[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:14

Dacht al, waar heb ik die macbook verstopt :')

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:14

Ook mijn foto's zouden niet scherp ogen, helaas door het verkleinen en het uploaden via bokt (tinypic werkt helaas niet bij mij) verliezen ze al veel scherpte, mijn webformaten zijn standaard 1200 pixels breed of hoog, maar ook daar verkleint bokt ze nog naar dat ze niet groter mogen zijn dan 900 pixels.
Jammer maar waar, mijn originele zijn 100% scherp.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:18

Ik vind dat er vrij snel gezegd wordt dat de foto's niet scherp genoeg zijn. Alleen is iets als overscherpen natuurlijk ook wel 'hip' nu, dus ik heb het gevoel dat foto's snel als onscherp worden gezien als ze niet helemaal overscherpt zijn.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:23

@Fosco: dat wist ik helemaal niet, bedankt om dat even te verduidelijken met voorbeelden, echt een wereld van verschil!

Verder ga ik me er buiten houden, dat ik taxeer naar hetgeen wat ik er voor wil geven is zo als geen enkel ander hier. Dat de bedragen niet in lijn liggen met de andere taxaties heeft nu ook een verklaring gekregen en dan zal ik in de toekomst taxeren met een andere pc :+

mariett: over scherpte kan je niet twijfelen (uitzonderingen daargelaten), verscherpt is iets anders als een scherpe foto. :)
Al

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:26

Maar hoe komt het dan dat er (voor mij) prima scherpe foto's onscherp worden genoemd? En natuurlijk is verscherpt niet hetzelfde als een scherpe foto, alleen als alles wat niet verscherpt is, onscherp wordt genoemd, wordt het lastig.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:45

Als het over mijn taxaties gaat is het blijkbaar door mijn retina scherm, zoals Fosco aangeeft op de vorige pagina :j Het verschil tussen beide foto's is letterlijk scherp en niet scherp voor mij, terwijl dat op een ander scherm niet zo zal zijn

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:02

Ik taxeer dus niet naar wat IK er voor zou geven maar wat de markt er voor zou (moeten) geven. Ik zou namelijk bij heel weinig mensen maar een reportage boeken en dus voor het gros helemaal niks overhebben. Zegt niet dat ze niet een bedrag voor hun foto's kunnen vragen :) Als mensen duidelijk nog net begonnen zijn, te weinig ervaring hebben en nog geen constante kwaliteit kunnen bieden dan kunnen ze in mijn ogen nog geen tarief rekenen. Kunnen ze dit wel dan noem ik een bedrag dat reeel is naar de kwaliteit die geleverd word. Zo taxeer ik in elk geval.

Lollywood, in elk geval duidelijk dat dat dan aan het scherm ligt :) kan gebeuren.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:30

wow wat een verschil die 2 foto's! ik heb een retina scherm en ik vind mijn foto's vaak ook onscherp ogen terwijl ze op n mobieltje wel mooi zijn. Nu snap ik het dus!

Ik ga binnenkort ook even taxeren en foto's plaatsen.
Heb zaterdag een shoot gehad maar wacht even met nabewerken tot mijn laptop gekalibreerd is want het is zo lastig nabewerken nu..

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 02:03

Even een hartelijke ‘dank jullie wel’ naar iedereen voor de taxaties en feedback. De genoemde bedragen had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik ben positief verrast en overweeg het nu serieus een prijskaartje aan mijn shoots te hangen. :j

Bij dezen mijn taxaties vanaf mijn vorige reactie.

Pagina 89
Joy_Mennings: Je eerste foto’s spreken me nog weinig aan, er is niet veel van een eigen stijl te bekennen en de kleuren mogen wel iets feller. De laatste 3 wedstrijdfoto’s vind ik daarentegen echt super, interessant, kleurrijk, scherp etc. Voor de eerste foto’s zou ik maximaal €5,- geven, voor de laatste toch echt wel minstens €30,-
Lindatjuhhh: Wat een fijne foto’s. Ik vind jouw kleurgebruik heel mooi dromerig en zacht. Ze zien er gewoon scherp uit, maar ik kan me voorstellen dat jij het verschil wel ziet met het origineel ernaast. €35,-

Pagina 90
Gianti: Dit vind ik echt wel kwaliteitsfoto’s, prachtig. Bij de tweede foto had ik het model wel liever meer rechts gezien (regel van derden), nu staat ze ook niet helemaal in het midden en op de een of andere manier stoort me dat. Verder mag hier imo best een stickertje van mínstens €80,- op.
Strasshorse: Deze serie vind ik écht leuk. :) Hier zie ik zo duidelijk de karakters van je modellen van mijn scherm af spatten en geloof me dat ik dat gevoel niet vaak krijg bij foto’s. Je logo is ook heel mooi en past schitterend bij je foto’s. Wat me helaas wel heel erg stoort is die enorm uitgebeten lucht. Ik snap dat je dat sowieso wel krijgt met bewolkt weer (in zulke gevallen grijp ik naar photoshop), maar de lucht is een detailloos wit gat en de blauwe omlijning om de manen van het paard (foto 2 en 3) doen echt af aan de foto’s. Ik heb ook het gevoel dat paard en model niet overal helemaal scherp zijn, zoals op foto 3. Verder nogmaals, erg mooi. €35,-
Murosch: De eerste foto is écht te onscherp. Boktupload of niet, we kunnen niet ruiken hoe de originele foto eruit ziet en moeten het doen met wat we zien, er zijn genoeg alternatieven voor het uploaden. Ik vind het nogal een slappe smoes (niet per se tegen jou hoor, maar ik lees het hier nu zo vaak). De laatste twee foto’s vind ik wel mooi qua compositie en scherptediepte, daarvoor €20,-
Fem: Ik zie heel duidelijk een eigen stijl terug, mooi! Scherp, interessant, soms iets te overbelicht naar mijn mening (foto 6). Normaal ben ik geen fan van het lettertype uit jouw logo, maar hier vind ik het erg leuk gedaan en het vormt een prima geheel met je stijl. €45,-
Luna1604: Ik vind dit eigenlijk nog kiekjes, zou er iig niks voor vragen. Scherpte, kleurgebruik, compositie, nabewerking e.d. zijn dingen waar je aan zou kunnen werken.
Xmartjuh: Mooie foto’s! Lekker scherp en een eigen stijl.. Persoonlijk zie ik liever wat meer scherptediepte en ik vind sommige een beetje donker. Verder weinig op aan te merken. €25,- tot €30,-
amyblub: Ik vind ze niet heel bijzonder eerlijk gezegd, een beetje standaard. Je zou wat meer contrast kunnen gebruiken en wat experimenteren met PS. €20,-
Gerdjehoran: Jouw portretten spreken me zo aan! Mooie kleurtjes, mooie bokeh, I like it. De actiefoto vind ik eerlijk gezegd iets minder. €55,-

