[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:00

Babe, heel mooi Ja alleen het oog stoort mij ook, ookal is het op de foto ook zo. 20,-

Nujaro, ik vind hem wel geinig alleen zou ik meer kleur gebruiken en minder water. 0-5,-
en je 2e tekening hetzelfde meer kleur minder water Lachen

edelweis1, hele leuke stijl Ja alleen vind ik het jammer dat je het gras zo fel groen hebt gemaakt. 30,-

en mijn laatste werk Lachen
Afbeelding
de eerste keer met pastelpotloden Lachen
op A4 formaat

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:05

32,50 euries

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:06

esther_sonja schreef:
32,50 euries

Wouw, da's precies Vork

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:41

Super bedankt voor de taxaties tot nu toe, ik schrok wel even van de hoge prijzen zeg Bloos!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:32

Ik heb nu nog geen tijd gevonden om te taxeren, wel om rond te kijken op 'Crea' en 'Uit de kunst'. Mag ik even roepen dat er hier op Bokt.nl enorm wat talent ronddoolt!
Lontje, Naomi21 en Vajente, jullie zouden samen gewoon een expositie-ruimte moeten afhuren en jullie werken tonen en verkopen (ikzelf heb nog heel wat te leren).

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:51

Bloos! Bloos! Bloos! dank je wel!
(is blij dat jullie haar niet kunnen zien nu Clown )

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:25

Ehm Bloos!
ik word er ook eventjes helemaal stil van Bloos!
*gaat naast Lon zitten blozen Haha! *

dank je wel Bloos !

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:32

@Lunas: Dat is inderdaad geen gek idee voor die drie Haha!!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:34

Oh ja, nou vergeet ik bijna de taxatie, sorrie Vajente:
Erg mooi, ik heb alleen 1 klein dingetje dat me opvalt: de ene pupil is groter dan de andere Knipoog. €45,-

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:44

Vajente: Erg mooi! Denk wel zo'n 40 euro

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:54

Angelsditch:
1: €10 ongeveer. Zorg er wel even voor dat de hulplijntjes in je tekening en op de achtgrond niet meer te zien zijn Knipoog.
2: €10 ong, jammer van de oren...
3: €5 ong, jammer van de niet verder uitgewerkte manen, dat laat de tekening iets minder lijken
4: doet het niet
5: €0-5 details iets te duidelijk uitgewerkt, dat stoort mij
6: €5 ong, de schaduwen zijn wel een beetje krasserig.
Dit is maar een schatting, het zijn er wel veel, en ik kan ze ook niet goed met elkaar vergelijken. Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 23:28

@ AngelsDitch ik denk dat je met je tekeningen zo rond de 5 euro zit. Vind wel dat je er errug veel geplaatst hebt zo voor een taxatie en zou het heel leuk vinden en zeer waarderen als je er zelf wat meer taxeert dan maar 1 ...... Knipoog

Ik heb er nog 1 voor jullie:
Afbeelding

edit: het resizen lukte niet hij was wel errug groot!!
uhm waar was ik... ohja
Zwart fotokarton 25 x 35 cm met kleurpotlood

Ik zal later deze week weer ff bijwerken Ja
Laatst bijgewerkt door Lontje op 11-01-07 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:29

Lon? A4 A3? Tong uitsteken

Angelsditch: Afbeeldingen moeten zichtbaar zijn op UK en CB!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 23:32

Haha! jij was al snel Cyntje! Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:35

Ja ff mijn avondrondje nalopen Tong uitsteken

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:42

Sorry ben ik nou achtelijk, of taxeert helemaal niemand mijn tekenin :S ? Ik zit me verdorrie uit te sloven, en probeer iedereen te vrede te stellen, maar niemand taxeert de mijne? Da's effe lekker!

[EDIT] Sorry voor het taalgebruik, maar ik zet hem niet voor niets op... Als het niets is, dan zou ik dat ook willen horen met eventueel opbouwend commetaar.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:58

edelweis1 schreef:
Oh ja, nou vergeet ik bijna de taxatie, sorrie Vajente:
Erg mooi, ik heb alleen 1 klein dingetje dat me opvalt: de ene pupil is groter dan de andere Knipoog. €45,-

klopt Lachen maar dit hoort zo, de kat was namelijk irl ook scheel Clown
bedankt voo je taxatie

Lon, die is minimaal 60,- waard Haha!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:36

Nikki_jimmy schreef:
Sorry ben ik nou achtelijk, of taxeert helemaal niemand mijn tekenin :S ? Ik zit me verdorrie uit te sloven, en probeer iedereen te vrede te stellen, maar niemand taxeert de mijne? Da's effe lekker!

