[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:00

Bedankt Lynn!! En goed gezien :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:05

Week 19
Afbeelding

Ben nog altijd aan het twijfelen of het bewerken niet te heftig is geworden

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:20

Week 19
Afbeelding

Titta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:40

Hoi, als ik het goed begrijp mag je nu nog gewoon instromen? Ik zit heel hard te twijfelen om mee te doen omdat ik nog maar 1,5 maand 'echt' aan het fotograferen ben. Aan de ene kant is dit natuurlijk heel leerzaam, maar aan de andere kant vind ik het wel een beetje eng want ik zie hier wel heel erg mooie foto's voorbij komen!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:46

Je moet niet naar andere kijken Titta. Het is een leuke en leerzame uitdaging voor jezelf. Ikzelf ben hier begonnen met posten toen ik nog met een compact camera fotografeerde. Niemand die er iets over zei hoor, ik kreeg alleen maar fijne feedback waar ik mee aan de slag kon. Ik ben erg benieuwd naar jouw foto's! :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:52

Ik ben vorig jaar ook ingestroomd met slechts enkele weken fotografie ervaring. Erg leuk juist want je leert heel snel naar je compositie te kijken. Daarnaast dwingt het je de camera te blijven gebruiken en te gaan nadenken waar je foto's van zou kunnen nemen die week.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:03

Bedankt Lynn85 voor de feedback! Tsjalling is zeker een bijzondere verschijning in de ring en ik heb het geluk dat hij bij ons op stal staat :D Daardoor heb ik hem erg vaak voor mijn lens *\o/* Ik heb de foto gemaakt op hippisch Geesteren vorige week waar hij 4e is geworden tussen alle KWPN'ers *D Helaas kan ik niet nog minder scherptediepte creeren want daar is mijn lens niet toe in staat... Niet genoeg centjes voor een nieuwe :n

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:41

Ik heb ook maar een poging gedaan om feedback te geven, omdat ik het ook heel fijn vind dat het bij mijn foto’s gedaan wordt. Ik heb er alleen niet erg veel tijd voor i.v.m. school enzovoort, maar ik ga het proberen regelmatig te doen.

Ik heb alleen er nog niet zo heel veel verstand van, sorry als ik iets getypt heb wat helemaal niet klopt/kan.

Shiloh
Week 19: Hele gave foto, heel apart!

Mariett
Week 19: Ik vind het een mooie sfeer, zo met dat zachte licht en de bomen.

Marjoow
Week 19: Mooie foto. Gave achtergrond ook. Het maakt het erg interessant om naar te kijken!

Kirsten4
Week 19: Mooie foto. Alleen jammer van de rommelige achtergrond, maar daar kan je weinig aan doen op wedstrijd.

NESCAFE
Week 19: Ik vind het een prachtig gelukte foto!! Echt heel gaaf!

Eefsel2109
Week 19: Niets aan toe te voegen. Mooie sfeer.

IsaCalixa
Week 19: Heel erg schattig! Mooie foto

FristiLover
Week 19: Mooie foto, alleen jammer dat de witte stukken een beetje overbelicht zijn, maar ik weet uit eigen ervaring hoe lastig dat is. Ik vind het aan de andere kant ook wel weer wat hebben.

Luckyy80
Week 19: Mooie foto ik vindt het alleen een beetje storend dat het halster zo dicht bij het oog zit.

Tigress
Week 19: Hele gave foto ik blijf er naar kijken!

Lynn85
Week 19: Hele mooie foto, heel schattig

Bellatrix
Week 19. Wow, die lucht! Ik vind het spoor er ook wel een mooi sfeertje aan geven. Het is niet standaard…. Alleen het idee dat je op het spoor bent gaan staan brrr. Maar ik vindt de trein sowieso al eng…

Pradadaan
Week 19: Mooie foto, niets aan toe te voegen

Neverland
Week 19: Ik vindt het persoonlijk niet te. Ik houd wel bij dit soort foto’s van extreme nabewerking, dan is het net iets interessanter om naar te kijken.

