[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:17

Dank jullie allemaal voor de taxaties :) meeste feedback kan ik mij wel in vinden!

Joeluna: hmm gek, bij mij zijn die foto's gewoon scherp volgens mij?

Sunnybellami: ik snap eerlijk gezegd niet waar jij mijn foto's flets vindt... dit heb ik nog nooit eerder gehoord en heb juist voor mijn gevoel eerder te veel contrast/kleur dan te weinig.. ik vind trouwens dat je bij anderen ook geen leuke reacties geeft en erg laag taxeert.. jammer

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 09:22

IsaCalixa schreef:
Dank jullie allemaal voor de taxaties :) meeste feedback kan ik mij wel in vinden!

Joeluna: hmm gek, bij mij zijn die foto's gewoon scherp volgens mij?

Sunnybellami: ik snap eerlijk gezegd niet waar jij mijn foto's flets vindt... dit heb ik nog nooit eerder gehoord en heb juist voor mijn gevoel eerder te veel contrast/kleur dan te weinig.. ik vind trouwens dat je bij anderen ook geen leuke reacties geeft en erg laag taxeert.. jammer

Misschien ligt dat aan haar scherm dan.. vind nu ook niet dat je foto's flets zijn

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:04

Mn scherm is net gekalibreert dus ligt niet aan mn scherm misschien dat ik jou foto's even via mn mobiel had bekeken toen mn laptop leeg was. Ik zal ze zo nog ff op mn laptop bekijken.
Dat ik laag taxeer komt gewoon omdat ik zelf een erg eigen stijl van fotografie heb. Er zijn mensen waarvan ik de foto's mooi vind maar niet meer dan bijvoorbeeld 80 euro ga uitgeven terwijl andere mensen er 100+ aan zouden geven..
Denk dat iedereen zn eigen mening heeft over hoeveel de foto's waard zijn.

Heb even terug gekeken : ik bedoel dat ik de kleuren op sommig foto's wat te veel vind zegmaar, had het even verkeerd verwoord sorry :o ( begon op die laatste pagina bijna in slaap te vallen, ligt misschien ook dAar aan hah)

Ik had misschien wat meer positief commentaar kunnen geven, sorry zie nu dat ik een beetje bot over kom soms.. Dit was zeker niet de bedoeling want iedereen maakt mooie foto's!

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:45

Pagina 92
Marjoow: De foto’s zijn wat wisselt van kwaliteit. Paarden 20 euro, portret 30 euro.
Strasshorse: Fijne sfeer in de foto’s, mooi zacht kleurgebruik. De steigerfoto spreekt me wat minder aan. 35 euro.
Biebz: Leuke plaatjes maar niet heel bijzonder. 20 euro.

Pagina 93
Ushanka: Wauw! Prachtige kleuren en scherptediepte, echt heel mooi! 100 euro.
Mariska_YeDo: Jammer dat er soms net een staart of voet afgehakt is, maar verder best netjes. 15 euro.
Hannemarie: De eerste twee foto’s spreken me niet zo aan, de rest vind ik wel erg mooi. Voor de andere 50 euro.
Lindatjuhhh: De kwaliteit is wat wisselend. De blackfoto is wat uit een rare hoek genomen. 25 euro.
GerdjeHoran: Mooie foto’s! 50 euro.
JAV: Wauw! Hele mooie foto’s! 100 euro.
IsaCalixa: Niet helemaal mijn smaak, maar verder wel prima foto’s. 30 euro.
Brenda_85: De eerste foto vind ik erg mooi, maar de andere twee spreken met wat minder aan. 30 euro.
Horserider22: Ik mis wat kleur, de foto’s zijn wat flets. 15 euro.
xTitanic: Erg mooie kleuren en goede scherpte! 75 euro.
Joeluna: Ze zijn wat saai, de kleuren zijn niet heel bijzonder. 10 euro.

Mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:52

Ik zou ook nog wat foto's plaatsen!

Bij deze dan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 00:03

Zo ik doe ook weer eens mee!

