[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:56

@Lunas: 15 euro, idd jammer van je camera want de foto´s zijn idd erg flets!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:00

Wat zou ik voor een portret zoals bijv. deze kunnen vragen?

Afbeelding
A4 - grafiet

Taxeer binnenkort zelf even bij Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:03

heel mooi!! dit is trouwens toch .... uit friends? die dat babytje emma kreeg? (weet de naam niet meer :F)

ik denk 30 euro? vind hem heel goed lijkten!! haar heb je heel mooi gedaan!! alleen rechteroog vind ik anders lijken naast het linker pupil kleiner ofzo.. kan het nit helemaal thuis brengen..

edit: ik heb even gespiekt in je topic Knipoog het is rachel Haha! vind haar echt heel goed lijken!! ook chandler heb je goed gedaan!
ben benieuwd naar joey Duivel Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-07 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:04

Babe, Jennifer Anniston zou er zelf wel enkele 1.000 euro's voor willen geven Haha! .
Haar (zeker vanboven op het hoofd) en ogen zijn super. Blouse vind ik wat minder. 40 Euro, ik gok maar. Van deze madam zijn er al duizenden tekeningen gemaakt.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:22

junior_jody: Een beetje streperig vind ik hem wel... Ik denk dat het tussen de 5-10 zal komen te liggen.
Lunas: Erg mooi! rond de 20€?
babe: Jammer dat het meisje een beetje scheel kijkt en dat de neus een beetje aan de grote kant is, verder vind ik het erg mooi! Verder is de schouderpartij naar mijn idee wat fors. Rond de €20,- (sorry als ik wat uit de boot val Knipoog)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:23

@Babe: 20 euro, geheel kloppend een stuk meer! Het oog stoort me,... Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:50

alena: erg zacht en mooi, zou alleen wat minder omlijnd mogen worden? Lachen 10 euro

Malenka: die kat is helemaal geweldig! Jammer dat ie niet in het midden van het papier staat, nu lijkt de linkerkant wat korter afgewerkt omdat t anders niet op je papier zou passen? Met n mooiere compositie hiervoor zeker 30 euro Ja .
De dryade doet mij persoonlijk niets Bloos , vind die ook minder knallend dan de kat. Ik denk dat de liefhebber er zo'n 15 euro voor overheeft? Lachen

Nynkk: erg mooi, hoewel de haren (wat simpel) mij n beetje storen, ook lijkt het papier wat leegjes. Ong 5 euro/materiaalvergoeding Lachen .

Japke_Z: het geheel is wat krasserig en vlak, hoewel zo'n fries ook niet de makkelijkste is om te tekenen. Ong 5 euro/materiaalvergoeding Lachen .

Figo: wat krasserig soms nog, de 1e vind ik het mooiste Lachen . Jammer dat je ziet dat het papier vies is, wordt dat nog wel schoon? Ong 5 euro/materiaalvergoeding Lachen .

junior_jody: eigenlijk hetzelfde als de 2 boven je, wel n mooie oefening met de ogen zo recht van voren. Ong 5 euro/materiaalvergoeding Lachen .

"Ong 5 euro/materiaalvergoeding" is mss n wat vage taxatie. Misschien is het fijn om dan toch nog even door te oefenen tot je enkele punten wat verbeterd hebt? Maar aan iedereen de vrije keus natuurlijk! Lachen

Wendy15: je gaat snel vooruit! Absoluut geen makkelijke pose. Voor het verkoopbare had ik er wel n ondergrondje bij gemaakt zodat het echt een "tafereeltje" was ipv n los hertje Lachen . 10 euro

DeEiken: de foto's zijn erg onduidelijk, ik kan het net niet fijn zien! Ik denk dat het geheel net wat te geveegd is en de pony's zijn nog n beetje hoekig? Ik zou nog even oefenen Lachen .

loveSaros: foto is idd n beetje vaagjes, nu zeg ik nog even oefenen, je werkt al fijn met details (hoofdstel en bitje!) Lachen .

Lontje: prachtig! Heerlijk getekend en twee fijne karaktertjes heb je daar! Minstens 100 euro, dat is het echt waard Ja .

DeEiken: idd net wat te geveegd wat n wat rommelig tintje geeft, wel echt beter dan de andere tekeningen al Ja ! Blijf toch even bij mijn eerdere taxatie Lachen .

Wendy15: je technieken gaan echt vooruit maar deze is teveel uit verhouding, daarom voor deze nog even oefenen Lachen .

