[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna_94

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:24

Marit = Erg mooie plaat! Kan er verder weinig van zeggen, ik vind hem top!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:30

Wauw Marit prachtig!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:35

Ja, wel? Ik vond hem zo.. gewoontjes :+ Maar fijn dat jullie hem wel mooi vinden :D

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:52

Afbeelding

Mijn week 8 : Mellow de fjord van Calice :D
* Inclusief pleeborstel kapsel *

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:11

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:04

Agossie: Het is een heel fijn beeld om naar te kijken, de kat en de hond doen je verlangen om naar buiten te kijken, je wilt zien wat zij zien, en om te muggenziften, rechtsboven zie je nog net de rand van een kader

Ann_Pam: hele leuke foto, zelf stoort het mij niet dat de pootjes bewogen zijn, vind het zo leuk omdat het beweging insinueert, alleen is de foto nogal sterk na verscherpt en dat vind ik minder mooi

Ash_: zo een schattig kindje en die pakt echt het dekentje vast, hele leuke compositie!!, alleen jammer van de kwaliteit van de foto, dat deze niet optimaal is

Asselruiter: echt goed gedaan om zo een lage sluitertijd en toch die scherpte hebben, ik vind het een warm beeld om naar te kijken (allé de vlammen op zich, het hout is koud op de foto)

Astor: wat een super aangename sfeer op de foto! het enige wat mij toch stoort is de scheve horizon en de persoon die tegen het paard plakt, het is altijd fijn om daar een beetje ruimte tussen te laten

Babel: een goed moment heb je op de foto gezet!

Bellatrix: heel mooi uitgezuiverd beeld, maar kan het dat ik de scherpte wat mis, ik vind niet direct een scherptepunt

binky: wat een snoetje, alleen zou ik een zachtere flits gebruikt hebben zodat deze iets minder aanwezig was

Bumblehorse: heb je zelf het zwarte er volledig omheen gedaan? zoja, dan vind ik het jammer dat de voet er niet volledig bij op staat

calice: mooie blackfoto, aangezien het toch niet altijd zo simpel is met een zwart paard

C_estmoi: ik mis scherpte op het hoofd van het paard, anders wel een leuk moment en leuk idee van scherptediepte

chip: niet mis, maar ik zou hem iets anders genomen hebben, zodanig dat de zandweg links uit de hoek vertrekt en zo schuin naar rechts zou lopen

Deetjeeuh: hele mooie foto is dit, de glimlach is niet helemaal ontspannen, maar dat is ook in het algemeen moeilijk

Djura99: leuke compositie en moment, ik zou alleen proberen om het met minder scherptediepte te doen, zodat het paard meer los komt van de achtergrond

DmNqUe: jammer dat het oog niet scherp scherp is, voor de rest een nette uitsnede

faatxhorse: echt een creepy foto, maar vind hem wel geslaagd! ook goed dat de achtergrond niet zwart is, maar grijs zodat de persoon haar haar niet verdwijnt

Fennee: geen slechte compositie, maar de foto is wat overbelicht, is deze foto trouwens ingeflitst?

Fenneeee: wat een super leuke foto, de uitsnede is echt goed gelukt en de kleine weerspiegeling op de zetel is ook heel aangenaam

Gub: wat een prachtige ogen, abnormaal mooi die ogen ! het enige dat ik beetje jammer vind, is de linkerkant van de foto die is iets te licht en trekt toch enigszins wat de aandacht

Hanna_94: heel mooi met tegenlicht gewerkt

Iejoorr: foto zegt mij niet veel, ik denk dat het ook vooral komt doordat er geen scherpte te vinden is in de foto

Irene96: wat een prachtige foto

ismy: ik vind de foto heel leuk geworden

Jessica_1998: ik zou het onderwerp schuiner in beeld gezet hebben, zodat de rode top in de linker boven hoek stond, zodat je een diagonaal creëert in je beeld

JewEmm: een aangenaam beeld van kleuren, zeer fijn om naar te kijken! mooi uitgezuiverd ook en hele mooi scherptediepte!

jilinda: wat een leuke foto, vind de scherptediepte mooi, het is en zeer nette foto

