[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:24

Mijn week 19. Liggende ereprijs in de Viroin. Helaas nog geen bericht gehad over m'n concertfoto's. Die plaats ik dus nog even niet.
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:33

Afbeelding
Mijn POTW

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:10

Bedankt voor de feedback weer! Mijn foto van week 18 is inderdaad gemaakt met een macrolens.

Week 19
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:14

Wow Gub! prachtige foto... de scherpte en compositie zijn werkelijk perfect!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:24

Week 19
Afbeelding

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:00

week 19
Ben niet helemaal tevreden, maar vooruit. Een eendje in het park:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 22:07

Ja ja... Nóg een "Awwww.... <3 "-foto... :D
Mijn week 19. Vorige week gemaakt, maar afgelopen week (vandaag) bewerkt.

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:59

Heel druk gehad, mijn excuses

Hierbij dus week 17. Het is weer eens wat anders. Op school hadden we een inspiratie week met lezingen/workshops die aansluiten op mijn opleiding, er zat ook een fotografie workshop bij. We mochten lekker op pad met camera :D Nikon werkt toch heel anders dan Canon :=
Afbeelding
Amsterdam Sloterdijk is helaas echt een heel lelijk station :')

En week 18, omstandigheden waren helaas niet ideaal :)
Afbeelding

En dan tenslotte ook week 19:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 23:02

De samenvatting van week 19 - 2016:

Agossie verzamelt hier
Appelstroop verzamelt hier
Athelas verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
Biebz verzamelt hier
caaramel
Calice
Deetjeeuh
Eefsel2109
Fem verzamelt hier
FristiLover
GerdjeHoran verzamelt hier
Gub
hamsterfan
horserider22
horses_m verzamelt hier
Ingvild
IsaCalixa verzamelt hier
ismy
jesicaaaa verzamelt hier
Jespri verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
joeluna verzamelt hier
Joysieee
Kimmie1995
kirsten4 verzamelt hier
Lisaguus verzamelt hier
LoveSenna
Luckyy80
Lynn85 verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
Moirin
Murosh verzamelt hier
NESCAFE verzamelt hier
Neverland
Niobe verzamelt hier
pradadaan
Revanches
Sanne_com
Shiloh verzamelt hier
S_imonee
Tigress hier
xMaxxiee verzamelt hier

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 00:11

Zo. Lang geleden, maar ik heb maar weer eens een rondje feedback gedaan over week 19. Alles is opbouwend bedoeld. Mocht het niet helemaal zo overkomen, excuses... Het is al laat :P

