[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:27

Fiffill schreef:
Scheelt een paar duizend, maar betaal liever wat meer en zit meteen goed dan dat ik minder betaal voor een camera die ook wat minder is...
Of ik moet een Mk III 2e hands kunnen vinden. :7

Goed opletten bij de diverse toko's die occasoins aanbieden. Ik heb 'm al een paar keer langs zien komen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:35

Bedankt voor de waarschuwing. Ik haal 'm liever bij een particulier weg waar ik hem ook uit kan proberen (zo'n duur dingen verzenden vind ik sowieso een beetje te eng eigenlijk := )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:40

Fiffill schreef:
Bedankt voor de waarschuwing. Ik haal 'm liever bij een particulier weg waar ik hem ook uit kan proberen (zo'n duur dingen verzenden vind ik sowieso een beetje te eng eigenlijk := )

Maar je kunt ook gewoon naar die winkel toe gaan en 'm uitproberen. Bovendien zit er soms (vaak?) een vorm van garantie op die spullen.

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:43

Ik heb mijn 7D bijvoorbeeld als occassion gekocht bij Cameraland in Alkmaar.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:00

Hier ook goede ervaringen met Cameraland voor 2e hands spul :j

Ik heb ook een 5DII en die bevalt erg goed voor portret/macro fotografie maar voor vogels/wildlife heb ik er toch een 2e hands 1DV bij gekocht. Mistte de cropfactor (en ja 1.3 merk je goed) en de AF van de 5DII is prima zolang het onderwerp niet teveel beweegt :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 09:28

Bagheera_206 schreef:

Ik ook :j fijne winkel!
Volgens mij kun je bij hen de occasions ook alleen maar ophalen en niet laten verzenden maar dat weet ik niet zeker.
En ze geven er een garantie op dat als je toch niet tevreden bent dat je m binnen een maand weer terug kan brengen voor de aankoopprijs (mits je m niet kapot gemaakt hebt natuurlijk).

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:12

Zwitsal schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ik ook :j fijne winkel!
Volgens mij kun je bij hen de occasions ook alleen maar ophalen en niet laten verzenden maar dat weet ik niet zeker.
En ze geven er een garantie op dat als je toch niet tevreden bent dat je m binnen een maand weer terug kan brengen voor de aankoopprijs (mits je m niet kapot gemaakt hebt natuurlijk).

Ze verzenden ook occasions :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:23

Maar Cameraland is ook niet alles hoor. Ik was de body aan het testen en het batterijklepje was kapot. In plaats van dat ze die nou meteen even vervangen hadden moest ik die dus ter plekke er nieuw bijkopen. Daarnaast zat er ook geen schouderband bij en die moest ik er dus ook gewoon los bijkopen. Ik had wel een betere service verwacht van Cameraland.

De AF van mijn 50mm hapert en daar kunnen ze dus ook niets meer aan doen en valt buiten de garantie. Nou daar ben ik dus ook mooi klaar mee. -O-

Zelf vind ik CameraNu een iets fijnere winkel dan Cameraland.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:35

Fiffill schreef:
Bagheera_206 schreef:

Hier een linkje met wat informatie over verschillen tussen voelvreempjes en cropjes:
http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... camera.asp

Lenzen zijn ook belangrijk. Misschien gewoon beginnen met een kitlens en dan later mss er een portretlens of telezoom bij? :=

En een 2e hands 5D Mark II kopen bijv? Of kun je dan beter voor de 6D gaan?

Lenzen zal ik sowieso niet in een keer allemaal kopen, dat is echt veel te veel geld vrees ik :')

Ik heb een tweedehands 5D1 te koop O:)

Die is te koop omdat ik maadag een 6D gekocht heb. Van de 6D even snel een paar minpunten die wel erg snel opvielen en zeker de moeite waard zijn om mee te nemen in de overweging:
- De autofocus houdt een op je afkomend paard niet bij (middelste scherpstelpunt), alle foto's onscherp.
- Hij is niet snel... (met foto's achter elkaar maken).

