[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:33

komt er net achter dat ik wel een beetje veel commentaar geef Vork

Mensen ik kan niet echt taxeren, maar probeer gewoon even wat Lachen en vergelijk dat ook weer een beetje met de verder gegeven taxatie’s, ook zal ik proberen wat opbouwend commentaar te geven, als dat lukt Lachen hoop dat jullie er wat aan zullen hebben Lachen

Blz. 90
Norway_girl: Als ik jou was zou ik wat meer proberen te gaan detailleren. Het oog bijv. heeft geen uitstraling maar is eigenlijk gewoon dood zeg maar. Probeer daar bijv. het ooglid is er niet en om er leven in te brengen kun je een puntje wit laten, waardoor hij wat makkelijker een uitstraling krijgen. Verder zijn er een beetje weinig schaduwen te zien op het paard zijn hoofd. Misschien dat dit allemaal de eerste keer misgaat, maar van je fouten leer je. Verder denk ik niet dat hij echt geld waard, nog even door oefenen.

Malenka: Mooi schilderij Ja, maar voor mijn gevoel loopt de kop niet helemaal lekker door op het lijf. Het lijkt voor mijn gevoel een beetje tweedelig, maar dat zou best kunnen omdat het twee verschillende kleuren zijn. Verder mooie achtergrond gekozen, waardoor de tijger lekker naar voren komt Haha! ik schat een ruime 20 euro

WannieSannie: 1ste: vind ik wel mooi gedaan, er zou van mij wel iets meer detail mogen hier en daar, maar de uitstraling heeft, past mooi bij de manier van lopen. 0-5 euro
2de: ik vind zijn hoofd een beetje te vierkant en langwerpig geworden. Denk dat de witte stip in zijn oog op de verkeerde plek zit, want voor mijn gevoel is ie een beetje high (weet niet eens of ik het goed schrijf). Verder mag het hoofd wat meer schaduwen hebben en de handen wat meer gedetailleerd.

Alena: Vind het op zich een hele leuke compositie. Echt gewoon twee vriendjes bij elkaar. Alleen als je wat beter gaat kijken, zijn beide ogen een beetje vreemd geworden. Het linker paard heeft een beetje een vreemde uitdrukking in zijn ogen en het rechter is een beetje dood. Mis een lichtpuntje erin. Verder vind ik dat het linker paard een beetje dik hoofd heeft Bloos, maar dan kan ook door de foto komen Knipoog De linker vind ik een beetje vlekkerig geworden door de schaduwen die je gebruikt. Probeer schaduw en gewone lichtval op de vacht te laten overlopen en niet abrupt te laten ophouden. Bij de rechter is hij beter, maar heeft hij een beetje vreemde streep op zijn wang. Een 10 euro??

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 12:35

nujaro schreef:

daar zijn we je alleen maar dankbaar voor Ja Haha!
Alena ook heel erg bedankt voor je bijdrage!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:48

Lontje schreef:
nujaro schreef:

daar zijn we je alleen maar dankbaar voor Ja Haha!
Alena ook heel erg bedankt voor je bijdrage!

mooi, want anders hadden jullie pech Vork nee Tong uitsteken probeer alleen opbouwende dingen te zeggen Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:48

nou nog een taxatie Knipoog nu stop ik weer even, maar misschien binnenkort dat ik nog wel meer naar voren ga werken Lachen

_Jennifer_: 1ste: Erg gaaf gemaakt, hier en daar is hij wel een beetje streperig. Verder vind ik zijn oog er een beetje vreemd uitzien Bloos een 10-15 euro???
2de: vind hem erg schattig kijken, mooi gedaan Lachen alleen vind dat je oortjes wat meer gedetailleerd hadden mogen worden. Nu zijn het als het ware gewoon 2 uitsteeksels op zijn hoofd Knipoog verder jammer van de tekst, maar dat is al gezegd Knipoog 15-20 euro

Malenka: 1ste: erg mooi gemaakt Lachen ik had alleen graag wat meer detail in zijn manen gehad, met lichtval enz. nu is het gewoon een zwart vlak zeg maar. Verder vind ik het oor een beetje vreemd, want die heeft ineens een rare kronkel. De hals vind ik ook niet zo heel mooi gelukt, je probeerde duidelijk die schaduwen te krijgen, blijven proberen, maar nu vind ik het meer een beetje rimpels Bloos Als laatste heb ik een beetje het idee, dat zijn hoofd vrij lang is Knipoog zo’n 15-20 euro
2de: Ik mis bij dit schilderij een beetje de detail van de tekening. Zijn hals vind ik niet zo, het is net of hij kieuwen heeft Bloos verder vind ik dat de schaduwen een beetje vlekjes zijn zeg maar. Probeer die ook wat meer te laten overlopen, met de rest van de kleuren. Niet dat het ineens een zwarte vlek zit Knipoog een 5 euro

