[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:08

schiet je op M? en zoja wat is je sluitertijd?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 08:09

lollypony schreef:
Hoi,
Ik had een vraagje,
ik zit te twijfelen tussen de canon 1000D en de Canon 450D.
Welke zou er voor veel actie foto's e.d toch een betere keus zijn?

Groetjes Leonie

450D absoluut.......ik vind de 1000D toch wat tegenvallen....

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 09:44

ikdoemaarwat schreef:
schiet je op M? en zoja wat is je sluitertijd?

Nope op A..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:03

Onder welke lichtomstandigheden fotografeer je? Als je bijv. binnen een foto maakt met een 5.6 diafragma kan het heel goed dat je camera de sluitertijd niet haalt om jou beweging te bevriezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:58

Minjon, kun je wat voorbeelden plaatsen? Dan kunnen we direct zien waar het aan ligt namelijk :-)

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:02

Hey! Ik ben ook een best lange tijd aan het twijfelen of ik een spiegelreflex zou kopen.
Ik baal altijd flink als mijn middelmatige compactcamera wederom faalt met het maken van mooie/scherpe foto's. Ook baal ik als een stekker als mijn paard net even z'n oortje beweegt en dat er dan al een vage veeg op de foto te zien is. Laat ik maar niet beginnen over bewegende foto's.
Zelf ben ik nog niet zo 'into' het fotograferen, ik heb ook nog nooit een spiegelreflex gehad. Dus ik zoek eigenlijk een camera (liefst spiegelreflex) die; niet te ingewikkeld is voor een beginner, maar wel de eigenschappen bevat waarmee ik foto's snel,helder, scherp en met mooie kleuren kan maken.
Ik heb wat zitten neuzen op de site van mediamarkt en deze spraken me opzich wel aan; canon 1000D, canon 450D en de sony DSLR-A230L.CEE5 + SAL1855 (haha, weet niet of het een simpelere naam heeft?).
Die laatste spreekt me financieel wel het meest aan. Maar ik kies uiteindelijk liever voor kwaliteit dan voor prijs.

Maar goed, laat het duidelijk zijn dat ik niet precies weet waar ik op moet letten als ik een camera koop. Aan welke eisen moet hij in ieder geval voldoen e.d.?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:06

ik zou Nikon zeker niet over slaan KhivkJe, vind de bediening héél erg prettig en intuitief. Wat voor compact heb je precies?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

Ik heb vandaag de Canon eos 450D van mijn vriend gekregen. Ben de handleiding al aan het door neuzen en ik hoop straks mooie foto's te kunnen maken.
Iemand nog tips voor mij?

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:17

Ik ben mn compact nu al een half jaar kwijt. :o Maar die was ook al weer een paar jaar oud, dus ik weet zeker dat er nu een stuk betere compacts zijn. Nu maak ik foto's met mijn telefoon LG Viewty, maar lach me maar niet uit.. die foto's zijn best mooi! :P

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:19

lg vieuwty maakt redelijk goede fotos ja heb hem zelf ook :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:28

Pally schreef:
Ik heb vandaag de Canon eos 450D van mijn vriend gekregen. Ben de handleiding al aan het door neuzen en ik hoop straks mooie foto's te kunnen maken.
Iemand nog tips voor mij?

Goed de handleidingf door lezen, dan foto's gaan maken, dan kijk wat voor problemen je ondervindt en dan vraag mbt een specifiek probleem stellen :P

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:12

KhivkJe schreef:
Ik ben mn compact nu al een half jaar kwijt. :o Maar die was ook al weer een paar jaar oud, dus ik weet zeker dat er nu een stuk betere compacts zijn. Nu maak ik foto's met mijn telefoon LG Viewty, maar lach me maar niet uit.. die foto's zijn best mooi! :P
Ik vond de fotos met mijn viewty juist niet zo goed zegmaar :+

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:16

naja ligt aan de omstandigheden. Alleen als je een foto wilt maken is het scherm bij mij heeeeeel wazig en als ik dan een foto heb gemaakt is het gewoon normaal :')

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:38

Nou ik heb best mooie kiekjes gemaakt hoor met de Viewty en ook scherpe filmpjes.

