voor gek)

Onder de ideale omstandigheden (lees: goed licht buiten) dan meestal rond de 1/200 of 1/250 (vol ingezoomd op 200mm). Ik heb hem niet extreem uitvoerig kunnen testen (bezit de lens net anderhalve week) maar dat is wat ik nu gebruik. (Eigenlijk zet ik mijn sluitertijd nooit lager dan de zoom van m'n lens. Dus schiet ik op 200mm dan sowieso minimaal 1/200, 80mm minimaal 1/80 etc. )

Maar het is wennen, ik zie op je site dat je dezelfde lens nu gebruikt als dat ik hiervoor had (55-250) en dan is deze ineens een stukje zwaarder maar opzich vind ik dit wel prettiger voor het stabiel houden van de lens.

De eerste shots die ik 'zo' uit de hand maakte met mijn 70-200 waren niet bepaald hoogtepuntjes :') maar gaandeweg leert men. Zit er aan te denken om een monopod aan te schaffen omdat je wel lamme armen krijgt als je een hele dag met zo'n zware lens staat. :')

Is niet gek hoor! Mijn 70-200 heb ik ook globaal getest in de winkel bij Cameraland. Vonden ze helemaal niet raar, hoefde er eigenlijk nieteens om te vragen. Hij gaf hem al aan me toen hij zag dat ik m'n cameratas bij me had.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:04

Dat hij zwaarder is vind ik niet erg, spierballen kweken dan maar.. :))

Mijn 55-250 is een fijne lens, maar ik mis scherpte en begin me daar de laatste tijd aan te ergeren. Zeker met het schieten van actiefoto's mis ik gewoon goede scherpte op de foto, het is het elke keer net niet.

Heb je in de winkel ook nog de 70-200 4l getest? Of ging je sowieso voor de 2.8? :) Dan ga ik binnenkort maar langs de winkel om te kijken wat me bevalt.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:16

Haha, precies 1 van de redenen dat ik van de 55-250 weg wilde ;) op een gegeven moment 'zie' je dat en wil je anders.

Ik ging sowieso voor de f2.8 - vooral omdat ik op wedstrijden nog wel eens binnen fotografeer op en dan is een lichtsterke lens gewoon wel fijn. :)

Ik zou je zeker aanraden om naar een echte fotowinkel te gaan (en niet naar de Klein die bij ons in de Hoven zit bijvoorbeeld.) dus om even de trip te maken naar Cameraland o.i.d. Is gewoon fijn dat je daar ruim de mogelijkheid heb en zeer deskundig advies. Niet dat Klein zo slecht is.. maar toch..anders :+

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:47

_O- Ik ga nooooit meer naar fotoklein. Wat een *&(*& zaak.
Thanks voor de tips anyway! Dan ga ik snel een trip naar Cameraland plannen oid. :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:50

Hallo!

Ik denk dat ik dit ook wel even hier kan vragen. Ik ben op zoek naar een flitser voor mijn canon.
Normaal gezien gaat hij voornamelijk gebruikt worden voor reportage's en studiowerk. Ik ken helemaal niets van flitsers, dus iemand die me hier wat uitleg in kan geven?

Ik volg een hogeschoolopleiding fotografie, dus graag wel iets waar ik wat mee kan doorgroeien en dus ook later mee verder kan.. :-)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:51

Hehe mbt de dure fotografie hobby.. Toen ik laatst aan iemand vertelde dat ik naar een nieuwe lens aan t kijken maar die toch wel duur was enz zei ie 'oh.. Hoe duur is duur dan? 50 euro?' , waarop ik me in een slok water verslikte .. 50 euro.. Was t maar zo'n feest haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:10

Zwitsal schreef:
Hehe mbt de dure fotografie hobby.. Toen ik laatst aan iemand vertelde dat ik naar een nieuwe lens aan t kijken maar die toch wel duur was enz zei ie 'oh.. Hoe duur is duur dan? 50 euro?' , waarop ik me in een slok water verslikte .. 50 euro.. Was t maar zo'n feest haha

Aan de andere kant, een beetje paardenhobby kost per jaar meer dan een leuke cameraset.......