Wendy15: vind hem knap gemaakt, want hij heeft wel dezelfde uitstraling als op de foto. De oren zou je wat meer kunnen gaan detailleren. Verder is hij hier en daar een beetje streperig geworden, vooral op het lichaam. Het hoofd zou iets meer schaduwen mogen hebben, waardoor hij wat meer diepte krijgt. Een 10 euro??

Fenn: als eerste wil ik even zeggen dat ik het een heel origineel onderwerp vind Lachen alleen zou je van mij wat meer gebruik mogen maken van diepte, schaduwen en details. 15-20 euro

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:07

Norway_girl:Leuk gemaakt, ik zou hem graag met het veranderde oogje zien, dat geeft waarschijnlijk meer uitstraling. Voorlopig geeft hij voor mij zo'n 0-5 €, maar ik twijfel door de kwaliteit van de foto.
Malenka: Erg mooi. Ik vind alleen jammer dat de kleur van het hoofd verschilt met de kleur van het lijf. Bovendien heeft het lijf wat weinig vorm en is de achtergrond aan de felle kant, waardoor de tijger er minder uitspringt. Al met al goed voor zo'n 15-20 €.
nujaro: Hij oogt erg krasserig... Zo'n 0-5 €
Liedje_:Valt er nou een schaduw overheen of is het zo getekend? Ik vind hem hier en daar ietwat krasserig... Kijk bijvoorbeeld ook naar de achterhand, deze is naar mijn mening wat appart gevormd. Ook worden details hier en daar iets te veel benadrukt. Ik denk dat als je er geld voor vraagt je het moet zoeken tussen de 0-5 €.
WannieSannie: Ik vind hem erg leuk! Het paard heeft een hele vriendelijke uitstraling over zich! Je zou erg goed doen als je hier en daar wat gedetailleerder te werk gaat. Hier en daar kloppen verhoudingen in benen ook niet helemaal. Voor jou rond de 5 €.
WannieSannie2: Deze vind ik iets minder... De hand klopt niet, en het hoofje heeft weinig in verhoudingen... Hier zou ik niets voor geven. Maar met oefenen kom je er wel Lachen!
alena: Leuk gemaakt zeg! De wang van de linker klopt naar mijn mening nog niet helemaal... Tekening zelf is niet krassering, mooi in detail. €10-15

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:14

@ Edelweis: Er valt schaduw overheen Lachen Dankje voor het commentaar Lachen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:16

@Liedje_: Ik dacht het al, maar het had ook met opzet zo getekend kunnen zijn Knipoog. Ik ben blij dat je er wat mee kan, ik hou zelf ook wel van flink commentaar! Haha!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:43

blz 88:

Nikki_jimmy: Leuke tekening. Ik vind hem niet op de voorbeeldfoto lijken, uitdrukking heb je wel mooi gedaan. Let wat op de verhoudingen, de neus is veel te groot. €5-7,50
rooslovertje: leuk gedaan al voor de eerste keer Lachen er mag veel meer detail in. €5,-
ammygek:dit zijn in mijn ogen nog schetsen. Kleur ze in met details en schaduwen zodat ze realistischer worden. Nog even oefenen dus.
wizzy: jammer van de wat slechte foto. maar ik vind m erg leuk gedaan. €10,-
nujaro: idd nog lekker blijven oefenen. probeer dikker in te kleuren, zodat je het papier niet meer zo duidelijk ziet niet ergens een zichtbare dikkere lijn hebt.
Mik_: weer eens een ander houding Haha! vind de blik echt goed gelukt. jammer alleen dat de manen in mijn ogen niet echt uit haren bestaan. en het voor ons linker neusgat zou wat meer diepte in mogen. €15-20

blz 89:
_Jennifer_: Ja jammer van de namen. vind ze verder goed getekend. probeer op je papier niet teveel vlekken te maken, of veeg die igg uit als je klaar bent. €15-20
Malenka:hm je hebt je eigen stijl. €20 voor de eerste, €10 voor de 2e?
Wendy15:verhoudingen kloppen niet helemaal. vind het geheel ook wat rommelig ogen. €10,-
Fenn:schattig plaatje. mag nog meer detail in. €10,-

