[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:02

weer een tijdje geleden dat ik foto's heb geplaatst. Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding fotografie op het kw1c en al veel geleerd!

als eerste even de taxaties :D

Pagina 93
JAV onwijs fan van jouw fotografie en de platen knallen van mijn scherm! Sowieso meer dan 100 euro!
Isacalixa je stijl is erg eigen maar wel vind ik dat er erg veel overbelichte stukken in sommige foto’s zitten. 50 euro
Brenda_85 wow wat ben jij ontzettend verbeterd! Prachtige foto’s 65 euro
Horserider85 de paarden staan er allemaal erg goed op maar de foto’s bevatten weinig kleur en contrast. Er zitten veel grote witte stukken in. Fotografeer je in jpeg of raw? Want in raw kun je uit de witte stukken nog heel veel details halen! Voor nu zou ik zeggen 30 euro
Xtitanic: Gewoon heerlijke foto’s! 120 euro
Joeluna: ik zie de laatste tijd wat meer mensenfoto’s bij jou voorbij komen en dat doe je erg goed! Bij de dieren vind ik dat er teveel schaduw in zit en er mist wat kleur. De kat is trouwens wel prachtig! 30 euro

Pagina 94

Naomi_king: sommige foto’s lijken nét niet scherp te zijn. Wel vind ik dat je erg leuk met de composities speelt en de blackfoto is erg goed gelukt! 30 euro
Murosch: Sommige foto’s zijn erg hard en op bepaalde delen ook overbelicht 25 euro
Hes_han wat een lieve en fijne foto’s! de sfeer is heel mooi zacht en de bewerking past perfect sowieso 100 euro
lisannepruts: je bent al erg leuk bezig! Voor nu zou ik inderdaad even dooroefenen. Welke camera heb je?
Sunnybellami: Wauw gave foto’s 100 euro
Xelmoni: de foto’s zijn nog vrij standaard maar het is een goed begin!
Joy_mennings: heerlijk om te zien hoe jij vooruit gaat! Misschien nog wel iets meer kleur in sommige foto’s, maar de scherpte is in ieder geval erg goed! 50 euro
Phiep: Wauw wat een foto’s! Bij de laatste bleef ik hangen in de prachtige blik van het meisje.. wat onwijs mooi! 150-200 euro
Piecon: aparte stijl maar wel leuk! 30 euro
Ushanka heerlijke foto’s! 100-200 euro
rena100: Dat zijn zeker leuke plaatjes! Misschien bij sommige nog net wat kleur en contrast toevoegen. 40 euro
[b]Mie123gie[/b]: Gave foto’s! de composities zijn erg goed en heel speels! 40 euro
Believe: ik zie helaas alleen de eerste foto.. vanuit die foto zou ik 30 euro zeggen\
Murosch: deze foto’s vind ik stukken beter! Vooral de laatste is ontzettend mooi 50 euro

en nu mijn foto's!

Afbeelding

Een hele gave shoot gedaan met helene in Juli! Hier een album met meer foto;s ---> https://www.flickr.com/photos/133453798 ... 8138295534

Afbeelding

Een paar weken geleden een gave shoot in de drunese duinen
Afbeelding

Mijn eigen monstertje <3
Afbeelding

En sinds een paar weken begonnen met de opleiding fotografie. Ik maak maar al te graag foto's van mijn klasgenoten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.flickr.com/photos/133453798 ... ed-public/

en een shoot van afgelopen week!

Afbeeldingckr

https://www.flickr.com/photos/133453798 ... ed-public/

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:02

dubbelpost

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:53

Zo. Het wordt voor mij ook weer eens tijd om een taxatie te doen en te laten doen haha. Vorige was op pagina 74 geloof ik? :+

Ik heb nu even 1 pagina gedaan op de telefoon, maar zal deze week tot en met bladzijde 90 doen en dan mijn foto's plaatsen.

