[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:23

junior_jody: ik vind hem erg leuk! alleen de oortjes zijn wat te klein denk ik..
Wendy15:dat hert is wel erg mooi, maar volgens mij klopt er iets niet, geen idee wat. Clown Ik denk 10-20 eurie?

Hier heb ik nog een oude van mij, ik weet het, het linker paard z'n neus is veel te kort, maarja dat probleem heb ik... Clown

Afbeelding
Linker paard af (die met de korte neus dus...)

Afbeelding
Rechter paard ook af

Afbeelding
Bij elkaar. Jammer dat sommege dingen erg overbelicht zijn ...
Mijn eigen commetaar is de korte neus van het linkerpaard en de veel te krasserige paarden.
Ik heb nog een tekening die ik zelf erg mooi vind, maar daar moet ik nog foto's van maken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:27

Bedankt voor je taxatie. Maar wat klopt er dan niet aan?

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:32

DeEiken: Rond de 5-10 euro?
Ik vind ze al wel mooi, het is alleen jammer dat sommige delen wat krassiger zijn, zoals je zelf ook al zegt.

Ik heb gisteren ook een kleine tekening gemaakt, voor een van de eerste keren. Ik vind het leuk, dus er zullen er vast nog wel meer komen!

Gemaakt op A4, met HB en 2B.
Afbeelding

Sorry voor de slechte foto, krijg niets beters uit mn camera. Verdrietig

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:17

Wendy15: Erg mooi! Wel een beetje veel geveegd. €15,-
DeEiken: €0-5. Veel dooroefenen Knipoog.
loveSaros: Nog even dooroefenen, de verhoudingen zijn niet helemaal goed.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:20

Was een experimentje voor me met een doezelaar, dus vandaar geveegd Lachen Bedankt voor je taxatie!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 02:10

Weer een rondje om het een beetje bij te houden hier Clown Getaxeerd voor A4 tenzij je zelf een andere maat hebt opgegeven.

vanaf blz. 89

@ Wendy15: je wordt steeds beter in je tekeningen Ja Probeer wat meer te spelen met licht en donker en de overgangen. Je hebt het hier wel al een eind gedaan maar net een tikje te weinig denk ik. Verder kan ik nog als tip geven om de donkere schaduwplekken niet als een lijn aan te geven maar strepen (zoals op de onderkant hals zouden dat halfronde horizontale strepen kunnen zijn). Met strepen bedoel ik eigenlijk wel zodanig in elkaar laten overvloeien dat het wel 1 geheel wordt maar doordat je horizontaal en half rond kleurt krijg je meer het idee van een 'bolling'. Kan het niet helemaal goed zien maar volgens mij zouden er op de lippen en de neus nog wat meer details kunnen. Al met al wel al een hele nette tekening. 5-10 euro.

@ Fenn: leuke compositie. Vind wel de kleuren wat aan de fletse kant en er zou wat meer detail in kunnen. Moet eerlijk bekennen dat aquarel en Lontje niet samengaan dus echt veel tips heb ik niet voor je. Materiaalkosten 10 euro.

Blz. 90

@ Norway_girl: ziet er al leuk uit maar er zijn nog wat dingen die wat meer uitgewerkt kunnen worden zoals b.v. het oogje. Door het oog donkerder te maken en de ovaal/rechthoekige pupil nog een tikje donkerder en eventueel een lichtpuntje zal het oog al meer gaan leven. Ook in de neusgaten en het oor kun je meer diepte creëren door het diepste deel ook het donkerste te maken en dan naar lichter (naar de zijkanten) uit te laten lopen. Je bent al goed op weg maar nog even oefenen. Verzendkosten.

@ Malenka: vind hem heel erg mooi gedaan. Ik denk dat dit buiten dit forum wel hoger geschat zou worden dan hier Ja De overgang kop-romp vind ik er wat raar uit zien maar gewoon algeheel een mooi plaatje. v.a. 20 euro

@ nujaro: had het geloof ik in je topic al gezegd. Door de achtergrond egaler en donkerder te maken gaat het hoofd meer naar voren komen en er dus meer 'uitspringen'. Hij lijkt wel maar heeft het net niet. Zijn ogen hadden ook donkerder gemogen. hmmm... 0-5 euro

@ Liedje_: leuke pose! leuk attent paardje. Het neusgat toont echter wel wat raar en tja... de manen zijn wat krasserig maar ook bij jou zie ik verbetering Ja Je zou als je daar zin in hebt mss nog even naar de kaak kunnen kijken, die valt nu geheel weg in de hals die erachter zit. 5 euro

