[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:09

Niet alleen op 70, op gehele bereik F2.8 Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:12

ik heb het gevoel hoe verder ik dan inzoom, hoe softer ie wordt.
Maar gebruik hem eigenlijk vrij weinig op 2.8

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:01

Nouks schreef:
Kanzi schreef:
Ik heb zelf de 24-70 2,8 van Tamron.
Een erg fijne, lekker scherpe lens, kan hem echt aanraden.
'Ze zeggen' in beeldkwaliteit bijna vergelijkbaar met de L-lenzen van Canon.
Bij Digital Street 249 euro.

24-70 van Tamron zeg je? Hmmm, ik ken wel de 28-75...

Joh, je hebt helemaal gelijk.
Het moet 28-75 zijn.

Ik ben er toen flink ingedoken, en heb van meerdere kanten de vergelijking met de L-lenzen gehoord.
Wat wel belangrijk is, is dat je een 'made in Japan'-versie hebt en geen 'made in China'.
Dat zijn namelijk vooral degene die last hebben van back- en frontfocussing door slechte calibratie.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:32

Kanzi schreef:
Wat wel belangrijk is, is dat je een 'made in Japan'-versie hebt en geen 'made in China'.
Dat zijn namelijk vooral degene die last hebben van back- en frontfocussing door slechte calibratie.

Dan is het best lastig om ze via internet (Konijnenberg e.d.) te bestellen want dan kan je dat pas zien als je de lens in huis hebt Nors opkijken

Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Dat back en frontfocussing kan iemand daar wat meer over vertellen Blond Foccused de lens dan op het verkeerde punt ofzo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:35

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:40

Dank je! Ik ga even je link bekijken OK dan!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:35

Liesje89 schreef:
Eén geluk voor jou; een statief kun je op school ook wel lenen mocht je die een keer moeten gebruiken tijdens je schooluren (voor de diafragma of panoramaopdracht bijv.)

De fotovakschool is erg leuk. Weet niet in welke stad je m gaat doen? Ik heb de opleiding in Rotterdam gedaan. Persoonlijk vind ik dat je ipv de basisopleiding net zo goed een goed boek met veel info kunt kopen. Wat ze uitleggen zijn echt basisdingen die ik veel boeken ook duidelijk(er) beschreven staan. Wel word er veel aandacht besteed aan Photoshop...

Lees ik dit net pas Bloos Had dus paar berichtjes gemist stom stom stom!

Ik ga de opleiding in Amsterdam doen, dat is het dichtste bij en dat het heel basis is vind ik niet erg eigenlijk (misschien achteraf gezien straks wel Haha! ). Het is sowieso ook leuk om met anderen dingen te doen en te leren, nieuwe mensen ontmoeten en echt mijn visie verbreden Tong uitsteken. Jij vond de opleiding dus wel leuk verder?

Photoshop is ook handig om te leren, ik heb van een collega (die ook fotograaf is naast haar gewone baan) een basiscursus shoppen gehad, dat was al fijn want ik ben echt een photoshop dummie Clown

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:46

Oke, mischien een domme vraag, maar ik heb nu een poos een FujiFilm Finepix S5700, ben er erg blij mee!
Ik had in de winkel gevraagt of er andere lenzen ofzo op konden. Die meneer zei van niet.
Nu zie ik op internet dat mensen er wél andere lenzen of een filter op zetten (van andere merken geloof ik) . (er zit ook schroefdraad) Ik ben dus een beetje in de war Tong uitsteken ik zou er zo graag een filter of een macro lens opzetten.
Iemand die weet hoe en wat?

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:50

Oeww, kan niet meer editten, maar ik bedoel een opzetlens! Weet niet of mijn vraag dan nog in dit topic thuis hoort, sorry!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:32

de Fuji s5700 heeft een vaste lens, die dus niet verwijderd kan worden. Je kan er wel een filter opzetten. Daarnaast heeft geloof ik Raynox voorzetlensjes voor de s5700. Foto konijnenberg heeft deze geloof ik ook wel.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:17

Oke, bedankt! Moet je dan ook zon tussen ring hebben? (ff naam kwijt) Weet je toevallig ook, op internet staat dat je 46mm moet hebben. Wat bedoelen ze daarmee? Is dat gewoon standaard maat voor een lens/filter of is dat die diameter ofzo of de maat van het schroefdraad?