Pagina 94
Naomi_King Op de eerste na vind ik de fotos een beetje gewoontjes. De eerste vind ik wel heel mooi. Hierdoor blijf je wel op 20 euro hangen.
Murosch Eerste twee zijn een beetje te licht naar mijn smaak. Hier blijf ik hangen op 25 euro.
Hes_Han Wat een lieve foto's en fijne stijl! Foto's ogen op mijn telefoon alleen wel groen, ik weet niet of dat op een beeldscherm ook zo is? Ondanks dat zou ik 50 euro voor zo'n shoot geven.
Lisannepruts Wat betreft het uploaden, als je de foto eerst verkleint op bokt formaat en dan upload gaat er geen kwaliteit verloren. Wat betreft de foto's zou ik vooral nog even lekker blijven oefenen. Ze zijn niet allemaal scherp en die van de kat is bijvoorbeeld nog een beetje donker.
Sunnybelami Hele fijne stijl heb je! 60 euro of misschien zelfs wel meer.
xElmoni Ik zou zeggen, blijf nog even lekker oefenen! Rome is ook niet in twee dagen gebouwd, probeer wat nieuwe dingetjes en dan kom je er vanzelf. Je kijk op fotografie is meer dan genoeg aanwezig!
Joy_Mennings Mooie foto's, hier zou ik rond de 30 euro voor betalen denk ik.
Phiep Taxatie: te duur voor mij _O- Erg mooie fotos! Ik ga hierbij toch eerder aan honderden euro's denken ipv tientallen euro's...
Piecon De tegen de zon foto's zijn erg mooi. Daafvoor zou ik toch al snel 30 euro neerleggen. Vind alleen je andere foto's niet zoveel aan...
Ushanka Wat een verschrikkelijk lekkere foto's zeg. Kijkt heel erg fijn, waanzinnige scherpte en heel mooi kleur en compositie spel. Hier zou ik toch al gauw 80+ voor neer gaan leggen.
Rena100 Je hebt nu nog hele sobere kleuren. Probeer er met de nabewerking met wat meer van te maken, wat meer levendigheid erin zodat de foto minder vlak lijkt. Want qua compositie heb je hele goede foto's, met name die laatste! Voor nu 20 euro.
mie123gie Concertfotografie is heeeel moeilijk, maar ik vind dat jij er mooie platen uit krijgt! Zelf zie ik liever wat meer kleuren, ze zijn nu heel erg geel door de belichting. Maar voor nu zeker 30 euro! Vind foto 3 trouwens heel interessant, is wel mijn favoriet uit het rijtje.
Believe Je hebt een hele mooie scherpte en kleurgebruik, werk alleen nog even wat meer aan de composities. Voor nu 5 euro.
Murosch Deze stijl spreekt me wel aan. 40 euro.

Pagina 95
GerdjeHoran De eerste is precies op het goede moment geschoten en lekker scherp, tweede foto is in mijn ogen ook perfect. De derde, vierde en laatste foto vind ik echter wat gewoontjes. Terwijl je in je andere foto's echt je eigen stempel erop drukt. Dat mis ik een beetje. Dus die drie foto's negeer ik even en dan zou ik je taxeren op 40 euro.

Gerdjee

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:00

@xmaxxiee bedankt voor de taxatie! De foto's die jij gewoontjes noemt zijn foto's van een betaalde shoot. Ik ben soms nog wat te onzeker over mijn manier van bewerken waardoor ik het bij fotoshoots vaak op safe houd... wanneer ik voor mijzelf bezig ben durf ik wel los te gaan zoals ook te zien is bij de eerste 2 foto's en de portret foto's. Ik moet dus leren om bij fotoshoots ook wat meer risico te nemen in de bewerkingen, helaas vind ik dat erg moeilijk omdat ik bang ben dat mensen het niet mooi zullen vinden. Iemand die hier misschien tips voor heeft?

