[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:33

Mooi zeg, gefeliciteerd :)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:05

LaukeB goede keuze, tweedehands een body kopen zou mijn voorkeur ook niet hebben. Welke is het nu geworden?

150 euro voor een leuke compact is nog best lastig. Daar beginnen de prijzen een beetje.
Rond dat bedrag is dit een leuke optie
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... 20_is.html
over finepix van fuijifilm hoor ik ook goede verhalen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:42

Fairytail schreef:
LaukeB goede keuze, tweedehands een body kopen zou mijn voorkeur ook niet hebben. Welke is het nu geworden?

het is de canon eos 450d geworden, met kitlens (eerst maar wat oefenen en later kan ik dan nog voor een zoomlens gaan kijken.) en heb meteen een lowepro nova 170 erbij gekocht en een geheugenkaartje. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:42

Bedankt Fairytail, dat lijkt mij ook een leuke, had hem gezien!

Maar had inderdaad ook een Fujifilm gezien van 180 euro en mijn vriendin heeft ook een Fujifilm en dat is echt een superding dus ik twijfel nog.

Wat zouden jullie doen? Canon Powershot SX120 IS of Fujifilm Finepix S2000HD?

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:01

Ik heb dan ook mijn eerste spiegelreflex gister gekocht! Ben helemaal blij, haha. Mijn katten raken me intussen helemaal beu; dat geklik de hele tijd om hun heen, vinden ze niet zo grappig. :P Maar ben wel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb nog niet veel foto's kunnen maken, maar de foto's die ik heb gemaakt zien er nu al sjiek uit! Kan niet wachten tot ik er wat verstand van heb en wat voor een foto's ik dan kan maken.
Het is dus de alpha 230 geworden. Ennnn het is super goedkoop uitgevallen; ik krijg namelijk toch nog 50 euro terug van Sony! Superrrchill dus! :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:53

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:55

Mireille schreef:
Toegevoegd: Nikon D90

Ik zie helemaal geen enkele foto...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:12

Ik ook niet inderdaad.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 04:26

Pff... can't sleep. Voor de Nikon D90 bij écht moeilijk licht: Kijk even op m'n website, Emmett Tinley en Arid zijn helemaal met de D90 geschoten op 2 overzichtsplaatjes na.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 16:04

Vandaag waren de katten actief in de tuin, dus hup camera mee en ik ook de tuin in.
Ik had hem de meeste tijd op sportstand staan, maar toch heb ik veel onscherpe plaatjes.
Katten waren wel heul actief hoor, maar weet iemand hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen?
Of is het een combinatie van te veel beweging en te weinig licht?
Het is hier wel helemaal bewolkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 17:47

Op de sportstand gaat je ISO niet hoger dan 400. Het is goed mogelijk dat je met dit weer (ook afhankelijk van de lens en de gewenste scherptediepte --> diafragma) 800 of zelfs 1600 nodig hebt bij bewegende onderwerpen. Daarom overschakelen op één van de handmatige standen (Av is een goeie om mee te beginnen in plaats van de sportstand).

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:22

Ik wil nu de Samsung WB500 of de Casio H10.
Kan moeilijk kiezen, hoplijk kunnen ze me aanbevelen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:38

lifaya schreef:
Mireille schreef:

Ik zie helemaal geen enkele foto...

Hmm wat raar. De foto's staan namelijk op mijn site en daar doen ze het wel (en hij deed het ook). Probeer even 1 foto hier:

Afbeelding

Edit: raar :? hier doet hij het wel gewoon.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:42

in het topic zie ik ook geen fotos,
maar die je hier plaatst zie ik weer wel...

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:29

kakanox schreef:
Pff... can't sleep. Voor de Nikon D90 bij écht moeilijk licht: Kijk even op m'n website, Emmett Tinley en Arid zijn helemaal met de D90 geschoten op 2 overzichtsplaatjes na.

Ga jij altijd gwoon naar concerten en neem je dan je camera mee of word je ervoor gevraagd? :)
Wil ook wel mn camera meenemen een keer naar een concert maar weet niet of ik er zomaar inkom ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:06

Het hangt heel erg af van de locatie en de grootte van je tas of je wel of niet binnen komt zonder daarvoor eerst toestemming te hebben gevraagd. Bij de kleinere podia is het bijna nooit een probleem, maar er zijn podia waar ze een strenger beleid hanteren en je alleen mag fotograferen met fotopas. Bij de grote concerten is het altijd verstandig om accreditatie aan te vragen, maar je aanvraag zal niet zomaar worden gehonoreerd als je geen goede reden hebt om daar met camera binnen te komen. Bij de grote concerten is het dan wel weer zo dat je een kleine body zonder grip met kitlens bijvoorbeeld soms ongemerkt mee naar binnen kan nemen.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:37

Heeft iemand ervaring met de Kodak Z740? Ik vond hem op de eerste pagina, maar die foto's zijn niet zichtbaar meer..

Ik wil een camera, niet al te groot, goede duidelijke moie foto's maakt.. Van bewegende beelden maar ook gewoon potretfoto's. Deze camera heeft me broertje ooit gekocht, en amper gebruikt. Dus ik zit te denken om hem over te kopen.. Maar weet niet goed of het wat voor me is..

