[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:58

Hier ook paardenfotografie. En dan zie ik de meerwaarde niet zo van de IS om zoveel meer te betalen.
Wat betreft tweedehands. Ik denk dat ik toch voor nieuw ga.. dat voelt veiliger voor mij bij zo'n groot bedrag.
Ik heb er te weinig verstand van om hem goed te testen bij tweedehands.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:12

Ik doe af en toe ook concertfotografie en dan is IS wel een groot voordeel met sluitertijden van 1/40s op 200mm. Zonder IS zou ik een hoop foto's weg kunnen gooien. Voor sportfotografie gebruik je korte sluitertijden van minimaal 1/250s en heb je IS inderdaad niet nodig.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:19

Ja dat is waar vanwege de beweging van het paard gebruik je toch minimaal 1/250 en zou de IS eigenlijk helemaal niet nodig zijn
Nooit zo overna gedacht haha. Denk dat ik dan voor de non-IS ga.

Ik zag hem trouwens bij recoon voor 1040 euro nieuw maar las sommige reviews die wat minder waren over hun levering

zag hem ook bij digimaxx waar je 1100 betaalt maar allemaal goede reviews over levering

wat zal ik doen haha scheelt toch weer 60 euro!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:31

Misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik zou hem sowieso halen in de winkel.... Ik zou iets van meer dan €1000 euro met zoveel glas erin niet zomaar per pakket post laten versturen haha. Veel te bang dat hij kapot aankomt...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:35

Maar als die kapot aankomt dan neem ik aan dat de fout bij hun zit en ik gewoon n nieuwe krijg die wel heel is?
Ik kan hem nergens in de buurt afhalen in een winkel en zo wel ben ik 200 euro ongeveer meer kwijt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:38

Hoe kun je bewijzen dat jij hem niet meteen hebt uitgeprobeerd en toen hebt laten vallen? Wie zegt dat hij kapot is gegaan tijdens vervoer.... PostNL zal altijd zeggen dat ze zorgvuldig met de pakketten omgaan en dan is het hun woord tegen het jouwe.

Daarnaast vind ik persoonlijk het fijn als je een punt hebt waar je heen kunt gaan als er wat mis is, of voor je garantie bijv. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.

Maar je kan natuurlijk ook de gok wagen, het is natuurlijk niet een kans van 1 op 2 dat hij kapot gaat tijdens vervoer, dat zal vele malen lager zijn. :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:44

Dat is waar ja..
heb n winkel gevonden redelijk in de buurt die m ook voor een goedkopere prijs verkoopt.
Morgen even bellen want daar nu niet op voorraad. Dus als ze hem binnenkort op voorraad kunnen hebben bestel ik m daar en ga ik hem ophalen in de winkel :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:56

Ik heb ook maar een ritje CameraNu in Urk gedaan om persoonlijk mijn nieuwe kitlens op te halen dan te laten verzenden.. :=

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:01

Maar hoe ver is Urk voor jou? :+
Zag het niet zitten om 'ff' op en neer naar Rotterdam te gaan haha. Sowieso niet mijn favoriete stad om met de auto doorheen te rijden.
Maar via vriendin de tip gekregen naar eentje in Breda. Is die nu niet op voorraad maar ga er van uit dat ze die met een week ofzo wel op voorraad kunnen hebben? Haal ik hem daar gewoon op :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:02

Ik ben van kruispunt Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht naar Friesland gereden om m'n lens op te halen :D Was een flinke rit maar zo had ik wel zekerheid!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:03

Ik haal al m'n spullen bij Cameraland in Alkmaar. Super fijne winkel! Dat half uurtje rijden heb ik er wel voor over :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:04

Queelens schreef:
Maar hoe ver is Urk voor jou? :+
Zag het niet zitten om 'ff' op en neer naar Rotterdam te gaan haha. Sowieso niet mijn favoriete stad om met de auto doorheen te rijden.
Maar via vriendin de tip gekregen naar eentje in Breda. Is die nu niet op voorraad maar ga er van uit dat ze die met een week ofzo wel op voorraad kunnen hebben? Haal ik hem daar gewoon op :)

Urk is 5 kwartier rijden en iets meer dan 100 km. Was dus ritje van 2,5u en ruim 200km verder. :=

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:05

Marit, n half uurtje vind ik zo erg nog niet dat moet ik straks naar Breda sowieso ook haha

focussed en richard: Jullie zijn gek dat jullie zo ver gaan rijden haha ik zie dan echt mijn brandstofpijltje zo vroeeem naar beneden gaan en dan denk ik -O- -O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:13

Queelens schreef:
Marit, n half uurtje vind ik zo erg nog niet dat moet ik straks naar Breda sowieso ook haha

focussed en richard: Jullie zijn gek dat jullie zo ver gaan rijden haha ik zie dan echt mijn brandstofpijltje zo vroeeem naar beneden gaan en dan denk ik -O- -O-