Pagina 91
Horseydude: Ik vind het eerlijk gezegd een beetje asociaal dat je nu meermaals foto’s geplaatst hebt zonder anderen te taxeren. Hier zou ik overigens niets voor geven/vragen, het zijn gewoon kiekjes.
mie123gie: Ik zou hier niets voor geven/vragen, aangezien dit naar mijn mening nog kiekjes zijn, sorry. Daarbij zijn ze ook niet scherp en bij de golden retriever geloof ik niet dat dit door het uploaden komt.
_Sillebil: Voor de eerste twee foto’s (die laatste zijn imo echt niet te beoordelen) maximaal €10,-. Die van de vogel vind ik mooi, maar bij de kat zie je bijvoorbeeld duidelijk dat de ogen niet scherp zijn, de witte aftekening wel. Het kleurgebruik spreekt me wel aan overigens.
Stephanie_86: Sorry, maar die eerste twee foto’s zouden bij mij dírect de prullenbak ingaan. Ik snap dat het voor de eigenaar best leuke kiekjes zullen zijn, maar bij een betaalde shoot kun je het echt niet maken zulke onscherpe foto’s te leveren.
Lindatjuhhh: Kippenvel. Wat een enorme verbetering en wat een prachtige foto’s. Het zijn ‘maar’ portretjes, maar het lijkt wel of ze een verhaal vertellen. Het is jammer dat het geen gevarieerde selectie is, maar ze spreken me op de een of andere manier echt aan. €75,-
xTitanic: Jammer dat de lucht op de laatste foto zo uitgebeten is. Verder vind ik ze prachtig, mooi scherp en wat een geweldig mooie kleuren. €75,-
lifaya: Ik vind jou foto’s echt wel +€100,- waard, je vraagt een nette prijs die zeker niet te hoog is voor de geleverde kwaliteit. Persoonlijk vind ik foto 3 wel heel erg tegenvallen vergeleken met de rest, dat kun je imho niet maken bij een betaalde shoot. Het zal best dat er veel factoren meegespeeld hebben en dat is begrijpelijk, maar ik vind dat het ook de verantwoordelijkheid van de fotograaf is om de shoot te verplaatsen als deze van tevoren weet niet optimaal te kunnen presteren bij bepaalde weersomstandigheden of weer/paard combinaties. Uiteindelijk draait het toch om het resultaat, dan is het niet eerlijk een klant die som geld te laten betalen als de kwaliteit aanzienlijk minder is dan wat te verwachten is nav je portfolio. De rest is echt prachtig, vooral nummer 2. De schaduwen maken er een waar kunstwerk van, die foto kan zo in een tijdschrift. :D
Quir: Hier zou ik nog niks voor geven, maar je bent leuk bezig! Zeker aangezien je net begonnen bent!
love__mandy:Ik zie helaas veel onscherpte in je foto’s, vooral in de eerste 2 actiefoto’s en bij de husky. Daar ligt de focus duidelijk op de neus ipv de ogen en persoonlijk vind ik de foto dan mislukt, ondanks dat hij voor de rest wel mooi is. €15,- tot €20,-
matedor: Mooie foto’s, vooral de tweede en de laatste! De rest van de foto’s vind ik eerlijk gezegd niet heel bijzonder, ondanks dat ze wel scherp zijn en mooi qua kleur. Bij foto 3 zou bijvoorbeeld mooier uitkomen met een andere compositie en zonder het hek op de achtergrond. €30,-

Pagina 92
Marjoow: Je hebt zo’n leuke stijl, ik denk dat je prijs van €35,- prima bij de foto’s past. Het is jammer dat op sommige foto’s duidelijk onscherpte/ruis door het comprimeren van het bestand te zien is (bijvoorbeeld de foto van het meisje met de zwarte hoed). Persoonlijk zie ik graag ook meer scherptediepte. Je laatste foto blijft overigens mijn favoriet. :o
Strasshorse: Gave platen! Ik vind de lucht hier veel mooier dan bij de foto’s uit je laatste post. Interessante foto’s met mooie kleuren, al vind ik de vignettering zelf iets too much. €40,-
Biebz: Ik zie heel veel comprimeringsruis op de eerste twee foto’s en dat is zo jammer, ook zou ikzelf liever wat meer scherptediepte zien. De laatste foto is erg lief en mooi! €20,-

Helaas heb ik deze maand geen shoots gedaan, behalve een paar foto’s die gemaakt zijn tijdens het wandelen met mijn hond heb ik niks nieuws. Hierbij dus een aantal oudere foto’s.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Actiefoto van een wedstrijd (2015)
Afbeelding

Recente kiekjes van mijn hond om mijn nieuwe logo uit te testen. Deze zal voortaan gebruikt worden op mijn foto's, ik ben alleen nog een beetje aan het experimenteren met de grootte en transparantie ervan.
Afbeelding

Ik gebruik nu formaten van 800px (langste zijde) voor mijn foto's, maar twijfel om dit te verhogen naar 900px. Ben wel benieuwd wat jullie voorkeur is voor webformaten en waarom?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:27

Marjoow Je foto's zijn mooi scherp. Ik hou van je style en vind het effect erover erg mooi. Zou er zo'n 40 euro aan geven.

Strasshorse Mooie composities in je foto's. Vind je kleuren ook erg mooi en helder. Mis in sommige foto's alleen nog wel wat scherpte. Zou er rond de 35,- aan willen betalen.

Biebz Mooie scherpe foto's. Vind vooral de zwart-wit foto erg sprekend. Vind de kleuren van de 1e 2 foto's persoonlijk wat te warm, ben zelf wat meer van de heldere en iewat koudere kleuren, maar dat is een kwestie van smaak. Ik zou er 20,- voor willen betalen.

Ushanka Kijk hier word ik ontzettend blij van! Wat een prachtige, stralende, sprekende kleuren! Ook vind ik je scherpte en compositie erg mooi. Vooral foto 4 trekt mij heel erg, met die prachtige blauwe ogen. <3 Zou er zeker minimaal 80,- voor geven.

