[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:18

Hehe ja. De personen die in t midden van de foto's staan hebben mazzel, maar daarnaast lijkt iedereen op walrussen of op die lange jan van de efteling :p

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:23

Thesserd schreef:
OMG wat een verhouding bagheera hahahaha :') Welke lens is dat trouwens? Kan t net niet goed zien op de foto.

Wel cute cameraatje :P Doet qua kwaliteit niet onder aan een 600D bijv?

Zwitsal lol. Ik kan me enigszins inbeelden hoe die foto's er uit zien :') 10-20 geeft wel flinke vervormingen denk ik? :P

Gewoon een 70-200mm, maar wel met x2 extender ertussen. Gewoon, omdat het kan. _O- De kwaliteit is beter dan de 600D, want er zit exact dezelfde sensor in als de 650D. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:25

Zwitsal hahaha ik zie het helemaal voor me :')

Bagheera ohja jij hebt zelf ook 70-200 :oo maar dan met 2.8 toch? :P En met of zonder IS?

LOL echt? dus praktisch gezien kan ik het beste mijn 550D weg doen en een baby canon kopen omdat ik dan beter af ben? :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:26

Die foto Richard, oh my. _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:27

Thesserd schreef:
Zwitsal hahaha ik zie het helemaal voor me :')

Bagheera ohja jij hebt zelf ook 70-200 :oo maar dan met 2.8 toch? :P En met of zonder IS?

LOL echt? dus praktisch gezien kan ik het beste mijn 550D weg doen en een baby canon kopen omdat ik dan beter af ben? :')

Nee, want dit is dus totaal niet in balans. Beetje topzwaar. :') En de AF van de M1 laat helaas nog wat te wensen over... Maar wel handig voor erbij als ik niet wil zeulen en toch nog een beetje kiekjes wil maken onderweg. Gewoon 18-55mm kitlensje erop en maakt prima foto's. :)

De 4.0's herken je aan de ronde zonnekap. De 2.8's herken je aan de bloemvormige zonnekappen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:33

Ik ga trouwens niet aankomend maar het weekend erna een lens huren :) ben heel benieuwd hoe me dat bevalt.
Ik twijfel nog tussen kameraexpress (dat zit een 20 min fietsen van mn huis) of een goedkoper bedrijf (budgetcam) ergens in amsterdam noord.

Budgetcam is goedkoper en heeft een uitgebreider assortiment (waaronder de 24-105 die ik wil lenen omdat ik die graag zelf wil aanschaffen tzt).
Maar budgetcam zit wel onhandig ver weg en dan kom ik net met mn reistijd in de knoei vrees ik (ik moet voor 4 in de trein zitten ivm spitstarief en kan pas vanaf 3 die lens ophalen).

Kameraexpress heeft wel de 24-70 en zit dichterbij maar is iets duurder.. Hmm

Wat zouden jullie doen? Ik wil dus tzt die 24-105 kopen (de 24-70 is gewoon buiten budget) maar voor bijna t zelfde geld een 24-70 huren is wel aanlokkelijk maarja dan weet ik nog niet of die 24-105 me bevalt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:52

@Bagheera hmm, kan in inkomen inderdaad :') Maar wel leuk cameraatje inderdaad!

Ok, dus jij hebt een 2.8 :P Snoepert!

Zwitsal ga je een lens huren? Nog nooit van gehoord :oo Waarom huren? Lijkt me niet prettig als het niet je 'eigen' lens is zeg maar. Waar wil je die 24-105 voor gebruiken? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:56

Thesserd schreef:
@Bagheera hmm, kan in inkomen inderdaad :') Maar wel leuk cameraatje inderdaad!

Ok, dus jij hebt een 2.8 :P Snoepert!

Zwitsal ga je een lens huren? Nog nooit van gehoord :oo Waarom huren? Lijkt me niet prettig als het niet je 'eigen' lens is zeg maar. Waar wil je die 24-105 voor gebruiken? :D

Maar je kunt wel straffeloos uitproberen of de lens past bij je ideeën. Ben je tevreden, koop je er eentje; valt het tegen, ben je alleen een paar tientjes huur kwijt.

Enne, ik laat hier met enige regelmaat een L f2.8 langs komen, dus je hebt al wat kansen gemist om er eentje op de kop te tikken. Als je echt die f2.8 wil, gewoon de fotozaken in de gaten houden op occasions. Ze staan er toch wel met enige rgelmaat op.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:26

Ik denk dat de 2.8 toch wel hoog gegrepen is voor mij hoor :j Fotograferen is voor mij een hobby, ik doe het niet voor geld en ik gebruik het alleen voor onze honden evt de paarden op de manege. De F4 moet goed genoeg zijn voor mij. Daarbij vind ik het prettig als ik terug kan naar CameraNU met de lens als er iets is en ik de volledige garantie heb. Ben altijd wat huiverig met 2e hands als het op dit soort dingen aan komt. Maar misschien bestaat die huiverigheid wel volledig uit vooroordelen :+

Maar goed, zo'n 2.8 lens zou ik pas van mijzelf mogen kopen als ik eerst eens zelf ga werken aan mijn skills. Ik stop er nog te weinig moeite en tijd in nu. Daarbij vind ik em ook wel erg duur :') maar goed, wellicht dat een occasion dan inderdaad nog te doen is.

Inderdaad wel waar van dat huren. Wel handig op zich! Toch mag je de lens sowieso proberen als je hem koopt en binnen 14 dagen (volgens mij?) altijd nog retourneren toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:37

Thesserd schreef:
Ik denk dat de 2.8 toch wel hoog gegrepen is voor mij hoor :j Fotograferen is voor mij een hobby, ik doe het niet voor geld en ik gebruik het alleen voor onze honden evt de paarden op de manege. De F4 moet goed genoeg zijn voor mij. Daarbij vind ik het prettig als ik terug kan naar CameraNU met de lens als er iets is en ik de volledige garantie heb. Ben altijd wat huiverig met 2e hands als het op dit soort dingen aan komt. Maar misschien bestaat die huiverigheid wel volledig uit vooroordelen :+

Maar goed, zo'n 2.8 lens zou ik pas van mijzelf mogen kopen als ik eerst eens zelf ga werken aan mijn skills. Ik stop er nog te weinig moeite en tijd in nu. Daarbij vind ik em ook wel erg duur :') maar goed, wellicht dat een occasion dan inderdaad nog te doen is.

Inderdaad wel waar van dat huren. Wel handig op zich! Toch mag je de lens sowieso proberen als je hem koopt en binnen 14 dagen (volgens mij?) altijd nog retourneren toch?

Beetje zoekwerk moet je voor een slordige 1200 euro een tweedehands f2.8 IS kunnen opleveren. CameraNU heeft ook met enige regelmaat occasoins van deze lens; kwestie van in de gaten houden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:45

Fotografie is ook een hobby voor mij, maar laten we het op een uit de hand gelopen hobby houden. :') Ik fotografeer vooral voor ter ontspannign en gebruik het bij fotomeetinkjes, af en toe een wedstrijdje en soms wat vrij werk.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:57

@ikke 1200 is voor mij echt veel te veel! :P Dus vandaar dat ik liever voor de F4 ga, en maar zonder IS omdat dat ook nog weer de helft scheelt. Dan koop ik er liever een statiefje bij :D F4 met IS en dan tweedehands is op zich ook nog een optie. Eens even kijken :D

Hahaha bagheera :') Ach, is ook wel lekker hè. Maar ik probeer ook nog een beetje te sparen, moet nog uit huis enzo... :=

-edit-
Oeh, er is een 70-200 F4 IS occasion bij cameraNU :D Zaterdag even naar vragen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:01

Het is idd een erg leuke hobby! :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:20

Ik wil een 24-105 (of eigenlijk een 24-70) omdat ik nu alleen een prime heb (50mm, ja en dus een 10-20, en een lensbaby maar dat is voor heel ander gebruik) en ik heel vaak zoombereik mis.
Volgend weekend ga ik naar mn tante, zij heeft een nest pups (labradors) die dan rond de 7/8 weken zijn en echt ongeleide hyperactieve projectielen zijn, is een prime niet zo handig haha. En zo zijn er wel meer situaties waarin ik bereik mis naar beide kanten toe.
En mn spaarrekening wil nog liever dat ik even wacht met kopen :p
Dus. Dan maar huren. Kan ik inderdaad gelijk kijken of deze lens aan mijn verwachtingen en eisen voldoet :)

Edit: en mijn tante woont aan de duitse grens, mijn laatste optie om die lens misschien iets goedkoper te kunnen krijgen dan hier in nl (nadat het in india en op de vluchthaven dus niet lukte)
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 10-10-14 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 14:24

Aah op die fiets. Dan is zo'n lensje zeker handig ja. Ik weet hoe de pups zijn op die leeftijd haha. Het vervelendste vind ik dat ze vaak op de fotograaf af komen stormen :+

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 04:48

Let wel op het buitenlandse objectieven en body's. Het kan zomaar zijn dat 't dan buiten de garantie gaat vallen.