Athelas
Week 19: Erg mooi lucht zo met die lichtstralen. Ik vind de voorgrond een beetje saai, maar dan had je waarschijnlijk die lucht er niet zo mooi op gehad.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:36

Dankjewel LoveSenna !

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:06

Het was zo moeilijk om te kiezen :( Heb gister een hele leuke fotoshoot gedaan, en hij staat elke keer zo lief op de foto!

Week 19
Afbeelding_DSC3918 by Maxime Willemsen, on Flickr

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:33

Dankjewel lovesenna voor de feedback!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:42

Feedback week 18
Mariett Wat een heerlijke foto, hele fijne sfeer, brengt een beetje het lentegevoel over.
Eefsel 2109 Mooi! Wel wat harde schaduwen, met name op het hoofd. Misschien kun je dit nog wat oplichten?
Marjoow Erg mooi! Wat komen die kleuren er heerlijk uit zeg en hij zit er zo mooi voor hihi
Kimmie1995 Ziet er mooi uit, mis alleen net een beetje kleur en licht. Dit kun je misschien nog wat ophalen.
Peca Gave foto! Erg mooie kleuren en haarscherp. Super!
NESCAFE Heerlijke foto, hier word je toch helemaal gelukkig van <3
Kirsten4 Lekkere spontane foto, vind hem desondanks wel erg leuk! Mooi kleurgebruik en prima scherp, achtergrond is een beetje jammer maar kun je natuurlijk weinig aan doen.
Tigress Pff ik vind dat zo naar, foto's maken met de weet dat het de laatste is.. Of er achteraf achter komen.. Desondanks wel een mooie foto, zal zeker een mooie herinnering zijn voor de eigenaren! Erg mooie scherptediepte
Athelas Ik mis net wat spanning in de foto, en vind hem persoonlijk een beetje kil (ik zit met mijn hoofd al helemaal in de zomer :+ ).
Moirin Wat gaaf zo van dichtbij! Of tenminste, dat lijkt het haha. Oogje valt een tikkie weg en voor het mooie was het misschien gaver geweest als de voorste tak wat waziger was, maar verder erg mooi!
Lynn85 SUPER!!
Murosch Ik hou van koeien, die blik :') Vind dat er te weinig contrast in de foto zit, hij lijkt nu een beetje vlak. En de neus is overbelicht, net jammer van de foto.
Bellatrix Wat een scheetje. Mis net een beetje oogcontact, vind dat toch wat interessanter. Nu zie ik niet waar ze op focust en dat vind ik vervelend haha.
Lucky80 Wat een gaaf paard zeg! Springt er mooi uit zo in dat geel. Erg mooie compositie, ook met die bloemen op rechts en heerlijke kleuren over het algemeen!
Lisaguus Mooi! Scherpte punt lijkt alleen tussen de ogen te liggen, ik zou er hier voor kiezen om op het linker oog scherp te stellen bijvoorbeeld. Maar dat is persoonlijk denk ik.
Horsesm Wat een superfoto!