Marjoow: Ik zou de luchten vervangen in de eerste paar foto's. Een witte overbelichte lucht haalt ook de sfeer uit foto's. Soms zijn je foto's wat flets of hebben veel kleurbewerking. Ik zou werken aan 1 stijl. 25 euro.
Strasshorse: Leuke serie dit! Je bent vooruit gegaan! Ze zijn wel nog een beetje grauwig. 35 euro.
Biebz: Prima foto'sm niet super speciaal. 30 euro.
Ushanka: Gave platen! de hondjes springen er echt uit! 65 euro.
mariska_YeDo: Je snijdt de foto's een beetje op een gekke manier af, als of er nog iets mist op de foto's. 25 euro.
Hannemarie: Als je de lucht vervangt in je eerste paar foto's geeft dat een mooier effect! De foto's in het bos zijn leuk, soms wat te geforceerd. 35 euro
Lindatjuhhh: Prima foto's. 45 euro
GerdjeHoran: Ik vind de hals van de fries heel naar om naar te kijken en is gek afgesneden; geen hoofd en geen bil van het paard meer. De andere foto's zijn prima. 40 euro
JAV: Mooie kwaliteit, gave platen! 80 euro
IsaCalixa: Je doet iets geks met de bewerking bij de eerste 2 foto's. je haalt het zwart omhoog en maakt het te mat? Ik weet het niet, ziet er niet zo natuurlijk uit. 35 euro
Brenda_85: Prima! Leuke die eerste foto. 45 euro
horserider22: Gooi wat meer kleuk in je foto's! en misschien de lucht vervangen voor wat meer sfeer. 25 euro
xTitanic: ja heel gaaf! 80 euro
joeluna: Ik had persoonlijk niet voor de laatste foto gekozen, beetje gekke compositie al die billen op een rij haha. 25 euro
Naomi_King: Prima foto's! 55 euro
Murosch: heel uiteenlopend, ik weet het niet zo goed. 25 euro

Nou ik ben benieuwd!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 02:19

Sorry ik heb niet heel dit topic doorgelezen.
Maar ik heb een vraagje voor jullie.
Ik vraag 15 euro voor een fotoshoot (hierbij ontvangt de gene 15 tot 20 foto's)
Het 2e paard word 10 euro.
Moet ik meer vragen voor een fotoshoot?
Ik ben ongeveer 10 tot 30 minuten bezig met 1 foto bewerken. (wegwerken van halsters, lijnen etc)

Ook heb ik een keer commentaar gehad van iemand waarbij ik een fotoshoot deed.
Zei had 15 euro betaald voor een fotoshoot. (Ik had die dag 7 paarden gefotografeerd)
Daarna wou ze graag een foto zonder logo.
Toen zei ik dat ze die foto's kan nabestellen.
Mijn prijzen daarvoor zijn:
5 euro per stuk en 3 foto's voor 10 euro.
Dit wou ze niet omdat ze al 15 euro had betaald voor een fotoshoot.

Nu vraag ik mij af, geven meerdere mensen gratis foto's zonder logo weg?
Ik wil dat namelijk niet doen.
Of zijn mijn prijzen gewoon te hoog?

1 van mijn foto's: (kan er helaas niet meer plaatsen ivm super slechte wifi)
Afbeelding

De rest is hier te vinden:
http://libertyphotographyrianne.tumblr.com/

Even wat andere informatie.
Ik fotografeer met een Canon 1100D en een 55-250mm lens.

Ik baal heel erg, ben een half uur bezig geweest met jullie foto's taxeren op microsoft word. reageert dat programma niet meer.
Ik begin morgen wel weer opnieuw, heb nu geen zin meer haha :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 07:43

Ik geef in mijn pakket altijd 3 foto's zonder logo (zot wel stukje hoger in prijs). Nooit zomaar foto's weg geven op groot formaat want dan verlies je ook deel rechten. Om dit te voorkomen kan je altijd even van te voren mensen erop wijzen:) taxeren lukt mij nu even niet vanaf mobiel

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:44

Bij een fotoshoot van 20 euro zit 1 origineel bestand. Bij de shoot van 35 euro 3 originele bestanden.

Bijbestellen kost bij mij ook €5

Niks geks aan hoor. Mensen verkijken zich er vaak op wat een werk het is

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:42

Zo het duurde even maar dan heb je ook wat :D

Pag 91:
Horseydude: Ik vind ze wazig, onscherp en net te krap ik zou hier niks voor geven
mie123gie: Hele eigen stijl maar niet mijn smaak zou hier persoonlijk niks voor geven
_Sillebil: De eerste 3 foto's vind ik heel erg mooi! Vooral de papegaai zou er zelf 10/15 euro voor geven
Stephanie_86: De paarden foto's vind ik wat wazig tonen. Het strand daarintegen vind ik heel erg mooi. 10 euro
Lindatjuhhh: Hele mooie foto's! Goede kleuren zou hier zelf 40 euro voor geven
xTitanic: Mooi scherp en het paard komt er goed op uit alleen vind de kleuren niet helemaal mijn smaak. 50 euro
lifaya: Wauw! Vooral de eerste foto. 90 euro
Quir: Leuke creatieve foto's alleen de eend vind ik niet zo bijzonder. 20-25 euro
love__mandy: Lijken een beetje onscherp. Wel mooie composities 20-25 euro
matedor: Vooral de eerste en laatste vind ik goed gelukt. De paardenfoto's spreken mij niet zo aan. 25 euro

