[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:16

@Nikki_jimmy: Sorry dat ik je tekening over het hoofd heb gezien, ik zie hem nu voor het eerst:
De fjord is erg mooi, bij de ander klopt hier en daar een verhouding niet. Verder staan ze een beetje ver uit elkaar waardoor het niet echt 1 tekening is. €10 ongeveer Ja.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:57

Ik pas mijn post wel weer aan, want hier zal een hele discussie uit ontstaan, het is voor mij alleen erg frustrerend als ik mijn best doe om voor iedereen een eerlijke en oprechte taxatie te maken, en er onder te zetten dat voor mensen waarvan ik ze onder de 10/5 euro vind, ik geen taxatie heb gemaakt....

Maar goed, ik zal mijn mond wel houden!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:23

Cyntje schreef:

Angelsditch: Afbeeldingen moeten zichtbaar zijn op UK en CB!

Dit snap ik niet... Bloos

De oortjes van die ene tekening zijn trouwens wel aanwezig hoor, alleen paste niet volledig onder de scanner.

Misschien kan je me uitleggen waarom je vind dat de manen niet genoeg zijn uitgewerkt? Ben nog lerende... haha.

Het was trouwens ook mn bedoeling om de foto's gewoon te plaatsen, maar ze waren te groot ofzo, kreeg een melding dat ze maximaal 800 pixels mochten zijn. En om nou eerst alles te verkleinen, opnieuw te uploaden en dan opnieuw in het topic te plaatsen, had ik geen tijd voor. Dus heb de [img] vervangen voor [url]. Excuses.

Ik ga echt wel meer taxeren, maar had helaas geen tijd, maar ga het echt wel doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:25

@Angelsditch: lees de groene opmerking van fairie Cool

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:06

@AngelsDitch: Natuurlijk kan ik het uitleggen: Je manen zijn alleen maar 'omgetrokken' met potlood, maar je kunt ze beter gewoon dmv 'streepjes' tekenen Ja. Dat ziet er veel echter uit Lachen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:50

Hoe kan je witte manen nou met streepjes tekenen?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:05

Omdat wit nooit helemaal wit is.. er zit altijd schaduw in Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:44

Bloos! Dit is niet bij te houden...