Dan nu mijn laatst gemaakte foto's. Heb al een tijdje geen shoots meer gedaan ivm examens en heb denk ik de camera zo'n 3 maanden niet aan gehad. 2 weken terug hem toch maar weer onder het stof vandaan gehaald en even wat foto's wezen maken op het concours hier in de buurt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd. :)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:19

Marjoow, ik vind je foto's mooi, vooral die van de menselijke modellen spreken me aan, de ena laatste vind ik heel erg gaaf!. 40,-
Strasshorse, leuke composities! De laatste twee foto's vind ik erg mooi Ik zou er 30,-/35,- voor geven
Biebz, die laatste is lief! Die twee daarvoor zijn mooi qua compositie maar helaas niet helemaal scherp. ik zou er 30,- voor geven
Ushanka, wauw wat maak jij gave platen! Echt prachtig! 80,-/85,-
mariska_YeDo, mooie foto's! Ik stoor me alleen een beetje aan de net afgehakte voeten op sommige foto's. 30,-

Ik heb hier al drie jaar lang geen foto's meer geplaatst, dus ik vond het wel weer eens tijd worden :+
De laatste tijd wordt ik meer gevraagd voor reportages met mensen, en ik ben wel benieuwd wat jullie daarvan vinden.
Alle foto's zijn met de bokt upload toegevoegd, ik weet niet of dat nog verschil maakt?

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, misschien goed om te weten, ik vraag nu 35,- voor 25 foto's op webformaat.

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:30

pagina 91:
xTitanic: Super mooie foto's! Scherpte en kleuren zijn mooi! 50 euro.
lifaya: Gaaf en profossioneel, meer dan 100 euro
Quir: jij leert echt snel!! nog even oefenen en dan kun je zeker geld ervoor gaan vragen!
love__mandy: wauw die paardenfoto's zijn echt gaaf. Alleen de kwaliteit van de foto van de hond vind ik iets minder, lijkt niet helemaal scherp op de ogen. Daarom 50 euro.
matedor: super mooi en hele heldere foto's, 70 euro

pagina 92:
Marjoow: Op de eerste 2 foto's na vind ik ze super, 60 euro
Strasshorse: Hele prettige foto's, ik mis een klein beetje scherpte (uploaden?) 50 euro
Biebz: De eerste 2 mogen nog iets meer knallen qua kleuren en helderheid. Voor nu 35 euro

pagina 93:
Ushanka: Gave foto's!! 50 euro
mariska_YeDo: mooi scherp en helder, compositie vind ik daarentegen een tikkeltje minder 40 euro
Hannemarie: Mooie heldere portretten, alleen de eerste foto oogt wat vlakker door de bewolkte lucht. 50 euro.

AfbeeldingIMG_1370ab by Lindatjuhhh, on Flickr

AfbeeldingIMG_1218a by Lindatjuhhh, on Flickr

AfbeeldingIMG_1474 by Lindatjuhhh, on Flickr

AfbeeldingIMG_1329a by Lindatjuhhh, on Flickr

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:41

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:58

Pagina 91
Horseydude: Sommige foto’s van jou vind ik wel goed maar deze zijn erg donker en niet zo scherp.. hier zou ik dus nog niks voor geven. Wel zie ik je ontwikkelen dus ga zo door!
Mie123gie: Je probeert wel in een bepaalde stijl te fotograferen en ook let je goed op compositie. Wel zou je nog wat meer kunnen letten op de lichtinval. Nog even door oefenen!
_sillebil: Foto’s zijn mooi scherp en kleuren zijn ook goed. Ik mis nog wel het een en ander aan de compositie. Hier zou ik nog niks voor geven
Stephanie_86: de paarden foto’s zijn niet scherp en erg vaag. De strandfoto is stukken beter. Nog even dooroefenen ;)
Lindatjuhhh: Fijne kleurrijke foto’s met een prachtige scherptediepte! 60 euro
xTitanic: Ontzettende fan van jouw foto’s! je word elke keer weer beter en je stijl is zo eigen :D 90 euro
Lifaya: Gewoon prachtige goede foto’s! 100 euro
Quir: je bent al heel leuk bezig! 20 euro
Love__Mandy: Gave krachtige foto’s! sommige foto’s ogen nog wel wat donker en in de nabewerking zou je dat goed op kunnen lossen. 40 euro
Matedor: je composities zijn nog niet ijzersterk maar de kleuren zijn bij allemaal wel erg goed! 30 euro

Pagina 92
Marjoow: Ik hou ontzettend van jouw stijl! Heerlijk en anders dan anderen. 70 euro
Strasshorse: Sommige foto’s ogen wel erg donker.. composities zijn mooi. 40 euro
Biebz: Fijne foto’s met een lekkere ruige nabewerking! 35 euro

Pagina 93
Ushanka: Wauw wat een foto’s! Ik heb hier helemaal niks op aan te merken :D 120 euro
mariska_YeDo: De eerste foto is net het moment verkeerd volgens mij. De scherptediepte is wel goed! Ook mooie kleuren 40 euro
Hannemarie: Hele fijne foto’s om naar te kijken. Sommige ogen net een tikje te donker maar verder heb ik er niks op aan te merken! 60 euro
Lindatjuhhh: Het blijven gave foto’s! 75 euro

Dan nu mijn eigen foto's weer! Alle foto's gemaakt met mijn canon eos 550D

3 Juni Pippa
Afbeelding

10 Juni Fotoshoot met D'amour
Afbeelding

15 Juni mijn favoriete model Tsjalling!
Afbeelding

Daarna de Almelose ruiterdagen waar ik binnenkort nog een topic van ga openen ;)
Afbeelding

3 Juli mijn broertje
Afbeelding

afgelopen woensdag 6 juli had ik deze prachtige Lusitano voor mijn lens tijdens een fotoshoot!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de laatste van mijn eigen paardje Ollie! Topic met nog meer foto's: [ITP] Binky en Ollie spelen met de grote blauwe bal!
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:27

Wat een compliment GerdjeHoran! Bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:17

Pagina 91

Mie123gie:
De foto’s laten nog geen eigen karakter zien en kwaliteit is ook niet op zijn best (scherpteverlies etc.). Daarom kan ik je nog niet taxeren. Blijf verder gaan met fotograferen, verdiep je in je apparatuur en de ‘regeltjes’ en zoek naar je eigen stijl. Wat vind je mooi in foto’s en wat wil je bereiken? Blijf hiernaar streven en in stapjes ga je vooruit!

