[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:39

Citaat:
Hij is sneller dan de Nikkon lens heb ik altijd begrepen. Maar google zelf maar eens. Ik ben sowieso niet zo gek op lenzen met zo'n groot bereik, tenzij ze van echt goede kwaliteit zijn. Anders zit je toch met de snelheid, de lichtsterkte of de kwaliteit van het glaswerk. Maar goed ik investeer liever in heel goed glaswerk dan in de camera.

Ja, want het prijsverschil is best ook groot! Heb net zitten kijken.
En als de Tamron ook gewoon mooie kwaliteit geeft & sneller én goedkoper is dan die Nikkor variant..
Dan ga ik daar even wat meer informatie over zoeken!
Bedankt!

Bagheera_206Jarig

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:11

Hou er wel rekening mee dat goedkoper kan betekenen dat er op zaken is bezuinigd bij het objectief. Gelukkig is er voor ieder budget een objectief zodat iedereen zich bezig kan houden met deze leuke hobby en je het zelf zo duur/goedkoop kunt maken als je zelf wilt.

What you pay is what you get! :+

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:16

En de bouw kwaliteit van Tamron is nou ook niet je van het := Kan me haast niet voorstellen dat ie sneller is als nikon.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:31

Ik zou het testen in de winkel. Maar snelheid is wel van belang als je bewegende objecten wil filmen.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:01

Hmm verdeelde meningen! Ik ga me er in verdiepen, duurt toch nog eventjes voor ik de camera zelf heb aangeschaft én ver genoeg heb ontdekt om aan een telelens te gaan denken.. Welke zoomlens vinden jullie zelf een goede optie voor de beginnende fotofreak?

En testen in de winkel? Een objectief? Ik wist niet dat dat kon. Wel een beetje jammer dat je geen lens op proef kunt krijgen, in zo'n winkel kun je als beginneling niet heel veel uit zo'n lens halen en daar uit iets op maken lijkt me?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:04

Voor degene die het vroeg:
Ik kies voor de 1100D, omdat ik o.a. in dit topic heb gelezen dat het een goede beginners camera is en hij binnen mijn budget past.

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:07

moelly schreef:
Voor degene die het vroeg:
Ik kies voor de 1100D, omdat ik o.a. in dit topic heb gelezen dat het een goede beginners camera is en hij binnen mijn budget past.

Dat is een prima camera. Hou er alleen wel rekening mee dat je ook nog een telezoom nodig hebt als je ook paardjes wilt fotograferen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:20

Ik meld me even als stille mee lezer..
Ben inmiddels al zo lang bezig met het zoeken/kijken (vasthouden bij de mediamarkt :P ) naar een spiegelreflexcamera dat mijn budget dusdanig is uitgebreid dat ik van het kijken naar een 1100d toch voor een 650D wil gaan. In eerste instantie gewoon met de standaard kitlens.
Gezien de ervaringen met dit toestel en dat je er kwa opties iets meer mee kunt dan de 1100d heeft de doorslag gegeven. Natuurlijks is de draaibare display en het touchscreen leuk meegenomen :). Het eerste halfjaar is het toch wennen aan de camera. En in mei voor mijn verjaardag een telezoomlens te vragen (of gewoon geld :) )
Nu nog even de moed verzamelen om hem ook echt te kopen. Want het is natuurlijk wel een klap geld. Deze week nog even goed over na denken.. maar heb mezelf al aardig overtuigd om hem gewoon het weekend te gaan kopen. :Y)

Hier al mensen met ervaring met de 650D en hoe ervaren jullie het touchscreen?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:03

Cleo_ schreef:
Ik meld me even als stille mee lezer..
Ben inmiddels al zo lang bezig met het zoeken/kijken (vasthouden bij de mediamarkt :P ) naar een spiegelreflexcamera dat mijn budget dusdanig is uitgebreid dat ik van het kijken naar een 1100d toch voor een 650D wil gaan. In eerste instantie gewoon met de standaard kitlens.
Gezien de ervaringen met dit toestel en dat je er kwa opties iets meer mee kunt dan de 1100d heeft de doorslag gegeven. Natuurlijks is de draaibare display en het touchscreen leuk meegenomen :). Het eerste halfjaar is het toch wennen aan de camera. En in mei voor mijn verjaardag een telezoomlens te vragen (of gewoon geld :) )
Nu nog even de moed verzamelen om hem ook echt te kopen. Want het is natuurlijk wel een klap geld. Deze week nog even goed over na denken.. maar heb mezelf al aardig overtuigd om hem gewoon het weekend te gaan kopen. :Y)

Hier al mensen met ervaring met de 650D en hoe ervaren jullie het touchscreen?

ik heb eerst de 1100d gehad en nu de 650d ik vind het echt een fijne camera het touchscreen vond ik eerst wel wennen maar gelukkig was ik der snel aan gewend!
ik vind het echt een onwijs fijne camera en raad hem ook iedereen aan helaas is die best prijzig maar ik vind dat je daar gelijk veel meer aan hebt als bijvoorbeeld de 1100d.
als je nog iets wilt vragen over de camera wil ik je wel helpen.
helaas heb ik hem nog niet echt buiten uit kunnen proberen dus kwaliteits foto's heb ik nog niet echt haha ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:09

Ik vind de prijs van €605,- eerlijk gezegd nog best meevallen. Tuurlijk het is een hoop geld maar in verhouding vind ik het best heel redelijk.