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:19

GerdjeHoran schreef:
@xmaxxiee bedankt voor de taxatie! De foto's die jij gewoontjes noemt zijn foto's van een betaalde shoot. Ik ben soms nog wat te onzeker over mijn manier van bewerken waardoor ik het bij fotoshoots vaak op safe houd... wanneer ik voor mijzelf bezig ben durf ik wel los te gaan zoals ook te zien is bij de eerste 2 foto's en de portret foto's. Ik moet dus leren om bij fotoshoots ook wat meer risico te nemen in de bewerkingen, helaas vind ik dat erg moeilijk omdat ik bang ben dat mensen het niet mooi zullen vinden. Iemand die hier misschien tips voor heeft?

Jammer dat je een beetje onzeker bent, want je portret foto's zijn wel echt mooi!

Wat ik je als tip kan geven is dat je lekker moet doen wat jij goed vind. Een klant zal naar jou gaan omdat ze jouw stijl mooi vinden en die op hun foto's terug willen zien. Laat je stijl zien en je zal zien dat je foto's nog beter worden! Desnoods kan je ze altijd vragen of ze het naar jouw stijl willen hebben bewerkt of meer echt naturel ;)

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:21

Bedankt voor alle taxaties allemaal!
Helemaal ondersteboven van de verschillende taxaties haha _/-\o_

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:27

Bedankt voor de tips phiep!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:53

Precies wat Phiep zegt. De foto's die je naar jouw stijl bewerkt hebt vind ik echt heel mooi. Ik volg je ook op Flickr en zie daar regelmatig hele mooie fotos voorbij komen. Op zo'n manier stop je ook een stukje van jou erin en krijg je wat Juliette ook altijd heeft, dat je de fotograaf al herkent aan de foto ipv aan het watermerk.

Klanten komen naar je toe om jouw stijl dus wees niet bang om die dan ook te gebruiken :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:45

Bedankt voor alle taxaties!

Dit zijn mijn taxaties:

Bladzijde 94:
Phiep Erg mooie foto's! Op sommige foto's vind ik te lichte delen iets té licht maar verder allemaal prachtig! €80,-
piecon De foto's spreken me niet heel erg aan. Wel erg mooie kleuren bij de zonsondergang foto's! €20,-
Ushanka Hele mooie foto's! Je legt echt leuke momenten vast! €90-100
Rena100 Leuke foto's. Ze zijn mooi scherp alleen vind ik ze verder niet heel speciaal. Misschien zou je ze iets meer kunnen nabewerken. Ik zou er nu €10,- voor geven.
mie123gie Ik vind je foto's erg donker en op bepaalde foto's vind ik de composities niet mooi. €5,-
Believe Ik vind de foto's niet heel mooi. Ik weet niet precies waardoor dat komt, misschien compositie maar ben er niet zeker van. Ik zou er nu €10,- voor geven.
Murosch Ik vind vooral de paarden foto's erg mooi. Maar je bent erg veel vooruit gegaan! €30-40,-

Bladzijde 95:
GerdjeHoran Ik vind je foto's altijd erg mooi! Nu vooral de portretten. De laatste vind ik het minst mooi, denk doordat je hier iets minder bewerkt hebt. €50,- Wat leuk dat je een fotografie opleiding doet trouwens. Ik studeer sinds dit jaar ook fotografie hahah. Waar doe je de opleiding?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:15

Xmaxxiee bedankt voor de bemoedigende woorden en wat leuk dat je me ook op Flickr volgt!

Joy_mennings bedankt! Ik zit op het koning Willem 1 college in Den bosch :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:59

GerdjeHoran schreef:
Xmaxxiee bedankt voor de bemoedigende woorden en wat leuk dat je me ook op Flickr volgt!

Joy_mennings bedankt! Ik zit op het koning Willem 1 college in Den bosch :D

Leuk! Daar ben ik ook nog op de open dag geweest.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:29

Nieuwe taxatie ronde van mij. Links openen en topics buiten dit topic bekijken begin ik niet aan, tis al werk zat :')
Mijn taxaties zijn heel eerlijk, als je iets niet snap, schroom niet om te vragen wat ik bedoel :)
Ohja, en sommige bokkers staan 2x in de lijst dus let goed op welke foto's ik op beoordeeld heb!