Pag 92:
Marjoow: Hele mooie foto's! Vind alleen bij de paardenfoto's dat over de 4e en 5e foto een rare gloed zit. Portretten zien er heel erg mooi uit! 50 euro
Strasshorse: Leuke eigen foto's mis alleen een beetje de scherpte. 35 euro
Biebz: Ik vind het hele leuke rijfoto's. 40 euro

Pag 93:
Ushanka: Wauw prachtige foto's! Echt heel erg mooi. Zeker 100 euro
mariska_YeDO: Ik vind de composities niet mooi zou hier zelf niks voor geven
Hannemarie: Mooie foto's leuke composities. 50 euro
Lindatjuhhh: Nogsteeds leuke foto's alleen vind persoonlijk op de tweede foto iets teveel "plant" en iets te weinig paard en vrouw. Zou hier ook nogsteeds 40 euro voor geven. Voor de eerste foto van de vos en de foto's in je bijgevoegde/tweede post zou ik 65 euro geven
GerdjeHoran: Mooie heldere kleuren en leuke composities 55 euro
JAV: Hele uiteenlopende foto's sommige zijn wel goed gemaakt kwa scherpte en compositie alleen niet mijn smaak. Bij andere blijf ik echt even kijken omdat ze zo mooi zijn! 100 euro
IsaCalixa: Goede foto's niet helemaal mijn smaak (vooral het bruine paard) en de tweede foto lijkt een beetje raar te zijn bewerkt of zoiets ik weet het niet helemaal. Zou er zelf 55 euro voor geven
Brenda_85: Wat een leuke mooie foto's! Hele gave composities 100 euro
horserider22: Lijkt of er een beetje een donkere waas overheen zit. Paarden staan er wel heel mooi op. 35 euro
xTitanic: Groot verschil met de vorige foto's de paarden springen er echt uit heel erg mooi! 100 euro
joeluna: De eerste twee foto's vind ik niet echt mooi/ niet mijn smaak. Voor de rest zou ik 25 euro geven

Pag 94:
Naomi_King: Vind de eerste het mooist! De tweede is teveel plant en te weinig paard naar mijn mening. De rest is ietswat donker. 15 euro
Murosch: Mooie leuke eigen stijl. De tweede foto lijkt ietswat overbelicht maar dit kan ook gewoon aan het paard nemen. 30euro
Hes_Han: Hele leuke foto's, super composities mooi en creatief! 100 euro

Dit is mijn eigen persoonlijke smaak als leek. Nu ga ik eens wat foto's zoeken zodat jullie mij ook kunnen taxeren :)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:57

Afbeelding
Alles is met boktupload geüpload wat helaas de scherpte wat weghaald.. Weet niet wat ik beter kan gebruiken als uploadprogramma?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er niets aan gedaan kwa bewerking o.i.d. Ben zelf blij met de resultaten van het paard vooral omdat ze maar rondjes bleef lopen en dit mijn 3e shoot is. Ik doe het nog steeds voor de lol en blijf vooral lekker oefenen :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:43

Ik zou nog wat foto's plaatsen had ik laatst gezegd dus bij deze!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:02

Naomi_King: Vind de eerste het mooist! Derest vind ik wat minder, ik denk zo'n 7.50
Murosch: leuk! een is wat overbelicht, ik zeg 10 euro.
Hes_Han: Hele mooie foto's,75 euro!
lissanePruts: Er is een begin! ik vind ze leuk, misschien kan je ze nog wat bewerken (spelen met licht). ik zeg 10tje
sunnybalemmi: WAUW prachtig, heb je er een waas overheen gedaan? ik vind het iets moois hebben! de laatste vind ik iets minder. 20 euro

hierbij mijn foto's:
helaas niet veel aangezien ik sinds 2 dagen geleden pas fotografeer :)
ik vind sprookjesachtig prachtig, ik hoop dan ook dit in de toekomst waar te kunnen maken.
voor nu houd ik het bij basic maar wel met meer kleur dan orgineel.
tips zijn zeker welkom ;D

Afbeelding
Afbeelding

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:29

Hoi allemaal,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik actief ben geweest in dit topic.