Biebz Erg mooi, vind de kleuren (of het gebrek eraan) hier erg mooi. Vind de compositie erg mooi ook! Spat echt een band van het scherm af.
Pradadaan Aaah wat een schatje! Mis net wat meer kleur, maar wel erg mooi!
Jesicaaa Vind week 17 minder geslaagd, lijkt niet scherp. Week 18 vind ik wel heel mooi en sfeervol.
Gerdjehoran Wauw, wat een power in de foto zeg! Het straalt echt energie uit! Haarscherp en prachtige kleuren, niks op aan te merken.
FristiLover Heerlijk kleurgebruik, en vind de compositie ook wel erg leuk. Niet zo standaard, een keer een man at work.
Horserider22 Ik mis hier wat contrast, foto lijkt wat vlak. Verder wel erg mooi.
Jespri Ik moest even kijken hoe dit nou allemaal in elkaar zat :+ Maar vind hem erg gaaf, zo scherp, wauw!
Neverland Twee prachtige foto's, super!
MarijeR Ook niks op aan te merken, erg mooi!
LoveSenna Ik mis nog wat scherpte en contrast in je foto. En als je iets dichterbij kan komen de volgende keer, dat maakt de foto net wat interessanter... En misschien op dezelfde hoogte als de vogel?
Ismy Dit is echt een gave foto, die kan je zo opsturen naar een fashionmagazine. Niks op aan te merken!
Ingvild Erg mooi! Misschien iets te licht links onder en iets te weinig contrast (dit is smaak denk ik). Verder erg mooi.
Maaaarije Voor een telefoonfoto vind ik hem geslaagd!
Sanne_Com Oehh, waar is dit? Lijkt op Londen? Erg mooie foto in ieder geval. Heb je deze midden op straat gemaakt? :+
Fem Hier hou ik van, lekker spontaan. Erg mooi vastgelegd en het zwart wit laat het echt tot zijn recht komen.
Tivara Heel gaaf!
Niobe Ook deze vind ik erg mooi, heerlijk zomers gevoel krijg ik er van! Kleuren zijn echt fijn om naar te kijken.
Shiloh Echt SUPER!
Isacalixa Mooie foto, brengt een fijne sfeer met zich mee. Heel mooi!
Deetjeeuh Beiden foto's zijn werkelijk super!
Joysie Erg leuk! En die shirtjes haha. Mooi gebruik gemaakt van de planten!
Gub Wauw, wat mooi! Hier gebruik je een macrolens voor of niet? Ik wil ook graag een keer insecten proberen te fotograferen, maar met mijn huidige lens lukt het niet haha.
Appelstroop Ik mis hier wat spannends. Zonsondergang is mooi, maar toch mis ik voor mijn gevoel iets...
Calice Heerlijke foto!
JewEmm Erg mooi!
Agossie Omg dit is zo lief! En wat mooi zo in de studio! Erg mooi!
Joeluna KAn hier helaas geen tips op geven, enige wat ik doe bij minder licht is iso wanhopig omhoog en klikken tot ik erbij neerval :')
Revanches Aaaah wat een geweldige foto! Voelt heerlijk spontaan zo en wat een lekker bekkie zeg <3
/Magda90 Juist mooi zo'n knuffelsessie! Vind het heel veel liefde en sfeer uitstralen! Verder super scherpte en wat een fijne zomerse kleuren!
Lolleke Mooie foto