_Sillebil:
De foto’s die je hebt laten zien vind ik geen echte fotoshoot waard. Het zijn leuke kiekjes en ook hierin mis ik karakter en een eigen stijl…

Lindatjuhhh:
€70,- voor de eerste foto. Die is gewoon het meest krachtig van de serie die je hebt laten zien.
De kleurversies vind ik ook mooier. Je laat het jongetje mooi naar voren komen en ik kan mij zo voorstellen dat de ouders er erg blij mee zijn. Zeker een plekje waard voor aan de muur!

xTitanic:
Prachtige sfeer, je laat een eigen stijl zien. De kleuren van het paard en de omgeving passen ook erg mooi. €65,-

Lifaya:
Het is jammer dat je voelt dat je je moet verdedigen… Dit is nergens voor nodig. €120,- is een prima prijsje voor een goede fotograaf en je laat ook wel sterke platen zien. Let op dat als je een halster wilt weg shoppen, je het ook volledig weghaalt. Ik zie nog een stuk bij het zwarte paard op de derde foto (voorhoofd). Toch wel een beginnersfoutje voor iemand die €120,- vraagt voor zijn/haar foto’s. Verder wel een mooie foto!
De 5e foto vind ik toch wel het zwakst en laat niet zien wat je wel kan. Het halster leidt erg af en ik kan begrijpen dat dat ook een keuze kan zijn voor de klant (je kan wel sturen in de keuze van de klant, advies geven). Waarom heb je de lijn niet weggehaald? In mijn ogen is dat gewoon een object die verder geen functie heeft in een foto. De 4e en 6e foto zijn mijn favoriet. Als ik dan de gemiddelde kwaliteit pak, zou ik zeggen: €80,-.
P.s. Ik vind het niet echt een goede zaak om te fotograferen in 46 graden. Ik vind dit een zeer slechte handeling; dit is gewoon te warm. Voor het dier, voor de klant en ook voor jezelf. Deze temperatuur heeft gewoon invloed op je en ook op het model. Kies een dag uit wanneer het koeler is… Zo krijgt de klant ook waar die voor betaald. Ik ging al van mijn stokkie toen ik 1.5 uur fietste voor een reportage in 27 graden.. Gelukkig was dat in het bos, maar je voelt het wel.

Love__mandy:
€45,-
Het zijn mooie foto’s, maar ik mis toch wel wat. Het raakt me allemaal niet, de derde foto laat dan toch wel het beste moment zien. De foto van de husky valt niet onder deze taxatie. Die is in kwaliteit gewoon niet zo goed; mist veel scherpte en is erg overbelicht. Ik ben er wel van overtuigd dat je het beter kan!

Matedor:
€35,-
(2e foto zeg ik €50,-)
Het zijn prima foto’s waar een klant tevreden van kan zijn. Zeker de laatste foto vind ik een leuk geslaagde foto.

Pagina 92

Marjoow:
Aan de hand van de foto’s die je hebt laten zien, kan ik niet echt een schatting maken. De foto’s van en met paard vind ik geen goede foto’s om er een prijskaartje aan vast te plakken. De eerste foto laat veel zien in de foto; palen, hekken etc… Het is niet in balans. De tweede foto zie ik als een leuk moment-opname, maar verder dan dat kan ik niet komen. Foto drie komt al wat meer in de buurt, maar misschien had je die full body kunnen nemen. De compositie is niet echt juist gekozen en het is vrij krap. Foto vier laat een mooi moment zien, maar de bewerking is vrij amateuristisch (wat waarschijnlijk ook aan smaak zal liggen). Foto zeven vind ik dan wel weer een fotoshoot waard van rond de €20,-. Ik houd niet zo van hekken in beeld en zou er een portretfoto van gemaakt hebben.
De foto’s van de mensen spreken mij al wat meer aan. Met name de één na laatste. Hier kan een klant wel tevreden over zijn ~ €35,-

Strasshorse:
Je laat een mooie connectie zien tussen mens en paard, wat naar mijn mening een zeer belangrijke factor is. Je let goed op het complete plaatje, alles is in balans. Als ik ervan uitga dat je deze kwaliteit blijft leveren, zeg ik €50-60,-

Biebz:
Vind het wat lastig om naar je foto’s te kijken. Het logo is sterk aanwezig, misschien een klein tipje om de percentage van de dekking omlaag te halen of anders te verkleinen.
Op de eerste twee foto’s zeg ik niet meer dan €30,-. Het zijn foto’s die niet laten zien wie de fotograaf is. Het zou iedereen kunnen zijn bij wijze van… Ik houd wel van fotografen die zich kunnen uitzonderen van de rest. Lastig wegens de vele mensen die zich al fotograaf noemen, maar het is haalbaar! De laatste foto geeft toch wat meer gevoel met zich mee.

Pagina 93

Ushanka:
De eerste drie foto’s kan ik professioneel noemen. Ze laten een eigen stijl zien en de foto’s brengen de honden prachtig naar voren. Voor zulke foto’s wil ik best €70-80,- betalen.
De laatste foto’s zijn mooie foto’s, maar zijn niet te vergelijken met de eerste drie foto’s. Hier mis ik ook gevoel bij, dus voor zulke foto’s zeg ik +/- €60,-.

Mariska_YeDo:
Het zijn evenementfoto’s en dan worden de foto’s toch met een ander doel gemaakt: de samenwerking tussen mens en dier, de actie. Hiervoor kijk ik dus anders naar de foto’s... Voor dit soort wedstrijden zou ik meer full body’s gaan fotograferen. Zo komt de foto veel krachtiger over. De uitgekozen uitsnede vind ik wat storend, het zit tussen full body en portret in. Ook zijn sommige plekken in de foto echt overbelicht. Fotografeer eerder 1 stop onderbelicht.. Dan pak je wel alle details en kan je het zo wat oplichten in Photoshop. Voor deze foto's zou ik niet meer dan €15,- willen uitgeven per foto. Dit staat los van de foto's voor een reportage voor klanten waar ook hun wensen aan bod komen.

Hannemarie:
Dit zijn foto’s waar mijn voorkeur niet echt naar uitgaat, maar dat is omdat ik een heel eigen smaak ben (en ook wel erg kieskeurig ben). Ik weet in ieder geval zeker dat mensen erg blij worden als ze zulke foto’s ontvangen. Het zijn erg leuke foto’s, dus dan zou ik zeggen €45,-. Eén tip: bij de eerste twee foto’s wordt het rechter meisje doorbroken door een paal. Eén stap naar links en je hebt de steiger er mooi op en de modellen staan er ook volledig op. Let op de omgeving!

Lindatjuhhh:
Wat betreft de paardenfoto’s die je laat zien op deze pagina… De eerste foto vind ik ook weer erg krachtig en blijf ik bij de €70,-, de taxatie die ik ook gaf op de 1e foto van het jongetje op pagina 91. Je levert heel verschillende kwaliteit foto’s. De foto van het meisje met het paard die iets heel lekkers ziet is ook echt heel gaaf! Voor zulke foto’s zou ik ook zo €70,- willen uitgeven. Maar de rest vind ik al een stuk minder; ik vind het gevoel er niet in terug… De laatste foto vind ik dan toch wat jammer, ik denk dat je veel meer kan. Dat zie ik wel in de eerdere foto’s die je hebt geplaatst.