_Evelijn_: erg knap, je wordt echt goed in de mensenportretten Ja ! 20-25 euro

junior_jody : ik vind hem erg leuk, hoewel het geheel wat slordig lijkt, heeft het toch iets heel levends en aandoenlijks Lachen . Ong 10 euro

Lunas: kun je de flits niet uitzetten? Volgens mij missen we zo heel wat moois! Jammer dat de voorhoefjes nog maar net op t papier passen maar echt n knap werkje. 15 euro Lachen .

babe: heel sprekend en goed gelijkend Ja ! Zeker 40+ euro

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:04

@Babe: Die is makkelijker als de rest hier te taxeren. Google maar eens op portrettekeningen. Een mooie doorgewerkte professionele tekening kost meestal zo tussen de 88 en 120 euro en er zijn er maar weinig die daar vanaf wijken. Wel zijn er op dit gebied al erg veel zeer kundige mensen actief die prachtige portretten neerzetten.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:42

tja, plaatsen kan geen kwaad Tong uitsteken nouja vervelings tussendoortje en manier om ook mijn kleuren een beetje op te krijgen Duivel
Afbeelding

oh en dat ding bij zijn oog is de flits Bloos

zal binnekort ook weer een keer taxeren Ja

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:50

nujaro: Ik snap dat het even tegen de verveling is, maar ik denk niet snel dat mensen hier geld voor zullen geven. Maar misschien voor een meisjeskamer? €0-5

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:51

edelweis1: ik geef je gelijk hoor Knipoog qua of iemand het zou willen hebben Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:15

@ babe:
heel mooi gedaan, het enige wat me stoort zijn de ogen... de een heeft een erg grote pupil en de andere heeft een naar mijn idee wel erg klein pupil... heb je de foto er ook van of is het van een poster??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:17

@Nujaro, ik vind het eerlijk gezegd niks waard Bloos

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:30

Cyntje schreef:
@Nujaro, ik vind het eerlijk gezegd niks waard Bloos

Ik snap dat het geen prof. tekening/schilderij is, maar ik heb er toch respect voor aangezien ik het zelf niet kan. En ik het toch goed gelukt vind Lachen

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:07

sexy_back schreef:
@ babe:
heel mooi gedaan, het enige wat me stoort zijn de ogen... de een heeft een erg grote pupil en de andere heeft een naar mijn idee wel erg klein pupil... heb je de foto er ook van of is het van een poster??

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GXYEML34

Bedankt voor het taxeren Ja

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:52

ok babe snap hem in het ene oog valt precies het licht van de flits... en het andere knijpt ze een beetje dicht/valt haar voor dus schaduw...

zonder foto kwam het gewoon raar over... maar nu snap ik hem

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:17

nog een aquarelwerkje van mij Lachen de kwaliteit is wel verschrikkelijk achteruit gegaan trouwens Knipoog

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:00

nujaro: Ik denk dat ik met deze kwaliteit moeilijk kan taxeren. Ik denk dat je beter wat meer kan oefenen om je aquarel iets duidelijker over te laten komen en meer details door voeren. Maar misschien kan ik het gewoon niet goed zien door de kwaliteit Knipoog.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:01

Hier de mijne:
Afbeelding

Ik zelf denk niet echt dat hij iets waart is, hopelijk kunnen jullie handige tips geven, want ik ben nog niet zo ver met aquarellen...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:21

edelweis1,
Ik vind dat paard echt geweldig! Niet omdat het perfect is, maar als je deze nou eens met verschillende 'strepen'/ vlaken op de achtergrond zou doen in plaats van de achtergrond die je nu hebt lijkt hij mij helemaal super!
Ik zou dan bijvoorbeeld gaan voor rood en oranje kleuren... beetje herfst. Misschien kun je dat nu nog doen met een laag acrylverf? (niet menegen met water!)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:45

@ lontje ; weer een erg mooie tekening, het onderste hondje spreekt me meer aan dan de bovenste, ik denk dat, dat door de positie komt. a3 formaat, 75 euro.

@deeiken; ik zou vooral dooroefenen, en proberen veel minder te vegen

@ wendy15; de plaats van het oog klopt niet helemaal, ook zou ik ondanks dat het niet op de foto zou staan, een 2e oor altijd er bij tekenen. Dat maakt het meer kloppend. Wat meer egaler inkleuren.

@evelijn; als het portret lijkend is met de persoon , schat ik hem op zon 25 euro. Hij zou nog wat gedetaileerder, minder met duidelijke lijnen zoals bij de neus, mogen.

@juniorjody; ik zou vooral dooroefenen, het is nog te doorschijnend, ongedetaileerd.

@lunas; Ik vind het idd wat lastig door de slechte/onduidelijke foto. Volgens mij heb je de verhoudingen al goed onder de knie. 15 euro

@babe; ik vind zon beroemdheid altijd lastig te gokken. Ik denk dat je dat hetzelfde moet beoordelen als een portret, mocht het voor een fan zijn. Ik vind deze erg lijkend, geen twijfel over mogelijk, misschien zou je nog even naar de arm/schouder kunnen kijken, hij lijkt niet te kloppen. edit; foto gezien. beetje lastig om over te brengen. Loopt de foto verder door dan de tekening? edit2; de schaduw v haar arm lijkt wel precies onder de letters te zitten Knipoog 40 euro

@nujaro; ik zou vooral dooroefenen

Tegenwoordig wordt er zoveel geplaats van zodanige kwaliteit dat ik me afvraag of mensen serieus willen tekenen of alleen maar hopen/denken er snel wat geld mee te kunnen verdienen. Is het dit laatste, dan zou ik voor een bijbaantje gaan want met tekenen denk ik niet dat je snel binnen bent Knipoog Ook voelen mensen zich snel aangevallen, en vraag ik me mede daarom af of er wel serieus naar hun eigen tekeningen gekeken wordt. Ik wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen/aanspreken, maar het lijkt wel of de tekenaars uit de lucht komen vallen.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:06

