[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:46

verography schreef:
taarss: Wat een mooie zachte foto. Je hebt de compositie goed gekozen en een mooie scherpte. Vind dat zachte altijd zo geweldig, hoe doe je dat? (ik weet oprecht niet hoe je een foto zo zacht maakt).

Dankjewel voor je feedback! (ook op die van week 6 ). Ik heb een aantal actions gedownload die dat zachte effect geven :o

quartel schreef:
taarss Dieren doen nooit wat jij wilt :+ Het lijkt of hij overbelicht was op de sneeuw en daarna warmer gemaakt......Ik zou eens kijken wat hij doet als je hem koelen maakt.

Nu ik er zelf langer naar ga kijken vind ik hem toch ook een beetje te warm gemaakt
Misschien dat hij zo beter is?
http://oi60.tinypic.com/wv65ok.jpg

De rest ook heel erg bedankt voor de feedback!
Ik ga er zo ook weer even aan beginnen voor week 6

marijepagter

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:00

mijn week 6
Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:16

Dank allemaal voor fb.
Ik heb het zo ontzettend druk met ziekenhuis bezoeken 3x pw dat ik echt overal doorheen scrollen moet z'n 10/12 pagina's per keer haha.

Prachtige foto's komen er voorbij !!

Alleen fb zoek ik altijd op haha vaak staan ze niet op naam dus lees k er vaak overheen. Maar met zoekfunctie gaat t prima

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:47

Feedback week 5:
Killyen: Erg mooie foto! Niks op aan te merken
ponyaddicted: Jammer dat je nog net een oranje gloed ziet waardoor het er inderdaad een beetje nep uitziet. Ook vind ik de achtergrond net wat te druk ogen
Ash_: Erg mooie foto met mooie kleuren! Ook erg leuk dat je op de achtergrond de staart nog ziet!
Verography: Vind het een erg goed gelukte foto! Mooi ook zo die lucht!
Rianne_: Vind de kleuren erg mooi zo ook met die mist. Verder niet echt een hele bijzondere foto maar wel goed uitgewerkt!
Racheel: Mooie kleuren zeg! Wel jammer van het bruine bloemetje op de achtergrond die volgen smij als ik het goed zie dood is? Haha
MZorro: Ik had liever gezien dat de gehele stengel of wat meer van de stengel scherp was, vind de scherpte nu niet zo mooi. Voorderest wel mooie kleuren!
Kanzi: Aparte foto! Grappig gedaan~!
Brechtjee: Mooie foto, niet echt bijzonder en jammer van de schaduwen op het knuffeltje
sorsie: Vind de foto net wat te donker en spreekt mij niet echt aan
Marjoow: Erg mooie foto! Kleuren zijn ook echt prachtig!
Deetjeeuh: Fijne foto om naar de kijken! Mooi scherp ook!
quartel: Gave foto! Wel jammer dat de kin van het paard er net niet op staat
calice: Echt een prachtige foto! Niks op aan te merken
Jespri: Mooie foto! Niks op aan te merken
Asselruiter: mooie heldere foto! Vind de achtergrond dan wel wat storend
Babel: Echt een prachtige foto! Die moet je echt opsturen naar zo'n natuurblad ofzo! Heb je die ogen nog op een bepaalde manier bewerkt?
Ilvy: Mooie foto, wel jammer van de ruis!
Linsa: Fijne foto! Mooi scherp en mooie kleuren! Het zonnetje vind ik alleen niet zo veel toevoegen aan deze foto
Jacobeho: Mooie kleuren! De foto mist alleen wel wat scherpte naar mijn mening
tesseke: Leuke foto! Jammer dat de danbo niet helemaal scherp is
LauraBloem: Lieve foto! Jammer van de uitsnede maar niet erg storend
Myhu: Achtergrond is inderdaad wat storend en de foto mist wat scherpte
Iejoorr: Mooie foto! Erg mooie lucht ook!
Agossie: Mooie foto! NIks op aan te merken
Caaramel: Mooie foto! Vind de kleuren mooi in de foto alleen zie ik niet zo goed waar de scherpte zit op de foto
Jolijnn: Vind de foto net nog wat e donker en niet zo heel bijzonder. Hij mist ook wat scherpte
_Patriciaa: Erg mooie foto! Niks op aan te merken
jooproo: Gave foto! Niks op aan te merken
crazymel: Leuke foto! Mis alleen wel wat scheprte
cathyenbeau: Fijne foto om naar te kijken! Niks op aan te merken
jilinda: Mooie foto! Misschien net wat te overbelicht op het hoofd
bumblehore: Gave foto! Niks op aan te merken
Leonyr: Gave foto zeg! Erg mooie kleuren oook
joeluna: Leuk gedaan! Vind die soort boompjes rechtsboven dan wel een beetje storend, zonder had misschien een mooier geheel geweest
LOVESUSHI: Jammer dat de scherpte bij het buikje zit in plaats van het hoofdje, anders had het een leuke foto geweest! De 'paal' rechts in de achtergrond vind ik ook een beetje storend
K_m: Gave foto! NIks op aan te merken
Fellow: Mooie foto! NIks op aan te merken
Robin_Rikkie: Erg mooie foto! Ik had de foto alleen wel aan de linkerkant wat gecropt. Nu lijkt het alsof de hond uit verhouding is
femmelz: Jammer van het touwtje inderdaad en ik vind de foto ook niet echt bijzonder
Superliesje: Opzich een leuk bedachte foto! Het acherste meisje had alleen misschien wel iets naar voren kunnen stappen en jammer dat ze zo kneipen met hun ogen tegen de zon. Ook mis ik wat scherpte
Revanches: Mooie foto! Leuk effect zit er ook overheen!
Jewemm: Mooie foto!