Ik heb er verder echt vrij weinig verstand van..

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:07

kakanox schreef:

Mooie foto's van Arid. Welke lens heb je daarvoor gebruikt?
En nog een vraagje, welke camera + objectief heb je gebruikt bij Rauw?

Ik ben op zoek naar een lens naast de 55-200 die ik nu heb bij de D90, zit te denken aan de 35 mm f. 1,8 voor 160 euro. Of een analoge (zal een autofocus het nog doen op de D90?), aangezien er op de D90 ook analoge lenzen passen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:42

Thanks Myra :)
Bij Arid heb ik drie setjes gebruikt:
- Nikon D90 + 70-200 f/2.8
- Nikon D300 + 17-55 f/2.8
- Nikon D100 + 12-24 f/4

Verreweg het grootste aantal foto's is met overigens met de eerste combinatie gemaakt. De D300 heb ik vooral alleen even vast gehad... Zanger ging door het publiek lopen en ik wilde daar een paar foto's van pakken maar kon niet snel genoeg dichtbij hem komen.

Bij Rauw... erm, dat zou Canon EOS 20D + Tokina 12-24 f/4 + 580EXII flitser kunnen zijn geweest. Denk het eigenlijk wel gezien de hoeveelheid groothoek die ik in sommige foto's zie.

Fantabulouss schreef:
kakanox schreef:

Ga jij altijd gwoon naar concerten en neem je dan je camera mee of word je ervoor gevraagd? :)
Wil ook wel mn camera meenemen een keer naar een concert maar weet niet of ik er zomaar inkom ? :)

Ik maak eigenlijk nooit meer foto's voor de "lol", altijd voor een organisatie/blad/site/whatever. Een camera meenemen kan je proberen, maar ik zou het niet doen als je auto al te ver weg staat.. sommige poppodia doen totaal niet moeilijk (bij Paradiso zag ik verbazingwekkend veel mensen fotograferen laatst, geloof nooit dat dat allemaal geaccrediteerd is. kon de verplicht zichtbare sticker in ieder geval niet zien zitten :P ). Andere (Tivoli) doen juist weer heel moeilijk, heb daar nu al een keer gezeur gehad omdat m'n polsbandje bedekt werd door de strap van m'n camera, en ik stond een keer alweer bijna (hardhandig!) buiten voordat ik de kans kreeg om me te verantwoorden met foto-opdracht. Nu hoorde ik overigens van anderen dat Tivoli juist weer heel makkelijk is, dus misschien staat m'n kop ze gewoon niet aan ofzo :P

Conclusie: Je moet een beetje geluk hebben ;)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:53

Mooi gebruik van de flits! :)

Neem aan dat de 70-200 een Nikkor is, of is het de 2.8 van Tamron?

Ik ben op zoek naar een groothoek, omdat ik gewoon erg beperkt ben met mijn tele. Prima lensje (in ieder geval beter dan ik had verwacht), maar wil ook iets veel licht gevoeligers. Maar die dingen zijn altijd zo verdomd duur :=

Weet je misschien iets meer van de Tamron lenzen, of zijn de Nikkor lenzen een stuk beter?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:57

Ik heb een 70-200 2.8 HSM van Sigma. De nieuwe Nikkor is leuk, maar ook 2000,-. Deze Sigma toont zich goed scherp, het enige dat ik weleens mis is VR. Helaasch is dit m'n 3e Sigma 70-200 en de eerste die inderdaad scherp is :lol: Er zitten helaas nogal verschillen tussen van objectief tot objectief, een objectief kan anders presteren op een bepaald type body, en van merk tot merk kan je er al helemaal niks over zeggen. Je kan hooguit vergelijkbare objectieven van diverse merken vergelijken, maar dat is al erg lastig. Kijk eens rond op http://www.photozone.de zou ik zeggen.

Ik maak overigens weinig chocola van je verhaal - je bent beperkt met je tele dus je wil een groothoek? En dat omdat de tele niet lichtgevoelig is?

Myra schreef:
Mooi gebruik van de flits! :)

Waar doel je hiermee precies op trouwens? :D Bij concerten gebruik ik nl. geen flits (Arid), feestjes wel (Rauw).

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:24

Bij Rauw bedoelde ik :))

Ja, zo tusen de 20/40 mm en rond de 1,8. Ik zie alleen nu dat Foka de 35 mm 1.8 niet meer heeft :(

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:49

Jildau schreef:
Wat zouden jullie doen? Canon Powershot SX120 IS of Fujifilm Finepix S2000HD?

Het is geen van beide geworden. Heb nu de Panasonic Lumix DMC TZ6! Morgen maar even testen. :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:57

Mireille schreef:

Ik heb van Myra nieuwe foto's gekregen. Toegevoegd in het topic.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:20

Ik wil graag een nieuwe camera, en dit zijn mijn eisen;

- Mooie foto's
- Springfoto's
- Tot €250
- Digitale spiegelreflex

Zelf had ik de Canon Body al gevonden, maar ik weet niet of je daar springfoto's mee kan maken want dat wil ik er eigenlijk het liefste mee doen.