GerdjeHoran:
€55,-. Niet mijn smaak, maar ook hier geloof ik wel bij dat de klant er zeer tevreden over kan zijn als ze zulke foto’s ontvangen!

De onderstaande foto's zijn gemaakt door mij. Ik ben gespecialiseerd in het fotograferen van huisdieren (met name honden) en mensen (modellen), al fotografeer ik ook feesten, natuur etc.
Ik beschik over een studio en ik fotografeer ook buiten..

STUDIO:
Hond:
Afbeelding

Kat:
Afbeelding

Mens:
Afbeelding

BUITEN:
Hond (mijn eigen model):
Afbeelding

Paard (mijn eerste echte paardenshoot):
Afbeelding

Mens:
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:11

Snelle taxatie van deze pagina:
Ushanka: Mooi!! €50,00 - €100,00.
mariska: €25,00
hannemarie: ik vind je foto's in het groen mooier :) daar zou ik zo'n €35,00-€40,00 voor betalen.
lindatjuhhh: de laatste van je eerste post lijkt wel zo'n Penny foto :) Gemiddeld €45,00-€55,00
Gerdje Horan: mooi (en cute!) €45,00 - €75,00
JAV: WOW wat mooooi!! €75,00-€200,00.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:46

Jammer van de discussies op de pagina hiervoor, maar ik begrijp het wel, de gemiddelde fotograaf verdient veel te weinig met zijn/haar foto's tegenwoordig (naar mijn mening)!

Maar ik zit al een langere tijd te twisten over mijn prijzen en of ik niet te veel vraag.

Hoe dan ook, ik zal eerst even taxaties doen en dan mijn foto's plaatsen! :)

Pagina 91

Horseydude: Ik vind nog niet dat je hier iets voor kunt vragen, sorry.
mie123gie: Ik zou nog wat langer door oefenen, voor een betere kwaliteit en meer rust in je foto's!
_Sillebil: Er zitten enkele leuke kliekjes bij, maar daar zou ik nog geen geld voor vragen.
Stephanie_86: De actiefoto's van de paarden zijn helaas onscherp, de landschapsfoto is wel erg mooi! Ik zou nog even dooroefenen.
Lindatjuhhh: Erg mooie scherpe foto's! Ik denk 70 a 80 euro wel!
xTitanic: Ik ben persoonlijk erg fan van jouw stijl. 100+ :)
lifaya: Ik ga mee met de rest en vind ook dat je een constante kwaliteit levert, ook 100+ dus!
Quir: Het zijn vooral leuke detailfoto's, de foto van het paard vind ik wat vreemd qua kleuren. Ik zou nog even dooroefenen!
love__mandy: Ik vind de kwaliteit van je foto's goed, en de setting is veelal ook prachtig. Maar ik mis nog een bepaald sfeertje en hier en daar had de compositie ook beter gekund. Ik denk 30-40 euro.
matedor: Je bent al goed op weg, er zitten leuke foto's tussen maar ze mogen wat mij betreft nog wel wat spannender/origineler! 30 euro

Pagina 92
Marjoow: Ik vind de serie foto's die je hebt geplaatst heel wisselend, sommige foto's erg sfeervol en de meesten ook wel scherp, maar hier en daar mis ik ook wel weer wat sfeer of scherpte. Ik zou het gemiddeld op 50 euro houden ongeveer :)
Strasshorse: Er zitten zeker mooie foto's bij, maar ik zou nog iets meer oefenen in het nabewerken en beter kijken naar het licht. Ik vind het zonnetje bij het steigerende paard niets toevoegen. De foto's van het zwarte paard zijn erg donker. Ik zou het op 30 euro houden voor nu.
Biebz: Je hebt niet heel veel foto's geplaatst, maar gebaseerd op deze foto's, 40 euro.

Pagina 93
Ushanka: Wauw, echt heel erg mooi. Zulke foto's zou ik ook wel van mijn hondje willen hebben <3 100+
mariska_YeDo: De foto's lijken wel scherp te zijn, maar ik ben niet zo'n fan van de uitsnedes. Verder zijn het wedstrijdfoto's, dus ik vind het lastig te taxeren, maar wellicht 4-5 euro per foto als je die zou verkopen aan de kandidaten.
Hannemarie: Hier zitten zeker goede platen bij! Mooi scherp en mooie composities. Misschien zouden ze nog ieetsje spannender mogen qua bewerking? Maar verder goede foto's, ik denk 60 euro.
Lindatjuhhh: De eerste twee foto's vind ik best mooi en sfeervol, de blackfoto vind ik wat raar uitgesneden en de laatste foto te veel bewerkt. De kwaliteit vind ik nog erg wisselend, daardoor dus 20-30 euro. (Oh ik heb je 2e post niet meegenomen, maar blijf dan wel alsnog bij hetzelfde bedrag :D)
GerdjeHoran: Ik vind persoonlijk jouw nabewerkingen te heftig, het is te zichtbaar en te hard. Toch zit er wel een origineel sfeertje in en is de kwaliteit veelal goed! Ik denk 40-50 euro.
JAV: Wauw, erg mooi! De foto's buiten vind ik super maar die studiofoto's zijn helemaal prachtig. Zeker 80 a 90 euro.

Dan komen nu een aantal van mijn meest recente foto's. Ik vraag nu 60 euro voor een fotoshoot met 10 foto's op webformaat. Meer foto's staan op mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/127600942@N08/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:17

Pagina 90:

Gianti: Wauw heel mooi!! Vooral de zwart witte spreekt me erg aan. Rond de 80 a 90 euro.
Strasshorse: Vind het leuke foto's maar niet bijzonder en de kleuren spreken me niet aan (smaak) door sommige donkeren delen valt het detail weg bij de zwarte paarden. 25 euro
Murosch: leuke foto's maar mis wel wat scherpte vooral bij de eerste en de laatste. Bij de foto van het paard vind ik de witte balk onderin de foto jammer en de boom achter zijn hoofd, zou meer paard willen zien en een andere uitsnede. Daardoor nog even dooroefenen.
Fem: Mooie zachte kleuren daar hou ik van! Ook goede scherpte. Heb even op je website gekeken en daar vind ik de mensen foto's beter dan de dieren. Aan de hand van de foto's in dit topic 55 euro maar op website staan mooiere.
Luna1604: Ze zijn nog wat donker, let er ook op dat alle hoeven van het paard erop staan. Nog even dooroefenen!
xMartJuh: 1ste vind ik mooi, andere wat te donker en nog wat standaard composities, wel goed op weg. 15 euro
Amyblub:Leuk! Ze mogen wat meer kleur en helderder. 25 euro
Gerdjehoran: Mooie foto's! De eerste komt bij mij wat blauwig over. Bij de rijfoto's zou ik het mooier vinden als er wat meer ruimte boven de ruiter zijn hoofd is. De herder is ook mooi maar zonde van de slipketting, die stoort een beetje. Rond de 40 euro!

