Glenstorm: Prachtig mooi en sterk zelfportret. Ik vind hem fantastisch!
Mariett: Wauw, super gaaf! Je ogen trekken me echt in de foto. Ongeloofelijk!
Revanches: Zoals ik al zei

k_m: Mooi portret! Heb je je ogen bewerkt? Het is net of je irissen heel plat zijn omdat er geen reflectie n zit.
Rianne_ Geslaagde foto, de compositie en de pose van de hond zijn erg mooi. Ik had de foto nog ietsje meer opgelicht want vind hem nu net een tikje te donker.
verography:

Sodeletuut: Glooiing van paardenbillen?

binky: Mooi portretje alleen net iets te krap, scherpstel punt lijkt ook net niet helemaal lekker te liggen.
PenS: Mooie foto, de achtergrond loopt netjes over in het deken van het paard.
Carolaaxxxx: *Week 5: Bijzonder zo met die sneeuw op de foto! Leuk moment alleen lijkt wat scheef?
*Week 6: Ik had denk ik een iets andere uitsnede gemaakt , nu lijkt het lichaam erg lang en het hoofdje maar heel klein. Maar dat is persoonlijk.
MarBri: Wauw mooi zeg! Gave kleuren van de stamper zo.
Billionache: Mooie foto, niets op aan te merken.
taarss: Vind de bewerking wel passen bij de stijl die over het algemeen terug komt in je foto’s en denk dat je een goede keuze daar in hebt gemaakt.. Leuke hond zo, grappige uitdrukking op het gezicht haha.
SharonPlugge: Goed gelukt! Scherpte ligt erg mooi en je ziet net genoeg van het oortje om de stemming mee te krijgen. Leuk!
hilly200: Hmmm jammie nutella! Grappige foto in de sneeuw.
Mb_foto: Ah wat een cutie! Mooi portret, niets op aan te merken.
magda_90: Super goed gelukt met een analoog moet ik zeggen. Dat doe ik je niet na!
manonfleur: Simpel maar schattig. We lijkt de foto veel rood te bevatten.
Joysieee: Zoals je zelf al zegt is het halstertouw jammer, maar verder qua uitsnede en pose vind ik hem geslaagd

elle108030: Welkom! Lieve foto, lijk alleen wat ruis te zien in het oog? Had bij deze foto misschien ook net een stukje van het oortje willen zien oid. Kan nu namelijk niet zo goed zien dat dit om een veulentje gaat en formaat van de oortjes zou helpen met het beeld ‚af te maken’ in je hoofd zeg maar.

Jespri: Ik had het model misschien iets uit het midden geplaatst en de tak voor haar kin geprobeerd weg te werken. Verder wel geslaagd!
NESCAFE: Toch een erg geslaagde foto met je mobiel! Mooi sfeertje!
Marit: Prachtig zeg.. de detail op de stampers en dan de beeldvullende kleur van de bloem.

Ingvild: Had misschien de foto ‚staand’ mooier gevonden. Krijg er wel een heerlijk warm gevoel bij door de kleuren van de kaarsen.
GerdjeHoran: Wauw mooi bewerkt in Lightroom! Helemaal niet onnatuurlijk maar aan het origineel te zien toch nog wel wat aan veranderd! Gaaf.
Jessica_1998: Voor beide foto’s is mijn feedback hetzelfde, Had nog iets lager gegaan om wat meer van de hond op de foto te krijgen, minder centraal en meestal is op zo’n zonnige middag het model in de schaduw plaatsen wat prettiger. Nu heb je namelijk wat harde schaduwen lopen over het gezicht van de hond.
Dandy200: Die mooie gele maan zag ik vorige week ook en toen baalde ik nog dat ik op dat moment mijn 70-200 niet bij me had

Agossie: Snap dat je blij bent, ook deze is weer erg goed gelukt. Niets op aan te merken!
Gracezellaa: Onbewerkt nog heel mooi! Zou in de nabewerking zelf het beeld ietsje lichter maken maar vind hem qua compositie erg fijn.
laurajoy15: Mooi zeg! Erg gaaf hoe je in het midden de druppels scherp ziet en dat ze dan overlopen naar die prachtige bokeh. Mooie kleuren!
Sanne_com: Mooi drieluik, niets op aan te merken.
MyHu: Leuke lijnen lopen er zo door de foto

it_is_me: Ik vind hem wat flets ogen. Ik heb even gekeken en ik denk dat ik je andere foto ook beter vind

Marijepagter: Mooie foto qua compositie. Vind het hoofdstel iets te grof maar daar kon je denk ik weinig aan veranderen.
Bellatrix: Vind hem toch goed gelukt zonder een f2.8! Hoge iso maar vind de ruis nog meevallen zonder dat de foto door ruisreductie plat is geworden. Netjes!
Rosslover: Leuk idee, denk dat als er nog sneeuw op het takje had gelegen het idee helemaal af had geweest!
Eline91: Fijne DOF in deze foto. Is je camera toch niet voor niets mee geweest!