Vanaf pagina 92
  • Keell94: Ik vind het over het algemeen rommelige platen. Ook zit er veel contrast in de foto's waardoor er een hoop detail wegvalt en de donkere stukken echt té donker zijn. Een fotoshoot zou ik taxeren op €25/€30.
  • Biebz: 3 nette en scherpe platen. Je copyright vind ik enorm storend en groot. Qua kleuren zou ik even goed naar de witbalans gaan kijken. Een fotoshoot zou ik taxeren op €45/€50.
  • Ushanka: Hele mooie heldere foto's met een duidelijke eigen stijl. Technisch zien ze er heel goed uit en je ziet duidelijk dat het geen "13-in-een-dozijn" foto's zijn. Ik zou een fotoshoot taxeren op €85/€90. Je nieuwe logo vind ik erg netjes en strak, ik zou persoonlijk kiezen voor de transparante versie omdat hij anders wel erg opvalt.
  • mariska_YeDo: Hier en daar mis ik wat scherpte en de momenten zijn niet heel voordelig voor de ruiter. Als fotoshoot kan ik het moeilijk beoordelen, ik zou het taxeren op €30/€35.
  • Hannemarie: Mooie kwaliteit, redelijk stabiele stijl dus een betrouwbaar beeld. Wel mis ik hier en daar kleur en scherpte en zijn sommige foto's nog wat te donker. Desalniettemin zie ik wel een eigen "touch" in de foto's. Daarom zou ik een fotoshoot taxeren op €45/€50
  • Lindatjuhhh: Mooie scherpe platen, kwalitatief goed van kleur en eigen composities. Ook een stabiele stijl zo te zien. Ik zou een fotoshoot taxeren op €60/€65
  • GerdjeHoran: Nette, kwalitatief goede platen. Ik zie niet een geheel eigen stijl maar je lijkt wel vrij stabiel in de foto's die je schiet en aflevert. Ik zou dit taxeren op €50/€55
  • JAV: Ik verdeel dit even in 2 taxaties. Als eerste studio. WAUW. Wat een prachtige beelden en duidelijk eigen stijl. Heel erg mooi! Ik taxeer je studiobeelden dan ook op €100/€110. Je buiten beelden vind ik wat minder sterk, maar wel mooi. Deze fotoshoot zou ik taxeren op €50/€55.
  • IsaCalixa: Opzichstaande zijn het mooie foto's, maar als shoot kan ik niet echt een rechte lijn zien. Dat maakt het soms wat onbetrouwbaar wat je aflevert. Hierin heb ik het voornamelijk over de kleuren en het licht. Kwalitatief zeker goede fotos. Een shoot zou ik taxeren op €50/€55.
  • Brenda_85: Mooie, heldere platen. Niet een geheel eigen stijl nog maar kwalitatief wel hele sterke platen. Ik taxeer een shoot op €55/€60
  • horserider22: Vrij standaard foto's, geen hele bijzondere platen. Ik mis vooral nog kleur en scherpte. Ik taxeer dit dan ook op €30/€35
  • xTitanic: Ik ben altijd onder de indruk van jouw prachtige eigen stijl en haarscherpe beelden. Weinig over te zeggen. Een shoot taxeer ik op €85/€90
  • joeluna: Ook vrij standaard foto's waarin ik voornamelijk weer licht en scherpte mis. Ik taxeer een shoot op €25/€30.
  • Naomi_King: Hoewel er duidelijk sfeer te vinden is in sommige foto's, mis ik toch veel scherpte en licht. Ik zou een shoot taxeren op €30/€35
  • Murosch: Even gelet op de paardenfoto's vind ik ze tegenvallen, qua kleur lijkt het witbalans niet helemaal te kloppen. Met je andere foto's erbij zou ik een shoot taxeren op €30/€35
  • Hes_Han: Hele mooie serie, prachtige beelden en een eigen stijl. Ik kan niet beoordelen of je een stabiele stijl heb omdat je maar 1 serie plaatst. Toch taxeer ik dit op €70/€75.
  • xRiiannex: Gebaseerd op deze ene foto zou ik een shoot taxeren op €30/€35. Beeld is wel scherp maar qua compositie vind het helemaal niet interessant en daarbij is het lastig een shoot beoordelen op slechts 1 foto.
  • LisannePruts: Bokt upload haalt geen scherpte weg, je ziet het aan de 4e foto namelijk. Ik mis dus voornamelijk veel scherpte maar ook kleur en contrast. Een shoot taxeer ik op €20/€25
  • sunnybellami: Mooie scherpe platen maar qua kleur geen hele interessante beelden. Wel een nette stabiele stijl dus dit taxeer ik op €40/€45.
  • xElmoni: Hele onscherpe beelden met een veel te groot logo en kader. Ik zou de shoot taxeren op €15/€20
  • Joy_Mennings: Ja mooie scherpe foto's, maar een fotoshoot van een aap doe je niet zo snel. Mocht je stijl doorzetten bij paarden ofzo zou ik een shoot taxeren op €45/€50
  • Phiep: Knappe platen, hele mooie stijl en kwalitatief top. Ik taxeer een shoot op €70/€75
  • piecon: Opzich wel nette platen maar je compositie is niet altijd even sterk. Ik taxeer een shoot op €25/€30
  • Ushanka: Ik blijf bij mijn eerdere taxatie. Foto's zijn min of meer hetzelfde als de vorige en dat getuigd wel van een fijne, stabiele stijl die de klant betrouwbaarheid bied.
  • Rena100: Geen hele bijzondere platen. Netjes maar verdient nog wel wat oefening. Een shoot taxeer ik op €20/€25
  • mie123gie: Ook hier doe je natuurlijk niet echt een fotoshoot. Maargoed, ik vind de foto's niet echt sterk. Leuk dat je speelt met de composities maar er moet dan wel een factor zijn die de foto echt sterk maakt en dat zie ik niet echt terug. Ik taxeer dit (alszijnde shoot) op €10/€15
  • Believe: Kwalitatief goede platen, nu nog uitwerken naar een eigen stijl! Ik taxeer dit op €20/€25
  • Murosch:Deze foto's vind ik al een stuk beter. Duidelijk vooruitgang. Ik zou dit dan ook een tientje hoger taxeren, €40/€45
  • GerdjeHoran: Je portretfotografie vind ik erg sterk. Zeker beter dan de vorige taxatie. Een shoot met mensen zou ik nu taxeren op €60/€65. Bij de paarden zie ik wel wat verbetering maar ik blijf daarbij toch bij mijn eerdere taxatie van €50/€55