Plingoet poging...*

Vanaf pagina 92:
@ DeEiken: anatomisch klopt er het één en ander nog niet, probeer goed te kijken naar een voorbeeld en aan de hand daarvan de vorm te schetsen. Nog even dooroefenen Knipoog
@ LoveSaros: erg mooi al, toch zijn er een aantal kleine punten waar je aan moet denken. Bijvoorbeeld het oog en hoe dat in het hoofd geplaatst staat. Foto is helaas niet zo goed, had 'm graag wat beter gezien. Ik zou nog even dooroefenen Lachen
@ Lon: weer zo'n goeie... Hoe krijg je het toch steeds weer voor elkaar!! Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken. Materiaalgebruik is goed, compositie is goed gekozen... 100 euro. (minstens...)
@ DeEiken: hier en daar zet je lijnen nog erg hard neer, dit geeft een wat vreemd effect. Ook deze is anatomisch nog niet correct. Blijven oefenen!
@ Wendy: de vorm van het hoofd doet wat vreemd aan... Maar je stijl vind ik echt prachtig! Neusje is zeer aaibaar! 10 euro.
@ _evelijn_: onwijs knap gedaan zo'n portret (ik doe het je niet na Knipoog ) Met veel aandacht getekend, ziet er goed uit. 10/15 euro??
@ Mirte_: lief Lovers helaas klopt 'ie nog niet helemaal en zou je in mijn ogen het materiaal nog wat meer mogen benutten. Ik zou nog even oefenen Knipoog
@ lunas: jamer dat je camera niet meewerkt, had graag een betere opname gezien Lachen wát ik zo kan zien ziet er goed uit, heb alleen het idee dat wat meer contrast het geheel wat levendiger zou kunnen maken. 15 euro voor zoals 'ie er nu staat.
@ Babe: nog zo'n mensen-teken-wonder!! Bloos! Ik vind de haren nog wat teveel "strengen" maar doe het je niet na. 20 euro.
@ nujaro: Lachen leuk!! Maar zoals edelweis al zegt; ik zou er geen waarde aan verbinden. (Behalve dan het plezier wat je gehad hebt tijdens het maken Knipoog )
@ nujaro: kwaliteit is inderdaad niet zo best Knipoog naar wat ik zo kan zien zou ik zeggen: blijven oefenen. Zowel om het materiaal wat meer onder de knie te krijgen als de correcte verhoudingen van je onderwerp. Ik zou er nog geen waarde aan vebinden Knipoog
@ edelweis1: in het paard zitten hele mooie elementen, erg aangenaam gebruik van materiaal. Verhoudingen zijn hier en daar nog niet helemaal goed, maar op de één of andere manier is dat hier niet eens zo storend. Lachen De achtergrond vind ik er niet zo bij passen, dat is jammer. Ik kan er nog geen waarde aan verbinden. Spreekt me wel aan Lachen
@ Nikki_jimmy: ziet er goed uit!! Jammer is alleen dat de afstand tussen beide paarden en het feit dat ze 'van elkaar af' kijken ervoor zorgt dat het niet één geheel wordt. 20 euro.
@ Vajente: wat een arrogant koppie Lachen weer een goede tekening, maar op de één of andere manier doet deze mij iets minder dan je eerdere werk. Neemt niet wag dat het onwijs knap is. +/- 25 euro.
@ Lunas: strak plan!!! En dan kom ik zeker kijken Haha!
@ AngelsDitch: wow, wat veel Lachen even een algemeen beeld: er zitten hele knappe en ook al behoorlijke werken bij Ja over het algemeen zou je *volgens mij* iets meer contrast mogen aanbrengen om ze wat sprekender te maken. Voorbeeld: http://www.geocities.com/fiore_tekeningen/07.jpg als je bij deze het licht/donker contrast wat verder uit zou werken, zouden ze veel meer gaan leven. Lachen rond de 10 euro...
@ Lon: ik zei het al eerder: hij is mysterieus op een bepaalde manier. Roept een creepy sfeertje op Lachen 50 euro.
@ nikki_jimmy: helaas... niet iedereen is even snel... heb nu de neiging om mijn opmerkingen over jouw werk te deleten... Jammer dat je op deze manier je mening op tafel gooit...

Zo, ik ben weer een beetje bij...
Hopelijk binnenkort ook weer wat werk van mijn kant/hand Knipoog

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:54

hallo iedereen,
ik zal eerst maar beginnen met taxeren,
ik heb abseluut niet veel verstandt van prijzen op kunst gebied,
alhoewel ik wel weet dat sommige over de 1000 gaan Knipoog
ik taxeer gewoon wat ik er voor zou wille geven;)

blz. 91
@ Malenka: rond de 20/30 euro *mooie styl heb je Haha!*(maine coon)
rond de 10/20 euro tis niet echt mijn smaak;) (dryade)

@ Nynkk: jammer van weinig detail en schaduw rond de 5 euro

@ Japke_Z : rond de 10 - 15 euro

@ Figo: rond de 5 euro het is allemaal wat krasserig veel oefenen

@ Mirte_: idiem ^^

@ Wemdy15 : ong 5-10 euro

blz.92

@ deeiken ong. 5 euro de verhoudingen zijn niet helemaal juist;)

@ lovesaros : een wat te klein oog , en de verhoudingen niet echt juist
veel oefenen Knipoog

@ lontje: erg mooi rond de 45-60 euro

@ deeiken : opzich leuke tekening , aleen beetje te vegerig en erg groote oren Knipoog rond de 5 euro

