Nefertarie schreef:Ik ging vandaag naar de winkel voor een cameratas en kwam thuis met een canon 7D....
Waar ging het mis?
LOL Volgens mij ging er iets juist héél goed. Behalve misschien voor je portemonnee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nefertarie schreef:Neehoor, hij was tweedehands![]()
Maar alle functies waren zo wat ik zocht!
Dat hij dan wat ouder is maakt me niet uit. Mijn 1100D is ongeveer 5 jaar oud en ik was gewoon toe aan wat nieuws.
Hij was nu €895,- en dan voor €100,- kreeg ik er een extra batterij en een battery grip bij.
Ik zag dat hij nieuw rond de 1000-1200 is zonder extra's. En op Mp staat hij nog goedkoper, maar nu heb ik hem via een winkel gekocht, met passens advies.
Èn ik had ook een mooie rugtas gekocht
Nefertarie schreef:Neehoor, hij was tweedehands![]()
Maar alle functies waren zo wat ik zocht!
Dat hij dan wat ouder is maakt me niet uit. Mijn 1100D is ongeveer 5 jaar oud en ik was gewoon toe aan wat nieuws.
Hij was nu €895,- en dan voor €100,- kreeg ik er een extra batterij en een battery grip bij.
Ik zag dat hij nieuw rond de 1000-1200 is zonder extra's. En op Mp staat hij nog goedkoper, maar nu heb ik hem via een winkel gekocht, met passens advies.
Èn ik had ook een mooie rugtas gekocht
KoudbloedKim schreef:Hai,
Mijn budget is laag, rond de 200 euro, maar dit mag ook alleen een body zijn, eventueel 2dehands bij een bokker vandaan.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en eventuele reacties!
KoudbloedKim schreef:Ik zie nu zelf inderdaad ook dat 200 euro voor een nieuwe erg weinig is.
Ben nu ook tweedehands aan het kijken, maar dat blijft altijd een gok.
Maakt de Canon (ik wil zeker weten dit merk) Powershot ook echt scherpe foto's van bewegende beelden?
Bagheera_206 schreef:KoudbloedKim schreef:Ik zie nu zelf inderdaad ook dat 200 euro voor een nieuwe erg weinig is.
Ben nu ook tweedehands aan het kijken, maar dat blijft altijd een gok.
Maakt de Canon (ik wil zeker weten dit merk) Powershot ook echt scherpe foto's van bewegende beelden?
Hangt er vanaf welke powershot en welk moment in de beweging. Mijn ervaring is dat met een DSLR het makkelijker te timen en bepaald moment in beweging vast te leggen dan met een compact. Een compact heeft altijd een kleine vertraging waardoor dat lastiger is. Maar of je dat moment nu wel/niet hebt vast gelegd... Als er voldoende licht is kun je er prima scherpe foto's mee maken.
SuSem schreef:Hallo allemaal.
Wij willen deze week (nog even last minute voordat we vrijdag op vakantie gaan) een spiegelreflex aanschaffen.
Ik blijf twijfelen tussen een 1100D en een 600D/700D. Bij de 1100D kan ik dan een extra (of betere) lens aanschaffen, zoals een 18-135, de 600D/700D heeft uitgebreidere mogelijkheden en is misschien later beter verkoopbaar?
Wat zijn jullie adviezen voor een beginner? Ik/we wil(len) vooral foto's maken van onze kleine vent. En gewoon bij uitstapjes en dierentuinbezoekjes enzo mooie foto's maken, maar dan wel met meer mogelijkheden dan een "gewone" camera.