Agossie - Echt super schattig weer! Ik vind deze leuker dan die van vorige week.
Appelstroop - De compositie is aardig. Zelf zou ik geprobeerd hebben de linker wegkant te laten eindigen in de linker onderhoek en niet wat daarboven Ik weet alleen niet of ik het scherpte punt op deze manier mooi vind. De paal vooraan is nu wel echt opvallend onscherp. Daarnaast is je foto scheef, te zien aan de palen.
Athelas - Mooi! Alleen is de bomen rand niet scherp.
Bellatrix - Heel mooi!
Biebz - Lekker simpel. Prima foto.
caaramel - Aardige foto. Jammer dat de scherpte niet op haar ogen/neus ligt. Zelf zou ik links minder van de kat hebben laten zien en rechts meer achtergrond. Geeft meer het gevoel dat je ook met de kat een beetje mee kijkt.
Calice - Prima foto. Hij lijkt alleen net niet helemaal scherp te zijn op de pony, wel op de bloem eronder.
Deetjeeuh - Toffe foto. Mooi lijnenspel Ik vind het alleen wel heel erg jammer dat dat rechter stoplicht er zo prominent op staat. Zo kan je de zijkant van de flat ook niet meer zien. Je had misschien beter voorbij de stoplichten kunnen lopen.
Eefsel2109 - Prima foto. Twee dingen. D'r oog zit net in de schaduw, dat is net jammer. Daarnaast is het vaak mooier (deze tip is mij een keer gegeven) om alle 4 de benen te zien als je ze zo zet. Nu zie je het rechterachterbeen maar half.
Fem - Mooi beeld. Die lucht is wel gaaf. Ik vind de foto alleen net iets te donker. Ook lijkt de horizon scheef te zijn. Het voelt alsof hij iets te ver naar links helt.
Fristilover - Mooie foto.
GerdjeHoran - Mooie foto, maar wel heel erg centraal. Ik zou zelf het veulen niet in het midden, maar op éénderde van links geplaatst hebben in het maken van de foto.
Gub - Hele goede foto. Wat zijn het toch fotogenieke dieren, die prairiehondjes.
hamsterfan - Prima foto. Geen opmerkingen
horserider22 - Aardige foto. Het is jammer dat het paard flink wegkijkt van je. En dat de rechter voorhoef er half op staat. Vaak is helemaal, of helemaal niet een mooiere oplossing.
horses_m - Grappig die twee achter elkaar. Ik zou ze zelf niet helemaal gecentreerd hebebn, maar de hoofdjes verder naar links op de foto gezet. Als je meer had ingezoomd/gecropt dan zou de focus nog meer liggen op de beide hoofdjes, in plaats van dat je wel erg veel tralies ziet.
Ingvild - Mooie compositie. Ik mis wel wat contrast in je foto.
IsaCalixa - Leuke foto.
Ismy - Erg gaaf!
jesicaaaa - Aardige foto. Ik vind je na bewerking alleen iets té. Krijg het gevoel namelijk dat door je nabewering de bloemen niet meer scherp lijken.
Jespri - Toffe foto.
joeluna - Leuke foto maar erg donker. Voor mijn gevoel ligt het scherpte punt ook niet iets te ver naar voren. De blouse van het linker meisje is scherp, maar de gezichten lijken net niet scherp te zijn.
Joysieee - Leuke foto. Ik vind hem alleen van boven (en eigenlijk ook van onder) net iets te krap.
Kimmie1995 - Zelfs grauw kan tof zijn! Volgens mij is je horizon alleen niet helemaal recht.
kirsten4 - Prima foto.
Lisaguus - Prima foto. Wel net iets te donker.
LoveSenna - Compositie is wel goed, maar ik heb niet het idee dat hij echt lekker scherp zijn. Kan het zijn dat je flink bijgesneden hebt?
Luckyy80 - Grappig om hem in zwart wit te doen. Je kan dan de kleur van het paard niet raden. Iets wat voor mij niet fijn voelt heeft verder niets met het fototechnische gedeelte te maken, maar is wel iets waar je op kan letten. Het halster zit bijna in z'n oog. Dat is zelf ook niet prettig kijken (plaatsvervangende pijn/irritatie).
Lynn85 - Smelt even weg... Leuke foto! Zo'n portret zou ik dan wel echt helemaal centreren. Je wordt echt meegezogen in die ogen.
magda_90 - It flies! Heel tof moment. Ook mooi contrast met de hele simpele groene achtergrond. Springt hij (letterlijk en figuurlijk) er nog meer uit.
Mariett - Mooie foto. Ik zou alleen onder meer ruimte genomen hebben. Zodat je boven en onder de ruiter (en in dit geval ook rechts van de kont) even veel "loze" ruimte zou hebben.
MarijeR - Hele lieve foto.
Marjoow - Leuke foto!
Moirin - Leuk, maar voor mij had je meer van de ruimte om de vogel heen mogen laten zien. Nu gaat al mijn aandacht naar de zeer grote borst van de eend.
Murosh - Leuke foto! Dat je nog lang van elkaar mag genieten!
NESCAFE - Erg gaaf gedaan! Dit kan ik zeer waarderen. Enkel jammer dat je geen poten duidelijk ziet.
Neverland - Door de kleuren en de scherpte op die ene druppel kan ik echt lang naar deze foto blijven kijken.
Niobe - Mooi scherp. Ik zou alleen links boven (en dan ook rechts) iets meer ruimte genomen hebben.
pradadaan - Leuke foto. Ik vind allen de witte gedeelten iets te overbelicht.
Revanches - Mooie foto. Het zijn alleen de kleine dingen die me een beetje afleiden. Zoals de schaduw links en het doen links boven en middenboven.
Sanne_com - Leuke foto.
Shiloh - Mooie foto! Ik heb ook een poging gewaagd, maar zonder tutorials. Lukte dus niet. Die van vorig jaar vond ik wel mooier. Het gele licht vind ik hier iets te groen, waardoor het een beetje viezig lijkt.
S_imonee - Leuke foto! Qua kleur een klein beetje grauw. En (sorry, dit is echt minimaal) je horizon is echt nét niet helemaal recht...
Tigress - Mooie actiefoto!
xMaxxiee - Leuke foto. Wel erg blauwig van kleur.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 05:53