[EDIT] Sorry voor het taalgebruik, maar ik zet hem niet voor niets op... Als het niets is, dan zou ik dat ook willen horen met eventueel opbouwend commetaar.

Sorry hoor maar zouden we het hier wel een beetje schappelijk kunnen houden??? Er zijn er een aantal die zo wie zo altijd een aantal pagina's in 1x doen waaronder ikzelf, aangezien dit allemaal vrijwillig gedaan wordt door mensen om andere mensen op weg te helpen en aangezien het behoorlijk wat tijd kost om de verschillende werken te bekijken en te taxeren op een zo eerlijk mogelijke manier vind ik het wel zo netjes om een beetje geduld te hebben ...!!!!

Als hier nu naar aanleiding van mijn opmerking hele discussies over gevoerd gaan worden zal ik een Mod temmen... het is namelijk niet voor het eerst dat er hier naar mijn idee niet zo aardig gereageerd wordt....

Groetjes Lon

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:40

Ben het met je eens lon Ja Wordt hier de laatste tijd af en toe echt achterlijk gereageerd op mensen die dit alleen met de beste bedoelingen doen. Een beetje geduld is wel op z'n plaats Ja Niet iedereen heeft meteen tijd, komt vanzelf..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:43

Ook maar weer even wat taxeren..

Pagina 91:
- Malenka: De kat vind ik erg mooi. Alleen jammer dat ie niet helemaal in het midden staat, maar wat naar links. Dat 'grovere' en die kleur er omheen spreekt mij wel aan. Ik denk een 25 euro. De 2e vind ik een leuk idee, maar wat 'simpel' denk dat het ook een kwestie van smaak is. Daarom taxeer ik die op 15 euro.
- Nynkk: Leuke tekening al, kan ook meteen zien wie het is. Alleen de verhoudingen kloppen nog niet helemaal. Ook vind ik het haar niet genoeg uitgewerkt. Zou hier nog niks voor vragen.
- Japke_Z: Vind het al een hele nette tekening. Alleen wat krasserig, en de schaduwen nog erg in vlakken. 0-5 euro.
- Figo: Leuke tekeningen, alleen kloppen de verhoudingen nog niet helemaal en zit er wat weinig detail in. Zou er daarom nog even niks voor vragen.
- Mirte_: Mooie tekening, volgens mij ook goed in verhouding. Vind 'm nog wel wat licht en krasserig. Ook mogen de manen wat meer uitgewerkt worden. 0-5 euro

Pagina 92:
- DeEiken: Leuke tekeningen, maar niet helemaal in verhouding. Netjes met schaduwen gewerkt al, maar probeer het wat minder in vlakken te kleuren. Het is ook nog wat krasserig. 0-5 euro.
- loveSaros: Vind het een mooie tekening, maar sommige dingen kloppen niet helemaal. Het oog is bijvoorbeeld erg klein. Wel al netjes ingekleurd en met schaduw gewerkt. 0-5 euro.
- Lontje: Dit vind ik nou echt een prachtwerkje! Kan hier eigenlijk niks op aanmerken. Groot formaat ook, daarom 45 euro.
- DeEiken: Probeer een beetje zuiniger op je tekeningen te zijn. Het is zonde dat het papier gekreukt is. Verder jammer dat het zo uitgeveegd is en er een paar wel erg harde lijnen in staan. Zou hier (mede door het gekreukte papier) niks meer voor vragen.
- _Evelijn_: Heel mooi gedaan! Verhoudingen kloppen en ook leuk dat het gezicht wat zachter is gekleurd en de kleding wat harder. Geeft een mooi contrast. 20 euro.
- Mirte_: Vind dit echt een hele leuk tekening. Echt zo'n lief poezeltje. Oogjes heb je echt heel gaaf gedaan. Vind het nog wel wat klein en wat weinig detail, daarom 5-7,50
- Lunas: Hele mooie tekening, en wat een werk al die appeltjes! Zeker 20 euro.