Feedback week 6:
glenstorm: Erg gave foto! Niks op aan te merken
Mariett: Wauw! Echt heel mooi!
Revanches: Hele mooie foto! Niks op aan te merken
k_m: Mooie foto! Niks op aan te merken
Rianne_: Mooie foto! Leuk dat je de sneeuw ook ziet vallen als het ware. Wel vind ik de foto net wat te donker, vooral bij het hoofdje
Verography: Wauw, wat een prachtige foto zo met die kleuren!
sodeletuut: Weer zo'n nadenk foto! Ik zie er een vogel in vuur in maar als ik dan wat langer kijk zie ik de kont van een paard haha :+ Heel leuk gedaan!
binky: Vind de uitsnede niet zo mooi, had beter de foto van wat verder weg kunnen nemen met een mooie achtergrond, dan had de foto wellicht ook wat scherper geweest, nu zijn de ogen niet scherp
PenS: Mooie foto! NIks op aan te merken
Carolaaxxxx Vind je eerste foto niet zo bijzonder. Vind de kleuren op de gehele foto te veel hetzelfde. De foto springt er voor mij niet echt uit. Je tweede foto vind ik erg mooi. Mooi helder van kleur en goed scherp!
MarBri: Wauw echt een hele mooie foto! Zo mooi scherp ook in he tmidden van de bloem en die kleuren zijn echt prachtig!
billionache: Mooie foto! Niks op aan te merken!
SharonPlugge: Foto is het niet voor mij. Vind de kleuren niet zo mooi en de uitsnede had misschien beter geweest als de oren er of helemaal op stonden of niet.
hilly200: Creatieve foto hoor! Erg leuk gedaan!
mb_foto: Erg mooie foto! Wel jammer van de schaduw op het gezichtje
magda_90: Prachtige foto! Mooie bokeh ook en het oog is mooi scherp! Het enige jammere vind ik dan de deken maar is niet erg storend
manonfleur: Vind het idee erg leuk maar de foto niet zo denderend. Vind de bewerking niet zo mooi, de foto lijkt nu erg donker
JOysiee: Paard kijkt mooi alert! Jammer van het halstertouw inderdaad
elle108030: Foto vin dik mooi zo in het zwart wit maar hij mist wel wat scherpte op het oogje
Jespri: Gave foto! Nks op aan te merken
NESCAFE: Gaaf dat je dit voor mekaar hebt gekregen met je telefoon! Wel jammer dat de foto scherpte mist maar dat is te verwachten met een telefoon
Marit: Erg mooie foto! Die kleuren zijn echt prachtig
Ingvild: MOoie foto! Hij mist wel wat scherpte
Gerdjehoran: Wauw, prachtige foto! De kleuren zijn heel zacht wat de foto echt bijzonder maakt!
Jessica_1998: Vind beide foto's niet erg mooi. De schaduwen op de hond zijn best storend net zoalsde riem, je had de hond ( als dit kon ) beter los kunnen klikken. De compositie vind ik ook niet mooi, de hond staat centraal en je had beter er voor kunnen kiezen dat je de hond zo neerzet dat je ruimte aan 1 kant hebt. Ook vind ik dat er teveel ruimte aan de bovenkant van de foto zit. Voor de rest zijn de foto's wel scherp!
Dandy200: Mooie maanfoto! Wel mis ik wat scherpte
agossie: Weer een mooie foto! NIks op aan te merken
Gracezellaa: Vind het een interessante foto zo van onder genomen alleen jammer dat hij niet bewerkt is. Als je de foto wat lichter had gemaakt was hij beter geweest. Nu vind ik het beeld wat te donker
laurajoy15: Wauw, erg mooie foto! Niks op aan te merken'
Sanne_com: Gave foto! Leuk gedaan!
MyHu: Gave foto! In zwart wit is ie inderdaad wat mysterieuzer! Leuk ook die achtergrond!
it_is_me: MOoie foto! Die bomen maken de foto echt af!
Marijepagter: Mooie foto! Hij mist alleen zo te zien wat scherpte op de ogen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:03

