[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:01

Nefertarie schreef:
Ik ging vandaag naar de winkel voor een cameratas en kwam thuis met een canon 7D....
Waar ging het mis?

LOL Volgens mij ging er iets juist héél goed. Behalve misschien voor je portemonnee :=

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:02

Ja, ik wilde alleen even kijken voor een opvolger voor mijn 1100D. De verkoper kwam met de 7D aan.
Toen ik hem vast had, wilde ik hem niet meer afgeven.
Alle dingen die ik bij de 1100D mistte, zaten hier op <3

DShots

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:12

Hoe duur was hij?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:29

Nefertarie schreef:
Ik ging vandaag naar de winkel voor een cameratas en kwam thuis met een canon 7D....
Waar ging het mis?

Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn 7D. <3 Mijn oogjesfoto #stelfie, miertje en spinnetje op feestboek zijn met mijn 7D gemaakt. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:31

Ik wou dat ik mij die luxe kon veroorloven. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:25

Nefertarie schreef:
Waar ging het mis?

Laat me raden: die 7D had een iets te mooi aanbiedingsprijsje.......

Troost je; dat was dan opdat ie uit produktie is, maar je zult er geen spijt van krijgen......

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:58

Neehoor, hij was tweedehands :o
Maar alle functies waren zo wat ik zocht!

Dat hij dan wat ouder is maakt me niet uit. Mijn 1100D is ongeveer 5 jaar oud en ik was gewoon toe aan wat nieuws.

Hij was nu €895,- en dan voor €100,- kreeg ik er een extra batterij en een battery grip bij.

Ik zag dat hij nieuw rond de 1000-1200 is zonder extra's. En op Mp staat hij nog goedkoper, maar nu heb ik hem via een winkel gekocht, met passens advies.

Èn ik had ook een mooie rugtas gekocht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:15

Nefertarie schreef:

Dat hij dan wat ouder is maakt me niet uit. Mijn 1100D is ongeveer 5 jaar oud en ik was gewoon toe aan wat nieuws.

Hij was nu €895,- en dan voor €100,- kreeg ik er een extra batterij en een battery grip bij.

Ik zag dat hij nieuw rond de 1000-1200 is zonder extra's. En op Mp staat hij nog goedkoper, maar nu heb ik hem via een winkel gekocht, met passens advies.

Als de camera goed is, is dat geen verkeerde prijs en 100 euro voor een extra accu en een grip, goeie deal :j Ik heb dat setje ook en ik ben er zeer tevreden mee. Je hebt veel mogelijkheden, maar het is nog net niet zo erg dat je verloren loopt in de instelmogelijkheden.

Ik ben nog steeds erg blij met het advies van een mede-bokker voor de 7D (en het feit dat ik met zijn spullen mocht spelen om wat verschillen aan te voelen).

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:10

Hallo,
Waarschijnlijk kunnen jullie mijn wel helpen. Ik ben op zoek naar een leuke beginners spiegelreflex, niet al te duur. Een camara waar je net iets meer mee kan dan de gewone digitale. Ik zie op internet zoveel keuzes en dingen dat ik het niet meer weet.
Hebben jullie aanbevelingen?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:03

Ik heb een leuke set te koop :)
1100D met kitlens (18-55) en een battery grip + 1 extra batterij.
Dat is echt de perfecte camera om mee te beginnen, heb ik ook gedaan.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:35

Haha Nefertarie, lekker handel drijven hier!

Nee ze heeft echt gelijk, de 1100d is een heel mooie beginners set! Deze heeft inmiddels een opvolger de 1200d, maar als beginner ga je weinig verschil merken tussen deze 2 camera's.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:50

Nefertarie kun je me een pb sturen met de vp?

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:12

Nefertarie schreef:

Ik heb ook de 7D, ben ik erg blij mee!
Daar ga je zeker en vast plezier aan beleven!