Laat het hier even bij en ga later wel weer verder Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:30

Ik heb op mijn laatste tekeningen ook weinig taxaties gekregen, lang niet van iedereen in ieder geval die ik ook taxeer of tekeningen plaatst,...
@Nikky_Jimmy: Je moet je er gewoon niet over opwinden of gewoon niks meer plaatsen, kun je je er ook niet over ergeren Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:48

Moderatoropmerking:
Kleine opmerking van mijn kant:
Het valt natuurlijk zwaar als je zelf tekeningen taxeert, maar je eigen tekening krijgt geen aandacht. Toch is het verstandig om in zo'n geval tot 10 te tellen. Denk hier eens aan:
* Dit is een redelijk druk topic, waar veel afbeeldingen geplaatst worden.
* Iets kan daarom makkelijker over het hoofd gezien worden, en word daarom vergeten.
* Misschien iets minder kennis/ervaring met een manier van tekenen waardoor het moeilijker word om te taxeren.
en daarnaast zijn er vast nog meer redenen.

Ik raad iedereen aan om in zo'n geval niet geprikkelt te gaan roepen, maar om nogmaals netjes eens te verzoeken tot taxeren. Daarnaast raad ik ook iedereen aan om wanneer je zelf iets plaats ook even de andere te taxeren.

Goed? Lachen

Moderatoropmerking:
Cyntje: nog iets kleins: Je riep betreft het plaatsen van foto's en ook had je hier voor getemt. Die regel is in feite opgesteld voor de begint post van normale topics. Als iemand hier 10 tekeningen onder elkaar post heb ik er geen moeite mee als deze in een link worden geplaatst. Echter is het plaatsen van een zichtbare foto hier wel aan te raden, omdat het makkelijker kijkt. Lachen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:11

Het blijft ook lastig om bij iedereen wat neer te zetten. Ik denk dat je als tekenaar het ook anders is wat je voor een tekening geeft dan dat je zelf niet tekent. Daarbij heb ik al snel de neiging om tekeningen die ik geen geld waard vind niet verder te beoordelen. Omdat eerlijk zijn en aardig zijn dan vaak niet samen gaat. Knipoog Daarbij ben ik ook steeds minder hier aan t kijken, simpel omdat er zo achterlijk gereageerd wordt. Het is een, of zou een, topic waar tekenaars, amateur en prof. (dat durf ik sommige inmiddels wel te noemen Knipoog ) gezellig over hun tekeningen praten en beoordelen. Niet om elkaar voor alles en nog wat uit te maken en ongeduldig te worden. Naar mijn mening moet het vooral gezellig blijven. Er wordt zoveel geplaatst dat je makkelijk wat kan missen, dat wil niet zeggen dat mensen het niks waard vinden oid.

@nikki jimmy- Ik zou voorlopig even dooroefenen
@vajente- erg mooi, echt zon pers te pakken. Die hebben af n toe een blik waardoor je gewoon weg zou willen lopen Bloos 35 euro
@angelsditsch- ik vind dat je erg goed op weg bent, maar zou nog even dooroefenen.
@lontje - ik vind hem erg orgineel, erg leuk. Maar zou werkelijk niet weten hoe ik deze op waarde moet beoordelen. Omdat het een eigen stijl is toch erg hoog, mits hij toch de kat afbeeld die het moet wezen Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:02

Pagina 93:
- babe: Mooi portret, het haar vind ik geweldig. Alleen het rechteroog ziet er een beetje apart uit, maar kan op de foto ook zo zijn. 30/35 euro.
- Nujaro: leuke tekening, maar zou het nog niet verkopen.
- Nujaro: De aquarel is erg licht en mis veel detail. Nog even door oefenen.
- Edelweis1: Het paard vind ik erg mooi gelukt. De lucht en het gras vind ik teveel een vlak en streperig. Verder zijn sommige schaduwovergangen op het paard erg hard. 10 euro.
- Nikki_Jimmy: Leuke tekening, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal. Ook had de compositie van mij anders gemogen, het staat nu erg aan de zijkanten met een groot wit vlak in het midden. De manen bij het rechterpaard zou ik nog even naar kijken, dat ziet er wat raar uit. Verder kan je misschien nog wat aan de schaduwovergangen werken. 5 euro.

Pagina 94:
- Vajente: Geweldige tekening! Niks op aan te merken. 40-50 euro.
- AngelsDitch: Misschien kan je volgende keer iets minder tekeningen plaatsen en de foto's dan zichtbaar maken. Ook zou het leuk zijn als je zelf wat taxeert. Ga ze niet allemaal apart taxeren, maar denk dat je er gemiddeld 5 euro voor zou kunnen vragen.
- Lontje: Vind het een erg mooie tekening! Het spooky effect is goed gelukt en het lijkt ook nog op de kat die je hebt proberen neer te zetten Vork Vind het erg leuk dat donkere zo. Moeilijk in te schatten, maar denk een 25-30 euro.

Sommige dingen zijn echt zo onwijs moeilijk in te schatten, maar heb mijn best gedaan Vork