[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olle

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:18

Ik heb vandaag de Sigma 70-300mm F4-5.6 DG Macro binnen gekregen..
Heb net al even een kleine test gedaan.. Het is een fijne lens, alleen een beetje stug met zoomen, maar dat veranderd waarschijnlijk nog wel..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:16

Ik heb ook de 75-300 van Canon...super ding!!!!

Ik wilde waarschijnlijk de 28-105 bestellen om een lens tussen de kit en zoom te hebben...

Jullie nog andere ideeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:29

Olle schreef:
Heb net al even een kleine test gedaan.. Het is een fijne lens, alleen een beetje stug met zoomen, maar dat veranderd waarschijnlijk nog wel..

Das een eigenschap van Sigma. Vind het soms zelfs fijner dan het losse Canonwerk. Op het moment dat 'ie wel héél stroef gaat of dat 'ie ongelijkmatig stroef is (bepaalde afstanden stroever dan anderen) heb je waarschijnlijk wel een minder exemplaat en dan moet je hem even ruilen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:51

Texas1 schreef:

Ik wilde waarschijnlijk de 28-105 bestellen om een lens tussen de kit en zoom te hebben...

Ik heb hem ook besteld Haha!

Biksie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:46

Hallo,
Ik ben een fotografe. Nu ben ik op zoek naar een analoge lens voor op mijn Canon EOS. Ik wil het liefst iets wat in de buurt komt van een digitale 70-200 f2.8 lens. In ieder geval een lichtsterkte lens!
Wie kan mij helpen met de juiste keuze voor een lens?
Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:54

Een autofocuslens voor je analoge camera?
100-300 oid komt qua bereik overeen met de 70-200 op een digitale camera met cropfactor van x1.6...

Biksie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:59

Idd een autofocus maar voor mijn digitale spiegelreflex...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:59

Texas1 schreef:

Heb ik ook gedaan. Om te overbruggen. Fijn lensje voor erbij Ja
Je kan ook kijken naar de 24-70mm F2.8-4.0 of F2.8.
Dat is ook een fijne lens, alleen iets duurder.

Biksie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:03

@Amanda, even een vraagje over je post: waar gebruik je deze lens voor? Welk onderwerpen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:09

Ik gebruik 'm voor de familiekiekjes. Ik heb een 70-200mm F2.8 lens die ik eigenlijk altijd gebruik. Maar dat is een onhandig ding voor als je weg gaat. Vandaar dat ik de 28-105mm erbij heb gekocht.
Ik heb 'm pas 2 weken en nog niet gebruikt. Alleen even om wat te testen.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:11

Ik heb de 75-300 van Canon besteld 2 weken geleden bij Konijnenberg. Helaas nog niet binnen. Op de site was die wel op vooraad, achteraf kreeg ik een mailtje dat die niet op voorraad was. En ik ben zo nieuwsgierig! Hyper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:16

Hallo Lachen. Ik heb een vraagje (lijkt me logisch als ik hier kom). Ik heb een onlangs (eind maart) een Canon EOS 400D aangeschaft, maar nu heb ik niet genoeg aan de kitlens. Ik heb hier nog een 80-200 en een 28-90 bij. Nou gebruik ik beiden eigenlijk alleen voor paardenfotografie, en omdat ik vaak bij een bak sta kan ik niet zo vaak van lens wisselen. Ik ben dus aan het kijken voor een 55-200mm zodat ik ook makkelijk portretfotografie kan doen met 1 lens. Dat ik niet telkens hoef te wisselen zeg maar. Ik heb wel wat rondgesnuffeld op kamera-express en toen ben ik op deze lens gekomen;

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... roduct=391

Maar ik heb ook nog een sigma versie gevonden;
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=2471

Prijs maakt míj in principe niet zo veel uit, maar ik heb toch het liefst zo goedkoop mogelijk. Is er nou een enorm verschil in kwaliteit, en zijn er mensen met ervaringen? Lachen

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:34

Ik vind het prijsverschil echt zo klein dat ik gewoon voor de Canon zou gaan.
Ik heb de canon zelf ook gehad en vond het echt een super ding Ja

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:00

Pradaatje schreef:
Ik heb de 75-300 van Canon besteld 2 weken geleden bij Konijnenberg. Helaas nog niet binnen. Op de site was die wel op vooraad, achteraf kreeg ik een mailtje dat die niet op voorraad was. En ik ben zo nieuwsgierig! Hyper!