Maar even terug naar mijn cameravragen. B-) Ik ben dus naar de Nikons gaan kijken en zag dat de D3000 wel fijn was. Maar eigenlijk heb ik dus geeeeen idee wat nu het verschil is tussen al die camera's. Nu zie ik ook dat al die lenzen me het ook niet makkelijk gaan maken. Dus voordat ik me (wederom) een miskoop aanschaf, raadpleeg ik jullie. Haha, de noob hierzo wil graag uitleg! :7

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:56

Ik denk dat eerst zelf verdiepen ook weleens een goed idee is KhivkJe, dan kunnen je vragen iets specifieker worden. Kijk bijvoorbeeld eens wat fijn in de hand ligt, waar je snel de knoppen op vindt enz.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:50

Ja ik wil me best verdiepen erin, maar zo'n heel gedoe ervan maken lijkt me ook niks. Ik wil dus gewoon een mooie spiegelreflex waarmee ik me lekker kan uitleven en mooie foto's kan maken. Jammer dat het vaak om zulke bedragen gaat dat je wel verplicht bent om je erin te verdiepen.

Maar heel toevallig pakte ik een foldertje van BCC, en daarin stond een (wat in mijn ogen lijkt) goede deal! Maar ik was benieuwd wat jullie ervan vonden. Het gaat om de Sony A230. Hij is nu in de aanbieding voor 299 euro (eigenlijk 259, maar je krijgt 50euro terug van Sony).Deze camera stond sowieso al bij mijn top 3 om het zo maar te zeggen. Nu wil ik graag weten of deze camera uberhaupt 'goed' is. Heeft iemand er slechte ervaringen mee of zoiets? Of hoor je juist wel goede geluiden over deze camera. Of iets waar ik op zou moeten letten.
De man in de winkel legde me al een paar dingen goed uit, over iets dat de stabilisatie functie in de camera zat en niet in de lens en dat het eigenlijk een hele goede camera was.

Ik ben benieuwd!

edit; ik zie nu ook dat hij bij de mediamarkt nog goedkoper is.. 266E. Misschien een iets te vroege post, ik zoek nog even verder en moet dan straks werken.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 18:44

Op zich is de Sony Alpha een goede spiegelreflex, is niet zo geschikt voor hele donkere omgevingen en het objectievenaanbod op wat hoger niveau is mwah vind ik.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:48

Nouja, voor een huisjeboompjebeestje-fotograaf is dit dus een prima camera? :Y) Ook niet zo super duur vond ik, dus wel een prima camera om mee te beginnen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:35

Waar moet je op letten als je een tweedehans camera koopt?
Ik heb een camera op het oog voor het best wel goedkoop prijsje, met standaard kit lens. Maar waar moet ik dan precies op letten bij het testen?

lollypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:57

Bedankt voor jullie tips,
ik denk dat ik voor de Canon 450D ga.
Als je die hebt maar geen lens, is dit een heel verschil kwa foto's?

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:58

@ lollypony, zonder lens kan je geen foto's maken ;)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:38

Lauke: welk model is het? Het kopen van een tweedehands camera is best moeilijk. Goed testen of alle knoppen werken vragen naar het gebruik en de exif gegevens testen (heb een betrouwbaar programma voor je wat bij meerdere canon modellen goed werkt) Werkt de spiegel nog naar behoren enz.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:52

oke, dit is mijn eerste spiegelreflex. Dus weet nog niet hoe alles precies werkt. in de advertentie staat ook vermeld dat ze het liefst willen dat je hem komt ophalen omdat je hem dan kan testen, dus dat klinkt wel vrij betrouwbaar. het is trouwens een canon eos 450D met kitlens.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:10

Ik kom me ook even melden want ik ben op zoek naar een leuke betaalbare camera. Heb echt zin om deze zomer leuke foto's te maken en omdat ik op vakantie ga zou ik graag een camera mee willen voor mooie vakantiefoto's. Ik heb niet veel verstand van fotograferen dus de camera moet niet heel ingewikkeld zijn. Rond de 150 euro vind ik wel max. Iemand een aanrader?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:51

nog bedankt voor de tips. De tweedehands is het niet geworden, omdat ik een aanbieding tegen kwam, en die dan niet veel meer scheelde van de prijs van de tweedehands. Ook kwam die man via de mail al niet helemaal betrouwbaar over. Waarschijnlijk had de camera ook al veel clicks gemaakt.

maar, ik heb de camera dus besteld, en ben nu helemaal blij :) morgen word ie waarschijnlijk al geleverd :D