Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Timbers schreef:Is dat wat trager scherpstellen geen probleem bij de Sigma 70-300 APO?
Ik zit nl nog steeds te twijfelen of ik voor de 75-300 F 4 USM van Canon ga of voor de 70-300 van Sigma. Op zich heeft die van Sigma het voordeel dat er ook een macro stand op zit......en die van Canon is bijna hetzelfde als mijn 55-250mm IS (nou ja 50mm meer zoom), maar heeft wel USM
Bonjoy schreef:Heeft iemand ervaring met deze lens op een Canon ?
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=8805
manzano schreef:Uhm, een groot zoombereik komt over het algemeen je kwaliteit niet ten goede. Nou is 75-300 ook een groot bereik, maar dat is wel van telezoom, naar nog meer telezoom (ipv groothoek naar telebereik). Van de 75-300 weet ik sowieso dat het een fijne lens is (heb ik ook gehad, welliswaar zonder USM, maar toch).
Deze 2 lenzen vullen elkaar aan in het bereik (dus dan kan je echt alles wel fotograferen), hebben beiden USM (moet je echt wel hebben bij canon-lenzen) en vallen in jouw budget (denk ik).
Nouks schreef:Wat betreft de 18-200's en dergelijke: deze raad ik in principe af. Grote bereik gaat nogal ten koste van de kwaliteit. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze lenzen niet allemáál ken (en niet helemaal zeker ben welke ik nu wél ken uit het lijstje), maar de 18-200's die ik wel eens in handen heb gehad waren, behalve kwalitatief niet zo sterk, ook nogal traag en lawaaiig.
Bonjoy schreef:Oke, en Sigma en Tamron kunnen toch op Canon? Of was het nou alleen Tamron (En canon zelf natuurlijk ook). Ik ga even op die site naar een 75-300 zoeken
Nouks schreef:Ligt beetje aan je budget... De nieuwe EF-S 55-250 lijkt me een leuk ding, hoewel ik hier verder nog niet mee heb gefotografeerd. Heeft wel ook een behoorlijk bereik, maar schijnt goed uit de tests te zijn gekomen. Verder: tsja, de standaard Canon 55-200 of 75-300 ofzo.