Joey: wat een super leuke en mooie foto, de herhaling in het beeld is echt leuk, al weet ik niet of ik de rechter onder hoek zo zou gedaan hebben ofdat ik zou gekeken hebben om deze ook wit te krijgen door het bord ...

kani_ejj: wat een leuke, ik zou alleen minder ruimte rondom de hond gelaten hebben (dus meer inzoomen)

Kelszz_: de vlinder steekt mooi af tegen het fruit, alleen zou ik persoonlijk een lager standpunt genomen hebben, de vlinder meer op ooghoogte

_Kiki_ : een heel mooi beeld in zwart wit, de tekst links op de foto vind ik echt mooi, de foto brengt echt een hele mooie sfeer met zich mee

kimberley23: heel leuk hartje! leuk dat je ook het hout als achtergrond hebt

laurajoy15: wat een leuke sfeerplaat! enkel jammer van de groene lichtvlek, maar ja dat is moeilijk te vermijden zoiets

Lipydo: dat is gewoon een prachtige foto, zeer zacht!

Lizaa01: leuke foto, het licht is mooi en de schaduwen zijn echt leuk

manonnevot: netjes in beeld gebracht

marit: wat een liefdevolle plaat!

MarijeR: wat een dotje, mooie ruimte er om heen en mooie scherptediepte! alleen denk ik dat het witte wat overbelicht is?

Marjoow: wat een mooi landschap, hele mooie kleuren, vooral de lucht vind ik geweldig

Mb_foto: leuke foto heb je in elkaar gestoken! het is eens wat anders, maar een geslaagde sfeer denk ik wel

MichieldeM: mooi licht bovenaan, jammer dat het opspattend water niet scherp is ...

monbyou: kleuren van de lucht vind ik mooi, voor de rest zegt de foto weinig voor mij, niettegenstaand, de vogel in de boom wel direct opvalt

MyHu: mooie hond, ik zou hem iets meer links in het beeld geplaatst hebben

NatassJa: zooo een prachtige foto, de kleuren zijn heel mooi in de foto!

Nayomie: leuk kiekje van de hond, de blik is wel leuk van de hond

Nefertarie: leuke sfeer in de foto, juist jammer dat het witte paard zijn hoofd wegsteekt,

Racheel: leuk dat je de dreamcatcher eens vanuit een andere hoek hebt getrokken, vind het zeer leuk zo, vooral kwa scherptediepte

Revanches: mooie foto, model komt mooi los van de achtergrond, en de sfeer zit goed, alleen ben ik er niet zo voor om het tweede oog weg te steken achter het haar (maar dat is persoonlijk, ik zie graag beide ogen duidelijk)

Robin_Rikkie : goede compositie, enkel het linker lintje op de foto het gouden paardje dat er deels op staat, leidt wat af/stoort wat en dat is minder

Sanne_com: zeer mooi gedetailleerd, vooral rondom de ogen! leuke uitsnede

showteam: wat een cutie, heel leuk doorkijkkader

Sodeletuut: wat een super leuk idee met die verfborstel! vind de foto super goed geslaagd!

Suuszels: leuk idee van doorkijkkader, maar jammer dat dat ene takje toch nog net door het oog loopt

TammyVN : wat een prachtige plaat, is deze ook met een analoge camera gemaakt of digitaal?

tesseke : super mooie foto met deze scherptediepte, heel netjes in beeld gezet

Tinky12 : leuk licht heb je op de foto kunnen zetten

XiiaaooNaa: ooo, wat een leuke sfeerfoto, je zou er zo willen gaan bijliggen! hele mooie kleuren ook in de foto (maar ik vind jouw foto's dan ook meestal wel super mooi en geslaagd :D)

xLoki: mooi licht heb je gevangen op het gezicht van het meisje!

Ylvy: jammer van al het volk achteraan op de foto, maar wel een goed moment van de pony (de blik van de pony)

Yvonne_V: super leuke plaat!!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:35

Dankjewel HeavensLove! :D

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:50

Dank je wel Sara :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:01

Dank je voor feedback :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:09

Feedback week 8

Monbyou: Wat jammer dat je je hondje hebt moeten laten inslapen; veel sterkte! Y;( Het is een leuke foto, maar jammer dat hij niet scherp is.