Alleen schrik ik wel wat van de prijs, had je dan misschien niet even kunnen wachten tot winkels hem in de uitverkoop zetten? Want hij gaat uit de handel, toch? Dan vermoed ik dat winkels hem kwijt zullen willen en dus goedkoper gaan plaatsen. Of werkt dat zo niet met camera's? :P

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:36

ben even aan het rondneuzen geweest voor 2e hands camera's en kwam het volgende tegen.
Zouden jullie kunnen zeggen of dit qua prijs redelijk is? Heb daar namelijk 0,0% verstand van.
de 1ste:
Nikon D3100:
garantie, bon en doos compleet
2 lenzen: VR 18-55 mm en 50mm (2 maand oud en met garantie en doos van de lens,)voor 260,-

de 2e:
Canon EOS 450D
De set is compleet met alle toebehoren zoals, dozen, handleidingen, kabels, cd's etc

De 3 lenzen zijn:
- Standaard kit 18-55mm zoomlens
- 18-200mm zoomlens
- 50mm vaste portretlens
vp 350 maar bieden staat open.

ook heb ik een pb van nefertarie gekregen die ik zeker in mijn achterhoofd houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:37

Hai,

Sorry dat ik zomaar binnen kom binnenvallen, ik wil toch graag wat extra advies. :j
Ik ben heel rustig aan het rondkijken naar een camera waarmee ik scherpe en mooie foto's mee kan maken.
Over het algemeen film ik erg veel en heb daar dan ook een goede filmcamera voor.

Ik ben niet van plan er fotoshoots voor anderen mee te gaan doen, maar wil wel leuke foto's kunnen maken van mijn paard en die van mijn vriend.
Die foto's wil ik dan ook delen met andere mensen.
Wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik er foto's mee kan maken van bewegende paarden, zonder dat de beentjes er vaag/wazig/bewogen opstaan.

Ik zou er graag zulke foto's mee kunnen maken. (deze is van onze vaste fotografe)
Afbeelding

Mijn budget is laag, rond de 200 euro, maar dit mag ook alleen een body zijn, eventueel 2dehands bij een bokker vandaan. :j

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventuele reacties! :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:34

KoudbloedKim schreef:
Hai,

Mijn budget is laag, rond de 200 euro, maar dit mag ook alleen een body zijn, eventueel 2dehands bij een bokker vandaan. :j

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventuele reacties! :))

Voor dat budget zou ik eerder naar een goede compactcamera gaan kijken.
[FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?
Wanneer je iets meer uittrekt, zou iets in de richting van Canon Powershot G-serie kunnen bekijken. Andere merken hebben ook camera's in deze klasse, die net onder de systeemcamera zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:38

Ik zie nu zelf inderdaad ook dat 200 euro voor een nieuwe erg weinig is.
Ben nu ook tweedehands aan het kijken, maar dat blijft altijd een gok.
Maakt de Canon (ik wil zeker weten dit merk) Powershot ook echt scherpe foto's van bewegende beelden?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:41

KoudbloedKim schreef:
Maakt de Canon (ik wil zeker weten dit merk) Powershot ook echt scherpe foto's van bewegende beelden?

Hangt er vanaf welke powershot en welk moment in de beweging. Mijn ervaring is dat met een DSLR het makkelijker te timen en bepaald moment in beweging vast te leggen dan met een compact. Een compact heeft altijd een kleine vertraging waardoor dat lastiger is. Maar of je dat moment nu wel/niet hebt vast gelegd... Als er voldoende licht is kun je er prima scherpe foto's mee maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:46

Bagheera_206 schreef:
KoudbloedKim schreef:

Hangt er vanaf welke powershot en welk moment in de beweging. Mijn ervaring is dat met een DSLR het makkelijker te timen en bepaald moment in beweging vast te leggen dan met een compact. Een compact heeft altijd een kleine vertraging waardoor dat lastiger is. Maar of je dat moment nu wel/niet hebt vast gelegd... Als er voldoende licht is kun je er prima scherpe foto's mee maken.

