[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:27

Maar door mijn reactie is het op gang gekomen terwijl dit niet mijn opzet was of mijn doel vandaar dat ik even reageer

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:29

Oh, ik dacht dat het opzich wel een beoordelingstopic was gezien meestal mensen wel op elkaar reageren. En als er iemand telkens binnen komt en een foto dumpt en weer weg gaat hoor je mensen ook klagen? :=
Maar het ging mij er om dat ik het gewoon beetje gek vond dat het leek of er opzettelijk mensen niet op mijn foto's reageerde net als lindy dat dacht. Maar dat zal misschien aan ons liggen. ;)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:51

Wat vinden jullie van deze foto? Ik weet niet of ik de uitsnede nou mooi vindt, of dat ik het niet zo mooi vindt haha... :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ilona op 31-10-12 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:59

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:32

Ilona, jawel!!! :+:
Prachtige foto!!

Foto eronder vind ik ook erg gaaf alleen stoort toch het gaas wat ervoor zit.
Bewust gedaan zeker?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:19

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:25

Ilona ik vind hem zo prachtig hoor!
ThreeFingers, hij heeft wel wat maar hij spreekt mij niet zo aan..
BellaTrix, vind de eerste foto in het linkje het mooist, de andere lijken net wat bewogen op de maan en de laatste 2 vind ik ook niet mooi gecropt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:32

ThreeFingers schreef:

Wouw mooie meid .. Weet alleen niet wat ik van dat gaas vind

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:33

Ja, kreeg ze niet scherp helaas. :\

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:42

Bellatrix; Alleen de foto in link is inderdaad scherp. De compositie van de eerste vind ik eigenlijk de enige goeie. Wel een beetje standaard.. Denk dat het mooier is om wat meer grond ofzo erbij te hebben (dat lukt natuurlijk niet als de maan al hoog staat). Dat zou het plaatje een stuk interessanter maken.

TF; Ik moest er vrij lang naar kijken, maar vind het eigenlijk wel een gave foto. Het gaas vind ik toch wel mooi. Goed dat de ogen scherp zijn en niet wegvallen achter het gaas. Linkerarm lijkt wat uitgebeten, maar als ik mijn scherm wat draai is het al een stuk beter. Kan dat hier dus niet helemaal inschatten. :)

IlonavB; Nette foto, uitsnede is imo prima. Mooie herfstachtige kleuren, het oog springt er mooi uit en er zit een mooie dof in. :)

Mijn foto's van gister nogmaals.
Afbeelding

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:14

Agos die voetjes <3 Erg leuk!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:51

ThreeFingers: Mooi meisje, verder vind ik de foto niet heel bijzonder.
BellaTrix: Je eerste linkje is mooi! Prachtig scherp! Die andere met die blaadjes is wel leuk geprobeerd maar zoals je zelf ook al zei niet zo scherp. :p
Saskiaa_: Ik smelt, wat een prachtig kindje. Foto 1 is erg leuk! De tweede is ook zo lief..

Die hals op een paard krijgen is nog zo makkelijk niet! Van mij had die iets minder diep gemogen, en oortjes naar voren natuurlijk, maar toch vind ik hem wel wat hebben.. :)
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:54

Ik vind hem ook mooi, blik van het paard geeft juist iets extra's aan de foto vind ik. Oortjes niet naar voren vind ik niet zo erg. Vind de glans op het paard erg mooi, goeie belichting en super mooie kleuren!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:23

marlies vind het een nette foto :j

saskia, eerste vind ik mooi, tweede stoor ik me aan de vlekjes op het gezicht, denk dat als je de foto lichter maakt het al verschil maakt :j

ilona, netee foto!