blz 90:
Malenka: formaat? leuk gedaan. vind het lijf afsteken bij de kop, ook qua detail en het oog wat raar. maar erg leuk. €20,-
Nujaro: ik vind dit moeilijk om te beoordelen door de foto. het ziet er wat krasserig uit. igg nog wat dooroefenen.
Liedje_:tip: raster uitgummen voor je de foto maakt Knipoog het oog is wat dood, maak er een lichtpuntje in dat helpt vaak al veel. ook zn lijf ziet er wat raar uit. nog wat dooroefenen- €5,-
WannieSannie: probeer wat minder krasserig te kleuren. hoofdstel bij de 2e vink erg netjes.probeer de manen ook niet zo krasserig te maken maar echt manen, ja moeilijk uit te leggen Bloos handen bij de 2e vink wat jammer. €5,-
alena: probeer op de ogen te letten zien er nu wat raar uit. het plaatje is leuk, als ik wat langer kijk vind ik het jammer dat de hals van de linker langer doorloopt dan de buik.. en probeer niet te omlijnen. €7.50

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:56

pastelkrijt
maine coon:
Afbeelding

dryade:
Afbeelding

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:54

okee, ik ga ook weer even taxeren Clown

alena: vind het erg mooi gedaan, ook de schaduwen enzo, maar dat linker paardje klopt volgensmij niet helemaal, maar ik denk zo'n 15-20 euro

Malenka: Die zijn echt mooi Haha! die maine coon lijkt op de maine coon van ons Vork en de 2e vind ik ook erg leuk! Beide 30-35 euro! Die kat heeft echt uitdrukking, en ookal heb je niet alle haartjes getekend, hij ziet er pluizig uit!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:22

Ok dan, ik ga ook eens proberen te taxeren Vork Heb dit nog nooit gedaan en er ook niet echt verstand van (en het blijft natuurlijk een mening) dus wordt niet boos als je het niet met mijn prijsjes eens bent Clown

(begin vanaf waar ik mijn tekening heb geplaatst, alles daarna.. Moet toch ergens beginnen Vork )

Pagina 89:
- Fenn; Vind het een erg leuk schilderij Ja Alleen de verhoudingen kloppen volgens mij nog niet helemaal en ik mis wat schaduw er in. 10/15 euro.

Pagina 90:
- Norway_girl; Leuke tekening, maar nog erg 'stripachtig'. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal en er zit eigenlijk nog geen schaduw in. Nog even dooroefenen Lachen Nu zou ik het nog niet gaan verkopen.
- Malenka; De tijger vind ik helemaal geweldig! De achtergrond ook Ja Alleen stoor ik me een beetje aan de overgang van het lichaam van de tijger met de achtergrond.. Ongeveer 30 euro.
- nujaro; Hele nette tekening. Verhoudingen kloppen aardig en schaduwen heb je ook al mooi weergegeven. Toch komt ie nog niet helemaal over, mis wat diepte en uitstraling. Nog even oefenen, deze taxeer ik op 5 euro.
- Liedje_; Nette tekening, al mooie met schaduwen gewerkt, maar imo nog niet helemaal genoeg. De voorkant van het hoofd vind ik erg mooi Ja Alleen bij de kaak kloppen de verhoudingen volgens mij niet helemaal, dat is jammer. Ook kan je misschien je raster nog uitgummen, dat scheelt al een hoop. Ik zou nog even dooroefenen en deze nog niet verkopen.
- WannieSannie; De eerste is erg leuk. Nette verhoudingen en mooi ook die sokken en manen. Toch mis ik nog wat schaduwen, vooral op het hoofd. Jammer ook van het drinken wat er overheen is gevallen. Daarom zou ik hier ook nog niks voor vragen. De 2e is ook al erg leuk. Mooie glimmertjes en in het oog en op het hoofdstel. Wel jammer dat de verhoudingen nog niet helemaal kloppen en ook hier mist nog wat schaduw wat de tekening 'diepte' geeft. Zou deze nog niet verkopen en nog even dooroefenen.
-alena; Het rechterpaard vind ik geweldig! Heerlijke zachte uitstraling, heel mooi gedaan Ja De linker is ook heel netjes alleen vind ik het oog iets minder, te licht (heeft de pony zelf misschien een blauw oog oid?) Ook heb ik het idee dat het bij de kaak wat te breed is. Verder heel mooi geheel Ja 10/15 euro

Hehe, heb m'n best gedaan, hoop dat het beetje goed is Lachen

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:14

Hee, bedankt voor jullie taxatie`s.

ik zal nog even uitleggen hoe ze er in eht echt uitzien .. de linker is een shetlander in een dikke wintervacht die idd een brede kaak heeft.
ook heeft hij een maanoog .... Haha!

en ja de rechter is een haflinger... hier de fopto eventjes.