@ wendy15 het hoofd is beetje te lang??! off nja het klopt in elk geval niet helemaal maar wel mooi ingekleurt Knipoog ong 10 euries

@ _evelijn_ erg mooi!! Haha! 15-20 euro

@ mirte_: deze vindt ik erg leuk mooie oogjes ook Lovers rond de 15 euro

@lunas: ong 15 euro erg mooi Lachen

blz 93

@ babe: fantastisch wat een mooi portret zekr 20 - 25 euro

@nujaro: opzich heel leuk aleen nog veel oefenen;)
@nujaro: idim

@edelweis1: heel erg leuk Lachen aleen jammer van de achtergrond een euro of 20 denk ik

@Nikki_jimmy: opzich leuk gedaan rond de 10 euro

blz.94

@Vajente: erg mooi gedaan rond de 25-30 euro

@lontje : leuk maar niet echt mijn smaak maar toch weer rond de 30 euro

pfiieuw klaar Tong uitsteken
zoo en dan hier mijn schilderij A3 formaat aleen wel kleiner ingeschildert
ik zou gewoon is voor de lol wille wete wat hij ong waart is Knipoog

-
-

Afbeelding

groetjes M.

edit; van de foto uit het topic "allemaal-dezelfde-foto-tekenen" Knipoog

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:00

Even bijtaxeren Nagelbijten / Gniffelen
Weet niet meer waar ik gebleven was.. iig een heeeel eind achter. Nagelbijten / Gniffelen

blz 87:
@ Nevony, Vind em gaaf! Mooi gedaan Ja Hier en daar lijken de verhoudingen niet helemaal te kloppen maar dat stoort mij niet. 10 euro Lachen
@ Janique, Wow! wauw, Je moet er meer voor vragen! 20-25 euro voor deze Lachen
@ Carita, Hijs leuk Ja Het rennende paardje alleen wat jammer. Zie dit meer als een collagetekening dan een stalbordje oid. Maar ik denk zo'n 7 euro voor deze Lachen

blz 88:
@ Nikki_jimmy, Gaaf Ja Hals vind ik alleen wat te dun lijken. Zo'n 5-7 euro. Lachen
@ Rooslovertje, Wow die knalt! Zal even dooroefenen maar dit is zeker een mooi begin Ja
@ Ammygek, Lijken mij gewoon schetsjes.. Zal er niks voor vragen Knipoog
@ Wizzy, Mooi! Ja 15 euro Lachen
@ Nujaro, jammer van dat geel Scheve mond Verder is hij wel leuk Ja 5 euro Lachen
@ Mik_ Super! Ik denk 20 euro of meer Ja

blz 89:
@ _Jennifer_ , Mooi Ja Denk dat je voor A4 wel 15 euro kan vragen Lachen
@ Malenka, super mooi die kleuren Wow! De eerste is wel beter dan de tweede.. hmm de 1e 20 euro en de 2e 15 euro (?)
@ Wendy15, Mooi Ja en je wordt steeds beter! Voor deze 7 euro ong.
@ Fenn, Dacht dat hjet aquarelverf was.. omdat het best dun lijnkt zo.. Hier en daar kloppen de verhoudingen niet helemaal.. hm.. 5-10 euro?

blz 90:
@ Norway_girl, ik zal nog even dooroefenen Knipoog Maar goed op weg hoor Ja
@ Malenka, Super achtergrond! En super geheel! *loves the colours* Wow!
Maar formaat? Schijnheilig euhmz 35 euro..
@Nujaro, Nog even dooroefenen voordat je er geld voor gaat vragen Knipoog
@Liedje_ Denk 7 euro ong. Lachen
@ Wanniesannie, 5 euro Lachen
@ Alena, apart licht ingekleurt Lachen Maar het heeft wel wat Ja Zo'n 10 euro..

