[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:46

Ik heb al een hele tijd de Olympus E-510, maar snap d'r nog niet zo veel van.
Heb er volgens mij een gewone lens bij, maar ik wil hem graag weer in de fabrieksstand. Aangezien die nu niet meer in de goede stand staat.
Dit kan ik niet in het boekje vinden. Bokkers hier die weten hoe je de Olympus E-510 weer in de fabrieksstand krijgt?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 16:08

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:38

Ik heb ook even in mijn foto boek gekeken, en daar stond het inderdaad precies het zelfde uitgelegt.

Ik denk; Oh, dat is zo klaar. Nou ik kan niet eens op reset drukken? Heel raar. Hij springt er over heen ...

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:13

Ik heb het een klein beetje doorgelezen.
Maar ik heb een vraagje over de Nikon D3000.

Ik maak op dit moment foto's met de Olympus E-410.
Bevalt me niet eigenlijk.. :o
Lenzen zijn duur, en kwalitatief schiet ie niet heeel fijn.

Nu kan ik de D3000 voor een leuk prijsje overnemen.
Mijn vraag, ga ik vooruit op kwaliteit?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:26

Op kwaliteit van wat? :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:19

Ik ga in april voor 3,5 maand op reis naar Afrika; warm, en zanderig. Hier wil ik graag een nieuwe camera voor aanschaffen!

Ik heb thuis een spiegelreflex liggen, maar deze laat ik liever thuis. Vanwege de hoeveelheid lenzen die ik moet meeslepen en vanwege het klimaat daar. En vanwege de opvallendheid van de camera, en we toch ook behoorlijk veel moeten reizen en ik het niet fijn vind met zo'n opzichtig ding rond te hobbelen. Ook ben ik dat instellen een beetje zat aan het worden en heb het idee dat je met een compact in auto stand soms mooiere fotos hebt dan een gevoelige spiegelreflex in auto stand.

Daarom zoek ik een makkelijke compact camera welke een stuk kleiner is, maar toch wel mooie fotos kan schieten. Mijn eisen zijn eigenlijk; accu, iig 10x zoom, sluiterstijd instelling en snel fotos achter elkaar kunnen maken.

Ik heb vorig jaar een kodak Z1012 gekocht, leuk dingetje, maar toch wat te sloom. Hij is mee geweest naar Ierland en had hij nog best last van de vochtigheid daar, en daarnaast was hij ook niet snel genoeg. Hij heeft wel een 'paar fotos achter elkaar maak' functie, maar als ik die gebruik moet hij daar wel eeuwen over doen dat te verwerken. Wat ik overigens erg vreemd vind aangezien die een nieuwere kodak versie is, en mijn oude vertrouwde kodak dx6490 echt super snel en goed was.... Daar heb ik mijn nieuwe ook wat mee vergeleken, maar helaas voldoet de kodak Z1012 niet aan mijn eisen.

Dus ik wil wat beters, wat nieuws, zodat ik mijn reis toch goed kan gaan vastleggen!

Iemand een idee??
(grote zoom, sluiterstijd instellen, accu, snel zijn)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:42

Tancreda4 schreef:
Ik heb thuis een spiegelreflex liggen, maar deze laat ik liever thuis. Vanwege de hoeveelheid lenzen die ik moet meeslepen en vanwege het klimaat daar. En vanwege de opvallendheid van de camera, en we toch ook behoorlijk veel moeten reizen en ik het niet fijn vind met zo'n opzichtig ding rond te hobbelen. Ook ben ik dat instellen een beetje zat aan het worden en heb het idee dat je met een compact in auto stand soms mooiere fotos hebt dan een gevoelige spiegelreflex in auto stand.

