Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:54

Gaf Captain! Maar weer de manen hè? Zo verliest Menno een hele hoop van zijn mooie haardos, zijn manen leken zo vol en mooi, en nu zijn ze ontzettend uitgedund.
Voor het fotoshoppen van het kinkettingkje zou ik een echte foto van een stang aanraden, dan heb je de hele bevestiging en het om de kin heenvallen ook mee :)
Als laatste vind ik zijn oog een beetje té licht lijken nu, haast manisch. Terwijl zijn oog eerst juist zo mooi rustig en vriendelijk was! Is er een reden dat je dat zo doet? Dat geld trouwens ook voor de grijze/witte plek op zijn hoofd, ik maak dat juist vaak ietsjes donkerder, zodat het nog wel zichtbaar is dat het paard ouder wordt (het hoort nou eenmaal bij het paard), maar het verder niet afleid van het geheel.

Verder mooi uitgeknipt, vooral bij de teugels erg netjes (lijkt me een werkje haha) :) de verdere 'gloed' over het paard vind ik ook mooi.

Jeika

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:07

Captain: hele gave bewerking, maar het doet me nu wat meer denken aan een digitale tekening dan aan een foto, wel heel mooi gedaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:35

Hij lijkt zo juist meer manen te hebben!! :D ik weet dat jullie (of iig sommige van jullie) de manen niet mooi vinden zoals ik ze doe, ik vind het bij deze totaal niet storend. Oog lichter maken doe ik eigenlijk altijd, anders was hij zo zwart/zwart met weinig uitdrukking. Grijze hoofd werkte ik vroeger altijd wel weg maar ik ga zijn ouderdom steeds meer waarderen en vind het nu ook echt mooi, daarom [***] ik dat niet weg/maak ik het niet minder.

Kinketting heb je gelijk in. :') kon alleen even zo snel niets vinden maar ga vandaag/morgen ook gewoon een kinketting kopen.. maakt het al wat makkelijker. :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:50

Nou ja, niet echt, haha. Je hebt namelijk een 'overgeslagen' deel manen (die aan de andere kant van de hals valt, ik ben niet zo goed in uitleggen) half doorzichtig gemaakt. Als je die nou vol had laten shinen en de nieuwe manen erachter (en wat lager) had gezet, zag het er misschien uit als 'meer' :)
Maar ik vind het natuurlijk vallende inderdaad een stuk mooier en realistischer.

Ik bedoelde eigenlijk meer waarom je het grijze deel nog lichter maakt, haha. Opzich valt het in het origineel nog mee namelijk.

En ik vond Menno's ogen helemaal niet 'doods' hoor :P Juist heel vriendelijk en zacht. Dat vriendelijke verdwijnt vaak als snel als de ogen lichter worden: mijn moeder vind cremello's bijvoorbeeld 'eng' eruit zien door hun blauwe ogen :P Als je het oog op dezelfde manier had bewerkt, of alleen maar je oog-extra-kleurlaag iets minder zichtbaar had gemaakt zag het er denk ik beter uit.

En dat van de kinketting is een goed idee ja :P Ik dacht dat je dat zou hebben gedaan om het bit wat minder heftig in te laten werken oid.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:25

Op de originele foto hingen die manen plat dus ziet het er niet als meer uit. :+ Ik begrijp wat je bedoelt hoor maar ben het er niet mee eens.

Zijn grijze hoofd heb ik niet lichter gemaakt dat lijkt alleen lichter door meer contrast denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:29

Is het misschien een leuke challange om een keer allemaal dezelfde RAW foto te bewerken en dan te zien wat iedereen er van maakt? Of bestaat daar al een ander topic voor? :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:30

Shanna schreef:
Is het misschien een leuke challange om een keer allemaal dezelfde RAW foto te bewerken en dan te zien wat iedereen er van maakt? Of bestaat daar al een ander topic voor? :+

Ja, daar bestaat al een topic voor... maar volgens mij is die niet zo heel actief momenteel..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:32

Ja dat is een leuk idee!! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:41

Dan moeten we eerst wat praktische dingen bedenken zoals;

- openen we daarvoor een nieuw topic of plaatsen we het hier?
- is het leuk om het terug te laten komen (bijv. 1x per week of 1x per maand) of eenmalig?
- wie leverd de RAW foto (of bij een terug-komende, hoe wordt het gerouleerd?)
- wordt er in overleg een opdracht gegeven (bijvoorbeeld portret of paard o.i.d. zodat er een nieuwe raw gemaakt kan worden of wordt de raw uit een archief gehaald of is het beiden goed?
- wat is er aan bewerken toegestaan? Mag de achtergrond vervangen worden of niet? Is uitsnijden toegestaan of niet?
- wat mag er met de bewerkte foto's gebeuren als je niet zelf de fotograaf bent? Mag iedereen de bewerking in zijn/ haar portfolio stoppen of enkel op bokt plaatsen?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:45