Mijn week 6.
Vierspan rijder Herman ter Harmsel en zijn zoon tijdens de FNRS terugkomdag in Ermelo vandaag.
De menner op de foto is zijn zoon.

Afbeelding
f/5 1/125 6400 ISO max lensopening 4.5
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 07-02-15 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:06

mijn week 6

Afbeelding

gemaakt met m'n canon eos 1200d met 55-200 lens.

iso 1600
f/5.6
1/2.000

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:24

nu bij kassa op nl 1. rechten foto's van flickr enz

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:27

MarBri schreef:
nu bij kassa op nl 1. rechten foto's van flickr enz

Hmmm, ben helaas niet thuis om het te kijken. Ben wel benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:28

Ik heb hem opgezet maar zie alleen iets over oplichting via een pinpas...

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:01

is daarvoor geweest

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:03

ging over hobbyfotografe met foto op flickr. is op een tshirt gezet door esprit. eindconclusie is dat dit dus niet mag!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:03

Jespri Ik had je foto gisteren nog niet gezien! Knap gedaan, leuk sfeertje!

NESCAFE Die is ook gaaf geworden zeg, knap gedaan. Zeker als dit met je telefoon genomen is :) Je runner-up is trouwens ook heel leuk hoor!

Marit Leuk, maar wel een beetje druk qua kleuren. Ik denk ook dat ik het scherpstelvlak iets anders gelegd had.

Ingvild Knap gedaan, ik vind je foto best gaaf :)

GerdjeHoran Heel leuk gedaan! Ik vind je foto echt geslaagd, en je bewerking ook! :D Wel een beetje jammer van de lensflare.

Jessica_1998 Ik vind het een beetje jammer van de schaduwen in het gezicht van je hond, zeker op de eerste foto valt het wel op. Met een invulflits had je dit wellicht kunnen oplosen.

Dandy200 Leuk gedaan! Donderdagavond had je inderdaad een mooie volle maan die heel laag zat, het was me ook opgevallen :)

Agossie Wat gaaf zeg, ik vind hem helemaal leuk!

Gracezellaa Ik vind het beeld een beetje donker uitvallen, misschien had een invulflits daar wel tegen geholpen? Naar Kenia, wat gaaf := Wat ga je daar doen?