Maar ja, anders loop ik risico van verzending en in Urk was hij goedkoper dan Alkmaar dus kwam dat wel uit qua benzine. :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 03:02

Mensen uit de randstad en het zuiden zijn sowieso niets gewend kwa afstanden. Wij Noorderlingen zitten overal 'ver' vanaf, behalve dan van Urk :p

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:15

Dat zal het hem zijn. Een uur rijden vind ik echt ver hoor. Max een half uur tot 3 kwartier.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:28

Ik moet nog even zien waar ik hem zou kopen. Zag dat er ook een winkel in Voorburg zit, dat is voor mij wel goed te doen. Maar ik heb nog even voor ik hem ga kopen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:03

Nou ga hem ook maar niet meer bestellen bij camera.nl wazig gedoe allemaal
had gebeld en dan zou het een week duren voor ik hem op kan halen omdat ze hem uit rotterdam moeten halen
en vertelde die dat ik dan bij het bestellen afhalen in breda aan moest vinken
dus ik dat gedaan moet ik alsnog aflever en factuuradres invullen en betaal ik 20 euro meer voor het feit dat die 'verzonden' word. |o

Kats chagrijnig nu dus :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:21

Lol, wat een verhalen over reistijden, mijn laatste lens moest ik bij Richard op gaan halen, wat ook ruim 1,5 uur rijden was. Tenminste als de auto niet dood was gegaan onderweg, nu deden we er een flink stukkie langer over ook nog := Qua kosten valt het dan wel mee omdat we op gas rijden, alleen hebben we uiteindelijk het grootste deel van de rit in een leenauto van de Wegenwacht gereden en die reed op.. idd benzine...dáág goedkoop ritje. Maar een uurtje in de auto om een lens op te halen, zeker zo'n dure, zou ik echt niet mee zitten. We stappen ook dik een uur in de auto voor een middagje kampeerwinkel, en rijden elke week 3 kwartier voor de midgetgolfclub. Tja, het is nou eenmaal allemaal niet dichterbij, dus als we wat willen dan zullen we wel moeten :j

Wij hebben trouwens Konijnenberg redelijk dichtbij zitten dus dat is wel weer een voordeel, en hier in de stad zitten ook kleinere foto speciaalzaken. Alleen zowel Konijn als de zaken hier in de stad zijn niet bepaald prijsvechters :=

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:26

Queelens schreef:
Nou ga hem ook maar niet meer bestellen bij camera.nl wazig gedoe allemaal
had gebeld en dan zou het een week duren voor ik hem op kan halen omdat ze hem uit rotterdam moeten halen
en vertelde die dat ik dan bij het bestellen afhalen in breda aan moest vinken
dus ik dat gedaan moet ik alsnog aflever en factuuradres invullen en betaal ik 20 euro meer voor het feit dat die 'verzonden' word. |o

Kats chagrijnig nu dus :')

Waarom haal je hem dan niet uit Dordrecht, Digimaxx? Een ontzettend fijne winkel, zijn altijd bereid om je met wat dan ook te helpen. :) Vanaf jouw woonplaats is dat niet eens zo gek ver. En ze zijn negen van de tien keer de goedkoopste winkel. Wel van te voren checken of ze hem hebben liggen, anders rij je voor niets.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:45

Thanks voor de tip Leonyr ze hebben hem op voorraad en dordrecht is inderdaad prima te doen! :)
Is wel 80 euro duurder dan camera.nl maar die hele website daar vertrouw ik niet meer alles ging mis gisteren tijdens het bestellen :P

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:57

Zie dat je daar ook kunt inruilen dan kan ik meteen mn huidige telelens 'inruilen' (55-250) denk dat ik daar wel 100 - 150 euro voor kan vangen?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:34

Via mp is 100-150 euro idd de prijs die je kunt vragen.
Denk niet dat ze dit bij een winkel er nog voor geven.
De 55-250 is tegenwoordig nieuw nog geen 200euro bij de mediamarkt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:36

Klopt maar er staat wel op de website dat ze de beste inruil prijs garanderen.
Als ze geen 125 euro? geven verkoop ik hem namelijk gewoon via marktplaats.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:40

RianneH schreef:
Mensen uit de randstad en het zuiden zijn sowieso niets gewend kwa afstanden. Wij Noorderlingen zitten overal 'ver' vanaf, behalve dan van Urk :p

Ik vind niks te ver hoor :)) en toch echt geboren en getogen in de randstad :')
Maar ben volgens mij een uitzondering :P

Heb ook wel eens spul in Urk gekocht, in Rotterdam én in Amsterdam :P