Shanna schreef:
Dan moeten we eerst wat praktische dingen bedenken zoals;

- openen we daarvoor een nieuw topic of plaatsen we het hier?
- is het leuk om het terug te laten komen (bijv. 1x per week of 1x per maand) of eenmalig?
- wie leverd de RAW foto (of bij een terug-komende, hoe wordt het gerouleerd?)
- wordt er in overleg een opdracht gegeven (bijvoorbeeld portret of paard o.i.d. zodat er een nieuwe raw gemaakt kan worden of wordt de raw uit een archief gehaald of is het beiden goed?
- wat is er aan bewerken toegestaan? Mag de achtergrond vervangen worden of niet? Is uitsnijden toegestaan of niet?
- wat mag er met de bewerkte foto's gebeuren als je niet zelf de fotograaf bent? Mag iedereen de bewerking in zijn/ haar portfolio stoppen of enkel op bokt plaatsen?

Het topic weet ik niet zo goed, maar misschien dat de 'winnaar' van elke ronde (net als in het fotothema topic) de nieuwe RAW aanlevert? En misschien zelfs een algemeen thema erbij bedenkt (of alleen iets als: heftige bewerking/weinig bewerken/veel contrast etc.) waar de rest dan mee aan de gang gaat.
De foto's lijken me vooral op bokt leuk te zijn, echt zodat iedereen wat van elkaar kan leren. Portfolio of ergens anders op internet lijkt me geen goed idee. Misschien als 'bescherming' een verplichting maken dat iedereen de originele fotograaf en de bewerker groot op de foto zet? Bokt kan je ook vaak makkelijk vinden met google.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:46

Ik lees mee maar dat vind ik ook een heel leuk idee! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:54

Ik denk dat de winnaar niet heel eerlijk is, sommige mensen zijn nou eenmaal meer ervaren als anderen, en iedereen heeft zn eigen stijl.
Daarom lijkt het me juist leuk om te zien wat iedereen van dezelfde basis-foto weet te maken. En de basis-foto mag best in een thema zijn, de nabewerking is iedereen vrij in.

Ik denk dan eerder aan alles mag qua nabewerken (dan kan ieder zn eigen ding doen) maar je moet het origineel er nog wel in zien.
Alleen voor gebruik op Bokt, hierbuiten alleen in overleg en na schriftelijke toestemming van de fotograaf.
Naam van de fotograaf er op is een idee mits de naam van de bewerker er ook op gezet wordt. Dan kunnen potentiele klanten ook zien dat de bewerking niet door de fotograaf gemaakt is ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:11

Daar was een topic van inderdaad en ik vond het echt super leuk! Doe graag weer mee als dat komt :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:49

Ik doe ook weer mee! Lang geleden dat dat topic actief was

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:51

Ik doe dan ook mee! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:22

Leuk! Eigen topic maken daarvoor of doen we het hier?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:29

Leuk idee! Ik houd het ook in de gaten :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:31

Dat topic is wat doodgelopen, en het past ook wel hier. Je zou het even aan een mod kunnen voorleggen (moet sowieso in fk voor je een topic opent).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:31

Zou het lekker hier doen!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:36

Ik zal even met een Mod overleggen. Misschien is het voor het overzicht in een eigen topic praktischer.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:58

Leuk idee, dan doe ik ook graag mee :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:34

Shanna schreef:
Ik denk dat de winnaar niet heel eerlijk is, sommige mensen zijn nou eenmaal meer ervaren als anderen, en iedereen heeft zn eigen stijl.
Daarom lijkt het me juist leuk om te zien wat iedereen van dezelfde basis-foto weet te maken. En de basis-foto mag best in een thema zijn, de nabewerking is iedereen vrij in.

Ik denk dan eerder aan alles mag qua nabewerken (dan kan ieder zn eigen ding doen) maar je moet het origineel er nog wel in zien.
Alleen voor gebruik op Bokt, hierbuiten alleen in overleg en na schriftelijke toestemming van de fotograaf.
Naam van de fotograaf er op is een idee mits de naam van de bewerker er ook op gezet wordt. Dan kunnen potentiele klanten ook zien dat de bewerking niet door de fotograaf gemaakt is ;)
Misschien gewoon een lijstje maken waarop mensen die een foto beschikbaar willen stellen, zich opgeven en die volgorde afwerken? Heb je een foto ingeleverd, dan zet je jezelf gewoon weer onderaan op de lijst.

Ik vind het een superleuk idee in ieder geval! :D

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:17

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:20

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:30

Mooi gedaan zeg :D