Laurajoy15 Leuk gedaan hoor, ik vind je foto echt heel knap! Heel speciaal zo met dat roze in dat steeltje :)

Sanne_com Ik kan er de vinger niet precies opleggen maar ik heb gevoel dat er iets fout zit met je belichting. Ik zie vrij veel reflecties en de zwarte toetsen slaan wat flets uit, maar ik vind het concept wel heel leuk :)

MyHu Heel leuk gedaan, ik vind hem echt gaaf. Het zwart-witte heeft echt wel iets voor dit onderwerp :)

it_is_me Ik vind de andere foto stiekem veel leuker. Deze slaat wat flets uit en doordat de boompjes niet scherp zijn springt er niet echt een onderwerp naar voren. Je runner-up vind ik daarentegen heel erg gaaf met dat boompje en dat beekje op de voorgrond.

marijepagter Leuk zeg, knappe haf :) Ik krijg wel een beetje het gevoel dat hij niet helemaal scherp is rond de ogen, of komt dat door het uploaden?

Bellatrix Gave foto! Ondanks je hoge ISO lijkt de ruis best mee te vallen, heb je daar een trucje voor? ;)

rosslover Ik zie alleen een heel onscherpe foto, is er iets fout gelopen bij het uploaden?

-----------

Suuszels Ik ben het meeste fan van foto 6 ;) Maar als je tussen 2, 3 en 4 moet kiezen zou ik 2 nemen :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:11

@Eline91: bedankt voor je feedback! Twijfelde zelf ook erg over deze twee foto's. Maar kan mij vinden in je feedback.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:16

Ik was deze week op een buitenlandse conferentie dus ik zou thuis niet veel gelegenheid hebben om mijn week 6 te fotograferen... Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om mijn camera mee te nemen. Daar liep ik dan 3 dagen met al mijn handbagage in mijn cameratas gepropt, maar achteraf gezien was het die moeite absoluut wel waard :D

Ik heb redelijk veel architectuurfoto's genomen, maar daarvan heb ik er vrij regelmatig. Op de terugweg heb ik echter door een 'personenongeval' met een trein heel wat tijd doorgebracht in een station, en om de tijd te doden ben ik wat gaan experimenteren met mensen fotograferen.

En dit is mijn week 6
Afbeelding

Ik verzamel nog steeds hier

Het was de eerste keer dat ik iets met mensen deed, en de andere foto's die ik genomen heb kan je hier terugvinden

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:23

@eline91 bedankt voor je feedback! maar wat is lensflare?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:34

@Eline91: Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik eerst geprobeerd heb op de M stand maar daar kreeg ik de instellingen niet juist. :o Dus op sportstand gezet en dan kiest hij dus alles zelf. Naderhand wel de ruisreductie van LR toegepast. Heb andere foto's met ruis dat veel duidelijker is. Deze was de beste. Lens is ook niet lichtsterk. Gewoon de Sigma 70-300.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:37

week 6
Ik wilde eigenlijk oortjes gebruiken zonder strijkkralen, maar daar kon ik niet bij O:)
Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:51

GerdjeHoran Dat zijn die lichte vlekjes rechts onderaan op je foto, dat komt door de reflectie van de zon op je lens.

Bellatrix Ik vind het resultaat echt verbazend goed, knap gedaan (van jou en/of je camera ;) )

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:56

Weer verder met feedback van week 6.
Ik heb zelf ook al wat foto's gemaakt, maar ik twijfel nog erg welke ik zal kiezen :Y)

Elle108030
Leuke foto, op mijn pc lijkt hij wat scherpte te missen bij het oog / wat ruis zichtbaar.

Jespri
Leuke foto! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleurversie! :D Vanwaar de keuze voor zwartwit?

NESCAFE
Erg gave foto, vooral het kleurenspel!

Marit
Prachtig, het lentegevoel komt nu wel naar boven ja 

Ingvild
Leuk idee, heb je hier nog vele aan bewerkt? Het lijkt of er rondom de vlammen wat weg is gewerkt met zwart?

GerdjeHoran
Lekkere lentefoto! Volgens mij heb je wel iets op je sensor zitten linksboven?