Dan mijn foto's. Vorige keer vielen de taxaties mij over het algemeen een beetje tegen dus ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Dit keer alleen Paard:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:55

Ik wil ook wel eens proberen te taxeren hier! Nog nooit gedaan, ik gok dus maar iets!

GerdjeHoran: Leuke foto's, zeker foto 2, 5, 6, 7! Daar is het kleurgebruik heel gaaf. De andere foto's mis ik dat wel een beetje. €50?

Marjoow: Hele gave platen! Eerste en laatste vind ik persoonlijk het leukst. Geen idee van de waarde, €40 misschien?

Zelf fotografeer ik ook regelmatig, ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:13

Voor mij ook alweer even terug dat ik wat plaatste, zal even wat taxeren.

Biebz: Ik zie veel ruis en dan vooral bij de eerste, vind je zwart/wit foto het mooiste, de andere spreken mij niet zo aan €15

Ushanka: Prachtige foto's mooie kleuren, zie bij jou alleen wel vaak dezelfde soort hond op de foto :P zou leuk zijn als je met meerdere rassen experimenteert maar dat doet verder niks af aan je foto's. €40- €50

mariska_YeDo: Ik ben niet zo'n fan van je uitsnedes, waardoor ik de foto's ook niet interessant vind om naar het kijken, bij de ene staat netaan de buik erop en een stuk staart mist, bij de 2e staat zijn kont er niet op (wat bij deze foto nog wel gaat) en bij de laatste mis ik een stuk staart.

