Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xRiiannex schreef:Hoe verander je je diafragma? (Canon EOS 1100D)
Hoe verander je je sluitertijd?
Kan het niet echt duidelijk vinden op internet. Weten jullie misschien een pagina voor dit?
En wat zijn de bestte instellingen voor zonsondergangs foto's? (Paarden)
Heb lens: 55-250 mm
AnneXxX schreef:In welke stand zet je hem? Op automatisch kun je dit natuurlijk niet instellen.
Op de (semi)handmatige standen wel. Op de volledige handmatige stand kun je dus alles zelf instellen. Draai wieltje naar M stand. Door aan het wieltje op je camera te draaien veranderd je sluitertijd. Door op het av of q knopje naast je schermpje te klikken kan je jezelf navigeren naar je diafragma en ISO. Voor ISO zit wss ook nog een apart kopje met ISO er op op je camera.
Ik kan me niet voorstellen dat deze dingen niet in de handleiding van de camera staan trouwens.
Edit: als je op instellen sluitertijd canon 1100d zoekt kom je bij prima resulaten.
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... 1&type=faq
http://www.gebruikershandleiding.com/Ca ... 62001.html
Wil je een silhouet met de zonsondergang?
http://vinkacademy.nl/fotografietips/10 ... ouet-foto/
Ash_ schreef:Volgende week ga ik met een aantal stalgenoten iets uitproberen wat ik ook al vaker op bokt voorbij zie komen. Namelijk in het donker fotograferen met een bouwlamp.
Donkere omgeving hebben we, bouwlamp ook en ook iets om hem op te zetten al die hoger moet staan.
Nu vroeg ik mij af, zijn de instellingen heel anders als bij bijvoorbeeld silloute foto's?
Deetjeeuh schreef:Ash_ schreef:Volgende week ga ik met een aantal stalgenoten iets uitproberen wat ik ook al vaker op bokt voorbij zie komen. Namelijk in het donker fotograferen met een bouwlamp.
Donkere omgeving hebben we, bouwlamp ook en ook iets om hem op te zetten al die hoger moet staan.
Nu vroeg ik mij af, zijn de instellingen heel anders als bij bijvoorbeeld silloute foto's?
De instellingen zijn in principe wel redelijk hetzelfde. Maar toch is het héél erg wennen. Zo heb ik hem wel in de M stand laten staan (waar ik normaal ook mee fotografeer) maar een flitser is toch wel erg handig. Ook aan de ISO en sluitertijd moet je zeker rekening mee houden. De eerste paar foto's zullen of overbelicht zijn, of gewoon helemaal zwart. Het heeft bij mij zeker wel een half uurtje geduurd voordat ik eindelijk de goede instellingen had gevonden.Maar dit is natuurlijk bij iedereen anders.
Plan daar alleen wel extra tijd voor in!
Ligt eraan wat voor kleur paard je hebt, en in welk contrast. Maar zeker bij het met de bouwlamp mee fotograferen is het erg lastig.
KittyDylan schreef:Weet iemand hoe je een ARW bestand moet bewerken en omzetten in JPG bestand? Ik heb laatst per ongeluk foto's daarmee geknipt en daar zijn kei leuke uit gekomen, maar nu zit ik dus met het probleem dat ik ze op mijn laptop niet kan bewerken of bekijken.
Ash_ schreef:He ja tuurlijk dat kan het ook zijn. Had al in mijn instellingen gekeken maar daar heb ik niets veranderd.
oliebol zeker nu ik een leuke shoot gepland heb staan vanavond.