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:12

Marit; ja is het ook vind ik. Maar helaas is het niet voor iedereen mogelijk nu, met deze crisis

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:16

Marit schreef:
Ik vind de prijs van €605,- eerlijk gezegd nog best meevallen. Tuurlijk het is een hoop geld maar in verhouding vind ik het best heel redelijk.

ik heb iets meer ervoor betaald ik dacht dat het over de 700 euro was maar ben er niet minder blij mee ;)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:18

Ja als je een camera koopt voor een iet wat hoge prijs, maakt het je niet minder blij mee ja.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:02

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:08

Aan die set heb ik ook even gedacht :j

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:57

Even een update:

Ik heb 'm besteld! :j De Nikon d3200 met 18-55 kitlens.
Ik ben super benieuwd! En dan straks lekker door sparen voor een telelens.
Daar is ook een heel topic over zag ik,
Dus wellicht ben ik daar over een poosje ook vragen aan het stellen. :D

Bedankt voor de hulp!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:24

Cleo_ schreef:
Ik zit nog niet zo in de lenzen maar kwam net deze set tegen:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... elijk%2BNL

Dat lijkt me echt een leuke set voor iemand die z'n fotografie naar een wat hoger niveau wil tillen, ook omdat je meteen aan de slag kan met het groothoek objectief en de zoom :j (Bijvoorbeeld overstap van compact naar DSLR)
Hij is overigens bij Kamera Express veel goedkoper (€625,- ipv €825,-).

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:32

Focussed schreef:
Cleo_ schreef:
Ik zit nog niet zo in de lenzen maar kwam net deze set tegen:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... elijk%2BNL

Dat lijkt me echt een leuke set voor iemand die z'n fotografie naar een wat hoger niveau wil tillen, ook omdat je meteen aan de slag kan met het groothoek objectief en de zoom :j (Bijvoorbeeld overstap van compact naar DSLR)
Hij is overigens bij Kamera Express veel goedkoper (€625,- ipv €825,-).

Is dat met beide opjectieven bij KE?

Canon EOS 650D + 18-55mm IS II + 55-250mm IS II

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:37

Oeps inderdaad, ik keek scheef. Met beide objectieven is hij €819,-. Scheelt dus een stuk minder... Sorry voor de dooie mus...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:42

@Bagheera: Ja, dat houd ik inderdaad in mijn achterhoofd.. Maar eerst ga ik denk ik even zonder de telezoom aan het toestel wennen, om een paar maanden later de telezoom te halen.

Het wordt ook een paar maand later dat ik de camera koop, omdat mijn telefoon het vandaag heeft begeven :'(

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:51

Ik dacht al dat is wel heel goedkoop :P

Maar kwa eventuele paardenfotografie.. heb ik dan in eerste instantie genoeg aan deze 2 lenzen? Anders koop ik hem liever alleen met de kitlens en spaar ik voor een telezoom.
Lastig als je nog maar net hierin aan het verdiepen bent :j

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:51

Cleo_ schreef:
Ik dacht al dat is wel heel goedkoop :P

Maar kwa eventuele paardenfotografie.. heb ik dan in eerste instantie genoeg aan deze 2 lenzen? Anders koop ik hem liever alleen met de kitlens en spaar ik voor een telezoom.
Lastig als je nog maar net hierin aan het verdiepen bent :j

Voor paardenfotografie heb je een telezoom nodig.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:06

Ik denk dat deze lenzen qua bereik meer dan genoeg zijn! Houdt wel in het achterhoofd dat de body alleen al bijna €600 euro kost, dus de lenzen kosten €200,-. De lenzen zullen kwalitatief dus niet heel geweldig zijn.
Het is dus misschien een betere investering om eerst de body te kopen en een goedkope telezoom, en later je telezoom te upgraden naar een betere. (Ik gebruikte mijn kitlens van 14-45 mm echt vrijwel nooit bij de paarden, i.v.m. vervorming van het beeld).

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:25

Focussed schreef:
Ik denk dat deze lenzen qua bereik meer dan genoeg zijn! Houdt wel in het achterhoofd dat de body alleen al bijna €600 euro kost, dus de lenzen kosten €200,-. De lenzen zullen kwalitatief dus niet heel geweldig zijn.
Het is dus misschien een betere investering om eerst de body te kopen en een goedkope telezoom, en later je telezoom te upgraden naar een betere. (Ik gebruikte mijn kitlens van 14-45 mm echt vrijwel nooit bij de paarden, i.v.m. vervorming van het beeld).

Welke goedkope telezoom heb jij dan in gedachten? De Canon 55-250mm IS II is een prima telezoom die relatief goedkoop is. Ik zou mensen niet adviseren voor een goedkopere telezoom te gaan dan deze. :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:28

Wat ik bedoelde is nu die telezoom erbij kopen (maar los dus niet in de kit, mits dat natuurlijk voordeliger is...) en niet je geld (imo) "verspillen" aan die tweede kitlens die erbij zit. En later die telezoom upgraden naar wat mooiers. Tenzij je per se nog die tweede kitlens erbij wilt, maar qua paardensport zie ik daar niet de meerwaarde van in.

Edit: Ik zie nu dat die lens los rond de €200 euro is. Dus dan is het een stuk beter om toch de kit te kopen, dan krijg je voor hetzelfde geld nog die 14-55 (of welke brandpunt het dan ook is) erbij.