Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KittyDylan schreef:Van het zonnetje? Die kun je heel makkelijk met een gradient maken. Op de site van Marit staat ergens een tutorial en ook Phlearn op YT heeft een tutorial waarin de gradientzon voorbij komt.Vraagje voor degene die zonnetjes toe voegen: hoe vinden jullie die afbeeldingen?
Marit schreef:Als je een dromerige zachte stijl wilt dan zul je moeten beginnen in je stijl van fotografie en niet in de bewerking![]()
Deze foto leent zich absoluut niet voor een zachte en dromerige stijl helaas. Dus hoe goed je ook kunt bewerken, met dit beeld zul je dat effect nooit halen..
Shauniraquel schreef:Marit schreef:Als je een dromerige zachte stijl wilt dan zul je moeten beginnen in je stijl van fotografie en niet in de bewerking![]()
Deze foto leent zich absoluut niet voor een zachte en dromerige stijl helaas. Dus hoe goed je ook kunt bewerken, met dit beeld zul je dat effect nooit halen..
Logisch, ik ben zelf ook niet tevreden over deze foto, dus even als voorbeeld gebruikt. Ik ben echt een beetje zoekende. Ook moet ik zeggen dat ik geen voorstander was van deze achtergrond. Liever ergens met een achtergrond met meer diepte, dit is te plat.
Zou je misschien kunnen omschrijven wat jij bedoelt met een goed beeld voor een "dromerig" effect?Overigens ben ik echt een fan van jouw kunsten Marit.
Marit schreef:Dankjewel![]()
Als ik op zoek ben naar een dromerige foto dan schiet ik hem met één stop overbelicht, zorg ik voor een rustige onscherpe achtergrond en het liefst met tegenlicht of een stuk lucht in de foto!
De foto die jij nu bewerkt hebt heeft een hele drukke en relatief scherpe achtergrond met donkere kleuren. Dat geeft je heel erg weinig ruimte voor een mooie bewerking.
DieL_Zor schreef:@Emma, hij is gemaakt met een Sigma 10-20mm F3.5, op een Nikon D5000. Deze foto is geschoten op 11,5mm. Best wel wat extreem, ik hou ervan