Pagina 91

Horseydude: Voor nu nog leuke kiekjes, zou er nog niks voor vragen.
mie123gie: Jammer van de scherpte, lekker even door oefenen :)
_Silleil: Vind het opzich leuke foto's maar zou er nog niks voor vragen, ben wel benieuwd naar meer foto's van jou! Ze hebben wel iets.
Stephanie_86: Lekker door oefenen en goed op de scherpte letten :)
Lindatjuhhh: Mooie scherpte en kleuren! Heb even op je site gekeken en wauw je maakt echt goede foto's en dan voor zo weinig geld. Zou zeggen gooi die prijs omhoog, is het zeker waard! Rond de 45 euro
xTitanic:De eerste 2 vind ik de foto's opzich wel heel mooi maar de kleuren niet zo, kan smaak zijn. Laatste vind ik wel erg gaaf! Even op je site gekeken en daar staan wel betere van jou. Rond de 50 euro.
Lifaya: Erg mooi! Goede scherpte en kleuren, rond de 80 euro
Quir: Nog wat gewoontjes, even door oefenen :)
Love_mandy: Zou bij de eerste meer ruimte in de loop richting hebben gedaan, verder mooi. Laatste jammer van de wat harde schaduwen. Rond de 30 euro
Matrdor: Leuke foto's maar mis dat beetje extra, voor nu 20 euro.

Pagina 92

Marjoow: Mooi scherp en kleurrijk! Rond de 45 euro.
Strasshorse: Door de kleuren blijf ik ze niet zo vinden, verder wel leuke composities en goede scherpte. Ik zou door de kleuren niet meer dan 25 voor geven maar nogmaals kan dit smaak zijn.
Biebz: Mooie foto's en goed scherpte. 35-45 euro

Pagina 93

Ushanka: Wauw zo mooi scherp op de ogen! Die 4de foto van de husky? blijf er naar kijken, echt prachtig ook door de roodachtige ondergrond. Rond de 70 euro!
mariska_yedo:Bij alle foto's vind ik het zonde dat er stukken buik van de paarden missen, probeer ze er ruimer op te zetten of ruimer uit te snijden. Hierdoor nog even door oefenen.
Hannemarie: Mooie kleuren en leuke composities. Soms wat te veel geposeerde foto's, wat spontaner zou leuker zijn om naar te kijken. 40-45 euro
Lindatjuhhh:Zelde als mijn vorige taxatie, gooi je prijzen omhoog!
GerdjeHoran: Mooie foto's! Vind het wel jammer dan de ruiter onthoofd is. Sommige foto's zijn wat minder bijzonder. 45 euro
JAV: De eerste 2 vind ik erg mooi! De andere minder maar dat is mijn smaak niet zo, ze zijn verder wel erg goed! Rond de 85 euro.
Isa Calixa: De foto's op de site vind ik beter! Bij de ena laatste en het bruine paard zijn er harde schaduwen en de hond knijpt zijn oogjes half dicht door het felle licht. De kwaliteit wisseld nogal bij deze foto's. Voor deze foto's zou ik 40 euro zeggen.

Laatste tijd weer veel honden op de foto gezet dus vandaar alweer alleen honden foto's :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:45

blz 92
Marjoow: Ik vind de 1e foto wat minder door de storende achtergrond. Voor de rest een mooie serie, vooral die met de menselijke modellen. €40,-
Strasshorse: Vind de stijgerfoto een beetje tegenvallen, voor de rest leuk. €30,-
Biebz:Ik vind vooral de laatste foto mooi. €20,-

blz 93
Ushanka: Erg mooie foto's! Mooi kleurgebruik en leuke composities. €70,-
mariska_YeDo: Bij de 1e foto is net de achterkant van het paard omhoog en de 2e foto is bewogen. €25,-
Hannemarie: Leuke portretten! Wel veel centraal geplaatst, op de laatste paar foto's na. €50,-
Lindatjuhhh: Mooie foto's! Bij de 3e foto heeft het paard een beetje een rare positie. €50,-
GerdjeHoran: Leuke stijl! Soms wel een beetje hard in de nabewerking. €40-
JAV:de paardenfoto vind ik iets te groen, verder erg mooie foto's. €100,-
IsaCalixa: Ik denk dat bij de 1e foto de verzadiging wat te hoog is. Het hoofdje van het hondje is nu een beetje oranje. Jammer van de harde schaduwen en de half dichte oogjes bij de 1 e 2 na laatste foto. €40,-
Brenda_85:Mooie foto's, vooral de laatste, die is erg schattig. €35,-

Dan nu een paar van mijn foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:28

Pagina 92
Marjoow: Dankjewel voor het mooi compliment! De foto's ogen voor mij niet helemaal zuiver scherp, waarschijnlijk door ze niet op een goede site te uploaden? Jammer! Let ook wel bij de derde foto dat je geen dood zwart krijgt (zie buik van het paard). De 4de foto vind ik heel mooi maar jammer van je edit, dat groenige staat mij niet echt aan :P Ik vind 35 wel een nette prijs!
Strasshorse Ik vind de nabewerking niet op en top, vind ze wat flets ogen. Mag meer contrast en kleur in! Ik zou 15/20 vragen.
Biebz Ik zou er nog niets voor vragen, hoewel die laatste foto al de betere richting uitgaat :)

Pagina 93
Ushanka Prachtige kwaliteit en mooi bewerkt! soms iet wat te groenig (tweede foto bv). Maar ik ben fan <3 zeker 80 euro
mariska_YeDo Je bent een beetje zuinig geweest met het bewerken van je foto's! meer kleur en contrast zou ik persoonlijk wel beter vinden. De eerste foto vind ik iets te veel naar boven gemikt en het is op een slecht moment vastegeld eigenlijk (paard duikt wat voorover). Tweede foto perfect :j vind het wel leuk dat je ook meer inzoomt en niet alleen het totaal plaatje vast legt! Ik zou 20 geven, rijfoto's vind ik moeilijk om te oordelen.
Hannemarie Vind het altijd moeilijk om foto's van mensen te beoordelen. Vind de foto's weinig interessant weergeven. Vrij simpel en soms ziet het er wat ongemakkelijk uit :+ (pff daarom ga ik dat nooit echt doen denk ik). 20 euro
Lindatjuhhh Je hebt een leuke sfeer in je foto's! 50 euro
GerdjeHoran Hmm er zitten foto's bij waar ik minder fan van ben, maar ook foto's waar ik helemaal weg van ben :j ik zou zeggen 50 euro
JAV Niets op aan te merken, prachtige foto's. Zeker boven de 100!
IsaCalixa Ook hier vind ik er mindere bij zitten en betere! over het algemeen goede kwaliteit, ik zou zeggen rond de 50 :)
Brenda_85 Hele mooie platen en lekker scherp! de tweede valt wat groenig uit. 70 euro
horserider22 Vind ze van nabewerking niet goed, heel flets. Zou er echt heel wat meer kleur en contrast in steken :) daarom 15, paarden staan er wel mooi op :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:27