blz 91
@ Malenka, Super weer! Al weet ik het formaat weer niet Tong uitsteken
Zo'n 25 euro elk?
@ Nynkk, Vind hem niet af Lachen Kan meer contrast in. de haren zijn gewoon lijntjes. Kan hier geen prijs aanhangen.
@ Japke_z 5-7 euro
@ Figo, Zo'n 7 euro Lachen Kan o.a. wel wat meer detail in.
@ Mirte_ 5 euro, zie weinig contrast en dat maakt een tekening juist mooi en levendig.
@ Wendy15, Hij is gaaf! Haha! 10 euro voor deze Ja

blz 92.
@ Deeiken, Zal er niks voor vragen. Ze ogen wat krasserig. Nog even dooroefenen Knipoog
@ Lovesaros, Het oogje is wel heel klein.. Verder klopt hij wel denk ik.Niet teveel omlijnen Knipoog Ong. 5-7 euro.
@ Lontje, Práchtig! Wow! 50-60 euro Knipoog
@ Deeiken, hetzelfde als hierboven Knipoog
@Wendy15, Het oogje klopt niet.. Verder mooi ingekleurd Ja zo'n 10-15 euro Lachen
@ Evelijn, gaaf! Super gedaan hoor Ja 15-20 euro Lachen
@ Mirte_ Zal er geen prijs aanhangen, nog even oefenen Knipoog
@ Lunas, slechte foto.. jammer. hmmz.. 15 euro?

blz 93.
Bedankt voor de taxaties van de mijne!! Knipoog Jammer dat het oog stoort Tong uitsteken Het was me zelf niet opgevallen Bloos En haar oksel zit onder het mijnalbum teken .. oeps Ach gut
@ Oneilltje.. thanks Knipoog Er zijn inderdaad heel veel portrettekenaars al..
@ Nujaro, Hijs leuk! Haha! Leuk met kleur gewerkt Ja Maar zal er niks voor vragen Knipoog Als je zelf al weet dat het niks waard is.. waarom plaats je het dan? Lachen
@ Nujaro again Tong uitsteken deze is beter Ja Wat meer proberen met donker-licht te werken. Is wel lastig met aquarel..
@ Edelweis1, Verhoudingen kloppen niet.. De kleuren heb je wel al aardig gedaan. 5 euro.
@ Nikki_jimmy, Vind em mooi Ja 7 euro Lachen

blz 94.
@ Lynn Wow! 40 euro Lachen
@ Lontje, deze is ook al zo fantastisch! *zucht. Denk zo'n 50 euro Lachen

blz95
@ Marthine, Vind hem erg leuk! kleurrijk Lachen Denk zo'n 10 euro Ja

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:31

ik heb er weer 2
de eerste heel simpel, A4 voornamelijk B2 potlood

Afbeelding

2e hele slechte scan tekening is zwaar achteruit gegaan maar dat maakt niet uit kijk maar wat je er mee kan Knipoog

Afbeelding

vanavond taxeer ik ook weer eventjes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:46