The same here Knipoog Ik heb hem gister besteld, kreeg ook een mail dat hij niet op voorraad was.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:19

Dan heb ik mooi de tijd om mijn keuze nog even te maken Tong uitsteken

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 06:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:22

Biksie03 schreef:
Idd een autofocus maar voor mijn digitale spiegelreflex...

Hmmmmm, je hebt (puur analoge) FD-lenzen, maar dat zijn geen AF-lenzen, en de EF-lenzen die voor zowel digitaal als analoog geschikt zijn. Dus eigenlijk ben je niet op zoek naar een analoge lens voor je digitale spiegelreflexcamera, maar gewoon naar een EF-lens. Als je "in de buurt wil komen van een digitale 70-200" moet je dus gewoon een 70-200 aanschaffen.

Tenzij je bedoelt dat je graag het bereik van een 70-200 op een analoge camera nu ook op een digitale camera zou willen, in dat geval zou je het even om moeten rekenen aan de hand van de cropfactor van je camera wat voor lens daar een beetje in de buurt komt.

Als je iets van 70-200 wil, en lichtsterk, neem ik aan dat je trouwens een behoorlijk budget gereserveerd hebt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:30

Emmaa_ schreef:
Hallo Lachen. Ik heb een vraagje (lijkt me logisch als ik hier kom). Ik heb een onlangs (eind maart) een Canon EOS 400D aangeschaft, maar nu heb ik niet genoeg aan de kitlens. Ik heb hier nog een 80-200 en een 28-90 bij. Nou gebruik ik beiden eigenlijk alleen voor paardenfotografie, en omdat ik vaak bij een bak sta kan ik niet zo vaak van lens wisselen. Ik ben dus aan het kijken voor een 55-200mm zodat ik ook makkelijk portretfotografie kan doen met 1 lens. Dat ik niet telkens hoef te wisselen zeg maar. Ik heb wel wat rondgesnuffeld op kamera-express en toen ben ik op deze lens gekomen;

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... roduct=391

Maar ik heb ook nog een sigma versie gevonden;
http://www.kamera-express.nl/index.php? ... oduct=2471

Prijs maakt míj in principe niet zo veel uit, maar ik heb toch het liefst zo goedkoop mogelijk. Is er nou een enorm verschil in kwaliteit, en zijn er mensen met ervaringen? Lachen

Er is naar mijn weten weinig verschil. Of je moet de IS versie van Canon nemen. Canon is in de motor over het algemeen iets sneller.
Ik heb zelf de Sigma versie gehad en was daar heel tevreden over.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:37

Voor dat minimale prijsverschil zou ik echt de Canon nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:17

Texas1 schreef:

Die heb ik dus ook (die 75-300) en wil hem binnenkort waarschijnlijk verkopen. Vid het namelijk erg vervelend dat er geen stabilisator op zit, daarom moet je eigenlijk alijd een statief gebruiken. Lachen

Dus als iemand nog interesse heeft... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:18

Wuis schreef:
Die heb ik dus ook (die 75-300) en wil hem binnenkort waarschijnlijk verkopen. Vid het namelijk erg vervelend dat er geen stabilisator op zit, daarom moet je eigenlijk alijd een statief gebruiken. Lachen

HUH, eigenlijk altijd een statief gebruiken?? Want?? Mag ik je vragen hoe verschrikkelijk jij met je camera loopt te schudden, wat je zo'n beetje fotografeert en met wat voor instellingen? Dit is echt het vreemdste wat ik ooit heb gehoord. Wat een onzin zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:20

Nouks schreef:
Wuis schreef:

HUH, eigenlijk altijd een statief gebruiken?? Want?? Mag ik je vragen hoe verschrikkelijk jij met je camera loopt te schudden, wat je zo'n beetje fotografeert en met wat voor instellingen? Dit is echt het vreemdste wat ik ooit heb gehoord. Wat een onzin zeg.

Nouja, ik vertel het nu ook wel overdreven. Haha! Haha! Haha!

Maar als ik geen statief gebruik, vind ik hetgene wat ik fotografeer nét niet mooi scherp genoeg.

Ik zal even kijken of ik een voorbeeldfoto kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:21

Wuis: denk kwestie van lichte bewegingsonscherpte/camera shake, valt in vrijwel alle situaties prima op te lossen zonder statief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:25

Dit heb ik bijvoorbeeld gemaakt met statief.

Afbeelding

Afbeelding

Eens even kijken of ik nu foto's kan vinden waarbij ik geen statief heb gebruikt *zit nu op de verkeerde computer dus gaat even duren*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:34

Ja hey, 1/400 seconde. Dat was ook scherp geweest zonder statief.