Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Kanzi schreef:Ik heb zelf de 24-70 2,8 van Tamron.
Een erg fijne, lekker scherpe lens, kan hem echt aanraden.
'Ze zeggen' in beeldkwaliteit bijna vergelijkbaar met de L-lenzen van Canon.
Bij Digital Street 249 euro.
24-70 van Tamron zeg je? Hmmm, ik ken wel de 28-75...
Kanzi schreef:Wat wel belangrijk is, is dat je een 'made in Japan'-versie hebt en geen 'made in China'.
Dat zijn namelijk vooral degene die last hebben van back- en frontfocussing door slechte calibratie.
Liesje89 schreef:Eén geluk voor jou; een statief kun je op school ook wel lenen mocht je die een keer moeten gebruiken tijdens je schooluren (voor de diafragma of panoramaopdracht bijv.)
De fotovakschool is erg leuk. Weet niet in welke stad je m gaat doen? Ik heb de opleiding in Rotterdam gedaan. Persoonlijk vind ik dat je ipv de basisopleiding net zo goed een goed boek met veel info kunt kopen. Wat ze uitleggen zijn echt basisdingen die ik veel boeken ook duidelijk(er) beschreven staan. Wel word er veel aandacht besteed aan Photoshop...
Timbers schreef:Kanzi schreef:Wat wel belangrijk is, is dat je een 'made in Japan'-versie hebt en geen 'made in China'.
Dat zijn namelijk vooral degene die last hebben van back- en frontfocussing door slechte calibratie.
Dan is het best lastig om ze via internet (Konijnenberg e.d.) te bestellen want dan kan je dat pas zien als je de lens in huis hebt![]()
Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
Kanzi schreef:Je kan ze van tevoren een mailtje sturen met de vraag of er 'made in japan' op de doos staat.
Doen ze niet moeilijk over als ze ze op voorraad hebben, zo heb ik het toen ook gedaan.
Citaat:Set van 2 originele Canon zoomlenzen, passend op elke EOS camera, inclusief Izumar UV filters.
In zeer goede staat.
EF 35-80 1:4-5.6 AF
EF 80-200 1:4.5-5.6 AF
Citaat:Tamron AF 70-300 1:4-5.6 Tele Macro (1:2) voor Canon