Daarnaast valt het mij op dat de foto's uit de 5D mk1 nèt even iets scherper zijn (zelfde lens).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 18:30

Heb je bij de 6D dan niet net als de 7D een instelling om de tracking sensitivity af te stellen? := Die zet ik bij mijnn 7D altijd iets sneller als ik op mij af stormende dingen fotografeer.

Volgens mij hebben Esmee en Nicole hier van Bokt ook een 6D. Misschien kun je hen ook eens om hun ervaring vragen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:24

Bagheera_206 schreef:
Heb je bij de 6D dan niet net als de 7D een instelling om de tracking sensitivity af te stellen? := Die zet ik bij mijnn 7D altijd iets sneller als ik op mij af stormende dingen fotografeer.

Volgens mij hebben Esmee en Nicole hier van Bokt ook een 6D. Misschien kun je hen ook eens om hun ervaring vragen.

Ik moet de camera nog goed uitzoeken :Y Ik heb er pas een paar foto's mee gemaakt (en ik heb hem nu bijna een week. Werken kost echt te veel tijd _-:( )

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:55

Maar door te werken kun jij je speeltjes als de 6D permitteren. :) Ik ben benieuwd of die functie idd nets las de 7D ook op de 6D zit.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:55

MichieldeM schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ik moet de camera nog goed uitzoeken :Y Ik heb er pas een paar foto's mee gemaakt (en ik heb hem nu bijna een week. Werken kost echt te veel tijd _-:( )

Klopt! Ik heb ook de 6D sinds een week of 2 a 3.
Heb alleen nog geen paardjes gefotografeerd :o
Tot nu toe eigenlijk vooral binnenshuis om te camera te leren kennen, natuur en festivalfoto's.
Voor mij is hij tot nu toe snel genoeg, maar mocht ik binnenkort wat paarden vastleggen zal ik het misschien ook wel merken.

Over de tracking sensitivity heb ik (nog) niets gelezen, ben er wel benieuwd naar nu.
Ik ben nooit zo van de boekjes en de handleiding lezen, ik probeer het liefst alles zelf uit.
Leuk om je camera zo te leren kennen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:51

Ik ben ook meer iemand van RTFM. := Als er knopjes op een apparaat zitten wil ik graag weten waar ze voor dienen om eruit te halen wat erin zit. :) Eerst idd zonder handleiding en dan lees ik die van voor tot achter door. :')

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:34

Al een hele tijd lees ik mee met dit topic, maar nu ik een nieuwe camera wil aanschaffen kom ik er niet uit..

Sinds twee jaar fotografeer ik met de canon 650d en sinds korte met de 70-200mm f/2.8l lens. Ik merk dat ik nu echt meer wil dan dat de camera aankan vandaar dat ik over wil stappen na een camera met meer mogelijkheden.

Nu zit ik vooral te kijken naar de canon 70d, 7d en de 6d... Wat is wijsheid? Wat zijn de echte verschillen en wat sluit ook een beetje aan aan de 650d?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:44

_Daniquee schreef:
Al een hele tijd lees ik mee met dit topic, maar nu ik een nieuwe camera wil aanschaffen kom ik er niet uit..

Sinds twee jaar fotografeer ik met de canon 650d en sinds korte met de 70-200mm f/2.8l lens. Ik merk dat ik nu echt meer wil dan dat de camera aankan vandaar dat ik over wil stappen na een camera met meer mogelijkheden.

Nu zit ik vooral te kijken naar de canon 70d, 7d en de 6d... Wat is wijsheid? Wat zijn de echte verschillen en wat sluit ook een beetje aan aan de 650d?

Ik zou nu terughoudend zijn met een 7D. Op zich een dijk van een ding, maar ondertussen alweer wat ouder en z'n opvolger is in de maak. 70D is een fractie simpeler maar iets nieuwer dan de 7D en zou best eens een uitstekende keuze kunnen zijn, tenzij je voor FF wil gaan, dan heb je alleen de 6D.
Als ik de verhalen hier goed begrijp zou de 6D het op snelheid afleggen op de 7D en de 70D (beide crop-camera's). Het is dus een beetje de vraag in hoeverre die snelheid een punt is voor jouw situatie.