Pagina 93
Ushanka
Wauw, wat een prachtige foto’s! Heel mooi scherp! Ik denk rond de €100,-
mariska_YeDo
Bij de eerste en laatste foto had ik persoonlijk wat van de bovenkant af gesneden. Foto’s zijn wel mooi scherp en mooi van kleur. Rond de €25,-
Hannemarie
Ik weet niet of het door het uploaden komt, maar ik mis op sommige foto’s wat scherpte. Verder mooie foto’s en leuke composities! Ik denk rond €40,-
Lindatjuhhh
Heb je bij de eerste foto een zonnetje in de linker boven hoek geshopt? Dit kan namelijk niet als je kijkt naar waar het zonlicht vandaan komt. Als dit niet geshopt is neem ik mijn opmerking terug :) Je hebt verder wel hele mooie scherpe foto’s! :j Ik denk rond de €45,-
GerdjeHoran
Sommige foto’s vind ik persoonlijk wat hard qua bewerking maar verder vind ik jouw foto’s altijd er mooi! Mooie scherpte en scherpte diepte! :j Ik zeg €50,-
JAV
Heel erg mooie studio foto’s, maar ook de andere foto’s vind ik erg gaaf! :j De eerste mensenfoto vind ik wat minder qua kleur en compositie. Ik vind hem niet zo fijn kijken. Rond de €90,-
IsaCalixa
Ik weet niet of het door het uploaden komt, maar bij de foto 1, 2, 4 en 5 mis ik wat scherpte. De andere foto’s vind ik wel erg gaaf! Voor nu €30,-
Brenda_85
Wauw! Die scherpte!_/-\o_ Ik denk rond de € 70,-
horserider22
In sommige foto’s mis ik wat scherpte en kleur. Misschien kun je proberen om de foto’s wat warmer te maken in de nabewerking. Rond de €25,-
xTitanic
Die kleuren, die scherpte…. Super! Rond de €120,-

En dan nu mijn foto's:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:58

Ik taxeer even vanaf pagina 85 anders ben ik nog 100 jaar bezig als ik het vanaf mijn laatste post doe.

pagina 85:
Gerdjehoran: 15 euro. Vind de composities nog wat saai en de kleuren wat minder.
Brenda_85: 20 euro, het idee is er maar vind de uitwerking nog wat saai. De eerste foto toont ook heel onscherp
Louiisaa: 20 euro, vind ze wel mooi maar nog niet echt speciaal. Bij de laatste foto had je het paard beter aan de rechterkant kunnen zetten zodat je links ( de kant waar het paard heen kijkt ) meer ruimte over houdt.
Xkathy_love: 15 euro, vind de composities wat saai, ik zou daar nog mee gaan spelen!
Murosch: ik zou nog eventjes dooroefenen, ze zijn nog heel onscherp! Veel oefenen en dan kom je er wel :)
Joy_mennings: 15 euro, ik vind de bewerkingen niet mooi, is niet mijn stijl..

Pagina 86:
XBVN: 50 euro, erg mooie foto's <3 Vind de foto met de hond wel wat blauwig
Saskiaa_: 20 euro. vind het jammer dat de foto's scheef staan, ook had er wat meer kleur in gemogen. verder mooie foto's!
Xmaxxiee: 30 euro, vind de bewerking van de laatste 2 niet zo sprekend.
Isacalixa: 30 euro. mooie foto's maar de composities zijn nog wat vreemd, de modellen komen er een beetje raar uit op sommige plaatjes.
Puppy1128: Dit zijn wat oudere foto's en vind deze wat minder, als ik naar je werk kijk wat ik voorbij zie komen zou ik 40 euro zeggen bij deze foto's 15 euro. Je bent echt gegroeid!
tomaatje: Ik zou hier persoonlijk nog niks voor betalen. Nog even dooroefenen en wat vragen voor de moeite!
Strasshorse: Ik zou 35 euro voor je foto's betalen. ben wel is mooiere foto's tegengekomen, vind de kleuren op deze foto's wat minder.
Horserider22: 15 euro, vind ze nog wat saai

Pagina 87:
Mzara: ik zou hier nog niks voor geven, even dooroefenen en wat vragen voor de moeite!
Louka69: 15 euro, vind de foto's heel flets
Horseydue: Ik zou hier nog niks voor geven, even dooroefenen en wat vragen voor de moeite
Mie123gie: 10 euro, vind ze kleuren nog wat saai

Pagina 88:
Joysieee: Mooi! 40 euro!
Odonoghue: ik zou hier nog niks voor geven, even dooroefenen en wat vragen voor de moeite!
Noami_king: 20 euro, vind ze mooi maar nog niet speciaal.
Joy_mennings: 10 euro, vind ze een beetje saai
Murosch: Vind ze mooier dan de vorige post, zou hier 5 euro voor geven. Ze zijn nog niet scherp genoeg.
Desiree_2001: ik zou hier nog niks voor geven, even dooroefenen en wat vragen voor de moeite!
Marijepagter: 20 euro, zitten wat mooie en wat mindere tussen. Vind de kleuren ook nog niet helemaal kloppen.

Pagina 89:
Brenda_85: 35 euro! mooie foto's
Anne_joy: mooi! 35 euro, ze zijn wel wat flets.
Matedor: 10 euro. composities zijn nog wat saai en het kleurgebruik zijn nog niet helemaal goed.
Joeluna: 15 euro. mooie foto's, ze ogen alleen nog niet heel scherp.
Photoyara: 20 euro, vind ze teveel verscherpt.
Gerdjehoran: 25 euro, verbeterd ten opzichte van de andere post.
Horserider22: 15 euro. de kleuren kunnen wat sprekender ook de compositie is nog niet helemaal goed.
Ushanka: ik zou hier zeker 75 euro voor willen geven! Prachtig <3
Joy_mennings: 15/20 euro, zeker verbeterd maar vind ze nog wat saai.
Lindatjuhhh: 20 euro, vind ze leuk alleen ze zijn niet mijn smaak qua bewerking

Pagina 90:
Gianti: 50 euro! mooie kleuren en composities
Strasshorse: 35 euro. Vind deze wat saaier dan ik normaal van je zie.
Murosch: 15 euro, scherpte is mooier geworden!
fem: prachtig 50 euro!
Luna1604: ik zou hier nog niks voor geven, even dooroefenen en wat vragen voor de moeite!
Xmartjuh: mooi scherp, vind sommige wat te donker. 25 euro
Amyblub: Sorry ik kan de linkjes niet openen...
Gerdjehoran: je bent erg gegroeid! 25 euro.