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:38

Hee ben ik weer na een (erg lange tijd) maar ben wat gaan oefenen met fotograveren , ik heb wel elke dag mee gelezen alleen had ook niet zo veel tijd om te reageren := maar hier wel een bloepje van

pagina 92:
nobbie91 : mooie foto's alleen ik vind het hoofdstel niet zo mooi bij de foto passen :=
LisaLuna : ik vind de foto's en beetje grauw en kleurloos , en de foto's lijken mij niet zo zuiver :)
Goof : Gaafe foto ! alleen jammer dat de rechterkant van de vleugel minder zuifer is dan de andere vleugel
nobbie91: Leuk! alleen de foto's lijken op mijn beeldscherm een beetje overbelicht ? :)
LisaLuna : De 1e foto is bij de kop volgensmij wat overbelicht (waar jij natuurlijk niks aan kan doen) maar het is wel jammer want het ziet er nu een beetje raar uit , bij de 2e foto vind ik hem wat te onzuiver wat de foto ook veel minder mooi maakt snapje :=
Colorado : wauw die kikker vind ik heel mooi ( ook de 1e foto hoor :) )
RM_ : De 1e foto had ik hem denk ik leuker gevonden in kleur ( weet het niet zeker ) alleen ik vind hem iets te fel overkomen , de 2e foto had ik graag heel het hoofd op de foto willen zien :j
lifaya : Mooie foto ! ook mooie kleuren zeg ! :)

Pagina 93 :
Lindy1982 : Niks op te zeggen eigenlijk behalve dat het mooie foto zijn , alleen bij de 3e foto lijkt bij de foto van de man , het hoofd een beetje te fel :)
Saskiaa_ : Leuke foto de 1e ook die voetjes echt heel schattig :)

Pagina 94 :
IlonavB : Mooie foto alleen ik vind hem iets te fel van kleur . :D
ThreeFingers: Ik vind het zelf niet zo'n leuke foto dat gaas dat er voor zit stoort mij een beetje :)
Bellatrix : Wauw mooie foto zeg ! <3
IlonavB : Leuk ! alleen ook vind ik hem weer wat te fel van kleur maar bij deze foto vind ik het wat meer erbij passen snapje := :)

ik weet niet wat jullie van deze foto vinden? :=
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:48

Joelle, wat een mooi moment! Ik vind ze alleen wat teveel overschaduwd.

Ilona, mooie foto's, en de tweede vind ik de houding van het hoofd ook niet storend hoor, wel mooi hoe hij nieuwsgierig benadert. Intense kleuren.

Saskia, fijne platen! De vlekjes trekken inderdaad wat aandacht. Wat gebeurd er als je op het voorhoofd het contrast verlaagd? Verder zijn de foto's een tikje kil (huidskleur) maar misschien vertekent dat op mijn scherm hoor.

Bellatrix, hoe had je je diafragma staan? Je zal het diafragma een eind dicht moeten gooien om zowel maan als ook de tak scherp te krijgen. En daar hoort een lánge sluitertijd bij.

3vingers, zonder gaas een topplaat. Volgens mij heeft het gaas ook gezorgd voor de wat vreemde gele schaduw links?

Vorige pagina
Lindy; de eerste is prachtig, al ben ik het ermee eens dat de verscherping bij de ogen iets over de top is. Fantastische kleuren verder.
Met je man een mooi moment vastgelegd, hoe is die plaat in kleur?
Bij de hond mis ik scherpte in het gezicht, had je je diafragma wijdt open? Alleen het neusje en oogjes zijn scherp. Ook de ruis stoort me iets.
Moest je erg oplichten in photoshop of had je je iso omhoog gegooid?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:55

nobbie91 schreef:
F_Orumster schreef:
@ Nobbie 2, je hebt wat scherpstelproblemen. Heb je de autofocus goed ingesteld of doe je het manueel?
Functies als al servo moet je dan even nalezen in je boekje. De eerste foto is me wat overbelicht op de achtergrond, je had moeite met een donker paard voor een lichte achtergrond gok ik.
Ik maak foto's met een 50mm lens, autofocus op al servo. Kan ik dat beter anders doen? Ik heb het diafragma wel vaak op een laag getal staan (dat is dus ver open, toch?), waardoor er dus ook veel scherpte diepte komt en dus dat niet alles even scherp is.. Beter het diafragma voortaan hoger zetten dus? Of wat zou jij doen?]

