Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
in me foto's willen! ligt dit nou aan de camera zelf of kan ik hem anders instellen zodat de fotos wat mooier zijn
zo ja hou dan? ? hij staat eigelijk altijd op automatisch

ik ben net nieuw met me spiegelreflex
Dit topic is meer voor vragen als "wat doet een bepaalde functie nu eigenlijk precies" of "hoe zorg ik ervoor dat" of "hoe werkt sluitertijd" of dat soort dingen. Simpelweg "hoe stel ik X in op mijn camera" staat allemaal in de handleiding. 
Wilde al eerder een kalibreerding kopen, maar denk dat we er deze week dan echt eentje moeten gaan bestellen.
Heb lang zitten Googlen en reviews zitten lezen, maar het gaat de X-rite i1Display Pro worden. 
Moet je dan eigenlijk je monitor eerst handmatig op 0 zetten. Zodat contrast/brightness instellingen van de monitor geen effect hebben om de kalibratie? Begrijp ik het nu goed dat de software dan apart kleurprofiel voor je monitor aanmaakt en je die moet gebruiken?

). Nu ik de resultaten van vandaag terug kijk, zit ik mij gewoon eens iets af te vragen en dat wil ik morgen zeker ook uit gaan proberen. Maar wellicht bevestigen jullie mijn hersenspinsel al of juist niet.
Op wat voor sluitertijd had je je foto's gemaakt die niet zo scherp waren? 

Af en toe heeft het ook wel voordelen om geen gezin, vrouw, kinderen huisdieren en eigen paard te hebben.
En thuis ook geen commissie waar ik mijn aankopen eerst in 3-voud in moet dienen. 
Geloof dat "ambient lighting/omgevingslicht" niet zo een heel handig optie is. Gelukkig is het licht op mijn studeerkamer redelijk constant.