Nou jah, eingelijk weer eens een werkje van mij, ik ga er zo weer aan zitten, en weer goed bij pompen (wat een subtiel woord in deze zin (NOT))
Het is een werk op een board van 30x40, gemaakt met potloden variërend van H4 tot B6, aantal finishing touches met houtskool. er zitten tig aantal uren in, dat hou ik al helemaal niet meer bij.
Helaas waren de foto's niet van dusdanige kwaliteit, vooral niet van het rechterpaardje. Dus spaar me Knipoog
Afbeelding

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:26

Volgens mij moet ik vanaf pagina 82, maar daar begin ik niet aan Knipoog Ik begin nu bij pagina 87!

Nevony: Erg leuk gedaan, vind het nog iets te vlak, maar wel een leuk idee, ik denk ongeveer tussen de 5 en de 10 euro!
Janique: Wouw, datheb je echt tof tedaan! Helemaal mijn stijl! Ik denk toch echt richting de 45 euro.
Mik_: Ik vind het erg mooi gedaan, al zijn sommige delen wel iets minder(zoals de manen) maar toch een leuke stijl. Ik denk rond de 20,-
Jenifer: Wouw, echt enorm gaaf joh! Heel erg mooi gedaan, leuk de haren getekend, mooi in detail. De namen vind ik totaal niet storend, ik vind het juist een extra chique tintje eraan geven! Zeker rond de 25,-
Malenka: Enorm gaaf hoor, fijn kleurgebruik, al trekt de achtergrond téveel mijn aandacht. Ik vind het een leuke stijl, denk zo'n 50,- voor de liefhebbers nog wel meer!
Wendy15: Ik vind hem leuk, een beetje onduidelijke foto, maar mooi in detail. Denk zo'n 15,-
Fenn: Ik vind hem leuk, maar het groene had ik anders gedaan. Denk zo'n 15,-
Malenka: Wouw, daar straalt kracht af, echt de heer over de bossen, zo zwemt hij enorm mooi, de vachtstructuur mis ik niet, ik vind hem top, denk zeker 50,-
Malenka: Wouw, jij hebt echt een geweldige stijl, kijk in deze tekening vind ik de vacht mooi gedaan, niet de plukkerige en ook niet te harig, ik vind hem net mooi in het midden. Ook weer zéker 50,-
Lontje: Nou dat heb je weer mooi gemaakt, normaal gesproken hou ik niet zo van zo'n opstelling, omdat ze dan te onnatuurlijk zouden worden, maar je hebt ze zo los van elkaar gemaakt, ik vind hem heel erg mooi! Ik den kdat je voor zo'n werk zeker 75,- kan vragen, echt top.
Lunas: Wat een krachtig en lomp dier, echt heel erg mooi gedaan! Vind het bij de flanken nog iets storen(weet niet precies wat) maar ik denk toch zeker richting de 20,-
Babe: Oelala, ze kijkt erg uitdagend, echt rachel. Ik vind hem zo enorm erg lijken! Ik denk dat je zeker 50,- voor zo'n portret zou kunnen vragen.
Edelweis: Erg mooi, vind de glimvacht nog iets te "opgeplakt" maar je krijgt het aardig onder de knie. Ook vind ik de achtergrond storen, had het denk ik of effen gedaan, of weg gelaten, voor het paard zelf zo'n 40,-

En daar blijft het bij. Er zitten nog mooie tekeningen tussen deze, maar om mezelf nog een beetje te sparen heb ik alle tekeningen die voor mij onder de 10,- zitten weg gelaten, maar voor ook hun geldt, goed dooroefenen, tekenen wat je ziet, en nooit vergeten dat het niet fout is om je eigen stijl te creeëren, laat je niet afkraken, en niet tekenen zoals anderen het graag willen zien, als het voor jouw goed is, dan is het voor jouw goed. Het is jouw creatie, en denk maar zo: Je begint met niets!

Succes.
[Edit] Blergh, ik kan niet tegen werkwoord fouten.. *zoekt verder*

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:32

Bedankt voor de taxaties allemaal! Lachen
Nikki_Jimmy: Oefenen doe ik zeker, dat moet ik ook nog veel doen om echt goede portretten neer te zetten. Knipoog

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:45

_Evelijn_ schreef:
Bedankt voor de taxaties allemaal! Lachen
Nikki_Jimmy: Oefenen doe ik zeker, dat moet ik ook nog veel doen om echt goede portretten neer te zetten. Knipoog

Inderdaad, oefenen doe je niet alleen door daadwerkelijk te tekenen, je doet het ook door te analyseren, door bewegingen te bekijken, door spieren te zien bewegen. Het lijkt zo makkelijk, maar de voorbereiding is het moeilijkste wat er is...

Groetjes