Ik zal ook eens even bijtaxeren Lachen

Vanaf pag. 86

Liedje_: Ik heb zo het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. Ook lijkt je tekening erg krasserig. Nog even dooroefenen, het begin is er Ja
WannieSannie; Lief Ja. Je had alles misschien iets gedetailleerder kunnen maken, maar ik vind de 'witte' achtergrond erbij heel leuk Lachen. Ik denk tussen de 5 en 10 euro
Vajente; heel mooi Lachen Minstens 40,-
Verona; Hij heeft een hele mooie zachte uitdrukking Ja 25,-
Nevony; leuk, zo'n 10,-
janique; die vind ik zo mooi Lachen. 30,-
Carita; leuk en origineel idee Lachen Komt wel wat druk over, ik zou er persoonlijk niets voor geven.
nikki jimmy; de verhoudingen kloppen niet helemaal. Vind vooral z'n nek wat ielig. De oren heb je wel heel mooi gedaan. Zou er niets voor geven. Denk dat je wel een hele leuke stijl kan ontwikkelen Lachen.
rooslovertje; zeker niet slecht voor de eerste keer muur Lachen. Kleuren springen er vanaf Ja. Jammer dat het oogje wat wegvalt. Er had ook iets meer detail in gemogen. Ik zou er zo nog niets voor geven. Ik vind dat je de manenkam trouwens wel heel mooi gedetailleerd hebt gemaakt Ja
ammygek; ik vind in beide tekeningen erg weinig detail zitten. Het is nu nog een schets. Voor mij niets waard Lachen
wizzy; leuke tekening. Jammer dat de manen wat wegvallen in de achtergrond. Zo'n 5-10 euro
nujaro; ik vind de verhoudingen nog steeds niet helemaal kloppen. Je mag voor je aquarel best wat meer kleur gebruiken Lachen nog even dooroefenen Knipoog
mik_; die is echt prachtig! Niks over te zeggen. Minstens 30,- Ja
jennifer; 1) leuk, zo'n 5-10 euro Lachen 2) Ik vind het wat jammer dat z'n naam er bij staat, maar toch zo'n 10 euro Lachen
malenka; leuke stijl heb je Ja. 1) echt heel leuk. Zo'n 25,- 2) Deze vind ik wat minder dan de eerste. De achtergrond is ietsje té. 15,-
wendy; Verhoudingen kloppen niet helemaal, maar toch zo'n 5 euro
Fenn; wat superlief Lovers Ik vind het jammer dat je deze kleur als achtergrond hebt gekozen, maar dat is misschien meer een kwestie van smaak. 20,- Lachen
norway girl; Ik mis wat details en het oog is wat dood. Ik zou nog even dooroefenen
malenka; geweldig! minstens 30,- Ja
nujaro; leuk, maar heb het idee dat hij niet helemaal klopt. 5,-
liedje; ik vind je tekening wat krasserig lijken. Ook had het oog iets levendiger gekund. Hier zou ik nog niets voor geven.
wanniesannie; 1) had iets meer kleur in gemogen. Zo'n 5,- 2) Deze vind ik persoonlijk niets waard. De verhoudingen kloppen niet helemaal Knipoog
Alena; volgens mij heeft het linkerpaardje wel een behoorlijk dik hoofd, maar de rechter is heel leuk Ja. 10,-
malenka; 1) leuk, springt echt van het papier af Lachen. 20,- 2) leuk idee. 10,-
nynk; er had wat meer detail in gemogen. Vooral in de haren. Die zijn nu strootjes, ook in de haren kun je schaduwen e.d. vinden Knipoog. nog even oefenen.
japke z; leuk, jammer dat de manen wat krasserig zijn. toch zo'n 5,-
Figo; ik vind je tekeningen wat krasserig overkomen. nog even oefenen Lachen
Mirte; leuk, maar erg krasserig. Ook had er wat meer contrast in je tekening gekund. Dooroefenen Lachen
wendy; hij is leuk Ja 10,-
de eiken; lastige compositie. 5,-
love saros; je foto is erg slecht, beetje lastig om te beoordelen. Vind z'n oogje wat klein lijken.
lontje; Prachtig! minstens 50,- als het niet meer is Ja
deeiken; mag wat meer detail in, vind hem iets té geveegd. ik vind deze niks waard Lachen
wendy; Volgens mij kloppen de verhoudingen niet helemaal. zo'n 5,- voor deze tekening Lachen
evelijn; mooi! Misschien is de neus ietsje te dik? zo'n 25,- Ja
mirte; leuk, maar had toch veel meer detail in gekund. Nu ongeveer 5,-
Lunas; mooi Ja 20,-
babe; geweldig! 30,- Ja
nujaro; deze tekening vind ik niets waard.
nog een keer nujaro; leuk, had wel iets meer kleur in gekund. Nog even dooraquarellen Lachen
edelweis; op de een of andere manier spreekt hij me niet zo aan. Denk dat dit alsnog 10,- waard is.
nikky jimmy; zo'n 10,- voor deze tekening Lachen
vajente; mooi mooi mooi Ja 50,-
lontje; heel mooi Ja 50,- als het niet meer is!
marthine; Ik denk dat je alles veel gedetailleerder had kunnen maken. Ik vind dit nu niks waard Lachen
alena; 1) leuk als oefening, maar niets waard Lachen 2) heel leuk, denk dat z'n oortjes wat aan de kleine kant zijn? Wat is het formaat? A4: zo'n 5 - 10,-