Tinky12: mooie foto, leuke kleuren. +:)+

Nayomie: Mij persoonlijk spreekt de foto niet aan, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. :) Wel leuk dat je vanalles uitprobeert ;)

XiiaaooNaa: ik vind het echt een leuke foto :D Leuke kleuren! +:)+

Marit: wat een mooi foto! Mooi in zwart/wit, mooi scherp! Leuk gedaan! :o En jaloers op die lens van jou! Veel plezier ermee ;)

Fenneeee: hele mooie foto! Mooie kleuren en mooi scherp! +:)+

Binky: leuke sfeerplaat, beetje jammer van de weerkaatsing van het licht, maar daar kan je nu eenmaal weinig aan doen :)

Eens denken wat ik deze week zou doen...

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:24

Asselruiter schreef:
Eens denken wat ik deze week zou doen...

mss een foto trekken in gent :D
ik ga mss zaterdag mijn fototoestel meenemen ... na de les moet ik toch nog 2 uur wachten op mijn trein, aangezien die maar om de 2 uur komt in het weekend :s

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:20

HeavensLove schreef:
binky: wat een snoetje, alleen zou ik een zachtere flits gebruikt hebben zodat deze iets minder aanwezig was

Zou ik wel willen maar ik heb een simpele camera met een standaard vaste uitklapflits......

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:23

Ben wel blij dat elke week het lijstje korter wordt :+ Hier mijn commentaar :D

Agossie - Mooie foto, ik zou alleen graag nog de benen van de hond gezien hebben. Ook had hij vanmij net een tikje helderder gemogen.

Ann_Pam - Leuke foto! Ook leuk nagewerkt. Nu snap ik dat dit gewoon een spontane foto was, maarde auto op de achtergrond stoort een klein beetje.

Ash_ - Leuke foto, ik mis alleen wat helderheid en had zelf de ogen wat opgehelderd en dus wat sprekender gemaakt.

Asselruiter - Leuke foto, ik mis alleen wat sfeer. Ik zou hem zelf donkerder gemaakt hebben zodat de vlammen wat meer zouden spreken.

Astor - Erg gaaf! Het enige min puntje dat ik zie is dat hun benen samenvallen.

Babel - Erg leuk! ik vind hem alleen net wat gelig, mis iets meer blauw erin stoppen ?

Bellatrix - Leuk, leuke uitsnede ook, al miss ik net iets ruimte aan de bovenkant.

binky - Leuke foto, ik had alleen de hele boven kant zwart gemaakt, ook had ik zelf de ogen nog net iets meer opgelicht.

Bumblehorse - Leuke foto, ik mis zelf alleen wat contrast.

calice - Mooie foto! Nu had ik zelf hem nog iets naar rechts gedraaid en wat meer contrast gedaan + helderheid. Maar dat is voor een groot deel ook smaak denk ik.

C_estmoi - Leuke foto! Leuke compositie. Alleen jammer dat hij net niet scherp is.

chip - Leuk, ik had alleen graag net iets meer contrast en helderheid gezien.

Deetjeeuh - Leuke foto! Ik had hem alleen graag iets helderder en met iets meer contrast gezien.

Djura99 - Leuk, tip voor de volgende keer zoom iets verder in. Ook had ik hem zelf iets naar links gedraaid zodat het paard wat omhoog spring - ziet er vaak net wat mooier uit.

DmNqUe - Erg leuke foto, alleen ik vind deze houding voor dit paard niet helemaal geschikt - hij heeft nu echt een extreem kort nekje het ziet er erg mag uit :+ Met een andere houding had je dit maffe effect misschien kunnen voorkomen.

faatxhorse - Erg gaaf idee! Ik had hem zelf graag iets lichter/helderder gezien.

Fennee - Leuke foto! Ik had alleen graag gezien dat er iets meer contrast in zou zitten, ook jammer dat hij niet helemaal scherp is.