Hier zijn mijn taxaties:

Bladzijde 89
Lindatjuhhh €15,- De eerste foto vind ik erg mooi! De laatste twee vind ik erg standaard. Ook de bewerkingen van die twee vind ik niet mooi.

Bladzijde 90
Gianti €75-100 Hele mooie foto! Vind van deze 3 de tweede het minst mooi omdat hij een beetje groenig overkomt bij mij.
Strasshorse €50,- Vooral de eerste reeks van het paard tussen de tulpen vind ik erg mooi!
Murosch Ik zou nog even dooroefenen. De foto's lijken allemaal niet helemaal scherp te zijn. En verder zou ik wat meer oefenen op de composities.
Fem €45-60 Mooie foto's!
luna1604 Ik zou nog even dooroefenen. Ze zijn niet echt speciaal. Ook lijken ze niet allemaal scherp te zijn. En die laatste lijkt wat groenig te zijn.
xMartJuH €20-30 Leuke foto's alleen de middelste twee vind ik iets te donker. Verder mooi scherp.
amyblub €25 Leuke foto's alleen vind ik ze qua kleur een beetje saai.
GerdjeHoran €30-40 Mooie foto's! Op sommige foto's mis ik alleen wat kleur.

Bladzijde 91
HorseyDude Ik zou nog even door blijven oefenen. De foto's zijn nog niet echt speciaal en een beetje saai van kleur.
mie123gie Ik zou nog even door blijven oefenen. De foto's lijken allemaal niet helemaal scherp te zijn. Verder vind ik ze niet heel speciaal.
_Sillebil €15 op basis van de eerste twee foto's. Die laatste foto's vind ik persoonlijk niks waard. Maar de eerste twee zijn mooi scherp en mooi van kleur.
Stephanie_86 €5 voor de strandfoto. De paardenfoto's zijn beide niet scherp. Daar zou ik niks voor geven.
Lindatjuhhh €40-50 Erg mooie foto's. Ik vind ze mooi scherp en mooi van kleur. Ook het sfeertje vind ik wel leuk.
xTitanic €30 De foto's vind ik erg mooi en ze zijn ook mooi scherp. Alleen zijn de eerste twee foto's erg oranje.
lifaya €50-60 Mooie foto's! Al vind ik op sommige foto's de kleuren een beetje saai.
Quir Ik zou nog even door oefenen. De composities vind ik niet heel bijzonder. Het zijn een beetje standaard foto's vind ik.
love__mandy €25-30 Mooie foto's en leuke composities. Helaas zijn niet alle foto's scherp.
matedor €30 De foto's met de honden vind ik erg leuk. Die van de paarden wat minder. Weet niet waarom.

Bladzijde 92
Marjoow €30-40 Op basis van de portretfoto's zou ik hoger geven. Alleen vind ik de paardenfoto's niet mooi. Sommige vind ik een rare compositie hebben en de bewerkingen spreken me ook niet aan.
Strasshorse €40 Sommige foto's spreken me heel erg aan, andere minder. Weet niet waar het aan ligt. Maar verder mooie, scherpe foto's!
Biebz €25 De eerste twee foto's spreken me niet echt aan. Ze lijken ook niet helemaal scherp te zijn. De laatste foto vind ik wel weer heel mooi!
Fosco €80 Erg mooie foto!

Bladzijde 93
Ushanka €100 Hele mooie foto's! Allemaal mooi scherp en mooie kleuren.
mariska_YeDo €15-20 Ik vind de foto's niet heel speciaal maar ze zijn wel mooi scherp.
Hannemarie €50 Leuke foto's. Sommige vind ik qua kleur mooier maar dit kan ook door de bewolking op de foto's komen.
Lindatjuhhh €40 Mooie scherpe foto's, alleen vind ik de kleuren op sommige foto's iets té bewerkt ogen.
GerdjeHoran €60 Mooie foto's!
JAV €50-60 Mooie foto's! Alleen die van je hond en het paardje vind ik minder mooi.
IsaCalixa €30-40 Ik vind de composities wel mooi en ze zijn ook mooi scherp alleen vind ik op sommige foto's te kleuren onnatuurlijk ogen.
Brenda_85 €50-60 Mooie foto's!
horserider22 €15 De foto's zijn opzich mooi alleen de kleuren niet.
xTitanic €40 Ik vind de foto's mooi alleen lijken een aantal foto's weer erg oranje.
joeluna €20 Ik vind vooral de kattenfoto erg mooi. De rest vind ik een beetje standaard.

