Ik heb vandaag een fotoshoot gehad van 2 hele leuke honden! De bruine hond is 15 en nadert zijn einde ivm allemaal tumoren, maar toch geweldig om te zien dat hij nog best heel fit is!
Overbelicht is ie niet Het zand bij ons is heel licht... Misschien dat hij nog wel een tikkeltje donkerder kan, maar anders kijk je er ook niet lekker tegenaan.. Ben het er wel mee eens dat het zo niet helemaal lekker kijkt
Heb hem iets aangepast, maar nu kijk ik er raar tegenaan Zal wel aan mij liggen, te lang naar mijn beeldschermpje gestaard waarschijnlijk
Seven
Geplaatst: 21-07-12 23:43
Bij mij oogt hij inderdaad ook overbelicht, wel vind ik de uitstraling van de onderste hond mooi, straald rust uit. De eerste vind ik mooi wat oogt dat dier happy goed gedaan
edit: Daar kijkt hij inderdaad fijner kwa zand, maar de lichte punten in de vacht vind ik zelf nog erg fel
Bagheera_206
Geplaatst: 22-07-12 00:04
Mijn poging met achtergrond lichter maken:
Als je vanuit een origineel RAW bestand werkt heb je nog veel meer info om je foto te bewerken. Ik had even alleen de achtergrond mee moeten pakken en niet de hele foto. De lichte plekken in de vacht zijn nu te donker geworden, maar er zit iig genoeg informatie in je JPG om de achtergrond donkerder te maken.
Waarmee bewerken jullie de foto's als ik vragen mag? Heb nog geen idee hoe dit werkt. Na een tip inmiddels wel PhotoFiltre gedownload maar hier snap ik nog weinig van
Ik bewerk nu sinds heel kort met lightroom maar hiervoor gebruikte ik Photofiltre, of gewoon een site ; picmonkey.com . Die heeft ook grafieken etc.. Het ziet eruit als iets een doms maar je kan er toch nog een hoop mee. Ook kloonstempels etc.
@Milan_lover: Mooie foto's! Vind de onderste ook écht te licht.. Vind de bewerkingen die voorbij komen fijner kijken @Nadineex: Ieks wat een engers van zo dichtbij! Hij is wel mooi scherp @annelindeeee: De eerste foto vind ik een leuk idee, maar hij is volgens mij scherp gesteld op het halster.. Had mooier geweest op het oog! De tweede vind ik een leuk moment, hij oogt bij mij niet helemaal scherp. Ik bewerk trouwens met Photoshop..
Ik heb vandaag weer geoefend met mijn camera. Blijf het heel moeilijk vinden om mijn zwarte hond op de foto te zetten als de zon zo fel is.. Iemand daar tips voor?? Dit is het resultaat van vandaag:
1.
2.
Nadineex
Geplaatst: 23-07-12 22:26
Ik heb eigenlijk niks om op aan te merken, heb het zelf ook bij zwarte honden.. Nog een van vanmiddag, vind hem wel wat hebben..
Nadine; Ik vind hem vreselijk eng, maar hij is wel mooi scherp! Langer durf ik er niet naar te kijken Chaniieej; Ze zijn goed zo toch? Er mag íets meer contrast in misschien maar dan worden de lichte delen zo uitgebeten. Ik vind het prima zo Nadine; Leuk! Vind hem zelf íets te bruin maar wel leuk sfeertje.
Bedankt! Het was ook wel een lucky moment hoor Ik zag hem nét zitten, en hij was half dood ofzo Ik heb hem op deze manier van 2398 verschillende kanten kunnen nemen, hij bleef rustig zitten. Toen wilde ik hem even óp het blaadje, dus ik pakte een stokje en daar schoof ik hem op het blaadje. En hij bleef gewoon zitten Na nog 5 poses vond hij het genoeg en vloog hij weg