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:17

Ghi, had ik het toch goed met dat lichte oog Schijnheilig En beest heeft idd een aparte kaak zeg! Vertekent misschien ook wel wat door de kleur ofzo

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:18

en door de enorme vacht, kun je niet goed zien waar de kaaklijn precies loop Schijnheilig

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:53

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:05

@ Malenka: : 1. Erg mooi, niks op aan te merken eigelijk. 30 - 35 euro?
2. Mooi! Het is niet echt mijn ding, maar veel mensen zullen het erg mooi vinden Lachen Zelfde prijs als voor je andere tekening.
Nynkk: Mooi, zijn haren zul je denk ik nog wat moeten uitbreiden en wat meer schaduw in vormen. Zijn ogen kunnen wat meer gespleten, ze staan te open denk ik, dan krijg je meer de Jack Sparrow blik erin terug. Voorderest lijkt het net of die in zijn blote bas rondloopt, wat toch niet zo is? Moet je denk ik nog even wat kleuren. Ik vind dat je tekening nog niet af is, maar dat is mijn mening. Maar alsnog mooi. 5-10 euro.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:45

Malenka1: Heel gaaf, die ogen komen mooi overeen met de achtergrond! €20,- zeker!
Malenka2: Erg apart! Liefhebbers zullen er echt wel €15,- voor geven denk ik!
Nynkk: Je tekening heeft wat weinig contrast, ook ik vind dat hij er niet echt 'klaar' uitziet... Verhoudingen kloppen hier en daar ook niet helemaal (kin). Ik zou er €0-5,- voor taxeren.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:35

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 27-03-22 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:42

@Japke_Z: 15 euro ,... oogt wat krasserig.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:06

Japke_Z: Het is wel moeilijk bij een fries, maar probeer ook hier de overgangen toch een beetje meer over te laten lopen! €5-10

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:26

Mijn taxatie's;

@ alena; leuke tekening, ik vind vooral het rechterpaardje erg leuk. € 10 euro?
@ Malenka; Erg mooi ! voor allebei € 30 ongeveer
@ Nynkk; Hij is wel leuk, alleen ik vind hem een beetje gewoontjes. € 5
@ Japke_Z; ik vind de schaduwen een beetje raar.. € 10

Nu mijn tekeningen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:58

mijn taxaties

Malena: echt heel mooi ik zou rond de 25 euro gaan
Nynk: ikk heb het gevoel dat er iets mis is met het rechteroog... maar verder vind ik dat de tekening een goede uitstraling heeft Ja 5 euro
Japke_z: ik vind dat de schaduwen soms wat raar staan.. en een beetje krasserig 7 euro +/-
Figo: ik vind de eerste het mooiste ... verder veel oefenen 5 euro

zal ik maar een pooging wagen:

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:34

Figo1: Een beetje uit verhouding, hier zou ik niets voor taxeren
Figo2: Ook een beetje uit verhouding, de neus klopt niet, hier zou ik dus ook niets voor taxeren
Figo3: Deze zou ik dan het beste vinden, alleen wat krasserig. €0-5. Blijf lekker dooroefenen!
junior_jody: Leuk, klopt hier en daar niet helemaal, vooral de oren... €5,-

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:58

Oke, dit is echt heel leuk om te lezen... allemaal super bedankt. Dit was mijn eerste echte kat... dus ik ben blij dat jullie hem zo goed vinden.

nu taxaties:
Nynnk: sorry, 0 tot 5 euro maximaal. Gewoon wat meer oefenen.
Japke_Z: 10 tot 15 euro ongeveer... hij is erg leuk, maar niet helemaal zoals de foto.
Figo:1; 5 euro / 2; 5 euro / 3; ik vind hem niet zo mooi afgewerkt. 0 tot 5 euro
junior_jody; ik heb het idee dat hij niet helemaal klopt. 5 tot 10 euro.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:33