Fenneeee - Erg gaaf!! Alleen wat net jammer is is dat hij net wegkijkt, ook vind ik dat er net iets te veel ruimte rechts is. Maar dat zijn kleine puntjes hoor.

Gub - Gave foto! Ik vind hem alleen wat ruim, ook vind ik de ogen net iets te. Ik zou ze zelf net iets minder bewerkt hebben.

Hanna_94 - Leuk! Het enige wat ik jammer vind is dat hij vrij centraal staat, ik heb nu het idee dat hij te veel naar links staat en dus buiten het beeld valt. Probeer altijd de kijkrichting wat extra ruimte te geven.

HeavensLove - Erg gave foto! Heel misschien zou er nog een klein beetje extra contrast in kunnen, maar erg nette foto!

Iejoorr - Leuke foto en leuk idee, alleen ik vind hem wat te geel en jammer dat hij niet scherp is.

Irene96 - Ik weet niet wat ik er van moet vinden, sorry ik vind het persoonlijk denk ik niets. Ik heb niet echt een idee waar ik naar kijken, waar "de voorkant en achterkant" zit zeg maar. Sorry.

ismy - Leuk gedaan met de weerspiegelen!

Jessica_1998 - Leuk, alleen jammer dat het doosje er niet helemaal opstaat en jammer van de ruis, en drukke onder/achter grond

JewEmm - Leuke foto! Ik vind alleen dat er net te veel ruimte boven aan is.

jilinda - Leuke foto, ik had hem zelf van net iets meer van onder genomen hebben. Ook jammer van het zoutvaatje.

Joey - Erg leuke foto! Zelf had ik graag nog wat extra contrast gezien, een klein beetje. Maar het ziet er heerlijk uit!

kani_ejj - Leuke foto! Hij si alleen wat schreef, ik zou hem nog even wat recht trekken :D

Kelszz_ - Leuk, alleen jammer van het flitslicht. Ook had ik hem graag van net wat lager gezien.

_Kiki_ - Leuke foto! ik vraag me echt alleen heel erg af hoe hij er in kleur uit zou zien :D

kimberley23 - Erg leuk idee zo met een deel in kleur! Ik had alleen graag nog net iets meer contrast willen zien.

laurajoy15 - Erg leuke foto!

Lipydo - Leuke foto! ik zou er zelf alleen nog net iets meer contrast in gestopt hebben. Maar erg mooie foto!

Lizaa01 - Leuke foto! Mooi licht en mooi contrast!

manonnevot - Leuk! ik vind alleen dat er iets te veel ruimte boven in is en jammer van de drukke achtergrond.

marit - Erg gave foto! En mooi nagewerkt!

MarijeR - Leuk! voor de volgende keer zou ik hem van iets lager nemen, dat staat vaak nog leuker.

Marjoow - ik vind het gras net te groen, en te bewerkt. het idee is leuk maar net te.

Mb_foto - Leuk! Gaaf idee, ik had alleen zelf de focus nog net iets meer op spiegel gezet door de rest wat minder duidelijk te maken.

MichieldeM - Gave foto! Erg leuk gedaan, en leuk dat de golven juist niet scherp zijn. Ikzelf had hem wel graag nog net iets helderder gezien.

monbyou - Leuk, maar ik vind hem wel wat simpel. Ik had zelf de kleuren wat meer opgehaald zodat dat wat duidelijker werd.

MyHu - Leuk, ik had zelf alleen de ogen wat mee opgelicht en ik mis contrast.

NatassJa - Erg gave foto!

Nayomie - Leuke foto! Ik had hem alleen zelf van iets lager genomen zodat je wat meer scherpte diepte krijgt.

Nefertarie - Leuke foto! Wel jammer van de drukke witte paaltjes, maar daar kon je denk ik weinig aan doen :D

Racheel - Leuk! ik had alleen zelf de lucht nog iets gekleurder/sprekender gemaakt.

Revanches - Leuke foto, ik had zelf alleen de ogen nog wat duidelijker gemaakt, en ik ben niet zo een fan van het gelige.

Robin_Rikkie - Leuke foto, alleen de kleuren komen op mijn scherm wat maf over?