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:25

Timbers schreef:
Kanzi schreef:

Dan is het best lastig om ze via internet (Konijnenberg e.d.) te bestellen want dan kan je dat pas zien als je de lens in huis hebt Nors opkijken

Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

Je kan ze van tevoren een mailtje sturen met de vraag of er 'made in japan' op de doos staat.
Doen ze niet moeilijk over als ze ze op voorraad hebben, zo heb ik het toen ook gedaan. Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:23

Kanzi schreef:
Je kan ze van tevoren een mailtje sturen met de vraag of er 'made in japan' op de doos staat.
Doen ze niet moeilijk over als ze ze op voorraad hebben, zo heb ik het toen ook gedaan. Knipoog

Goed idee! Ga ik doen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:40

Edit: Laat maar, al gevonden! *LOL*

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:44

Daar is dat Tips en Trics topic inderdaad voor waar je bovenstaande foto's al hebt geplaatst Wuis. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:47

Ik had bladzijdes CB doorgespit maar dus gewoon straal over dat topic heengelezen. Huilen van het lachen

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:48

Ik heb even een vraagje, ik heb de canon 400d, en er de standaard lens (18-55) bij.
Nu wil ik graag een andere lens, maar wat voor iets geen idee, en zoveel geld heb ik er ook niet voor over...
Nu zag ik deze op marktplaats

Citaat:
Set van 2 originele Canon zoomlenzen, passend op elke EOS camera, inclusief Izumar UV filters.
In zeer goede staat.
EF 35-80 1:4-5.6 AF
EF 80-200 1:4.5-5.6 AF

De eerste heb ik niet zoveel aan denk ik?
Maar de tweede, is dat een goede lens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:56

De tweede heb ik ook, maar dan de tweede versie. Weet niet of die ook II is. Maar ik vind het een fijne lens, ook al mis ik af en toe wel het bereik tussen de 50 en de 80. Maar ik gebruik hem vooral voor evenementen, en dan doe je natuurlijk geen portretten. Ik vind het een fijne lens Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:07

Van de 35-80 in ieder geval kwalitatief niet veel verwachten en uitkijken dat je niet te veel betaalt. Denk dat er betere lenzen zijn die je zou kunnen overwegen... Even informeren of het een 35-80 PZ is, in that case: sowieso niet doen.

Verder, die 80-200 ken ik niet, maar ook daarvan vermoed ik dat je er niet al te veel van moet verwachten.

Useful overzichtje trouwens:
http://photonotes.org/articles/beginner-faq/lenses.html

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:03

Hey
Ik heb een Olympus e510
heb er 2 lenzen bij , maar nog niet echt een voor bloemen, macro
en dat is wel iets wat ik heel graag fotografeer, dus moet even een goede macro objectief hebben. Weet iemand, wat voor een objectief ik het beste kan kopen ? Hoeveel mm ong. geschikt is ?
x Bloos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:19

Ik wil binnenkort een andere lens aanschaffen, omdat ik mijn D50 verkoop met de kitlens erbij. Deze vond ik toch wel handig, dus ik wil een vergelijkbare lens kopen, maar die wel iets beter is, want de kitlens vond ik lang zo scherpe foto's maken als mijn andere lenzen. Wat is een betaalbare lens voor mijn wens?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:02

Dankjewel Emma en Nouks.
Als ik het zo dus lees, zijn het wel goede lenzen maar niet heel bijzonder?

En deze:
Citaat:
Tamron AF 70-300 1:4-5.6 Tele Macro (1:2) voor Canon

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:46

Emma, wat is het verschil dan tussen een type 1 en type 2 lens?
En Nouks, waar staat die PZ voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:01

Iets met "zoom", één of ander mislukt experimentje van Canon Knipoog
(Vandaar ook dat het niet verder is doorgezet)

Edit: verschil tussen type I en II en soms zelfs III is dat er een opvolger wordt gemaakt wanneer daar aanleiding voor is. Het idee van de lens is goed (qua bereik en lichtsterkte en USM/IS etc), maar de uitvoering kan beter doordat in de praktijk blijkt dat de I bijvoorbeeld focusproblemen heeft oid. Dan wil het voorkomen dat ze een verbeterde versie II maken. Soms is het verschil minimaal, soms is het verschil enorm, maar er is altijd aanleiding tot verbetering en de versie II is ook altijd verbeterd ten opzichte van versie I.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:44

Een vraagje, heeft er iemand ervaring met macro converters?
Ik wil deze misschien gaan aanschaffen, voor bij de 75-300mm lens. Welke macro converter kan ik dan het beste nemen?