zo, dat ook weer gehad Nagelbijten / Gniffelen

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:12

Iedereen bedankt voor het taxeren van mijn tekening!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:14

Hetzelfde van hier Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 21:32

Wow! een explosie van taxaties Haha! OK dan! OK dan!
Heel erg bedankt allemaal voor de taxaties! Ja

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:47

Inderdaad; super bedankt voor de taxaties!

Een nieuwe tekening van mij (net als mijn andere pastel tekeningen iets kleiner dan A3):
Afbeelding

Taxaties (sorry dat ik niet helemaal terug ga.. misschien doe ik dat later nog):
Alena: 1e; omdat je een detail tekent moet hij ook echt perfect zijn... dat is hij niet. Daarom 5 euro
2e; heel leuk al heb ik het idee dat het linker oog en de kaak niet helemaal kloppen.
Marthine; leuk, maar hij klopt niet helemaal. 10 euro

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 02:15

Om het allemaal bij te houden hier doe ik ook nog even een rondje Ja
A4 tenzij anders vermeldt door jou of door mij Clown

vanaf blz. 92 halverwege

@ DeEiken: die foto is al stukken beter Ja De tekening vind ik leuk gedaan, het lijkt echter wel alsof de neuzen allemaal net te kort en te breed zijn. Ook vind ik het geveegde een beetje jammer, in dit geval geeft het een vlekkerig beeld. Ik denk dat ze mooier worden als je niet veegt en gewoon voorzichtig met je potlood laagje voor laagje de schaduwen opbrengt. Verzendkosten + 3 euro

@ Wendy15: met je technieken wordt je steeds beter, deze is net wat uit verhouding *kijkt nog eens* het neusje lijkt wat smal en het oog zit volgens mij aan de hoge kant 5 euro voor deze

@ _Evelijn_: jij wordt steeds beter in het tekenen van 'de mens' Haha! Ja ik schat zo tussen de 20 en 30 euro Ja

@ Mirte_: ik vind het een leuke opzet zo. Wel zie ik liever wat scherpere lijnen en wat vollere kleuren (dekking papier). Ik denk als je de ogen mooi vol van kleur had gemaakt samen met het neusje had deze al een hele andere uitstraling gekregen. Overall vind ik hem dus wat 'vaag'. Ik zou met pastel nog even oefenen maar als je hem opstuurt wel materiaalkosten vragen en zeker verzendkosten.

@ Lunas: baalt met je mee om je camera Clown Hij ziet er heel goed uit! Waar je bij een volgende op kunt letten is om niet tot aan de rand van het papier door te tekenen. Als jij/men hem ooit wilt inlijsten zul je hem op een ander stuk papier moeten plakken omdat anders een deel achter de lijst verdwijnt en dat is zonde. 10-15 euro.

@ babe
: ik weet het zeker jij hebt tekenvluggertjes op en mensentalent Ja Deze heb je heel mooi gedaan! De pupil stoort me wel wat, voor het mooie zou ik die gelijk met de andere gelaten hebben maar verder heel erg knap! 50 euri

@ nujaro: je bent lekker met kleurtjes bezig, is de enige goede manier om en het materiaal te leren kennen en de mogelijkheden te ontdekken! Ja waar je op kunt letten zijn de verhoudingen, daar gaat het nog niet helemaal goed. Ik zou gewoon nog lekker even oefenen Ja (geldt voor de andere ook)