Hannemarie: Erg mooie serie, lekker spontaan en fijne sfeer om naar te kijken €50

Lindatjuhhh: Mooie sfeer, mooi scherp €40

GerdjeHoran: Mooie foto's al vind ik de nabewerking bij sommige foto's te veel, maar dat is smaak €30

JAV: Hele mooie composities en kleuren, ik vind elke foto interessant om naar te kijken €70

IsaCalixa: Ik vind sommige foto's noga grauw van kleur, ook vind ik het contrast bij sommige iets te veel, vind je modellen foto heel erg mooi, mooie kleuren en fijne sfeer op basis van die €50 op basis van je andere €20

Brenda_85: Vind je eerste foto erg leuk maar zie wel wat ruis, foto 2 was mooier geweest als de hond in de lens had gekeken €15

Horserider22: Vind ze niet heel speciaal en mis wat scherpte en kleur, geen slechte foto's maar kunnen spannender

xTitanic: Foto 1 is wauw, de 2 anderen vallen daarbij in het niet haha, ook die zijn mooi €45

Joelune: Vind de eerste 2 foto's meer kiekjes, de foto's van de meiden vind ik wel erg leuk

Naomi_King: Ik mis bij sommige wat scherpte en vind ze nogal grauw van kleur, vind je black foto wel goed gelukt

Murosch: Bij foto 2 vind ik de kleuren een beetje raar, paard oogt oranje, vind de composities niet erg spannend, de olifant is wel erg leuk en dan ook mijn favoriet

Hes_Han: Vind jouw foto's altijd prachtig, mooie lichtinval en je weet de foto's eigen te maken en ook de persoonlijkheid van het modelletje laat je goed zien €60

xRiannex: Zie maar 1 foto, vind hem wel wat hebben al had ik persoonlijk de teugels over het hoofd van het paard heen geslagen en het model in de lens laten kijken

Lisannepruts: Vind het echt nog kiekjes, zit over het paard ook een vreemde witte waas (witbalans?)

Sunnybellami: Vind het leuk om te zien hoe erg je vooruit gaat, je begint echt je eigen stijltje te ontwikkelen (kan ook niet wachten om zaterdag voor je lens zelf te staan, ben heel benieuwd wat daaruit komt) €50

xElmoni: Zonde van het kader, lijd af, foto 1 vind ik wel leuk, trekt wel om naar te kijken, foto 2 niet zo. mis helaas ook wat scherpte €10

Joy Mennings: Leuke foto's alleen moeilijk te taxeren omdat het geen alledaagse foto's zijn

Phiep: Prachtige sfeer hebben jouw foto's, ook jij gaat erg vooruit, foto 2 vind ik echt prachtig en die van de dalmatier ook, wauw €70

Piecon: Zonsondergang is lastig te fotograferen (athans vind ik) vind ze ook niet allemaal even geslaagd, foto 1 en 3 vind ik leuk zou alleen wat meer contrast toe voegen zodat je 'echt' dat silhouet hebt

Ushanka: Nog steeds prachtig!

Rena100: composities mogen spannender, ook qua kleur vind ik ze nogal flets, wel mooi scherp

mie123gie: Vind dit moeilijk beoordelen, zijn geen alledaagse foto's, ook zie ik veel ruis (wat niet gek is met zo weinig licht)

Believe: Mooie kleuren en licht op de laatste foto, probeer wat spannendere composities te maken €15

Murosch: Mooie heldere foto's, zie wel wat ruis bij de zonsondergang €15

GerdjeHoran: Gave foto's je gaat erg vooruit en bent je wat bewuster van het licht en composities lijkt wel €30

Marjoow: Fijne sfeer zit er in je foto's, veulen oogt niet helemaal scherp ten aanzien van de rest. €45

Lindeee: Vind het nog wat kiekjes, wel goed scherp maar compositie is niet erg spannend en touw en halster storen me nogal (vooral bij de 2e foto)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:19