Die dingen zijn ook niet gemaakt voor de auto stand... ze groeien er wel steeds meer naar toe, maar koop een beetje pittige SLR en je hébt niet eens een auto stand..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:09

Nee, precies. Ik ben de feeling voor de instellingen kwijt, en heb ik eigenlijk ook geen zin meer in. Zie je een mooie olifant langskomen, eer dat ik er dan de goede instellingen bij heb is hij alweer weg... Vandaar dat ik gewoon weer naar makkelijk compact wil :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:11

valt wel mee toch, olifanten lopen niet zo snel :P maar ik weet niet of er compactjes zijn die een goede zoom hebben die vergelijkbaar is met de 70-300, want dat is de ideale zoombereik voor safari

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:17

olifanten kunnen 40 km/h halen ;)

overigens: die feeling raak je niet kwijt, het is en blijft oefenen oefenen oefenen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:18

Ik heb mijn spiegel wel eens meegehad naar Z-Afrika, en dat ging opzich wel. maar goed, dan zit je op je luie reet safari te kijken, en heb je opzich nog wel wat tijd lenzen te wisselen en in te stellen, al werd ik daar soms wel moe van :P Maar nu ga ik zelf ook aan het werk, dus minder tijd. Dan liever goede 'kiekje'.

Met welke hvh zoom zou dat overeen komen? Ik vind een 10x optisch zoom al best netjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:20

Valt wel mee toch :P maar over het algemeen rennen olifanten niet weg, hoogstwaarschijnlijk als er jongen zijn

maar idd je raakt de feeling niet zo snel kwijt hoor

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:24

Als je liever een compact wil mee nemen met die hoeveelheid zoom kom je op de Lumix FZ serie op Canon powershot S serie.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:28

mensjes, ze wilt gewoon een goede compact!!! kan me idd wel indenken dat je geen zin hebt in een spiegelreflex, het weegt veel, onhandig groot, idd alles zelf doen en dat gedoe met die lenzen enz.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:28

10 x optische zoom is bijv. van 40-400 mm.

Panasonic heeft goede compact camera's. Bijvoorbeeld de DMC-FZ28
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 01-03-10 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:29

gaat die zoom zo ver? en heb je dan ook goede kwaliteit?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:41

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:59

Ik had hiervoor een Fuji S6500, die had een zoom van 28-300mm. Best leuk dus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:37

Ikzelf heb een Canon Powershot SX200 IS
- 12 x zoom
- manuele instellingen
- mogelijkheid tot meerdere foto's (waarbij hij blijft scherpstellen op het onderwerp, handig als het beweegt).

En eigenlijk niet zo heel groot.
Leuk dingetje, goede kwaliteit :j (voor zover ik er iets van ken natuurlijk :+ en het blijft een compact :P ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:23

Ook ik zou de Panasonic Lumix FZ-serie aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:34

Waarom Panasonic over Canon? (gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ;) bedoel er verder niks mee :+ )

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:39

Panasonic FZ serie is in samenwerking met Leica gemaakt. Net als de andere hierboven aangerade panasonic camera.

Mijn moeder heeft er een en vind het een super ding!
Mijn schoonvader heeft de canon en vind ik ook een leuk ding echter is die ouder waardoor kwaliteit weer lastig vergelijken is. Heb van de nieuwe S serie mooie beelden gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:00

Sabine, ik heb zelf meer ervaring met de Panasonic FZ-serie dan met de soortgelijke bridgeserie van Canon. Ik weet echter dat die FZ-serie gewoon heel erg mooi is: niet te ingewikkeld, kwalitatief geweldige foto's, geweldige lens, hele mooie kleuren, veel mogelijkheden tot zelf instellen, etc. Kortom: Canon heeft misschien best vergelijkbare camera's, maar die ken ik niet (goed genoeg om ze aan te raden), en over Panasonic FZ-serie ben ik gewoon erg te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:06

Ah ok, vandaar :)
Ik ken dan weer niks anders dan Canon, dus ik heb hetzelfde :+ Maar vroeg me gewoon af of er eventueel nog wat anders achter zat, ik leer graag zoveel mogelijk bij door hier te lezen zodat ik elke keer wat meer weet als ik behoefte heb aan een nieuwe ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:24

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga eens in de FZ en panasonic series neuzen!