Er zit ook best wat prijsverschil tussen deze camera's dus budget is wellicht nog een punt. 600 om 1500 euro)

Hhhmmm, "mijn winkel" heeft de 7D niet meer in het assortiment. Bagheera, wanneer komt de mark II uit? Ik krijg zo de indruk dat dat niet meer zo heel lang meer gaat duren........

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:51

De geruchten gaan dat de 7D2 in september gepresenteerd zal worden. Tel daar nog 6 maanden bij op voordat hij te koop is en prijs een beetje stabiel is...

Ik denk niet dat ik mijn 7D ga upgraden naar de 7D2, maar ik wacht denk op de 5D4 om mijn 7D voor in te ruilen. :+

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:52

Hoi iedereen!

Na het vele lenen van spiegelreflexen van mijn nicht, wil ik graag zelf een spiegelreflex gaan kopen,
om betere foto's te kunnen maken en veel te kunnen leren en fotograferen.
Ik wil er voornamelijk dieren (vooral paarden, en ook beweging) en natuur mee fotograferen.
Echt een budget heb ik nog niet, maar natuurlijk niet de allerduurste. Ik denk max. 700 euro oid.
Ik ga me ook zeker goed inlezen op internet, maar misschien hebben jullie alvast wat aanraders
of tips voor me! :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:05

Ik lees op internet veel goede verhalen over de Canon EOS 700D en de Canon EOS 100D. Ook de prijzen staan me zeker aan :) Iemand hier ervaringen mee? Ik ga het topic nu ook eens goed doorlezen :)

EDIT: Ik zou ook graag in een binnenbak willen fotograferen, het hoeven daar geen pérfecte foto's te worden, maar het zou wel leuk zijn als dat ook een beetje mogelijk is! Maar is het veel te duur en is de camera verder super goed, dan zijn minder goede foto's in een binnenbak niet zo'n groot probleem. Zolang ik vooral buiten en bij sporten er mooie foto's mee kan maken, is dat prima. Ik ben alleen hobbyfotograaf, maar wil wel een beetje goede foto's kunnen maken ;) :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:21

Als beginner en hobby zou ik zeggen, ga voor een relatief goedkope body, zoals de 700d, en schaf een goede lens aan! Lenzen zijn een pak belangrijker, en gaan je veel sneller belemmeren.

Zelf heb ik sinds oktober een 600d, en de kitlens was ik al heeel snel beu! Er is ook een lenzen topic hier op bokt, ik zou daar wat in lezen als ik jou was :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:38

Bedankt voor je reactie @k_m! Inderdaad, een goede lens is ook heel belangrijk! Ik kan de 700D zonder lens kopen of met de 18-55 mm lens (als ik het goed zeg haha). Ik ga me zeker inlezen in dat topic! Als de prijs met of zonder 18-55mm lens niet téveel verschilt (plus een betere lens) dan neem ik die 18-55mm er ook gewoon bij en anders niet haha, bedankt in ieder geval!

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:59

Heeii, ik mag heel misschien eindelijk den spiegelreflex aan gaan schaffen! Mijn dtiefvader werkt bij sony en kan dus ook een model van sony korting krijgen, namelijk de sony cx 58. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:48

terrabeertje schreef:
Heeii, ik mag heel misschien eindelijk den spiegelreflex aan gaan schaffen! Mijn dtiefvader werkt bij sony en kan dus ook een model van sony korting krijgen, namelijk de sony cx 58. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Dat is wss de Alpha 58 waar jij hebt over hebt. Iemand heeft het er laatst over gehad in dit topic dus je kunt er even naar zoeken. Kan hij ook objectieven met korting krijgen, want naast een body zijn objectieven ook belangrijk zo niet belangrijker.

Inmiddels is de Canon 7D uit productie gehaald en denk dat het een signaal is om voorraden op te maken en tijd voor de lancering van de 7D2. Kom maar op met de 7D2 en 5D4. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:57

Bagheera_206 schreef:
Inmiddels is de Canon 7D uit productie gehaald en denk dat het een signaal is om voorraden op te maken en tijd voor de lancering van de 7D2. Kom maar op met de 7D2 en 5D4. :+

En dan nog even wachten tot de piek van de prijs af is :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:12

Inderdaad. Ik heb gelukkig geen haast met het vervangen van mijn 7D...