Korte taxatie (en wat een gave foto's weer!)
GerdjeHoran: €30,00
Marjoow: €50,00, mooi zo met die zon <3
Lindeee: €15,00 (probeer te spelen met leuke achtergronden of "speciale" effecten? :)
Keel94: gave foto's! (Ook mooi scherp :)) €50,00-€80,00

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:59

Omdat ik het handiger vind om te schrijven, maar te veel werk vind om ook nog eens over te typen, hierbij foto's van mijn taxaties:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan hier foto's vanuit mijn kant! Ik heb ze via bokt geupload, omdat ik nog steeds niet weet welke ''uploader'' ik het best kan gebruiken... Oh, en alle foto's heb ik van Facebook af geplukt, omdat ik laatst alle shoots op mijn harde schijf gezet heb en ik ietsje te lui was deze erbij te pakken... :o

Afbeelding

Afbeelding

Edit: deze is via de telefoon op FB gezet, en heb ik van facebook af geplukt. Verder ben ik me bewust van de onscherpte bij het ponyhoofd. Het was al laat en bewolkt, dus was erg moeilijk om te fotograferen. De sfeer van deze foto heeft me ervoor laten kiezen hem er toch bij te zetten.
Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:23

Louka69: Ik heb inderdaad een Canon, rood heb ik nog niet eerder gehoord, wel van het groen dat het vaak wat te gelig is. Vind het erg moeilijk te bepalen wanneer die kleuren nou 'goed' zijn.

Als ze op mijn laptop goed zijn zijn ze op mijn telefoon raar, of op beide goed op een ander scherm weer raar

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:34

.
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 02-10-16 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:37

Keell94 schreef:
Louka69: Ik heb inderdaad een Canon, rood heb ik nog niet eerder gehoord, wel van het groen dat het vaak wat te gelig is. Vind het erg moeilijk te bepalen wanneer die kleuren nou 'goed' zijn.

Als ze op mijn laptop goed zijn zijn ze op mijn telefoon raar, of op beide goed op een ander scherm weer raar

Dat heeft met de kalibratie te maken. Door te tijd heen worden kleuren op beeldschermen iets anders dan dat ze "horen" te zijn. Wanneer je een scherm kalibreert, zijn de kleuren weer "goed".

Ik heb mijn scherm gekalibreerd. Dus ik weet wanneer de foto's op mijn scherm staan, de kleuren zo worden zoals ik ze wil. (Als je snapt wat ik bedoel)

Wanneer de foto's op een ander scherm (of mijn telefoon) anders zijn dan op mijn computer, heeft dat dus met de kleurzwemen te maken die een ander scherm weergeeft. (dus niet goed gekalibreerd is)

Veel mensen die niet veel met fotografie of iets dergelijks te doen hebben, hebben dus vaak een scherm wat niet gekalibreerd is. (En daar kun je helaas niets aan doen..)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:26

louka69 schreef:
Keell94 schreef:

Dat heeft met de kalibratie te maken. Door te tijd heen worden kleuren op beeldschermen iets anders dan dat ze "horen" te zijn. Wanneer je een scherm kalibreert, zijn de kleuren weer "goed".

Ik heb mijn scherm gekalibreerd. Dus ik weet wanneer de foto's op mijn scherm staan, de kleuren zo worden zoals ik ze wil. (Als je snapt wat ik bedoel)

Wanneer de foto's op een ander scherm (of mijn telefoon) anders zijn dan op mijn computer, heeft dat dus met de kleurzwemen te maken die een ander scherm weergeeft. (dus niet goed gekalibreerd is)

Veel mensen die niet veel met fotografie of iets dergelijks te doen hebben, hebben dus vaak een scherm wat niet gekalibreerd is. (En daar kun je helaas niets aan doen..)