Bladzijde 94
Naomi_King €20 De eerste 3 foto's lijken niet scherp. Verder mooie foto's.
Murosch €15 Ik vind vooral de laatste 3 foto's mooi. Die van de paarden spreken met niet erg aan. Dit komt ook door de belichting en kleuren.
Hes_Han €80 Hele mooie foto's en de sfeer op de foto's vind ik ook erg mooi gecreëerd.
xRiiannex €10 Ik vind de foto's nogal verschillen qua kleur en kwaliteit op je website.
LisannePruts Ik zou nog even dooroefenen. De nabewerking kan beter en ze lijken niet allemaal scherp te zijn.
sunnybellami €50 Mooie foto's!
xElmoni Ik zou nog even dooroefenen. Ik vind de compositie van de eerste foto's niet mooi en verder vind ik ze wat standaard.

----------------------------------------------
En dan nu mijn foto's, eens iets anders geprobeerd dan paarden en honden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:49

De post hierboven klopt niet. Naast dat ik nog een schaduw weg moest werken op een foto, heb ik ook een verkeerde foto geplaatst en één zonder logo. Dit wil ik graag veranderen en daarom herplaats ik mijn post, met de veranderingen!

Pagina 92:
Marjoow: Sommige portret foto's vind ik echt spreken, maar bij de paarden foto's ken ik echt betere van je,
€ 35,-
Keell94: Soms vind ik de vignettering iets 'too much' en mis ik wat scherpte, maar vind dat je mooie composities hebt! € 40,-
Biebz: Vind dat je mooie momenten pakt in je foto's! Alleen mis ik vooral bij de tweede de scherpte diepte en bij de eerste twee had je je onderwerp wat naar voren mogen halen als het aan mij lag, €35,-

Pagina 93
Ushanka: Prachtige bokeh, kleuren en ook een hele leuke compositie bij je vierde foto! €75,-
Mariska_YeDo: Aangezien het wedstrijd foto's zijn vind ik die lastiger te taxeren en ik ben niet gek op je composities, wel zijn de foto's mooi helder! € 20,-
Hannemarie: Je eerste 3 foto's vind ik wat flets, maar de rest oogt mooi helder. € 45,-
Lindatjuhhh: Je kwaliteit verschilt heel erg in bepaalde foto's vind ik. De eerste twee foto's vind ik erg mooi, maar de derde en vierde foto vind ik weer minder. Al in al zou ik zeggen € 40,-
GerdjeHoran: De composities vind ik erg goed gelukt, maar je bewerkingen vind ik te hard. Wel goeie foto's! € 40,-
JAV: : Prachtige foto's en mooie scherp! € 100,-
IsaCalixa: Soms mis ik wat scherpte in je foto's en vind ik de verzadiging erg hoog staan, wel mooie composities! € 40,-
Brenda_85:Mooie scherpe platen en goede composities, € 50,-
Horserider: Vind je foto's wel flets en zou er meer kleur in gooien, wel goeie foto's qua stand van de paarden! € 35,-
XTitanic: Mooie scherpte en warme kleuren, alleen vind ik het jammer van de afgehakte benen op de laatste foto, € 65,-
Joeluna: Niet heel bijzonder, wel netjes € 20,-

Pagina 94:
Naomi_King: Vind ze wat te donker al hebben sommige foto's wel wat, € 20,-
Murosch: Hele verschillende foto's, wat het taxeren moeilijk maakt € 15,-
Hes_Han: Hele mooie sfeer! € 75,-
LisannePruts: Nog steeds 'oefening baart kunst', maar je maakt vooruitgang € 15,-
Sunnybellamie: Je eerste en derde foto vind ik erg mooi, maar bij de andere mis ik iets € 40,-
xElmonie: Bij jou ook 'oefening baart kunst € 10,-
Joy_Mennings: Mooie foto's! Wel vind ik sommige foto's wat donker € 35,-

Nu mijn eigen foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:33

Wat een leuk topic! Ik ben ook al even bezig en heb me vooral toegelegd op tegenzon fotografie. Ik heb ook een paar andere foto's toegevoegd, want helaas schijnt de zon niet altijd. Ben benieuwd wat jullie er van vinden..