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:53

Dankjewel Maxime!!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:00

xMaxxiee schreef:
Feedback week 18
Sanne_Com Oehh, waar is dit? Lijkt op Londen? Erg mooie foto in ieder geval. Heb je deze midden op straat gemaakt? :+

Londen ja :D
Op de stoep van de andere kant :P

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:10

Feedback week 19 tot nu toe:

Shiloh: Heeel tof gedaan. Geen opmerkingen verder haha.

Mariett: Stoer dat je 'm gewoon uitsnijdt zoals jij het mooi vind. Ik zou inderdaad iets meer been hebben laten zitten, maar qua belichting vind ik 'm helemaal af. Heel gaaf sfeertje heb je erin weten te krijgen.

Marjoow: Gaaf idee, geen foto in de categorie dertien-in-een-dozijn. Ik vind alleen dat het koppel een beetje wegvalt omdat je veel opvallende onderwerpen in de foto hebt en je blik niet ergens heen wordt gestuurd dmv scherpte ofzo. Maar het idee vind ik erg tof.

Kirsten4: Leuk plaatje! Ik zou iets warme tinten eruit halen, het geheel oogt ietwat oranje. Verder heb ik het idee dat de foto niet recht is omdat het paard vrij naar beneden af loopt, dus zou proberen de foto ietwat te kantelen zodat het paard wat meer opgericht loopt. (Kan zijn dat als je dat probeert het helemaal niet werkt hoor haha, maar dat is wat ik zou doen met deze foto)

NESCAFE: Gaaf dat je zo experimenteert met fotografie! Ik vind het een originele plaat, geen opmerkingen. :)

Eefsel2109: Mooi paard, gaaf sfeertje, overall goede foto! Zou persoonlijk iets meer van het bruggetje laten zien, omdat je nu niet kan peilen wat het precies is haha, een reling, een bruggetje? Maar dat zijn details, qua techniek goede foto!

IsaCalixa: Gave foto, mooi kleurgebruik.

FristiLover: Ik hou heel erg van deze lichte manier van fotograferen, heel gaaf gedaan. Mooi ook hoe de kleur van de ogen terugkomt in de achtergrond.

Tigress: Tof! Had de motorrijder iets meer naar links geplaatst, nu zit 'ie als je de regel van derden erbij pakt net naast het midden maar net niet op de kruislijnen. Maar dat zijn details, overall hele gave originele plaat!

Lynn85: Heel mooi, prachtig die kleuren en de scherpte is on point.

Lovesenna: Mooi plaatje! Fijn de vogel aan de zijkant van de foto gepositioneerd. Hij lijkt niet helemaal scherp? Ook oogt de foto wat groenig. Maar leuk idee!

Bellatrix: Waauw, heel gaaf! Stoor me alleen aan de balk aan de bovenkant, omdat die scheef is. Maar volgens mij klopt de horizon niet meer als je die rechttrekt. Contrast en kleuren zijn werkelijk prachtig!

Pradadaan: Heel mooi moment vastgelegd, niets aan toe te voegen.

Neverland: Heeel gaaf! Prachtig die druppels, dat kleurgebruik. Niets aan toe te voegen!

Athelas: Gave lucht! Mooi dat je de de horizon niet in het midden hebt gepositioneerd, zo geeft het een spannender beeld.

xMaxxiee: Mooi moment vastgelegd! Heel koddig, zo met z'n hoofd scheef. Ook de kleuren vind ik echt heel tof gedaan. Vind alleen de tong een wat grauwige kleur hebben als je het vergelijkt met de felle kleuren in de verdere foto. Maar verder top.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:18

Dank jullie zo erg voor de feedback/complimenten! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:18

Bedankt voor je commentaar. :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:32

Bedankt iedereen voor de feedback!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:38

Luckyy80 schreef:
Feedback week 19 tot nu toe:

xMaxxiee: Mooi moment vastgelegd! Heel koddig, zo met z'n hoofd scheef. Ook de kleuren vind ik echt heel tof gedaan. Vind alleen de tong een wat grauwige kleur hebben als je het vergelijkt met de felle kleuren in de verdere foto. Maar verder top.

Oh niet eens op gelet haha, zal even kijken of het op het origineel ook was of dat ik een foutje gemaakt heb :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:41

Ik denk dat ik er voor nu mee stop. Vind het erg jammer. Maar ik merk dat ik nu met mijn nieuwe werk steeds op het laatste moment een foto maak of een oude of slechte foto inlever en dat vind ik erg zonde.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 22:52

Jammer Maaaarije, maar ik begrijp het wel. We noteren het op de lijst. Mocht je nog terug willen komen dit jaar, dan ben je van harte welkom!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:38

Eindelijk zijn de eerste veulentjes geboren! Dus bij deze stuur ik een foto in van de mooie Guus. Hij is op 5 mei geboren. Dezelfde dag als zijn halfbroertje die ik in mijn eigen bezit heb :D

Qua compositie had ik Guus liever nog een tikje naar links gehad maar dat liet de uitsnede helaas niet toe

Week 19

AfbeeldingGuus by Winniephotography, on Flickr

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:56

Dank je wel voor de feedback iedereen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:23

Bedankt voor de feedback allemaal!

Hier is mijn week 19. Mijn beste vriendin al 13 jaar lang <3

Afbeelding

Calice