@ WannieSannie:
1. hmmm... de benen lijken wat ongelijk te zijn, wel een leuke tekening. Ook hier zou ik wat meer met contrast gespeeld hebben. Door meer pigment op te brengen en dus ook meer met schaduwen/licht te spelen gaat de tekening meer spreken. 2-5 euro
2. Heel leuk idee, origineel! Jammer dat je maar zo weinig hals aan het hoofd van het paard gelaten hebt. Hierdoor krijg je een 'afgehakt hoofd' idee (brr wat klinkt dat cru Clown ). Het hoofdstel heb je al heel mooi afgewerkt. Je zou bij een volgende wat meer ruimte kunnen laten. Ik houdt zelf altijd een rand van ongeveer 2 cm rondom. Verzendkosten.

@ alena: ook weer zo'n leuke compositie. Vind de tekening goed gedaan maar wat aan de linker kant. Als je bij de linker het contrast wat duiderlijker gemaakt had (door de vlekken donkerder te maken) had de kaak nog net iets natuurlijker geleken. Ben blij dat je de foto hebt geplaatst... sommige paarden hebben nu eenmaal een niet 'standaard' hoofd Bloos rond de 10 a 15 euro. (voor 2 hoofden)

Blz. 91

@ Malenka: Maine Coon heel mooi weergegeven zo! Weinig te melden erover eerlijk gezegd. 30-50 euro.
Dryade spreekt mij niet aan, ik zou hier zelf eerlijk gezegd niks voor geven...

@ Nynkk: ok... we kunnen officieel spreken van een invasie op Bokt Haha! Clown Leuke tekening. Ook hier zie ik vrij lichte ogen, in mijn beleving heeft hij toch iets van bruine ogen? Bij deze en die andere geplaatst door nujaro vind ik het lijken of hij blauwe ogen zijn omdat jullie allebei zo licht gekleurd hebben. Ik denk dat je op mensen nog even moet oefenen: verzendkosten.

@ Japke_Z: uitdagend plaatje om te doen, niet echt gemakkelijk omdat hij zo donker is en er veel contrastverschil in zit in de foto. Volgens mij had de kaak wat voller gemogen, hij lijkt nu een wat dun lang neusje te hebben. De manen hadden wat voller gemogen door meer met accenten te werken (echt zwart) krijg je meer diepte. 5 euro.

@ Figo: hmmmzzz ik vind dat alle drie de tekeningen nog wat werk kunnen gebruiken, door wat 'dekkender' te kleuren worden ze meer 1 geheel. Verder zouden er nog meer details in verwerkt kunnen worden. Ik denk nog even oefenen: verzendkosten

@ junior_jody: ook deze zou wat meer ingekleurd kunnen worden, denk ook nog even oefenen: verzendkosten.

=> wat bedoel ik nu met 'dekkender tekenen/kleuren'. Als je goed kijkt zie je tussen de potloodstrepen nog allemaal onbedekt papier waardoor de tekeningen wat krasserig zijn. Als je b.v. eerst een basis aan brengt en dan de structuur wordt het al meer 1 geheel. Een voorbeeld: http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... CF2625.jpg als je naar de linker kant kijkt en je vergelijkt dat met het resultaat: http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... uster1.jpg zie je dat ik zelfs met potlood met laagjes werk. Dat bedoel ik met 'dekkend tekenen/kleuren'
Wat een verhaal.. hoop dat jullie hier wat mee kunnen...

@ Wendy15: Mooi Ja zonde van de ondergrond... als je die erbij weet te zetten op een natuurlijke manier (zand en graspolletjes o.i.d. en een lichte weergave van het water wat hij drinkt) wordt hij al meer waard. Wat ik nu zie denk ik dat dat zo'n 10 euro waard is.

Blz. 92

@ DeEiken
: jammer van de flits die je gebruikt hebt met het maken van de foto. De beste foto's krijg je met daglicht zonder gebruik te maken van de flits. Hier en daar schort het nog wat aan de verhoudingen. Wel een leuke compositie zo. De manen hadden m.i. wat meer aandacht mogen hebben. Verzendkosten + 3 euro.

@ loveSaros: door de wat vage foto vind ik deze wat lastiger te taxeren. Ik denk verzendkosten maar met een betere foto zou ik dat mss bijstellen...?