Pagina 91:
Horseydue: ik kan dit niet echt goed taxeren en vind ze qua kwaliteit ook niet mooi genoeg om er geld voor te vragen
Mie123gie: 10 euro, ik vind ze wat saai
_sillebil 15 euro, ze zijn nog wat simpel
Stephanie_86: ik zou hier nog niks voor geven, even dooroefenen en wat vragen voor de moeite!Ze zijn nog heel saai..
Linsatjuhh: 40euro, heel erg mooi!
Xtitanic: 60/70 euro prachtig <3
Lifaya: 60 euro, vind ze heel erg mooi maar is niet helemaal mijn stijl <3
Quir: ik zou hier nog niks voor geven, even dooroefenen en wat vragen voor de moeite!
Love_mandy: 15 euro. vind ze nog wat saai en de hond vind ik teveel contrast hebben.
Matedor: 15 euro. Ze zijn nog net niet het zegmaar.

Nog 2 pagina's, ik ben er bijna *\o/* *\o/*

Pagina 92:
Marjoow: 30 euro, vind ze mooi. Vooral die van de modellen!
Strasshorse: 40 euro vind de foto's mooi maar de kleuren spreken me nog niet echt aan
Biebz: 20 euro. Vind ze niet speciaal.

Pagina 93:
Ushanka: prachtig! 80 euro <3
Mariska_yedo: 25 euro. Ze zijn scherp en mooi maar spreken mij nog niet echt aan
Hannemarie: Ik vind ze heel onscherp ogen, verder wel erg mooi. 30 euro.
Lundatjuhhh: 30 euro. mooie scherpte foto's!
Gerdjehoran: Vind de bewerking niet mooi. 20 euro.
JAV: Erg mooi vooral die laatste! 40/50 euro.
Isacalixa: Ik mis scherpte en vind de kleuren veel te flets. 20 euro
Brenda_85: De eerste foto vind ik 40/50 euro waard de andere 2 20.
Horserider22; 15 euro, vind de kleuren nog niet sprekend.
Xtitanic: mooi! heel scherp ook! 80 euro!!
Joeluna: Vind z enog wat saai. 20 euro. nog even oefenen met nabewerking en wat meer scherpte diepte zou ook mooi zijn!

He he dat duurde lang, maar heb me wel even vermaakt aangezien ik niks kan doen want ik kan niet lopen ( klein beetje waggelen naar de bank gaat wel )

Ik ga straks of morgen even foto's plaatsen *\o/*

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:51

Zo, respect hoor :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:52

Bedankt allemaal voor het taxeren. Ik ben het ermee eens dat mijn scherpte niet helemaal is wat het moet zijn. Sinds deze week heb ik een nieuwe lens en ik merk nu al verschil!

Eens weer verder vanaf mijn laatste taxatie:
Pagina 91
Fem: €60,- Mooie heldere foto's en de nadruk ligt goed daar waar je hem wilt hebben
luna1604: ik zou nog even oefenen. De compositie, kleuren en scherpte vind ik nog niet zo goed dat ik er geld voor zou geven.
xMartJuH: €25,- Ik zou het onderwerp wat uit het midden halen, daar eens wat mee spelen
amyblub: €15,- leuke onderwerpen en momenten, maar de foto's missen wat uitstraling
GerdjeHoran: €50,- ziet er erg goed uit!
HorseyDude: Ik vind ze niet geld-waardig. Wel leuke zwanen!
mie123gie: Ik zou nog even door oefenen. Je onderwerp spreekt me niet echt aan zo
_Sillebil: Ik vind het lastig. Je eerste foto's zijn mooi qua helderheid en scherpte, maar ik vind de uitsnede van de kat niet zo en de achtergrond bij de papegaai niet. De andere foto's vind ik niet geld-waardig. Dus alles samen zeg ik €10,-

Pagina 92
Lindatjuh: Mooi! €50,-
xTitanic: Altijd goed, jouw foto's. Toch heb ik al mooiere van je gezien qua uitstraling. Ik zeg voor deze €60,-
lifaya: Hele knappe foto's €85,-
Quir: Leuk dat je zo divers bezig bent. Kun je ontdekken wat je er allemaal mee kunt en wat je zelf aanspreekt. €20,-
love_mandy: Ik vind je tweede en derde foto erg gaaf. De andere iets minder. Ik zou er €40,- voor geven
matedor: ik heb het idee dat de verhoudingen van het onderwerp niet helemaal overeenkomen bij sommige foto's. Wel mooi kleur en scherpte. €25,-
Marjoow: Erg wisselend. Sommige springen er echt uit en andere zijn wat minder. Totaal gemiddeld zo'n €40,-
Strasshorse: leuke modellen. De momenten vind ik niet allemaal even mooi (stand van het paard op foto 4 en 5). €35,-

Pagina 93
Biebz: Ziet er erg netjes uit! €50,-
Fosco: wauw, mooie sfeer! Heel gaaf! €80,-
Ushanka: Heel mooi vastgelegd. €80,-
Mariska_YeDo: foto 2 spreekt me aan, de andere minder. Op basis van het gemiddelde €40,-
Hannemarie: Ik vind het nette foto's maar ik mis een beetje sfeer erin. Ik denk dat je met €35 aardig goed zit voor nu.

Pagina 94
Lindatjuh: Foto 1 vind ik prachtig, de andere wat minder. Voor foto 1 zou ik zeggen €60,-, maar voor de rest €20,-. Edit: nog meer foto's.. die vind ik dan weer beter... Tja samen gemiddeld rond de 45 dan nu.
GerdjeHoran: Prima foto's weer! €50,-
JAV: oef, prachtig!! Sowieso €100,- mooie stijl en sfeer.
IsaCalixa: Ik vind de portretfoto erg gaaf gelukt! De andere hebben ook een mooie sfeer. €45,-
Brenda_85: mooie foto's! € 40,-
horserider22: Ze mogen wat meer kleur en helderheid hebben. Mooie onderwerpen, dat wel! €20,-
xTitanic: deze vind ik mooier dan de vorige foto;s van je. Zijn weer wat "ruiger" €90,-
joeluna: wat wisselend. Niet allemaal even sprekend qua onderwerp, maar wel netjes. €30,-

Morgen ga ik ook weer eens foto's plaatsen!