anita schreef:Nog even een vraag over een geheugenkaart. Welke is een beetje betaalbaar maar ook snel want daar blijkt ook weer verschil in te zitten.
Welke gebruiken jullie?
www.tweakers.net/pricewatch.
Type daar in: Compact flash 2gb (of maar net hoeveel GB je wil hebben), en je krijgt van heel veel verschillende online shops de allergoedkoopste prijzen voor dat kaartje.
Er zijn inderdaad verschillende snelheden beschikbaar. Bijv. 120x, 133x, 160x etc.
Je kunt wel de allersnelste kopen, maar als jouw camera vervolgens zelf heel traag is (goedkopere camera's zijn meestal een stuk minder snel met lezen dan prof camera's), dan merk je daar dus alsnog niets van.
Die 120x bijvoorbeeld, staat voor 120'Speed'. Het aantal mb's per seconde dat hij kan lezen/schrijven.
In de specificaties van je camera staat ook ergens te vinden hoeveel mb's per seconde hij kan lezen/schrijven.
Dát is dus over de compatibiliteit v/d camera. Maar ook met 't overzetten naar je pc maakt het natuurlijk verschil.
Ik heb zelf op dit moment een 120x kaartje voor m'n neus liggen van 2gb. Die is al wat ouder.
Maar 'k heb ze ook van 133x en geloof ik nog 1 die sneller is. In de praktijk merk ik daar trouwens helemaal niets meer van.
"Vroeger" met de 125mb en 256mb en 512mb kaartjes, waren die vaak wel ontzettend traag. Toen stond de techniek nog in de kinderschoenen. De meeste kaartjes die je nu kunt kopen zijn dus al erg snel.