Al servo is wel handig met paarden, dus dat heb je goed. Met een extreem wijde diafragma maak je mooie scherptediepte, maar je maakt het jezelf soms ook moeilijk, het neusje kan dan bv scherp zijn en de rest alweer vaag. Het hangt er dus een beetje vanaf wat je fotografeert. Je zou ook rond de 5 kunnen proberen, krijg je nog steeds wel wat diepte maar heb je het iets makkelijker. Je witbalans zou je op bewolkt kunnen zetten, dan worden je foto's ietsje warmer. Het was nogal bewolkt en grijs toen je fotografeerde.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:57

Dankjewel, de achterkant van mijn broertjes hoofd is geen schaduw maar dat is zoizo donkerder dan de andere kant van zijn haar ( voorkant )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:59

Ik had het idee dat beide personen in de schaduw van iets staan, dat bedoelde ik.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:02

Ohh ! haha ja klopt ze staan wel in de schaduw :j

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:06

IlonavB: Mooie foto’s! Bij de tweede foto ben ik iets minder weg van de houding van het paard maar daar kan jij niks aan doen :D
De uitsnede van de eerste vind ik ook goed. Ik vraag me alleen af wat die schaduw/vlek is op zijn hoofd?

Threefingers: Ik vind het een leuke foto. Het gaas heeft ook wel iets maar ik vind hem wel wat grauw overkomen. Ik kan niet precies zeggen wat het is maar het is het net niet. Blijf wel zo doorgaan, het creatieve element (het gaas) vind ik leuk gekozen omdat het weer is wat anders is.

Bellatrix: Moelijk he een maan fotograferen :D. Je foto in het eerste linkje is scherp, de rest helaas niet. Verder heb ik geen commentaar want ik loop tegen hetzelfde aan. Mijn ‘maan’ foto’s zijn helaas niet spannend en het lukt maar niet om ze wel goed te krijgen.

Saskiaa_: Leuke foto’s maar ik vind de uitsnede van de tweede niet helemaal geslaagd. Is het je eigen kindje? Wat een dotje zeg! Die eerste vind ik erg leuk, lekker creatief en mooie voetjes heeft ze :D

Joelleollie: Je compositie vind ik leuk gekozen maar ik vind ze ook teveel overschaduwt/te donker.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:17

miss_nadine schreef:
Saskiaa_: Leuke foto’s maar ik vind de uitsnede van de tweede niet helemaal geslaagd. Is het je eigen kindje? Wat een dotje zeg! Die eerste vind ik erg leuk, lekker creatief en mooie voetjes heeft ze :D

Nee, het is (gelukkig, ben pas 19 :)) ) niet mijn eigen kindje. Ik heb wel de eer om op haar te mogen passen. :D

Bedankt voor jullie commentaar op mijn foto's. Had de vlekjes op haar voorhoofd bewust niet weggewerkt, omdat ze bij haar horen. Kan wel eens proberen om ze wat minder zichtbaar te maken. Zal morgen eens prutsen met jullie tips. :)

joelleollie; Ik vind de foto erg donker. De achtergrond is prima, maar de gezichten zijn erg donker. De ogen zijn zelfs zwarte gaten geworden. Verder zit bovenin heel veel loze ruimte. Jammer, want ik vind het idee erg leuk! :)

IlonavB; Hmm, deze vind ik niet zo eigenlijk. Hij heeft wel prachtige kleuren en is goed scherp, maar vind het paard wat te diep. Oortjes storen mij niet zo.

Afbeelding

Afbeelding

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:48

Afbeelding

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:49

Saskia: leuk zeg! mooi poesje/katertje!
ThreeFingers: Ik vind deze foto niet zo bijzonder.

(Pony heeft altijd zulke ogen )
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:53

Saskia: het zijn prima foto's maar ik zou er persoonlijk iets meer zwart of contrast in doen.

Threefingers: ik vind de bewerking niet zo, vind de kleuren niet zo mooi en te heftig maar dat is persoonlijk hoor. En ik vind de blik niet zo geweldig, de ogen staan niet mooi.

Anouk: ik vind de compositie niet zo pakkend, het voorste deel van de pony stoort mij. Jij is te hoog genomen en ik zie te weinig van het hoofd.

Afbeelding

Afbeelding