Ik heb een G12 erbij en ik moet zeggen dat die vertraging minimaal is.
Natuurlijk legt ie het af op kwaliteit tegen de 7D als je echt op het scherp van de snede gaat werken, maar laten we eerlijk zijn, hoe vaak ga je echt op (of voorbij) het randje je foto's maken?
In het normale werk kan die G12 prima meekomen, enne, hij kostte tweedehands 1/10 van m'n 7D-set......... :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:52

Voordat ik mijn allereerste DSLR kocht heb ik twee Powershots gehad. Op basis van die ervaring deed ik mijn uitspraak. Geloof dat ik de 620 en de sx200is heb gehad. Helaas geen Powershot uit de G-serie. Daar hoor ik ook goede verhalen over. :) Maar voor dat geld heb je mss ook een M1 of M2. Die vind ik ook wel lekker handzaam en fijn voor in de backup. Ik was 320 euro kwijt voor mijn M1 met kitlens en opzetflitser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:24

Bedankt voor de adviezen. :j
Vanavond gaan we waarschijnlijk kijken bij een tweedehandse Canon 600D.

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:11

Hoi ik kom ook even langs in dit topic ;) ,
Ik heb een tijdje (2 maanden) de Samsung NX-1000 (met 50-200mm) geleend van mijn oma en dit is mij heel erg goed bevallen (op een paar puntjes na..) , ik maakte foto's van mijn pony (en andere paarden / pony's, uiteraard :+ ) maar ook van honden, bloemen, mensen, natuur, eten... *-:) etc. (van bijna alles dus, gewoon om te experimenteren met functies e.d.) Ik heb dus mooi een beetje kunnen oefenen. Nu wil ik graag een eigen spiegelreflexcamera aanschaffen (als ik genoeg gespaard heb :') ). Maar er zijn er zóveel en er zijn ook zóveel verschillende meningen te vinden op internet dat ik het echt even niet meer weet, dus ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden. Ik zelf had de Nikon D3200 in gedachten, maar ook omdat ik daar gewoon van iemand die ik ken goeie verhalen over heb gehoord. :=

Wat ik er graag mee wil doen is: Al die dingen die ik hierboven heb genoemd :') , maar voornamelijk paarden, en dat dan ook de actiefoto's mooi scherp zijn, en mooie portretten enzovoort.
Ook wil ik graag kunnen filmen (in HD?)...

Nou dit was het ongeveer wel, sorry als het een lang en ingewikkeld verhaal is geworden. _O-
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen / willen geven. :)
Groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:13

We hebben de Canon 600D gekocht en met de standaard lens heb ik een aantal foto's gemaakt.
Dit is mijn eerste spiegelreflex camera, dus ik moet nog heel veel leren.
Afbeelding

Vanmiddag gaan we kijken bij een tweedehands lens, een Tamron AF 70-300mm.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:57

Hallo allemaal.

Wij willen deze week (nog even last minute voordat we vrijdag op vakantie gaan :+) een spiegelreflex aanschaffen.
Ik blijf twijfelen tussen een 1100D en een 600D/700D. Bij de 1100D kan ik dan een extra (of betere) lens aanschaffen, zoals een 18-135, de 600D/700D heeft uitgebreidere mogelijkheden en is misschien later beter verkoopbaar?

Wat zijn jullie adviezen voor een beginner? Ik/we wil(len) vooral foto's maken van onze kleine vent. En gewoon bij uitstapjes en dierentuinbezoekjes enzo mooie foto's maken, maar dan wel met meer mogelijkheden dan een "gewone" camera.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 08:19

SuSem schreef:
Hallo allemaal.

Wij willen deze week (nog even last minute voordat we vrijdag op vakantie gaan :+) een spiegelreflex aanschaffen.
Ik blijf twijfelen tussen een 1100D en een 600D/700D. Bij de 1100D kan ik dan een extra (of betere) lens aanschaffen, zoals een 18-135, de 600D/700D heeft uitgebreidere mogelijkheden en is misschien later beter verkoopbaar?

Wat zijn jullie adviezen voor een beginner? Ik/we wil(len) vooral foto's maken van onze kleine vent. En gewoon bij uitstapjes en dierentuinbezoekjes enzo mooie foto's maken, maar dan wel met meer mogelijkheden dan een "gewone" camera.

1100D is uitloop, kun je beter voor de 1200D gaan. Maar als het budget het toelaat is de 700D, denk ik, een betere keuze als je wat meer eigenhandig wil doen/instellen. Verkoopbaarheid zal inderdaad iets beter zijn.
Uiteindelijk is het resultaat toch wat jij ervan maakt, de camera voert alleen maar uit :D