Jilinda: Leuk idee, vind de strijkkralen juist wel leuk bij de muzieknootjes passen! Alleen jammer dat er een beetje een rozige waas over de foto lijkt te zitten.
Killyenn: Oh wat een grappige foto.. mooie kleuren en ik zit toch even te zoeken hoe je hem hebt gemaakt.. in het raam gezeten?
Suuszels: Mooie foto , erg fijne kleuren en mooie DOF.
crazy_horses: Heerlijk sfeervol en mooie DOF. Huisje is ook mooi scherp. Top!
Ponyaddicted: Pony lijkt niet helemaal scherp inderdaad, jammer! Kleuren zijn wel mooi.
SuperLiesje: Leuk deze! Heb je hem ook ‚andersom’ gemaakt? (Dus met de meiden/brug scherp en het riet onscherp?)
Ash_ Super leuk moment, het koppie van de hond is echt geweldig.
LauraBloem: Wat een kleuren, onwijs mooi!
EskeGirl: Net wat te grauw inderdaad, maar wel een mooie timing!
Racheel: Ik vind hem wel gaaf, hij is druk maar door het grote vlak ijs/water in de foto breekt het toch een beetje. Veel tinten grijs die de foto dynamisch maken.

LOVESUSHI: Mooi moment, had de foto denk ik iets meer zo gekaderd dat het onderwerp nog een kleinnnn tikje naar links stond. Maar vind hem erg lief!
horserider22: Ik mis een beetje een duidelijk scherptepunt.
wendy1987: Wauw wat mooi! Super timing. erg geslaagd!
Astor:

IsaCalixa: Wat lief

monbyou: Danbo! Ik heb al die Yotsuba&! Manga’s

xFace: Welkom! Leuke foto! Ik vind hem nog een tikje te donker, zou hem met nabewerken ietsje hebben opgelicht.
Niene87: Wat een lieverd! Is hij/zij nog jong?(gezien het zwart op het snaveltje) Mooie scherpte al had die misschien net een tikje hoger gemogen voor de ogen. Maar ik weet hoe snel vogels bewegen :’)
Lipydo: Ik ben enorm fan van jou zelfportretten. Erg mooi, je visagie is ook fantastisch. *wil ik ook kunnen*
Calice: Sterkte met je kaak

_Patriciaa: Jammer dat hij niet helemaal scherp is, maar vind het nog knap dat het binnenbakselen goed gelukt is qua kleuren

HeavensLove:

Brechtjee: Leuke blik! Volgende keer misschien toch een iets grotere diafragma zodat er iets meer van de neus ook scherp is.
Kimmetjee04: Hele gave foto! Mooie belichting en pose.
XiiaaooNaa: Mooie foto, niets op aan te merken

Murthul: Mooie plaat, had die flare vlekjes links misschien nog weg gewerkt.
S_imonee: Jammer van het draadje, maar vind het wel een mooie warme foto. Hoofd van het andere paard er zo half bij heeft wel wat.
——
Nog even reageren op wat gekregen feedback

WEEK 5:
Allemaal ontzettend bedankt voor het feedbackken. Ik ben het met jullie eens dat ik hem wat meer had moeten croppen. In de eerste instantie vond ik zoveel leegte wel mooi er omheen maar nu er een paar keer opnieuw naar te hebben gekeken hebben jullie gelijk en komt het ‚magische’ niet helemaal lekker over.

quartel schreef:Sicayes Hoe heb je dat gedaan? Super tof zeg!!!
Men neme een aansteker die werkt met zo’n draaischijfje en je gaat ergens zitten waar het niet zo bijzonder licht is. (Ik zat in een donkerder hoekje van onze woonkamer). In de eerste instantie had ik de camera in mijn ene hand en de aansteker in de andere en had ik de camera ingesteld op continue met een timer (dus na een x-aantal seconden maakte hij ongeveer 7 foto’s ofzo). Dan scherpstellen op het vlammengaatje (

Dit deed ik zo’n 2 uur :’) en toen was ik het zat want het lukte niet want doordat ik ging draaien aan dat wieltje bewoog ik mijn camera soms een tikje uit focus oid.

De rest staat trouwens hier: https://www.flickr.com/photos/121907083 ... 178226279/
Gekregen feedback week 6:
Killyenn schreef:Mooie foto Sicayes! Weet niet of ik de houding van het dier optimaal vind maar daar heb je uiteraard niet veel over te zeggen. Fijne kleuren en mooie scherpte, hoewel het jammer is dat flickr hem nog extra verscherpt heeft. Kun je dat niet utizetten oid?
]
Dankje! Normaliter zou ik het een beetje ‚uitwachten’ bij het dier om meerdere goeie poses proberen te krijgen maar helaas het vriendlief niet het ‚fotograven-geduld’ zoals hij het noemt

Ik heb gekeken op Flickr of daar een optie voor is, hij lijkt het namelijk alleen bijzonder veel te doen als ik de foto door flickr laat verkleinen naar bokt formaat. (Meestal zijn de foto’s die ik naar Flickr upload ongeveer 1000px op het hoogste of breedste punt) maar helaas.. er lopen wat topics over maar Flickr geeft als verklaring dat de foto anders teveel kwaliteit verliest. Graag zou ik zien dat er een optie komt om te kiezen tussen de verscherpte foto of niet.. of dat je zelf de hoeveelheid kon aanpassen.. maar dat zit er dus niet in

Kimmetjee04 schreef:Sicayes
Erg gave plaat en leuk beest! Meestal kan je wel zien dat een foto in de dierentuin is genomen als een dier er helemaal op staat, maar dat is hier absoluut niet het geval!
Dank je! Dat is altijd mijn doel als ik in de dierentuin fotografeer