Jessica_1998
Leuke foto’s van je hond! Ik zou de foto alleen iets meer bijsnijden dat er minder ruimte om de hond is.

Dandy200
Persoonlijk vind ik de foto net iets te donker, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer iets mysterieus.

Agossie
Mooi en goed scherpgesteld! Nu heb ik ook weer zin om een paard op de foto te zetten in de studio :P

Gracezellaa
Leuk zo met de wolken op de achtergrond. Het standbeeld had misschien iets lichter gemogen, naar mijn idee.

Laurajoy15
Prachtige foto en mooie kleurencombi! Welke lens had je gebruikt?

Sanne_com
Leuk idee om zo met de scherpte diepte te spelen!

Myhu
Ruis is zoals je zelf al zegt iets te zin, maar niet heel storend vind ik. Waar heb je precies op scherpgesteld? Ik zie wel een overgang van wazig naar scherper naar wazig, maar niet direct iets wat enorm scherp is.

It_is_me
Leuke foto, lekkere zachte kleurtjes! Is de foto van de week al genomen of lag er bij jullie vandaag nog sneeuw? :O

Marijepagter
Leuke foto! De ogen hadden misschien iets scherper gekund.

Bellatrix
Leuke foto! Een leuke dag gehad? Zelf had ik de foto iets ruimer of smaller uitgesneden; dat of de menner er ook helemaal op stond, of een groot deel niet; nu mist alleen net een klein deel van zijn hoofd.

Rosslover
Leuk idee om qua scherpstellen eens ‘andersom’ bezig te zijn. Op de een of andere manier houdt de foto niet mijn aandacht vast.

Eline91
Leuke foto! En fijn dat je je camera niet voor niks had meegenomen :P

Jilinda
Leuke vrolijke foto! Ik vind de kralen er juist wel bijhoren 

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:03

Jilinda, juist een leuke kleurige foto zo, ik vind de strijkkralen er mooi bij passen.
Ik vind de foto wel wat rood over komen.

Eline91, mooie serie heb je gemaakt. Fijne DOF.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:30

welke vinden jullie het beste?

Vorige week was ik in kleur, gister mijzelf (en mijn vriend :P) wit geschminkt.
Mijn vriend werkt in een optometrie zaak, dus mooi wat brillen kunnen lenen :)

De originele foto's zijn wel scherp, maar scherpte is verloren gegaan door verkleinen en uploaden via tinypic.

http://i61.tinypic.com/2zthrut.png

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:37

Midden rechts!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:37

Kimmetje04: bedankt voor je feedback. Dit was afgelopen donderdagochtend. Toen had het hier flink gevroren.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:40

it_is_me schreef:
Kimmetje04: bedankt voor je feedback. Dit was afgelopen donderdagochtend. Toen had het hier flink gevroren.

Ahaa, ja van de week was het weer koud :P

het gaap poppetje moest trouwens een verbaasd poppetje zijn :Y)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:22

Er komen weer mooie foto's voorbij voor week 6!

quartel schreef:
Sicayes Hoe heb je dat gedaan? Super tof zeg!!!

Dankje! Nou, ik had eerst de camera in 1 hand en de aansteker in mijn andere hand. Camera op continue (dus aantal foto's achter elkaar), scherpstellen en als een malle aan het wieltje draaien. Kwam er wel vaak op neer dat ik misschien 1 foto had met een beetje 'vlam' of gewoon een hele reeks helemaal niets. Gek werd ik er van! Uiteindelijk was mijn duim helemaal rauw en heb ik het aan vriendlief gevraagd of hij de aansteker wilde bedienen zodat ik beter de focus kon hanteren met mijn camera. Dat ging beter! Maar duurde ook ff voordat we uiteindelijk dit plaatje er uit kregen. :Y)

Vandaag in Blijdorp geweest, toch fijn zo'n abonnement :+
Het was rustig, dus de Manoel kwam even om het hoekje kijken :D helaas foto door het glas, dus 2 vreemde wazige strepen -O-

Week 6

Afbeelding
FlickR verscherpt hem nog even extra bij het verkleind plaatsen. :=