Phiep jouw foto's vind ik fantastisch. Ik ga me eerst verder in het topic verdiepen alvorens te taxeren. Dat vind ik wel zo fair dan zo maar iets te roepen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:45

Maar het is ook niet 'fair' dat je dan nu al je foto's dropt zodat anderen het wel taxeren...
Ik snap dat je je eerst wil verdiepen, maar dan zou ik nog geen foto's hier neergezet hebben...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:41

Dan hier mijn mening:
Naomi-King: Ik vind de foto's niet helemaal scherp. De portretfoto van het paard met halster wel erg mooi €20
Murdosh: Ik vind de foto's wat overbelicht, de laatste is wel erg mooi €17,50
Hes-Han: Mooie sfeerfoto's, ik zou wel wat meer accent op het kindje leggen €70
LisannePruts: De foto's mogen wat meer bewerkt worden, meer contrast, betere belichting €17,50
Sunnybellamie: Mooie foto's, vooral de laatste actiefoto €50
xElmonie : Foto's mogen meer/beter bewerkt worden €12,50
Joy-Mennings: Ik vind je objecten wat donker. De rooie aap is wel erg mooi €30
Phiep: Erg mooie (sfeer)foto's, heel scherp €75

Zo ok Fem?

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 03:58

Wauw, ontzettend bedankt voor de lieve taxaties en commentaren! Ben ik heel blij mee. <3 Ik ga weer verder waar ik gebleven was.

Pagina 93
Mariska_YeDo: Mooie foto’s! Ik vind de eerste twee actieplaten erg gaaf geworden, zeker als je hiervoor al 3 maanden lang geen foto’s had gemaakt. 30 euro
Hannemarie: Wat een super leuke, maar vooral lieve foto’s. Ik vind dat je de menselijke emoties heel mooi weer kan geven, ook de geposeerde foto’s zien er erg ‘open’ uit. Mooi. Het is alleen jammer dat de kwaliteit achteruit is gegaan en er ruis in je foto’s zit, of dit door het uploaden of comprimeren komt weet ik niet. 55 euro
Lindatjuhhh: De laatste 3 foto’s uit je eerste bericht vind ik niet zo goed als de rest. De composities en nabewerkingen spreken me daar niet aan, terwijl dit absoluut wel het geval is bij de foto’s uit je tweede bericht. 50 euro
GerdjeHoran: Als liefhebber van harde bubble bokeh en contrast, vind ik jouw foto’s echt helemaal geweldig. Je hebt een heel eigen stijl en ik kan me voorstellen dat die niet met de smaak van iedereen matcht, maar ik zou er zo 70 euro voor geven.
JAV: Professionele foto’s, niets aan toe te voegen. +100 euro
IsaCalixa: Oh, dat contrast, heerlijk! Snoep voor het oog. Bij de op een na laatste foto vind ik het alleen jammer dat de hond zijn ogen dichtknijpt, de foto daarvoor vind ik door de schaduwval minder mooi vergeleken met de rest. Alsnog prachtig werk. Minstens 75 euro.
Brenda_85: Ze zien er super uit, geweldig die scherpte. Persoonlijk hou ik wel van iets meer saturatie. Vooral de eerste foto vind ik top, die kan zo in een tijdschrift. 55-60 euro
Horserider22: Heel nette foto’s, je hebt de paarden er perfect op gekregen. Stijlgericht vind ik de foto’s niet heel bijzonder, ik zou wat meer oefenen met het nabewerken. 15-20 euro
xtitanic: Echt wel minstens 90 euro. Wat een prachtig kleurgebruik, mooi warm, maar absoluut niet té. De enige die ik minder vind is de op een na laatste, daar lijkt het paard net uitgeknipt en op de witte achtergrond geplakt. Die met het witte paard vind ik dan weer helemaal geweldig!
joeluna: Leuke foto’s, maar ik zie nog weinig van een eigen stijl terug. 10 euro

