Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SuSem schreef:Hallo allemaal.
Wij willen deze week (nog even last minute voordat we vrijdag op vakantie gaan) een spiegelreflex aanschaffen.
Ik blijf twijfelen tussen een 1100D en een 600D/700D. Bij de 1100D kan ik dan een extra (of betere) lens aanschaffen, zoals een 18-135, de 600D/700D heeft uitgebreidere mogelijkheden en is misschien later beter verkoopbaar?
Wat zijn jullie adviezen voor een beginner? Ik/we wil(len) vooral foto's maken van onze kleine vent. En gewoon bij uitstapjes en dierentuinbezoekjes enzo mooie foto's maken, maar dan wel met meer mogelijkheden dan een "gewone" camera.
MichieldeM schreef:SuSem schreef:Hallo allemaal.
Wij willen deze week (nog even last minute voordat we vrijdag op vakantie gaan) een spiegelreflex aanschaffen.
Ik blijf twijfelen tussen een 1100D en een 600D/700D. Bij de 1100D kan ik dan een extra (of betere) lens aanschaffen, zoals een 18-135, de 600D/700D heeft uitgebreidere mogelijkheden en is misschien later beter verkoopbaar?
Wat zijn jullie adviezen voor een beginner? Ik/we wil(len) vooral foto's maken van onze kleine vent. En gewoon bij uitstapjes en dierentuinbezoekjes enzo mooie foto's maken, maar dan wel met meer mogelijkheden dan een "gewone" camera.
Ik zou nooit vlak voor een vakantie een nieuwe spiegelreflex aanschaffen (ik heb mijn 6D een week na de vakantie gekocht). Ten eerste kan je niet meteen terug als er iets mis is, ten tweede ga je dan met een voor jou onbekende camera op stap. Zeker als het je eerste spiegelrefelx is zou ik het niet doen, daar schiet je pas na flink wat oefenen en inleeswerk mooiere foto's mee dan met de gemiddelde compact.
JonneN schreef:Iemand een idee over de release van de nieuwe Canon 7D (mk2)?
Ik twijfel nog steeds tussen de 70D en de 7D, verschikkelijk...
SuSem schreef:MichieldeM schreef:Ik zou nooit vlak voor een vakantie een nieuwe spiegelreflex aanschaffen (ik heb mijn 6D een week na de vakantie gekocht). Ten eerste kan je niet meteen terug als er iets mis is, ten tweede ga je dan met een voor jou onbekende camera op stap. Zeker als het je eerste spiegelrefelx is zou ik het niet doen, daar schiet je pas na flink wat oefenen en inleeswerk mooiere foto's mee dan met de gemiddelde compact.
de cimpact camera gaat sowieso mee
liedje89 schreef:SuSem schreef:
de cimpact camera gaat sowieso mee
Imo is dat toch niet zo'n probleem hoor de kans dat je (nieuw) een defecte koopt is volgens mij erg klein, ik heb dat werkelijk nog van niemand gehoord over de 1100D en 700D?
Geen tijd om te oefenen is misschien jammer omdat je er niet het maximale uit haalt maar de automatische standen in consumenten SLR's zijn echt niet slechter als in compact camera's over het algemeen waardoor het resultaat wat je behaald over toch iig net zo goed en meestal beter zal zijn.
700D en 1100D zijn allebei prima camera's, je kan misschien ook naar de 1200D kijken. Persoonlijk denk ik dat voor gemiddeld HTK gebruik iets meer zoombereik vaker handig is dan de extratjes die de 700D heeft. (Ik gebruik bijv de touchscreen functie maar heel zelden maar ik kan echt never nooit niet zonder telelens
Citroen22 schreef:Ik meld me:)
Ik heb afgelopen weekend een camera gekocht. Een Canon EOS 650D. Heb er al een aantal foto's mee gemaakt en ik ben erg tevreden. Heb aan veel mensen gevraagd, die ik tegen kwam op vakantie, vrienden en kennissen, wat goede camera's zijn. Van veel mensen kreeg ik te horen dat de 1100D een echte beginners camera is. Terwijl ik daar meer in geintresseerd was, ben ik toch voor deze gevallen. Ook heeft deze camera een uitklap scherm wat ideaal is.
Nu zijn er een aantal mensen in mijn omgeving die van mij foto's willen kopen die ik heb geschoten van hun dieren. Zijn er hier hobby fotografen die ook foto's verkopen? Aan mensen? of ook aan tijdschriften en bladeren? Misschien is er iemand die mij daar meer over kan vertellen?