Bloos! als ik zo terug lees ben ik best 'streng' geweest geloof ik deze ronde... ik bedoel het echter goed Ja

Nu heb ik er zelf ook nog eentje... A3 180 grams, potlood 2H-6B
Afbeelding

Doei!

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 09:27

@Lontje: Bedankt voor je taxatie, ik had zelf ook niet super veel verwacht. Het is een van mijn eerste tekeningen Knipoog .

Ik vind jou tekening echt geweldig! Ik schat rond de 30-35 euro.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:21

Lontje: Wow, echt mooi! Ik zou er 40-50 euro voor geven. Knipoog
Wendy15: Wat er niet klopt? Dat weet ik dus niet Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:23

Lontje: 50 euro *LOL*

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:34

Lontje: Heel mooi! Aan de grootte te zien mag je er wel zo'n 40-50 € voor vragen Knipoog

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:36

Oh, ik ben die mooie tekening van mij vergeten Knipoog hier is ie dan nog:
Afbeelding
Met flits

Afbeelding
En speciaal voor Lon zonder flits Knipoog
Ik zie nu dat met flits de manen zijn opgelicht, maar ach Clown
Kom maar op met dat commetaar!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:38

DeEiken: je tekening is een beetje aan de te vegerige kant. Ik zou er 0-5 € voor geven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:39

edelweis1 schreef:
DeEiken: je tekening is een beetje aan de te vegerige kant. Ik zou er 0-5 € voor geven.

En de neus te scherp getekend: 5 euro

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:43

Eigenlijk komt dat door de foto, want die lijntjes op de neus zijn niet zo dik, en het vegerige is ook veel minder, maarja ik heb geen scanner ... Maar toch bedankt voor het taxeren Clown

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:58

A4, houtskoolpotlood.
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:45

Wendy15: Ik vind de lijn van het hoofd niet helemaal kloppen... €10-15

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:15

Ik taxeer weer even bij. Lachen

Blz. 88

Nikki_Jimmy: Hij komt stripachtig over op mij, ook is de hals te smal naar mijn idee. Verder leuk gedaan. Lachen €5,-
Rooslovertje: Hij is leuk voor de eerste keer. Lachen Maar er mag meer detail in en ook meer kleur. €7,50
Ammygek: Ze zijn wel leuk, maar ze mogen ingekleurd, dat staat een stuk ‘afgemaakter’. Even oefenen nog. Knipoog
Wizzy: Ziet er goed uit! In de manen mag meer schaduw en de verhoudingen kloppen her en der ook nog niet helemaal. €7,50
Nujaro: Jammer dat er een bruine/gele vlek op de neus zit, dat maakt het geheel wat minder mooi. Ook kan er meer detail in. Leuk gedaan verder. Lachen €5,-
Mik_: Hij is errug mooi! Haha! Wat een houding ook! €25,-

Blz. 89

_Jennifer_:
1. Heel mooi! Het lijkt of er geveegd is, dat is jammer. Maar de pose daarentegen is wel goed! €15,-
2. Mooie vachtstructuur! In de neus had wat meer diepte gemogen. €20,-
Malenka:
1. Mooi gedaan, je weet de kleuren goed te gebruiken! De achtergrond stoort me een beetje, die vind ik wat te druk. €15,-
2. Ziet er goed uit! Mooi ook hoe je die hoorn ietwat stralend hebt gemaakt! €15,-
Wendy15: Leuk gedaan! Er mag meer contrast in. Lachen €7,50
Fenn: Ziet er mooi uit, ze ogen alleen wat slordig, wat vlekkerig. €10,-

Blz. 90

Norway_girl: Nog even oefenen. Er mag meer detail in. Knipoog
Malenka: Gaaf! Die blik. *LOL* €30,-
Nujaro: Jammer dat de foto wat onduidelijk is. Hij kijkt de verkeerde kant op, als ik de foto er naast leg. Ook zou het zwarte er omheen netter ingekleurd mogen worden. €5,-
Liedje_: Je wordt beter! Het neusgat is wat te klein en er mag meer detail in het oog. €5,-
WannieSannie:
1. Jammer dat er drinken op is gekomen. Het hoofd is wat te klein, maar er kan meer glans en detail in. €7,50
2. Erg jammer van de handen, die had ik weggelaten. Hoofdstel is mooi. €5,-
Alena: Ik heb het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen. Bij de linker lijkt me de neus te smal, bij de rechter juist te breed. Verder goed gedaan! €10,-