@ edelweis1: het paardje staat er mooi op, ik vind het een beetje jammer van de achtergrond. M.i. had die of nog gedetailleerder gemogen of geheel anders richting abstract. Ik heb geen tips voor het aquarel ... ik kan er zelf niet mee overweg Bloos Cool 10-15 euro

@ Nikki_jimmy: mooie portretten Ja jammer van de scheve foto waardoor hij lastig te waarderen is. Ik denk echter wel dat je voor dit portret met 2 hoofden zo tegen de 30 euri aan zit

@ Vajente: Wow! doe mij ook zo'n emmertje met pasteltalenten Clown zeker 50 euro Ja

@ AngelsDitch: ik ga weer een eerdere taxatie bijstellen Ja (ik moet ook gewoon wachten tot ik meer tijd heb om echt goed te kijken... goed voornemen Ja ) Je paarden vind ik eigenlijk toch wel al heel mooi worden en met name de 1ste is al goed. Je zou wat meer contrast kunnen gaan toepassen en tja... de hulplijntjes tijdens het tekenen gummen Ja
Met die lijntjes niets maar zonder lijntjes denk ik dat je voor je paarden ong. 10 euro kunt vragen. Het konijn en de baby vind ik minder, daar zou ik wat meer in oefenen.

Een tip:
AngelsDitch schreef:
Hoe kan je witte manen nou met streepjes tekenen?

Mooi voorbeeld kan zijn de tekening die ik van mijn shetlander gemaakt heb. Die heeft ook witte manen... maar zoals al gezegd is ook in wit zitten nuances die je b.v. met een hard potlood heel mooi licht kunt weergeven.

@ marthine: ik vind dat je deze heel leuk hebt neergezet in zo'n combi van details en wat grover Ja De zeehond is echter hier en daar wel wat hoekig (bij snuit en borst aan de voor ons rechter kant). hmmm prijs... ik denk een 10 euro Ja

@ alena: 1) origineler kan bijna niet Knipoog moet wel zeggen dat ik er zelf niks voor zou geven maarrrr het is een hele originele uitwerking. Ik denk toch dat er mensen zijn die iets dergelijks wel willen hebben... 5-7,50 2) leuk koppie, de ogen lijken iets scheef te zitten maar ik denk toch aan zo'n 7,50-10 euro

@ Malenka: op zich heb je het pastel al mooi uitgewerkt vind alleen dat het hoofd uit verhouding is. De kaaklijn begint wat te ver naar achteren en het linker oog (voor ons) zit net wat te laag. Als je dat goed hebt denk ik toch zo'n 15 euro.

zo... pfff was toch al weer een hele rits Ja

Doei!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:22

Vermoeiend hé! En bedankt voor de tip. Ik dacht echt dat zijn beentjes erop konden, maar uiteindelijk werd het nipt werken.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 12:25

Ik teken zelf altijd eerst een rand van minimaal 1,5 cm langs het papier als kader waarbinnen ik moet blijven. Bij A3 neem ik zelfs een rand van 2 cm. Mocht je nog iets meer ruimte nodig hebben dan heb je nog 0,5 of 1 cm speling... Haha!

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:42

Mijn bijdrage Vork

Deeiken : leuke opzet maar je zegt het zelf al jammer van de neuzen ik vind de schaduwen wel heel goed aangebracht.
Alleen verzendkosten
Lovesaros :

Lontje : niks op aan te merken Super ong. 50

Deeiken : deze is idd veel mooier ! maar led weer op die neus en op detials in oog.

Wendy15 : de structuur heb je heel goed onder de knie. jammer dat deze iets uit verhouding is het hoofd lijkt me iets te lang en smal 10 ong.

_evelijn_ : Heel mooi, als hij ook echt lijkt kan je er wel 20 euro voor vragen.

