Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lott schreef:wil je een betere kwaliteit? zou ik voor de 70-200 f4.0 gaan van canon
echt zo'n super lens! en ook nog eens super waardevast
LBfotografie schreef:voor nog meer foto's zou je even op mijn site kunnen kijkenalle foto's zijn gemaakt met een canon 450d en de 55-250mm lens
(behalve de foto's van de hamsters)
http://www.laukefotografie.nl
LBfotografie schreef:voor nog meer foto's zou je even op mijn site kunnen kijkenalle foto's zijn gemaakt met een canon 450d en de 55-250mm lens
(behalve de foto's van de hamsters)
http://www.laukefotografie.nl
themuisje schreef:_Lott schreef:wil je een betere kwaliteit? zou ik voor de 70-200 f4.0 gaan van canon
echt zo'n super lens! en ook nog eens super waardevast
moet je dan niet ontzettend ver weg staan wil je het hele object er op hebben? lijkt me verder wel een fijne namelijk.
edit. gaat m'n budget wel wat te boven helaas
HLPhoto schreef:_Lott schreef:nog steeds liever de f/4.0 IS USM hier, en er zijn er genoeg met mijen eigenlijk alle proffesionele fotograven gebruiken de canon 70-200 lens. maar dan f2.8![]()
de f/2.8 IS USM Mk2 is even goed, maar voor wat die kost kan je zo onderhand een paard kopen
xSiep schreef:Ik heb jullie hulp nodig!
Ik vertrek volgende week voor 3,5 week naar the USA waar we veel parken/natuur gaan bezoeken, en nou zoek ik een groothoek objectief waar ik landschappen mooi mee kan fotograferen.
Ik heb alleen niet zoveel geld te besteden, maar denk erover om er een tweedehands te gaan kopen. (uiteraard ophalen en eerst uitproberen)
Ik heb een Canon 400d en kitlens + 55-250. Ik zoek dus wel wat beters als de kitlens, anders kan ik het net zo goed daar mee doen!
Het liefst ook lichtsterk, zodat ik er binnen ook wat leuks mee kan.
Nou zat ik te twijfelen tussen deze:
- Canon 50mm f1.8 (Lijkt me al langer leuk, maar dat je niet kan inzoomen lijkt me niet erg handig en is 50mm wel handig voor landschappen?)
- Sigma 17-70 2.8-4.5
- Sigma 15-50 2.8-4.5 OS HSM
Ohja buget is niet meer als 200, maar tweedehands kan dus ook.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties, alvast bedankt!
juudii5 schreef:Tussen welke 2 precies? Ik was niet heel erg onder de indruk van de Mk1 f/2.8 IS USM, de Mk1 f/2.8 non-IS is een lekkere lens maar vind de f/4 IS USM duidelijk beter.HLPhoto schreef:Zit er weinig verschil tussen die 2 dan?nog steeds liever de f/4.0 IS USM hier, en er zijn er genoeg met mij![]()
de f/2.8 IS USM Mk2 is even goed, maar voor wat die kost kan je zo onderhand een paard kopen
HLPhoto schreef:xSiep schreef:Nou zat ik te twijfelen tussen deze:
- Canon 50mm f1.8 (Lijkt me al langer leuk, maar dat je niet kan inzoomen lijkt me niet erg handig en is 50mm wel handig voor landschappen?)
- Sigma 17-70 2.8-4.5
- Sigma 15-50 2.8-4.5 OS HSM
Wil je een goed standaardobjectief? Tamron 17-50mm f/2.8 (zónder VC, die zijn duidelijk minder!)
Nouks schreef:f/2.8 vind ik tegenwoordig vaak alleen maar lastig.. nét niet lichtsterk genoeg voor wat ik graag wil doen. Schiet tegenwoordig graag met 35 f/2.0 en 85 f/1.8. f/1.4 en f/1.2 is me nog net iets te prijzigDe F4.0 met IS en USM is gewoon werkelijk een prachtlens. Verschrikkelijk scherp en een stuk handzamer dan de F2.8-varianten. Bovendien prettiger voor je portemonnee. Als F2.8 geen bittere noodzaak is, wist ik 't wel.
Nouks schreef:HLPhoto schreef:Wil je een goed standaardobjectief? Tamron 17-50mm f/2.8 (zónder VC, die zijn duidelijk minder!)
Die wilde ik je ook aanradenWel iets boven je budget, maar misschien dat 'ie tweedehands net kan?