Blz. 91

Malenka:
1. Heel mooi, erg goed kleurgebruik! Leuk hoe je hebt gespeeld met de kleur van de achtergrond en de ogen. €20,-
2. Leuk, maar ik vind hem wat saai. €10,-
Nynkk: Goed gedaan, jammer van het haar. Dat had meer gedetailleerd mogen zijn. €5,-
Japke_Z: Mooi, maar er mag meer detail in de manen. Sommige schaduwen kloppen niet helemaal naar mijn idee. €10,-
Figo:
1. Leuk! Het oog had wat donkerder gekund. €5,-
2. Hier zou ik nog niets voor willen geven. Er zit weinig detail en schaduw in.
3. Ziet er goed uit, jammer van de manen. Het lijkt of die gewoon een paar strepen zijn, in plaats van dat ze vloeiend vanaf de achterkant doorlopen. De verzendkosten.
Junior_Jody: Er zou meer contrast in mogen, hier en daar kloppen de verhoudingen nog niet helemaal. Verder leuk. Lachen €5,-
Wendy15: Mooi! Goed schaduwgebruik, in het koppie zit jammer genoeg weer wat minder detail. €15,-
DeEiken: Jammer dat de manen zo krasserig zijn en de oogjes dood. €5,-
LoveSaros: Leuk gedaan, het oogje is wat te klein. €7,50
Lontje: Wauw Lon, hij is gewoon geweldig! Haha! Goede diepte, heel mooi schaduwgebruik! €60,-
DeEiken: Jammer dat er geveegd is, de manen vind ik wat krasserig. €5,-
Wendy15: Mooi Wen! De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar de schaduwen zijn goed gebruikt! €15,-

En dan mijne:

Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:48

@Wendy15: 5 euro, de neus vind ik niet kloppen.
@Evelijn: 20 euro knap gedaan, ze lijkt wel een beetje op hoe ik er vroeger uit zag Bloos

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:12

@Evelijn: Weer heel knap gedaan die portretfoto! Ik vind mensen altijd veel moeilijker dan dieren (misschien omdat dieren me meer aanspreken). €25,-

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:45

@DeEiken: ik vind ze wel leuk hoor Ja maar inderdaag wat krasserig gewoon dooroefenen!! 0 - 5 euro
@ LoveSaros : sommige verhoudingen kloppen niet helemaal en hij is wat krasserig 0 - 5 euro
@Lontje : wauw echt heel mooi Lachen ik zou rond de 30 euro schatten
@DeEiken: ik vond de vorige mooier, voor deze zou ik niets geven gewoon blijven oefenen Knipoog
@Wendy15 een beetje uit verhouding, de neus is wat lang en het oogje wat klein 7,50
@_Evelijn_: ik scaht rond de 35 euro niks over tezeggen Lachen

zal ik zelf ook nog iets neerzetten

Pastelkrijt zwart A4

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mirte_ op 05-01-07 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:49

@Junior_Jody: ik vind hem op de één of andere manier wat simpel neergezet,...5 euro.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:10

Ik denk dat je mij met babe bedoelt Mirte? Tong uitsteken

Ook gelijk deze maar even doen:

Junior_Jody: Je gaat vooruit! Oogjes zijn mooi, er mag wel meer schaduw in. €7,50

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:13

_Evelijn_ schreef:
Ik denk dat je mij met babe bedoelt Mirte? Tong uitsteken

Ook gelijk deze maar even doen:

Junior_Jody: Je gaat vooruit! Oogjes zijn mooi, er mag wel meer schaduw in. €7,50

oja ! sorry Bloos al veranderd Knipoog

bedankt !

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:48

Nog snel even een tekening van mij. Taxeren zal binnenkort gebeuren.
Op dit moment ben ik enorm in discussie met mijn digitaal fototoestel: het ding flitst bij iedere foto. Hierdoor hebben mijn tekeningen allemaal een lichte schijn met witte bol in het midden. Ik heb de 2 beste foto's eruit gehaald. 1 Waarop je de tekening recht ziet (zoals het hoort) en 1 waarbij ik de flits heb afgedekt met mijn hand. Daar zie je de diepte beter op.

EDIT: ik heb de meest fletse foto verwijderd.

Oordeel zelf maar: een Percheron, A4 formaat met potlood:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SDE op 05-01-07 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:51

lunas heel mooi!!! ziet er super uit (wou dat ik zelf zo mooi kon tekenen Knipoog ) er zit heel veel dipte in de manen heb je ook super gedaan! ik denk zowieso 20 euro?