Naja ik heb sinds kort een andere laptop, een 2e handsje dus daar kan het ook mee te maken hebben.
Hoe kalibreer ik mijn scherm? Weet dat het kan via de laptop zelf maar daarbij veranderd er bijna niks

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:32

Een spider kopen Keel :p
Ik heb er nu ook 1 en merk al erg verschil.
Ik heb de spider pro 5 volgens mij.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:30

Pagina 94
Naomi_king: Mooie foto's maar niet mijn smaak. De composities zijn verder nog wat saai dus daar zou je nog wat mee kunnen spelen. €25,-
Murosch: Leuke foto's maar ik kan er niet goed over oordelen ze zijn heel verschillend. €15/20
Hes_Han: 1 woord: prachtig €80+
Lisannepruts: Ze zijn naar mijn idee nog wat saai, probeer wat meer met de kleuren en composities te spelen. Ik zou nog wat dooroefenen.
Xelmoni: De eerste foto vind ik wat saai, compositie is niet mijn ding. De tweede foto is een stuk mooier qua compositie Ik had de hond alleen rechts inplaats van links neer gezet omdat het hondje wat naar links kijkt, dan is het mooi om links meer ruimte te hebben. €10,-
Joy_mennings: je ben erg vooruit gegaan. vind de foto's mooi maar kan zo niet oordelen omdat het apen zijn.. Paarden zijn gewoon anders om op de foto te zetten.. :p
Phiep: prachtige foto's! €100,-
Piecon: De composities zijn naar mijn idee wat raar, daar zou ik nog wat mee oefenen. Ook vind ik er best wat contrast in zitten, maar dit is niet mijn smaak.. €15,-
Ushanka: die hondjes ik wil ze hebben <3 <3 <3 <3 prachtige foto's, als ik ooit foto's van mn hondje wil laten maken ga ik je zeker een bericht sturen! €75,-
Rena100: Vind ze nog niet bijzonder maar je bent goed op weg! €10,-
Mie123gie: gaaf maar ook hier kan ik niet over oordelen..
Believe: leuke foto's maar ik vind ze niet bijzonder, ik zou wat meer oefenen met de composities en de foto's vanaf ooghoogte vanaf het model nemen.
Murosch: al een stuk mooier dan de vorige foto's! €25,-
Gerdjehoran: mooie foto's, vooral de portreten van mensen. €35,-/40,-
Marjoow: mooie foto's, vind de eerste wel wat te " mat " ofzo, had bij de shiloutte wat meer contrast willen zien denk ik. verder mooie foto's. €40,-
Lindeee: geen interessante beelden, ik zou nog even dooroefenen.
keeley: mooie foto's! ik vind het groen wel wat te groen. je zou wat kunnen schuiven met de geel en groen tinten. vind vooral de ena laatste blackphoto erg mooi. €45,-
Louka69: gaaf! rond de €50,-

Mijn foto's komen er nog aan maar mn laptop doet een beetje irritant :p

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:06

Louka, super bedankt hier heb ik echt wat aan!
Het klopt idd dat ik geen voorbeelden gebruik. De volgende shoot ga ik dit zeker doen :D

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:38

xRiiannex schreef:
Louka, super bedankt hier heb ik echt wat aan!
Het klopt idd dat ik geen voorbeelden gebruik. De volgende shoot ga ik dit zeker doen :D

Graag gedaan! :)

Zoals ik al schreef zou ik Pinterest daarvoor gebruiken. Het best kun je in het engels browsen, er komen dan leukere voorbeelden. (https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... &term_meta[]=horse%7Ctyped&term_meta[]=photography%7Ctyped)

Op het begin vond ik het verschrikkelijk, ik wilde zelf creatief zijn en niet ideeen afpikken.. Tot ik er achter kwam dat het praktisch onmogelijk is om iets te doen wat nog niemand ooit gedaan had, toen heb ik me erbij neer gelegd :D . Ten tweede leer je er ook nog eens ontzettend veel van, en ten derde kun je met degene waar je een shoot mee geboekt hebt samen een bord maken. Om zo perfect te begrijpen wat je model wil!

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:31

Ik ben erg slecht in het taxeren, maar ik vind je foto's wel heel mooi Louka! Vooral die laatste heeft een gave sfeer!
Ik ben benieuwd wat ik voor een shoot zou kunnen vragen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding