_Daniquee schreef:Al een hele tijd lees ik mee met dit topic, maar nu ik een nieuwe camera wil aanschaffen kom ik er niet uit..
Sinds twee jaar fotografeer ik met de canon 650d en sinds korte met de 70-200mm f/2.8l lens. Ik merk dat ik nu echt meer wil dan dat de camera aankan vandaar dat ik over wil stappen na een camera met meer mogelijkheden.
Nu zit ik vooral te kijken naar de canon 70d, 7d en de 6d... Wat is wijsheid? Wat zijn de echte verschillen en wat sluit ook een beetje aan aan de 650d?
Ik zou nu terughoudend zijn met een 7D. Op zich een dijk van een ding, maar ondertussen alweer wat ouder en z'n opvolger is in de maak. 70D is een fractie simpeler maar iets nieuwer dan de 7D en zou best eens een uitstekende keuze kunnen zijn, tenzij je voor FF wil gaan, dan heb je alleen de 6D.
Als ik de verhalen hier goed begrijp zou de 6D het op snelheid afleggen op de 7D en de 70D (beide crop-camera's). Het is dus een beetje de vraag in hoeverre die snelheid een punt is voor jouw situatie.
Er zit ook best wat prijsverschil tussen deze camera's dus budget is wellicht nog een punt. 600 om 1500 euro)
Hhhmmm, "mijn winkel" heeft de 7D niet meer in het assortiment. Bagheera, wanneer komt de mark II uit? Ik krijg zo de indruk dat dat niet meer zo heel lang meer gaat duren........