Pagina 94
Naomi_King: De laatste twee foto’s vind ik redelijk saai overkomen, ook zijn sommige onscherp. Het kleurgebruik bij de eerste vind ik wel erg mooi. 15 euro
Murosch: De scherpte van je foto’s is enorm vooruit gegaan! Die met het olifantje vind ik de beste foto uit de reeks, ook het interessantst om naar te kijken. De rest vind ik in verschillende maten overbelicht. 15 euro
Hes_Han: Scherpte, compositie, kleuren.. heel mooi! Ook best sprookjesachtig. Zeker minstens 60 euro.
LisannePruts: Ik vind ze nog niet heel bijzonder, met wat nabewerking zouden een aantal van je paardenfoto’s zeker meer op kunnen vallen in positieve zin. Iets meer contrast bijvoorbeeld. Verder wel erg leuk bezig, zeker als je nog niet zo lang fotografeert. 10 euro
sunnybellami: Geweldige stijl, I like it. Netjes nabewerkt, mooi scherp. Minstens 75 euro!
xElmoni: Ik zou nog even verder oefenen, misschien 5 euro voor de moeite.
Joy_Mennings: Leuke aapjes, mooie foto’s. Prachtige bokeh en goede scherpte. Ik zie alleen duidelijk ruis in sommige foto’s (zoals de eerste) en hou persoonlijk van iets meer contrast. 25-30 euro
Phiep: Zonder twijfel minimaal 80 euro. Prachtige foto’s, ben helemaal weg van jouw kleurgebruik.
Piecon: Wauw, heel gaaf! Vind het wel erg moeilijk te taxeren omdat ik niet zo thuis ben in deze manier van fotograferen. 35 euro

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer erg veelzijdig in het type hond.. not. :+

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:12

Ushanka bedankt voor het grote compliment!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 10:11

Ik begin op deze pagina. Ik heb nog niet eerder taxaties gedaan, maar ik wil ook graag jullie taxatie horen over mijn foto's dus ik volg braaf de regels.

Beginnend bij:
Naomi: mooie foto's, fijne sfeer: 50 euro
Murosch: vind het lastig te beoordelen, zitten een paar mooie tussen, maar niet alles spreekt me aan, 30 euro
Hes_Han: heel erg mooi, echt mooi vastgelegd, 75 euro
xRiiannex: vind het een mooie spontane foto, ik stoor me alleen aan de teugels. ik zeg 25 euro
LisannePruts: wel leuke kiekjes, maar niet bijzonder. 15 euro
Shshots: gave compositie tussen de bloemetjes, en gave actiefoto, 60 euro
xElmoni: leuke foto's echter niet bijzonder, 10 euro
JoyMennings: echt mega mooie foto's, houd alleen niet van apen. Zeer scherp ook, heel mooi. 120 euro
Phiep: je ziet echt dat je erg ervaren bent, heel erg mooi. ook 120 euro
Piecon: foto's spreken mij niet zo heel erg aan, 25 euro
Ushanka: mooie belichting en gave beesten natuurlijk. 70 euro

En dan nu mijn eigen foto's. Ik heb al een tijdje een leuke camera, maar wil er toch wat meer mee gaan doen dus ik stelde op mijn stal voor om een shoot te plannen. Uiteraard kostenloos omdat ik zelf nog 0,0 ervaring heb. Ik heb een gedeelte al bewerkt en ik vind eigenlijk dat er leuke plaatjes uit gekomen zijn. Nu ben ik benieuwd naar jullie mening!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:39

Ik had alleen tijd om 1 pagina te taxeren dus de rest komt later!

Pagina 93:
Ushanka: €85,-Wat een fijne foto’s! Heel mooi gefocust, de foto’s zijn echt super scherp!
Mariska_YeDo: €50,- Ik vind vooral de eerste twee foto’s super! De laatste vind ik wat minder maar de eerste twee spreken mij echt aan!
Hannamarie: €30,- Het spreekt me niet echt aan, de foto’s zijn wel scherp en goed genomen maar het doet mij niks.
Lindatjuhh: €85,- Prachtige foto’s!
JAV: €80,- Ik vind je stijl heel erg gaaf! Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken!
Brenda_85: €85,- Super mooi!
xTitanic: €70,- Wow wat gaaf! De compositie is niet mijn ding maar veder zijn het echt mooie foto’s
Joluna: €60,- Je series met mensen spreken mij totaal niet aan, die met dieren vind ik daarin tegen wel echt heel goed!