Mirte_ : Heel leuk om te zien hoe iets "krasserigs" heel mooi er uit kan zien.
10 -15
Lunas : jammer dat de foto overbelicht is. verder vind ik de benen wat te grof en hakerig getekend. z`n 10 - 15 euro

Babe : Heel mooi niks op aan te merken. 30 - 40

Edelweis1 : ik vind hem heel mooi alleen echt jammer dat de achtergrond zo overheersend is, hij trekt te veel de aandacht. ong. 10 euro

Nikki_jimmy : leuke positie de linker ziet er goed uit maar ik vind de rechter wat uit verhouding ong. 10

Vajente : Super ong. 30 of hoger Vork

Lontje : mooi, maar ik heb beter van je gezien. correct me if i`m wrong maar klopt de kin niet helemaal ? ong. 25

Marthine : mooi alleen zou hij Denk ik nog mooier ijn geweest als de "zee" gewoon blauw was geweest en niet zo overheersend groen dat maakt de tekening wat te druk. ong. 10

Malenka : jammer dat hij wat uit verhouding is dat maakt hem direct wat minder. verder heb je de kleuren heel mooi gemaakt .

zo dat was hem weer .

zelf heb ik nog 1 tekening gemaakt :
A4 Potlood slechte kwaliteit scan.
P.s : dat onderste is geen overdreven lange baard ofzo Bloos maar hooi Knipoog

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:48

Alena. 7,50-10,00 ik vind hem heel mooi Lachen

Ik heb nu helaas geen tijd voor meer taxaties

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:51

Mijn taxatie's Lachen Ik ben niet goed in taxeren hoor Knipoog

Marthine: Erg mooi gedaan. Misschien wat meer schaduw bij zijn witte buik? 5 euro Lachen

Alena: Die 2 tekeningen zijn echt mooi geworden. Mooie vachtstructuur ook! Misschien ook wat structuur bij de bles aanbrengen? Lachen Ik denk zo'n 7.50 Lachen

Malenka: Ik ga mee met Lontje mee dat het hoofd iets uit verhouding is. Maar ik vind dat je het pastel super gebruikt. Ik doe het je niet na! 7,50 euro.

Weer Alena: Je laatste tekening is ook erg mooi. Ik vind alleen de neusgaten een beetje raar lopen? En misschien de volgende keer iets meer met het hooi doen? Lachen Ook een beetje jammer dat de manen wegvallen, ze zijn namelijk zo mooi.. 12.50 Lachen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:01

Dat is het gekke juis, hij is helemaal niet zo uit verhouding... hij toont alleen zo. Ik dacht het zelf ook, maar ik heb alles na gekeken en volgens mij klopt hij bijna exact qua verhoudingen.
Neusgaten, ogen en oren zitten op 1 lijn. Kaak begint en eindigd op het juiste punt in verhouding tot oog en oor. Maar zoals ik al zij; ik had het idee ook dat het niet helemaal goed zat... tot ik het na ging 'meten'.
Lontje, met pastelkrijt kan ik zulke grote veranderingen niet maken. Je kunt het niet weg halen en omdat het vet is kun je het ook niet oneindig over tekenen.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 15:05

Malenka schreef:
Lontje, met pastelkrijt kan ik zulke grote veranderingen niet maken. Je kunt het niet weg halen en omdat het vet is kun je het ook niet oneindig over tekenen.

Dat weet ik als geen ander Ja Clown Ik bedoelde ook niet bij deze tekening maar bij een eventuele volgende in zo'n zelfde soort houding Ja (kleurpotlood heeft hetzelfde euvel en als je je grafiet al heel donker hebt opgezet ook Knipoog )
Het gebruik van het krijt vind ik wel al heel mooi, mooi dekkend Ja

edit: er schiet me ineens iets te binnen... je kunt de tekening ook spiegelen dan zie je vaak pas of er iets niet klopt en wat er niet klopt (heb ik bij mijn laatste ollie ook gedaan, zag dat er iets niet klopte maar kwam er maar niet achter wat het was...)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:50

Dank je voor de tip!