Ik bleek (achteraf) een paar jaar terug via een grote Nederlandse camera zaak ook een Duits objectief gekocht te hebben. Zat 3 jaar garantie op, tenzij het een Nederlands objectief was en dat qas het dus niet en toen had ik 2 jaar garantie.

Wel goed op letten dus, het is niet altijd even aantrekkelijk als het lijkt :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:55

Gut volgende dilemma. Via een fb groep een advertentie gezien voor een 24-70 (eerste versie) voor 750 euro. Oh correctie: blijkbaar nauwelijks gebruikt, wel altijd met uv filter. Buitenkant ziet een tikje gebruikt uit geloof ik.
Maar das dus een particulier. Ik weet niet of ik t durf.
En ik ben niet goed genoeg om zo'n lens zo op kleine defecten te kunnen checken..

Edit: bij cameraland zie ik zulke lenzen tweedehands voor rond de 875-950 voorbij komen tot nu toe. Is 750 nu dan verdacht goedkoop?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:18

Cameraland en dergelijke winkels moeten winst maken, dus die doen er nog een schepje boven op :) Kan goed dat hun een soort gelijk objectief ook voor die prijs gekocht hebben. Hoe ziet het objectief eruit aan de buitenkant? Wat voor beschadigingen zitten erop? Vaak kan je aan het soort beschadiging zien wat er zoal mee gebeurt is.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:22

Nou, ben vandaag bij CameraNU geweest. Tamron lens is netjes in retour genomen! :) al het geld terug, wel bij besteding voor nieuwe lens. Geen idee of t ook zou lukken als ik geen nieuwe lens zou kopen eigenlijk. Maar helemaal prima service dus!

En dus een nieuwe lens gekocht... 3 keer raden welke :')

Zwitsal, tweedehands en helemaal van een particulier vind ik ook spannend hoor. Als de prijs echt behoorlijk scheelt is het het denk ik wel waard, maarja... Je weet het nooit.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:26

Let er trouwens ook op of de koper nog een aankoop factuur heeft en of alle originele dozen nog in bezit zijn. Dat zegt ook vaak wat imo :) Als alle doosjes ed er nog zijn geeft dat ook een beetje aan hoe zuinig mensen op hun spullen zijn.

Ik bewaar alles. Doosjes, boekjes. Zelfs plastic wat er bij zit :+

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:26

Thesserd schreef:
Nou, ben vandaag bij CameraNU geweest. Tamron lens is netjes in retour genomen! :) al het geld terug, wel bij besteding voor nieuwe lens. Geen idee of t ook zou lukken als ik geen nieuwe lens zou kopen eigenlijk. Maar helemaal prima service dus!

En dus een nieuwe lens gekocht... 3 keer raden welke :')

Zwitsal, tweedehands en helemaal van een particulier vind ik ook spannend hoor. Als de prijs echt behoorlijk scheelt is het het denk ik wel waard, maarja... Je weet het nooit.

70-200? :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:44

Doos is niet meer aanwezig (maar moet eerlijk bekennen dat ik een aantal van mijn dozen ook gewoon weg gegooid heb :p wist ik veel dat dat een dingetje is in de fotografie wereld.. Ze nemen altijd zoveel plek in haha).

Ik zie zo op de foto geen beschadigingen maar wel wat zandkorrels (?) en de binnenkant van de zonnekap lijkt wat geschaafd?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:51

Weet ook niet of het een ding is hoor :P Maar imo zegt het net wat meer dat men zuinig is op z'n spul.

Hm, zand korreltjes kunnen ook aan de binnenkant blijven "plakken". Mijn zonnekap van Canon heeft een fluweel achtig iets aan de binnenkant waardoor er wat zand op blijft plakken. Zijn er beschadigingen rond de vatting?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:56

Nu je t zegt.. De binnenkant lijkt van dat fluweel/vilt spul ja.
Fotos van de vatting zal ik even vragen.

Lens gaat weg ivm bedrijfsvoering (??) en overgang naar nieuwe cameras en lenzen (en personeel?). Gaat nu dus over naar een 24-70 mrk2. Maar deze is nauwelijks gebruikt. Dat vind ik nog een beetje vaag

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:18

Ik heb ook alle dozen en verpakkingsmateriaal nog. :) Makkelijker door verkopen indien nodig.

Het kan zijn dat iemand zijn 24-70mm wil upgraden naar de Mk2 en nu gewoon van de Mk1 af wilt. Het objectief is een tank en kan prima dagelijks gebruik aan. :+