Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thesserd schreef:OMG wat een verhouding bagheera hahahahaWelke lens is dat trouwens? Kan t net niet goed zien op de foto.
Wel cute cameraatjeDoet qua kwaliteit niet onder aan een 600D bijv?
Zwitsal lol. Ik kan me enigszins inbeelden hoe die foto's er uit zien10-20 geeft wel flinke vervormingen denk ik?
De kwaliteit is beter dan de 600D, want er zit exact dezelfde sensor in als de 650D.
Thesserd schreef:Zwitsal hahaha ik zie het helemaal voor me
Bagheera ohja jij hebt zelf ook 70-200maar dan met 2.8 toch?
En met of zonder IS?
LOL echt? dus praktisch gezien kan ik het beste mijn 550D weg doen en een baby canon kopen omdat ik dan beter af ben?
En de AF van de M1 laat helaas nog wat te wensen over... Maar wel handig voor erbij als ik niet wil zeulen en toch nog een beetje kiekjes wil maken onderweg. Gewoon 18-55mm kitlensje erop en maakt prima foto's. 
ben heel benieuwd hoe me dat bevalt. Thesserd schreef:@Bagheera hmm, kan in inkomen inderdaadMaar wel leuk cameraatje inderdaad!
Ok, dus jij hebt een 2.8Snoepert!
Zwitsal ga je een lens huren? Nog nooit van gehoordWaarom huren? Lijkt me niet prettig als het niet je 'eigen' lens is zeg maar. Waar wil je die 24-105 voor gebruiken?
Fotograferen is voor mij een hobby, ik doe het niet voor geld en ik gebruik het alleen voor onze honden evt de paarden op de manege. De F4 moet goed genoeg zijn voor mij. Daarbij vind ik het prettig als ik terug kan naar CameraNU met de lens als er iets is en ik de volledige garantie heb. Ben altijd wat huiverig met 2e hands als het op dit soort dingen aan komt. Maar misschien bestaat die huiverigheid wel volledig uit vooroordelen 
maar goed, wellicht dat een occasion dan inderdaad nog te doen is.Thesserd schreef:Ik denk dat de 2.8 toch wel hoog gegrepen is voor mij hoorFotograferen is voor mij een hobby, ik doe het niet voor geld en ik gebruik het alleen voor onze honden evt de paarden op de manege. De F4 moet goed genoeg zijn voor mij. Daarbij vind ik het prettig als ik terug kan naar CameraNU met de lens als er iets is en ik de volledige garantie heb. Ben altijd wat huiverig met 2e hands als het op dit soort dingen aan komt. Maar misschien bestaat die huiverigheid wel volledig uit vooroordelen
Maar goed, zo'n 2.8 lens zou ik pas van mijzelf mogen kopen als ik eerst eens zelf ga werken aan mijn skills. Ik stop er nog te weinig moeite en tijd in nu. Daarbij vind ik em ook wel erg duurmaar goed, wellicht dat een occasion dan inderdaad nog te doen is.
Inderdaad wel waar van dat huren. Wel handig op zich! Toch mag je de lens sowieso proberen als je hem koopt en binnen 14 dagen (volgens mij?) altijd nog retourneren toch?
Ik fotografeer vooral voor ter ontspannign en gebruik het bij fotomeetinkjes, af en toe een wedstrijdje en soms wat vrij werk.
Dus vandaar dat ik liever voor de F4 ga, en maar zonder IS omdat dat ook nog weer de helft scheelt. Dan koop ik er liever een statiefje bij
F4 met IS en dan tweedehands is op zich ook nog een optie. Eens even kijken 
Ach, is ook wel lekker hè. Maar ik probeer ook nog een beetje te sparen, moet nog uit huis enzo... 
Zaterdag even naar vragen.

Kan goed dat hun een soort gelijk objectief ook voor die prijs gekocht hebben. Hoe ziet het objectief eruit aan de buitenkant? Wat voor beschadigingen zitten erop? Vaak kan je aan het soort beschadiging zien wat er zoal mee gebeurt is.
al het geld terug, wel bij besteding voor nieuwe lens. Geen idee of t ook zou lukken als ik geen nieuwe lens zou kopen eigenlijk. Maar helemaal prima service dus!
Als alle doosjes ed er nog zijn geeft dat ook een beetje aan hoe zuinig mensen op hun spullen zijn.
Thesserd schreef:Nou, ben vandaag bij CameraNU geweest. Tamron lens is netjes in retour genomen!al het geld terug, wel bij besteding voor nieuwe lens. Geen idee of t ook zou lukken als ik geen nieuwe lens zou kopen eigenlijk. Maar helemaal prima service dus!
En dus een nieuwe lens gekocht... 3 keer raden welke
Zwitsal, tweedehands en helemaal van een particulier vind ik ook spannend hoor. Als de prijs echt behoorlijk scheelt is het het denk ik wel waard, maarja... Je weet het nooit.
Maar imo zegt het net wat meer dat men zuinig is op z'n spul.
Makkelijker door verkopen indien nodig.