Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
puppy1128 schreef:Haha, ik ken ook meer mensen met canon dan een nikon
Thesserd schreef:Ik was niet tevreden met mijn Tamron 18-270 lens, maarja, das misschien niet helemaal vergelijkbaar
liedje89 schreef:Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik mijn canon kitlens (18-135) niet een keer moet vervangen met een betere lens. Ik gebruik hem op het moment eigenlijk voornamelijk zo af en toe om te filmen, en wel eens in situaties waarbij ik niet ver genoeg weg kan staan om mijn telelens te gebruiken of de zeldzame keer dat ik een keer een uitzicht fotografeer oid en ik ben opzich niet ontevreden om de lens maar in vergelijking met mijn telelens (70-200 F4) en ook de 50mm F1.8 lens verbleekt de kwaliteit imo toch een beetje (zeker op de uiterste van het zoombereik), wat zijn daar nu goede alternatieven in een niet al te hoge prijsklasse?
liedje89 schreef:Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik mijn canon kitlens (18-135) niet een keer moet vervangen met een betere lens. Ik gebruik hem op het moment eigenlijk voornamelijk zo af en toe om te filmen, en wel eens in situaties waarbij ik niet ver genoeg weg kan staan om mijn telelens te gebruiken of de zeldzame keer dat ik een keer een uitzicht fotografeer oid en ik ben opzich niet ontevreden om de lens maar in vergelijking met mijn telelens (70-200 F4) en ook de 50mm F1.8 lens verbleekt de kwaliteit imo toch een beetje (zeker op de uiterste van het zoombereik), wat zijn daar nu goede alternatieven in een niet al te hoge prijsklasse?
puppy1128 schreef:Nouja, is vooral portret & actie foto's om zo even te zeggen
Heb zelf een Nikon D3200.
Welke ik op het oog heb:
http://www.kieskeurig.nl/objectief/prod ... sd/prijzen
Maar weet niet precies wat goed is etc. Toen vond ik dit topic en ja, waarom niet gewoon vragen?
margjex schreef:Dit hoort niet in dit topic geloof ik maar weet anders niet waar ik de vraag moet stellen en hier weten er vast wel een paar vanaf!
Ik ga bij een camera set kijken en van een paar dingen weet ik niet wat het inhoud bijvoorbeeld:
hahnel giga t pro 2.4ghz wireless timer remote
canon tc-80n3 timer remote controller <-- dit is een afstandsbediening geloof ik?
cactus wireless flash v4 trigger + v4 receiver
En heb ik veel aan deze flitsers?
2X fliter sunpack pz40x-ca
Ik zou even de link kopiëren: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr
margjex schreef:Dit hoort niet in dit topic geloof ik maar weet anders niet waar ik de vraag moet stellen en hier weten er vast wel een paar vanaf!
Ik ga bij een camera set kijken en van een paar dingen weet ik niet wat het inhoud bijvoorbeeld:
hahnel giga t pro 2.4ghz wireless timer remote
canon tc-80n3 timer remote controller <-- dit is een afstandsbediening geloof ik?
cactus wireless flash v4 trigger + v4 receiver
En heb ik veel aan deze flitsers?
2X fliter sunpack pz40x-ca
Ik zou even de link kopiëren: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr
maaikemuis schreef:puppy1128 schreef:Nouja, is vooral portret & actie foto's om zo even te zeggen
Heb zelf een Nikon D3200.
Welke ik op het oog heb:
http://www.kieskeurig.nl/objectief/prod ... sd/prijzen
Maar weet niet precies wat goed is etc. Toen vond ik dit topic en ja, waarom niet gewoon vragen?
Wat voor lenzen heb je zelf nog meer? Heb je alleen een body aangeschaft, of ben je ook in het bezit van een 18-55 kitlens?
De lens die je op het oog hebt is niet een heel goede serie, maar het bedrag wat je ervoor neertelt verklapt dat ook al wel een beetje. Daarnaast, heb je de 300mm echt nodig? Zelf kom ik prima uit de voeten met 200mm als grootste afstand, sterker nog, de paarden zet ik met een 150mm lens op de foto. Kwestie van er iets dichter op gaan zitten en wat croppen in het nabewerken.
Zelf gebruik ik als allround lens de Nikkor 18-200mm. Ik blijf deze lens toch veel meenemen omdat hij als voordeel heeft dat ik niet van lens hoef te wisselen als ik bijvoorbeeld op reis ga (mijn bestemmingen zijn wat camera onvriendelijk op zijn zachtst gezegd). Nadeel van deze lens is dat deze op 18mm distortie geeft en boven de 150mm een wat zacht beeld geeft. Zowel Sigma als Tamron hebben ook zo'n lens in productie maar die scoren een stuk slechter dan de Nikkor. (voor de paarden heb ik deze vervangen voor de 50-150mm Sigma, maar die is gelijk een stuk duurder en veel zwaarder).
De 55-200mm Nikkor geeft voor het geld dat hij moet kosten ook nog best heel aardige beelden. Ik heb het idee dat deze een betere beeldkwaliteit heeft dan de lens die jij op het oog hebt. Deze lens heb ik zelf niet, maar de reviews en de verhalen zijn positief, zeker gezien de prijs.
puppy1128 schreef:http://www.camerashop.nl/product/56579/ ... ifications
Is dit een goede lens dan? Weet niet precies waar ik allemaal op moet letten en sommige dingen zeggen mij gewoon niets, ookal kan het heel belangrijk zijn
Alwiene schreef:Ik ben na heeeeeeeel lang twijfelen zover dat ik mijn Canon 70-300 IS USM van de hand wil gaan doen. Ik heb hem al die tijd op reserve gehad, of voor het geval ik de extra mm zou gaan missen, maar de waarheid is: van een 70-200 F4 IS wil je niet meer terug naar de 70-300 (goedkopere versie). En dus ligt de lens maar niks te doen, en dat is ook wel weer zonde.
Ik heb de lens in augustus 2010 gekocht, waarna deze 8 maanden gebruikt is voordat ik plotseling geld beschikbaar kreeg en een 70-200 kocht. Sindsdien is de lens dus niet meer gebruikt. Hij is compleet met UV filter en zonnekap en uiteraard lensdop voor en achter. Hij is m.i. in goede staat, werkt correct en dus maar weinig gebruikt. Ik heb net het huis op zijn kop gezet, maar de doos kan ik helaas nergens meer vindenWel is de aankoopbon aanwezig. De lens kost nu 418 euro en dat is zonder uv filter en zonnekap.
Ik zou graag willen weten wat ik nu nog voor deze lens zou kunnen vragen? En wat is handig, meteen voor een vaste prijs te koop zetten of een beetje meer vragen zodat men nog af kan dingen?
puppy1128 schreef:http://www.camerashop.nl/product/56579/ ... ifications
Is dit een goede lens dan? Weet niet precies waar ik allemaal op moet letten en sommige dingen zeggen mij gewoon niets, ookal kan het heel belangrijk zijn