Sanne_com --

showteam - Erg leuke foto! Jammer dat hij niet helemaal scherp is.

Sodeletuut - Erg leuk nagewerkt! Ik mis alleen in het grijze net wat contrast.

Suuszels - Leuke foto! Mooi scherp, alleen jammer van de ruis.

TammyVN - Erg gave foto!!

tesseke - Leuek foto, mooi scherp!

Tinky12 - Leuk! ik denk alleen dat hij met iets meer contrast nog wat mooier tot zijn recht zou komen.

XiiaaooNaa - Heerlijk zachte foto :D

xLoki - Erg mooie foto!

Ylvy - Leuke foto, alleen jammer van de ruis.

Yvonne_V - Leuk! ik zou hem alleen iets helderder gemaakt hebben.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:42

Marit schreef:
Ja, wel? Ik vond hem zo.. gewoontjes :+ Maar fijn dat jullie hem wel mooi vinden :D

gewone foto's kunnen ook erg mooi zijn :9

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:34

HeavensLove dankje! :) Nee deze is digitaal, analoge moest ik eerst inscannen en daar had ik geen tijd voor. Analoge foto's waren ook in de donkere kamer gemaakt met 1 lamp d.m.v. schaduwen dus ik weet niet of mensen die hier hadden kunnen waarderen. (Aangezien het hier om letterlijk zwart wit contrast gaat, schaduwen werden wit, de rest werd zwart, dus de voorwerpen komen dan in het wit op het foto papier). Beetje zoals dit: http://www.usfcam.usf.edu/gs/artists/ma ... 4-1000.jpg Alleen dan dus zwart wit, dit is weer een andere methode.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:33

Ik ga even morgen bij lezen. Heb nu een foto die ik mag plaatsen, is wel van vorige week.
de foto die ik zondag gemaakt heb plaats ik volgende week pas. word dit weekend kado gedaan.

Afbeelding

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:51

Sanne_com schreef:
Djura99 - Leuk, tip voor de volgende keer zoom iets verder in. Ook had ik hem zelf iets naar links gedraaid zodat het paard wat omhoog spring - ziet er vaak net wat mooier uit.

Ik weet het, maar dit was met een 18-55mm lens, kon niet verder ;)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:49

Djura99 schreef:
Sanne_com schreef:

Ik weet het, maar dit was met een 18-55mm lens, kon niet verder ;)

Ah ok, misschien kan je hem de volgende keer wat vergroten? Dus wat groter laten en dan croppen?

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:17

bij deze mijn week 8 :)
Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:01

Prachtig Jolanda, die sfeer! Heerlijk <3

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:32

binky schreef:
HeavensLove schreef:

Zou ik wel willen maar ik heb een simpele camera met een standaard vaste uitklapflits......

dat kan met je gewone toestel flitser ook, normaal heb je er een menu in staan, en kan je je flitsmeting een stop lager zetten en omgekeerd :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 00:34

Of er een dun wit papiertje voor houden. Dat kan dan dienstdoen als "diffuser".

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 07:43

Kijk en daar heb ik wat aan weer wat geleerd! Bedankt Agossie en HeavensLove. Ga me er is in verdiepen.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:32

Feedback week 8:

Jolandaa_: Wat een mooie sfeerplaat, leuk dat de paardjes allebei dezelfde kant opkijken. Die 'cirkels' van het licht vind ik echt mooi - heb je dit zo gefotografeerd of achteraf bewerkt? (Ik hoor dat je zo'n 'cirkels' blijkbaar ook via fotobewerking kan doen). Goed gedaan! :o

Yvonne_V: Ik viel bijna van mijn stoel toen ik jouw foto zag, deze kat lijkt sprekend op de mijne (alleen is deze een beetje steviger gebouwd) :D Mooie foto, lijkt mooi scherp; kat staat wel centraal in beeld, misschien wat spelen met compositie? :)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:42

Mijn week 8
Helaas deze week met de mobiele telefoon.
Afbeelding

Geuploaded met facebook, dus volgens mij is dat kwaliteit erg naar beneden.