Wow wat veel feedback deze week, bedankt! Altijd leuk om te lezen, ook de feedback op de foto's van de anderen. :).

Mijn week 20:
Afbeelding

Het zijn twee foto's gecombineerd van dezelfde bloessemboom.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:47

Dank jullie voor de feedback! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:38

Dankjewel JewEmm voor de feedback! :D Ik snap wat je bedoelt.

Gave foto NESCAFE!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:36

JewEmm, ik zie het nu ook ja. Wel gek eigenlijk, ik heb scherp gesteld op de ogen. Weet jij hoe dit zou kunnen? :)

Ik zit er over na te denken een bewerkingsprogramma aan te schaffen. Nu vraag ik me af welke jullie precies hebben. Ik weet dat de meeste met photoshop en lightroom werken, maar welke dan precies? Er zijn er zoveel :j Dus bijv. Adobe Photoshop CS6?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:41

Kan het zijn dat de zoeker niet goed gesteld staat voor je ogen? Als het goed is zit er een wieltje naast je zoeker. Als ik zonder bril fotografeer moet ik die ongeveer 3 dingetjes naar links draaien. Dan komt wat ik door de zoeker zie overeen met wat mijn sensor registreert.

Ik gebruik Photoshop CC. Ik miste toch een aantal opties in vergelijking met Photoshop Elements

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:04

Na week 16 heb ik wegens drukte geen foto meer ingeleverd en met pijn in mijn hart ben ik voor nu ook tot de beslissing gekomen om niet meer verder te gaan met POTW. Het feit dat ik een deadline zomaar voorbij het laten gaan en niet direct een berichtje kon sturen om het op te lossen, zegt voor mij genoeg. Misschien is het net iets te veel voor me momenteel. Ik bekijk met veel plezier nog jullie foto's en ga zelf kijken of ik wel door kan gaan, maar het dan in een iets ander formaat te gieten. Over anderhalve maand zit ik in rustiger vaarwater en kan ik hopelijk zelf ook weer wat meer experimenteren met de camera.

Ik wilde nog mijn excuses aanbieden dat ik van het ene op het andere moment geen foto meer heb ingeleverd en er verder niks bij heb laten weten. Dat vond ik niet netjes van mezelf en daarom wil ik nog wel een eindberichtje plaatsen.

Agossie, ontzettend bedankt voor de moeite die je in dit topic steekt! Ook de rest wil ik graag bedanken voor alle feedback, inspiratie en foto's die hier voorbij zijn gekomen. +:)+

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:34

JewEmm bedankt voor de feedback :) Bij het plaatsen van de foto heb ik aangegeven dat ik het veulen zelf ook te centraal vond staan. helaas kon ik dit niet meer redelijk bijwerken anders zouden er delen van het veulen verloren gaan haha

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:35

Dankjewel weer voor de feedback JewEmm! :D Heel fijn om zoveel feedback te krijgen!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:40

Mijn week 20, mijn lieve Marietje, die het perfect lijkt aan te voelen als ik me niet zo goed voel.
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:40

Bedankt voor de feedback! Ook van een paar weken hiervoor, had ik nog niet op gereageerd. Ik ben op het moment iets te druk om feedback te geven, maar hoop gauw weer wat te kunnen doen. Ik vind het ook leerzaam om kritisch naar foto's van anderen te kijken en zo :)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:40

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:45

Hierbij mijn week 19, in overleg met Agossie iets later!

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:13

Mooi die dramatische lucht hierboven.

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:52

Week 20:

Iedereen bedankt voor de feedback!

Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:59