Ik wil deze keer graag mijn concert foto's laten zien, dit is echt mijn tak van sport!
Ik zou jullie graag willen vragen om voor het taxeren eerst dit topic te bekijken [FK] [FOTO] Neck Deep in Utrecht
Hier in staan mijn eerste concert foto's en dan kun je toch wel zien dat ik echt vooruit ben gegaan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:12

Naomi_King: Vind je eerste foto erg mooi qua nabewerking! Vind de foto's van de wilde pony's ook erg leuk, maar de foto's van het bruine paard vind ik een beetje saai. Misschien dat je met nabewerking er wat meer uit kan halen. Ik zeg 20 euro.
Murosch: Vind je eerste foto erg leuk, wel jammer dat ie wat overbelicht is. Tweede foto vind ik wat minder, kleuren lijken wat te fel. Andere foto's zijn wel leuk maar vind ze nog niet heel bijzonder. 10 euro.
Hes_Han: Fijne sfeer in je foto's! Vooral die laatste is echt heel erg mooi. 45 euro.
LisannePruts: Ik zou nog door oefenen en er nu nog niks voor vragen.
sunnybellami: Ben heel erg fan van jouw foto's <3 60 euro
xElmoni: Ook omdat je nog maar zo kort bezig bent zou ik ook nog niks vragen en gewoon verder blijven oefenen.
Joy_Mennings: Vind het een beetje lastig om dit soort foto's te taxeren, maar ik zou hier denk ik 5 euro voor vragen, vind ze niet heel erg bijzonder en ze zijn nogal donker. Ook heeft de eerste veel ruis.
Phiep: Wauw die eerste :wow: prachtige foto! De rest ook, ik zou hier zeker rond de 130 euro voor vragen. :j
piecon: Ik zou hier denk ik rond de 5 euro voor vragen.
Ushanka: Prachtige foto's en prachtige honden ook, mocht ik mijn hond een keer op de foto willen dan zou ik jou zeker als een van de eerste een berichtje sturen. Zou hier rond de 100 euro voor vragen.
Rena100: Ik zou hier maximaal 5 euro voor vragen, vind ze nog niet zo bijzonder dat ik er meer voor zou willen geven.
mie123gie: Ik zou hier niets voor geven, composities vind ik niet mooi, ze zijn erg donker en veel ruis (is logisch natuurlijk bij een concert, maar goed).

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:34

Bedankt voor de complimenten allemaal :D
Ga in de loop van de week weer even taxeren en dan plaats ik binnenkort weer een aantal foto's :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:20

Bedankt voor jullie taxaties. Ik zal even weer nieuwe foto's plaatsen en hoop dat deze iets evenwichtiger zijn qua kwaliteit. Ik merkte dat dit bij mijn vorige serie niet zo was.

Eerst weer enkele taxaties:

Pagina 94:
Naomi_King: € 20,- Ik vind het nette foto's maar ze zouden van mij nog iets meer persoonlijkheid en uitstraling mogen hebben.
Hes_Han: Hele gave platen, mooie zachte sfeer: €70,-
xRiannex: Op basis van deze foto vind ik het moeilijk te taxeren. Hij is wel mooi qua scherpte, maar ik vind het onderwerp zelf niet heel bijzonder qua compositie: €20,-
LisannePruts: Leuke foto's maar ik zou nog even door oefenen voordat ik er geld voor ging vragen. Met name de kleuren en de composities kunnen beter

Pagina 95:
sunnybellami: nette foto's: €35,-
xElmoni: Ik vind het idee leuk, maar de uitsnede van de eerste had ik iets anders gedaan en bij de tweede mis ik wat scherpte. Zoals ze nu zijn €15,- maar ik denk dat er veel meer in het vat zit en ben benieuwd naar meer foto's van je
Joy_Mennings: Mooie foto's leuke composities: €40,-
Phiep: Echte beauty's! Knap werk. €100,-
piecon: wisselend, die van het meisje met het paard vind ik een stuk minder dan de rest. Gemiddeld €30,-
Ushanka: heel gaaf! €100,-
Rena100: netjes, maar ik zou er iets meer persoonlijkheid in willen zien. Voor nu €20,-
mie123gie: moeilijk, ik ben niet zo bekend met concertfotografie maar ik zou er denk ik iets meer actie in willen zien. Het zijn een beetje passieve platen. Wel scherp en netjes. €35,-
Believe: Ik vind de laatste wel netjes, maar bij de andere vind ik ze uit proportie getrokken, niet helemaal goed in verhouding. Misschien wat meer afstand nemen, laag standpunt en verder zoomen? Voor nu €10,-

Hierbij weer een paar van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding