[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

utjelover

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:06

Bienotje schreef:
Wat leuk, kun je er al een beetje mee overweg? Welke instellingen gebruik je meestal?

Ik moet zeggen, het lukt nog niet echt. ik weet niet goed welke instellingen ik moet gebruiken.
Heb jij nog tips?

gr.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:41

capopjekop schreef:
Was dat niet tijdelijk omdat nikon gaat verhuizen? Ik hoorde iig iets van dat het wat lastiger was, maar dat je garantie nog gewoon door loopt. Weet er iemand meer van?

volgens mij klopt het idd wat je zegt, ze zijn naar Duitsland gegaan ofzo?

edit; /typo/

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:05

maar weet iemand toevallig ook een leuke beginnerscursus op internet?

Ik ben verder wel heel tevreden met het toestel dat ik heb. Voor zover ik weet heb ik gewoon garantie.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:15

www.dpreview.com kun je wel heel veel vinden over de mogelijkheden. Voor een mini-cursus via internet lijkt me niet te vinden. Daar hebben ze handleidingen voor namelijk. Of je krijgt misschien weer een NTI-cursus die niet camera specifiek is.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:06

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:26

zal de sites eens gaan bekijken, in ieder geval bedankt!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:54

Hoi,
omdat mijn oude camera nu officieel overleden is ben ik op zoek naar een nieuwe camera, deze moet wel goede foto's zijn maar het liefste niet boven de 300,-
dus mijn vraag aan jullie is:
1. Wat hebben jullie voor camera
2. is het een goede camera
3. zouden jullie hem aanraden
4. welke camera zouden jullie verder aanraden

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:36

@Knabbelgirl. Wat voor toepassingen wil je met de camera? Vakantiekiekjes maken, knopje duwen en klaar? Of echt als amateur je verder verdiepen in de fotografie en zelf aan het werk met evt. instellingen? Daar moet je je wensen aan de camera op specificeren. De een is met minder functies en meer gemak tevreden dan de ander. Knipoog

Wil je voor totaal minder dan € 300,- klaar zijn moet je trouwens kijken naar een camera van zeker minder dan 250 euro kijken. Er komen eigenlijk altijd nog kosten bij voor extra geheugen (standaard bevatten meeste camera´s te weinig), tas en misschien nog wel meer kleine dingen. Ben ik zelf ook achter gekomen trouwens Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:26

nee niet voor totaal, alleen voor de camera Knipoog

Ik wil graag meer kunnen dan vakantiekiekjes Tong uitsteken Dus ook portretten, beweging enz

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:35

Canon powershot S3 niets voor je dan? Volgens mij in de buurt van je budget, via MP kun je bij een importeur van Canon voor deze camera terecht zodat je voor € 399 klaar bent geloof ik.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:02

Of Fuji FinePix S5600, die is 235 euro, dus zelfs nog een stukje onder je max bedrag. Heb er zelf geen ervaring mee, maar is wel vaak genoeg in dit topic besproken Haha! .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:12

Renza schreef:
Of Fuji FinePix S5600, die is 235 euro, dus zelfs nog een stukje onder je max bedrag. Heb er zelf geen ervaring mee, maar is wel vaak genoeg in dit topic besproken Haha! .

En iedereen die hem heeft gekocht is er meer dan tevreden over Ja

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:20

Niemand ervaring met de Sony W30?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:28

utjelover schreef:
Bienotje schreef:
Wat leuk, kun je er al een beetje mee overweg? Welke instellingen gebruik je meestal?

Ik moet zeggen, het lukt nog niet echt. ik weet niet goed welke instellingen ik moet gebruiken.
Heb jij nog tips?

gr.

Ik ben begonnen in de handleiding. Ben er ook nog niet echt uit.

Moet binnenkort gewoon eens camera opstellen en dan elke keer zelfde foto nemen met verschillende instellingen. Dan achteraf analyseren welke instelling verandering wat voor effect heeft. Lachen

Er is trouwens een nieuw centraal topic: Tips en tricks voor fotografie Knipoog
viewtopic.php?f=68&t=669336&start=0&st=0&sk=t&sd=a

_Sander misschien dat jij je link van hccnet zelf daar zou willen plaatsen. Knipoog

Op deze manier kan de discussie over fotograferen en vragen daar voortgezet worden en blijft dit topic specifieker voor welke camera moet ik kopen Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:32

Sorry dat ik mij hier zo onaangekondigd meld, maar.....
Vrijdag ga ik waarschijnlijk mijn nieuwe digi kopen!!!!
zaterdag en zondag ben ik vrij dus dan kan ik er lekker mee oefenen Haha!
Is wel weer een rib uit mijn lijf, maar dan koop ik voorlopig helemaal niks meer (moet alleen mams even lief aankijken of zei een keer de entingen van de pony's betaald Haha!)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:16

Bienotje schreef:
Sander misschien dat jij je link van hccnet zelf daar zou willen plaatsen. Knipoog

Zal het even doen. Ja

Amanda schreef:
En iedereen die hem heeft gekocht is er meer dan tevreden over Ja

Perfecte camera ja. Ja

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:57

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:26

Ik heb mijn nieuwe digi Haha! en ik ben er verliefd op...
of is dat stom om te zeggen?
nou ik weet nu al dat ik er geen moment spijt van ga krijgen haha.
Het is wel een rib uit mijn lijf, maar de mevrouw van de winkel zei al dat het een hele goede camera is.
Er zitten zoveel instellingen op dat ik maar eens het boekje goed ga doorlezen (al kan ik stiekem niet wachten om er foto's mee te maken, wat ik dus al gedaan heb haha)
Ik heb er nu een tasje bij, een 1GB geheugenkaartje en de camera dan.
En er was een aanbieding dat als je nu een Sony camera koopt je dan 50% korting krijgt op een sony fotoprinter.
en ze hadden toevallig nog een fotoprinter van 100...
die heb ik nu dus ook betaald voor 100euro, maar als ik alle papiertjes enzo opstuur dan krijg ik dus 50euro terug gestort en heb ik een fotoprinter erbij voor 50euro.
haha snappen jullie het nog?
Ik voel me nu wel een stuk 'lichter' als jullie snappen wat ik bedoel.
dus nu maar even heeeeeeeelllllll erg hard werken en heeeeeellllll rustig aan doen met die centjes....
De fotoprinter krijg ik BTW nog geld voor van mijn oma (nou ja, als ik jarig ben dan en met de kerst)
Ik ga nu me eigen omkleden en nog heel eventjes het boekje lezen.
misschien dat jullie van het weekend de eerste foto's kunnen verwachten Haha!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:28

ik koop binnenkort van een vriend zijn Nikon D50 over met 2 lenzen.. dus ben benieuwd hoe hij bevalt, maar ligt erook aan hoe je de foto's maakt natuurlijk. Zijn fotos met die camera was echt geweldig Knipoog

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:22

hoii

Ik ben al een tijdje op zoek naar een camera.
Ik heb er al 1 op het oog de kadak easyshare v570.
heeft 1 van jullie die?
Zo ja maakt de camera mooi foto's van bewegende paarden??
licht de camera lkker in je hand?

gr amber

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:43

Mijn oude camera (Nikon coolpix 2100) is dringend aan vervanging toe, dus ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera die redelijke foto's maakt bij concerten. Natuurlijk heb ik ook bij winkels die camera's verkopen gevraagd om informatie, maar omdat ze vrijwel niets weten over hoe de toestellen het in het donker doen, kom ik niet echt veel verder.

Ik heb een paar eisen:
- geen accu maar penlights
- sportstand moet aanwezig zijn
- budget rond 150 euro
- flits moet makkelijk uit kunnen

Er bleven drie camera's over: Panasonic Lumix LS2, een Canon en de Nikon coolpix L3. De Canon vond ik geen fijne camera, dus die viel al snel af. De Panasonic was volgens de verkoper de beste optie, dus die heb ik na wat testjes mee naar huis genomen. Vorige week in Paradiso foto's gemaakt. Het grote voordeel van dit toestel is dat hij tot 400 iso gaat en dus met weinig ligt nog best goede foto's maakt. Groot nadeel is de lange sluitertijd, zelfs op de sportstand, dus veel onscherpe foto's. In de normale stand met flits was het beter, maar ik wil juist niet flitsen.

Woensdag bij Lacuna Coil heb ik de Nikon meegenomen. De sportstand werkt - net als bij mijn oude Nikon - erg fijn. Foto's zijn scherper, maar omdat deze een maximum heeft van 200 iso zijn ze wel een stuk donkerder. Nou kan je redelijk wat doen met photoshop en onderbelichte foto's zijn makkelijker te verbeteren dan onscherpe, maar ik ben nog niet tevreden.

Ik ben dus op zoek naar meer ervaringen. Met deze camera's, maar ook met anderen. Doorsparen en een klasse beter kopen heeft geen zin, dat geld heb ik op dit moment echt niet en ik wil zsm een nieuw fototoestel. Het liefst ga ik natuurlijk ook voor een goeie spiegelreflex, maar helaas...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:13

ik heb een vraagje... ik wil graag weer een nieuwe camera kopen, stukje bij beetje wil ik graag een goede camera kopen, momenteel is mijn oog op 2 camera's gevallen.. en wel de:

- SONY Cyber-shot DSC-H5
en
- PANASONIC Lumix DMC-FZ7

beide lijken mij goede camera's alleen is er 1 groot verschil (buiten de hoeveelheid Megapixels) de sony gaat op batterijen en de lumix op accu...

over het algemeen lijken batterijen mij niet echt ideaal (kost je uiteindelijk toch een fortuin aan batterijen..?) nu vroeg ik me af of hier iemand ervaring mee heeft? want mijn digitale cameraatje nu (ook een cybershot) die ''zuipt'' batterijen om het even grof te zeggen...

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:22

ik heb ook even een vraagje! ik ben aan het sparen voor een digitaal fototoestel. ik wil er wel meer mee dan vakantiekiekjes, maar ik ben dus nog een echte beginner. ik heb heel veel interessse in de fotografie, maar, een groot probleem ik moet het dus zelf betalen. geen spiegelreflex dus voor mij. weet iemand iets voor mij? zelf had ik de PANASONIC Lumix DMC-LZ5 op het oog. weet iemand daar iets over? Alles wat in die categorie valt vind ik goed. Iets anders mag natuurlijk ook worden gezegd hoor, maar dan natuurlijk wel met mening waarom die beter is...
eisen:
* goede optische zoom. digitale hoeft niet, daar wordt het niet beter/mooier van
* rond de 6 megapixels
* en dan komt ie: tussen de 200 en 250 euro. excl. andere dingen die er bij komen! die betaal ik dan los erbij..
* edit: en het is natuurlijk ook wel fijn als het foto's maken neit heel lang duurt, maar daar heb ik totaaal geen verstand van Haha!

alvast bedankt!!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:34

Loesje88 schreef:
over het algemeen lijken batterijen mij niet echt ideaal (kost je uiteindelijk toch een fortuin aan batterijen..?) nu vroeg ik me af of hier iemand ervaring mee heeft? want mijn digitale cameraatje nu (ook een cybershot) die ''zuipt'' batterijen om het even grof te zeggen...

Is gewoon een kwestie van fatsoenlijke batterijen kopen. Daarnaast moet je gewoon oplaadbare aanschaffen, want om eenmalige te kopen ben je denk ik dom bezig, of je moet een voorraad van 100 stuks inkopen of zo. Vork

Maargoed, ik had bij mn vorige camera (Fuji FinePix S5600) 4 oplaadbare batterijen van 2600mAh, en die waren perfect, kon er echt heel lang mee doen. Uiteraard moet je wel een beetje verstandig met de stroom omgaan, dus geen 5min dat beeldscherm aan en zo min mogelijk dat scherm gebruiken, maar als je dat doet denk ik dat batterijen geen enkel probleem zijn. Ja

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:52

Misschien een beetje vreemde vraag, maar wat houdt iso precies in? Nagelbijten / Gniffelen